X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
העיתון ישלם 35,000 שקל לתנועת הימין ו-70,000 שקל לדובר אודי טנא בשל לשון הרע ביקורת קשה של ביהמ"ש על סימה קדמון: במקום להודות בטעותה, היא מנסה להטיל את האחריות על מי שבהם פגעה
▪  ▪  ▪
מכתב של משפחות שכולות [צילום: פלאש 90]

ידיעות אחרונות יפצה ב-105,000 שקל את תנועת הימין "אם תרצו" ואת דובר התנועה, אודי טנא, בשל לשון הרע שהוציאו העיתונאים רז שכניק ואיתמר אייכנר והפרשנית הפוליטית סימה קדמון. כך קובעת (יום ב', 29.6.20) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רונית פינצ'וק-אלט.
הפרסומים בהם מדובר עסקו במכתב ששלחו במארס משפחות שכולות לשרת התרבות דאז, מירי רגב, נגד השתתפות המדינה במימון סדרת הטלוויזיה "מגידו" על חייהם של מחבלים הכלואים בישראל; הכותבים הזדהו כ"פורום משפחות שכולות". על-פי דיווחם של שכניק ואייכנר, המכתב נשלח בידי "אם תרצו" וגרם לכעס בקרב "ארגון פורום המשפחות השכולות" שהתנער ממנו. ואילו קדמון טענה, כי מדובר במכתב מדומה שהמציא טנא. התנועה וטנא טענו, כי טנא רק סייע לכותבי המכתב בהעברתו לתקשורת וכי לתנועה לא היה כל חלק בו.
פינצ'וק-אלט קובעת: "בשני הפרסומים מופיעות עובדות נטענות אשר אינן אמת, ואשר אדם סביר הקורא אותן, יתן להן פרשנות המביאה לבוז ושנאה כלפי התובעים". הידיעה של שכניק ואייכנר גורמת לקורא לחשוב, כי "רק תרצו" עשתה שימוש פסול בשמו של פורום המשפחות השכולות - כאשר קיים קונצנזוס בחברה הישראלית ולפיו אין עושים שימוש פוליטי בשכול. הפרסום של קדמון חמור יותר, שכן הוא בא לאחר ש"אם תרצו" וטנא פנו לידיעות אחרונות והעיתון אף הוסיף את תגובתם לידיעה ב-ynet. מעדותו של שכניק עולה, כי הוא לא פעל די הצורך כדי לבדוק את העובדות, ובעיקר - לא ביקש את תגובת "אם תרצו".
פינצ'וק-אלט דחתה את טענתה של קדמון, לפיה למאמרה יש דין אחר משום שמדובר בהבעת דעה: "כאשר פרסום המהווה בעיקרו הבעת דעה מציג עובדות, העובדות האמורות עומדות למבחן שונה מזו של הבעת הדעה". הוכח ש"אם תרצו" לא הייתה מעורבת בהכנת המכתב, ולכן ביקורתה של קדמון על התנועה איננה אמת. קדמון טענה ש"אם תרצו" שמו בפניה מכשול והיא נפלה בו, אך פינצ'וק-אלט אומרת:
"לטעמי, מדובר בטענה מקוממת. עיתונאית ותיקה, אשר כשלה בכך שפרסמה עובדות מבלי לפנות למי שברור כי ייפגע מהפרסום, ואשר אילו הייתה פונה לקבלת תגובה, הייתה מגלה את הדברים שנעלמו מעיניה, ולא עוד אלא שהעיתון שבו היא עובדת כבר קיבל פנייה של אותם נפגעים מפרסום דומה, ואף נתן לתגובה זו פרסום מסוים, מבקשת להטיל את האחריות לתקלה שנפלה אצלה, על הנפגע, ששם לפניה מכשול. כל זאת במקום לפרסם תיקון כהלכתו, ולקבל את האחריות על התקלה שנפלה אצלה".
"אם תרצו" וטנא תבעו פיצוי של 100,000 כל אחד. פינצ'וק-אלט פסקה פיצוי של 70,000 שקל לטנא ושל 35,000 שקל לתנועה, וכן הוצאות בסך 20,000 שקל לשניהם. את התובעים ייצג עו"ד גיא צברי, ואת ידיעות - עו"ד שירה בריק-חיימוביץ.

תאריך:  30/06/2020   |   עודכן:  30/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ידיעות אחרונות יפצה את תנועת "אם תרצו"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מישהו יכול להסביר לי
זורבה  |  30/06/20 18:27
2
סימה קדמון- את אשה רעה ומרירה ל"ת
רונן123  |  30/06/20 21:31
3
עיתונאי הסמול - חלאות !!! ל"ת
בז להם  |  30/06/20 21:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפחית בשני שלישים - ל-130,000 שקל - את הפיצוי שתשלם הדס שטייף לשדרן    שבח: טענותיהן של ארבע נשים כלפי זהבי היו אמת; שטייף חטאה בכך שהעצימה את הדברים והוסיפה טענות שלא הוכחו
איציק וולף
מירב ארד
בנק ישראל: רואים ירידה במדדי הריכוזיות; עו"ד שטרום: המפנה צפוי ביוני 2021 אז אמורים לראות פריצה תחרותית כשלשכת המחשוב תפעל ושירותי המידע יהיו זמינים    הוועדה אישרה דחייה של חצי שנה ברפורמה לניוד מקוון של חשבונות בנק
מירב ארד
נכון לינואר 2020 הצפי של משרד האוצר להתחלת פעילות הקרן הוא סוף שנת 2021    השר שטייניץ: "הכנסות המדינה ממאגר תמר, נאמדות בכ-12 מיליארד שקלים, וזה רק קצה הקרחון"
עידן יוסף
ארגון בצלמו חושף כי המדינה משלמת עשרות מיליוני שקלים עבור קווי תחבורה ציבורית שנוסעים לרוב ריקים, כשמנגד ישנם קווי "סרדין" עתירי נוסעים    עוד מגלה הבדיקה: בשניים מהקווים שקיבלו היתר לפעול בשבת מספר הנוסעים אפסי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il