X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט השלום בבאר שבע נמנע מלהרשיע בוגר לימודי משפטים, אליהו איצחייק, שגידף שוטרים שחקרו אותו, וזאת כדי שלא לפגוע בסיכוייו להפוך לעורך דין בית המשפט העליון: השלום עשה חסד עם איצחייק
▪  ▪  ▪
עטר. ביטל את ההרשעה [צילום: בוצ'צו]

בית המשפט נמנע מלהרשיע בוגר לימודי משפטים אשר קילל שוטרים וכינה אותם "נאצים", וזאת כדי שלא לפגוע בסיכוייו להפוך לעורך דין. כך עולה (יום ה', 23.7.20) מהחלטה של שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון.
אליהו איצחייק נחקר במשטרה באוגוסט 2012, בחשד שאיים על אדם אחר שתקף אותו. אלרון מתאר את שהתרחש: "במהלך החקירה צעק המבקש על חוקר המשטרה, קילל אותו, ואיים בפגיעה בגופו תוך שצרח לעברו 'אני אעשה אותך מסכן... אנחנו במדינה נאצית ואני אגש למח"ש" ואף קרא קריאות בגנות התנהלות 'המשטרה הנאצית'. בהמשך לכך, ומשהודיע לו חוקר המשטרה על מעצרו בתום החקירה, קילל אותו המבקש, ואף קילל שוטרת נוספת שנכנסה לחדר למשמע צעקותיו".
עיון בפסק הדין המקורי מעלה, כי איצחייק אמר לחוקר: "אני אזיין אותך אותך בבית משפט. אני אזיין אותך בתחת. אתה לא יודע מי אני. אני אתבע אותך אזרחית. אני אעשה אותך מסכן בבית משפט. אתה לא מבין את המצב שלך. תמצא לעצמך עורך דין. אנחנו במדינה נאצית ואני אגש למח"ש. זין על המשטרה הנאצית". לאחר מכן כינה את החוקר "בן זונה", וכאשר נכנסה לחדר חוקרת אחרת - כינה אותה "שרמוטה". איצחייק גם אמר: "הייל היטלר, זה מה שיש לי להוסיף... מה שהגרמנים לא עשו ליהודים... משטרת ישראל ממשיכה לעולל לאנשים". הוא חזר שוב ושוב על ההשוואה בין משטרת ישראל לבין הנאצים. עוד עולה, כי בעדותו טען איצחייק שמשטרת באר שבע רודפת אותו, וכי מדובר ב"אנשים מושחתים. אנשים פושעים שקיבלו סמכויות להשחית, שבאים ומזיקים לאנשים ולא רק לי".
שופט בית משפט השלום בבאר שבע, יואב עטר, הרשיע את איצחייק - לאחר שמיעת הוכחות - בהעלבת עובד ציבור ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו וזיכה אותו מעבירת איומים. לאחר מכן ביטל עטר את ההרשעה, כדי שלא לפגוע בסיכוייו לקבל רשיון עריכת דין, והטיל עליו 150 שעות שירות לתועלת הציבור (של"צ). בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה את ערעורו של איצחייק; המדינה לא ערערה על ביטול ההרשעה.
איצחייק ביקש לערער לבית המשפט העליון, בטענה שיש להכריע בשאלה "האם כל חקירה באזהרה, אפילו זו נטולת כל בסיס, הינה חקירה שעל הנחקר לציית לה". הוא גם טען, כי יש לדון ב"אי-הצדק, חוסר ההגינות ועיוות הדין שנגרמו לו, בכך שהערכאות הקודמות שעסקו בעניינו 'נתנו ידן בדיעבד' להתעמרות בו ולפגיעה חמורה בזכויותיו על-ידי אנשי המשטרה, חרף היותו נפגע עבירת אלימות".
אלרון דחה את הבקשה בקובעו, כי אין כאן כל עניין עקרוני המצדיק דיון בגלגול שלישי. "אף אם נפל פגם בהתנהלות חוקר המשטרה, ואף אם כטענת המבקש הוא אינו חייב לציית להוראות החוקר - טענה אשר דומה כי אין בה ממש - הרי שלא היה בכך כדי להעניק למבקש רשות לנהוג ככל העולה על רוחו ולהפר את הוראות הדין". אלרון מוסיף: "לא זו בלבד שלא נגרע מאומה מזכויותיו של המבקש בהליך המשפטי בעניינו, אלא שאף חסד עשה עימו בית משפט השלום משהורה בצעד חריג על ביטול הרשעתו כדי למנוע פגיעה קשה בעתידו, חרף התנהגותו".

תאריך:  24/07/2020   |   עודכן:  25/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסף אלרון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צעק "אנחנו במדינה נאצית" - ויוכל להיות עורך דין
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זה הולך להיות עורך דין?
פלג א  |  24/07/20 13:04
2
עיוות דין פר אקסלנס. הכנסו:
wiseguy8  |  25/07/20 00:10
3
"אזיין אותך בביהמ"ש"אינה עבירה
wiseguy8  |  25/07/20 14:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
עמותת הצלחה הגישה לבית משפט השלום בירושלים ערעור נגד עיריית ירושלים לאחר ששילמה תחת מחאה אגרה של 2,910 שקלים לצורך קבלת יומן הפגישות של ראש העירייה, משה ליאון, לשנת 2019    "בעת הגשת הבקשה היה המידע מוכן למסירה אצל העותרת וברי שלא הושקעו בו 100 שעות עבודה או אפילו כמות קרובה לכך"
עידן יוסף
המשטרה כרזה למפגינים נגד נתניהו להתפזר אך חלקם בחרו להישאר    הפגנת הימין בעד נתניהו הסתיימה    עימות בין השר אוחנה למ"מ המפכ"ל מוטי כהן ומפקד מחוז ירושלים: "בהפגנות של חרדים נוהגים אחרת"
עידן יוסף
הליכוד בראשות נתניהו מאבד תמיכה, ובנט מימינה ממשיך לצבור כוח    ארבע מפלגות החברות בקואליציה הנוכחית אינן עוברות את אחוז החסימה, והממשלה בהרכבה הנוכחי, עם 57-55 מושבים, אינה מצליחה לקבל רוב
איציק וולף
משרד הבריאות מנהל מגעים מתקדמים עם חברת ארקטורוס האמריקנית המפתחת חיסון לקורונה    המדינה תשלם מאות מיליוני דולרים - על-פי אבני דרך בפיתוח החיסון - וצפויה לקבל 4 מיליון מנות חיסון
עידן יוסף
ברקע הדיווח על כ-2,000 נדבקים ביממה, אמר נתניהו: "משתדלים להימנע מסגר כללי, אך אם יהיה צורך בכך - נעשה זאת. גנץ ואני סיכמנו לצמצם את קבינט הקורונה בחצי"    אדלשטיין: בתחום של השגת החיסונים חתמנו עם חברת אמריקנית שעובדת על חיסונים    גמזו: המשימה - לנצח את הקורונה עם כמה שפחות פגיעה בכלכלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il