X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
בדיקה על ידי הדיירים ביום קבלת הדירה [צילום: shutterstock]
מהנדס רפאל גיל: כך תאתרו
את ליקויי הבנייה בדירתכם
מחקר של הטכניון בדק ומצא: 100% מהדירות החדשות בישראל לקויות המהנדס רפאל גיל מסביר כיצד ניתן לאתר את ליקויי הבנייה בדירתכם המלצות אלו של רפאל גיל יוכלו לחסוך לכם המון זמן, כסף וכאבי ראש מיותרים בכניסתכם לדירתכם החדשה
רפי גיל [צילום: יח"צ]

הרכישה היקרה ביותר בחיי מרבית האזרחים היא רכישת דירה, שבמסגרתה מרבית האנשים משתעבדים למשכנתאות והלוואות למשך עשרות שנים על-מנת לרכוש נכס לבעלותם. מכיוון שמדובר בהשקעה כה גדולה, רצוי לבדוק את טיב המוצר אותו רכשתם.
משום מה בקניית דירה, הרוב המוחלט של הרוכשים לא עושה שום בדיקה למוצר אותו רכש ואליו ישתעבד בשנים הקרובות. נשמע אבסורד? אך לצערנו זה המצב.
המהנדס רפאל (רפי) גיל, מומחה בליקויי בנייה ומי שמשמש כבר מעל 22 שנים ברציפות מומחה מטעם בתי המשפט, מתריע לפני שיהיה מאוחר מדי: "השקעה סמלית בבדיקת הדירה, תחסוך לכם כספים רבים בשלב מאוחר יותר".
רצוי שהבדיקה תבוצע בשני שלבים:
שלב ראשון בדיקה על-ידי הדיירים ביום קבלת הדירה:
רכישת דירה היא הצעד הכלכלי הגדול ביותר שאנחנו עושים בחיינו, ההרגשה להחזיק בנכס ראשון משלכם או לעיתים אף יותר מנכס אחד, עלולה להשכיח מכם בדיקות ושלבים המחייבים לפני קבלת הנכס.
את ההתלהבות הראשונית מגלים כבר כשחותמים ורוכשים את הדירה, הריגוש הבא יגיע ביום קבלת הדירה, בו תוזמנו לסיור בדירה עם הקבלן על-מנת לקבל את דירתכם - יום בו אתם חייבים להסתובב ולבחון את הדירה מבחינת ליקויים ויזואליים/תפעוליים כמו לדוגמא: שברים/סדקים בריצוף, שריטות על הזכוכיות, אי-תקינות של מנגנון החלון/הדלת - ליקויים שדיירים יכולים לאתר בעצמם ללא מומחה חיצוני.
מהנדס רפאל גיל מזהיר: "אם לא תאתרו את הליקויים הויזואליים או התפעוליים ביום קבלת הדירה ותחתמו על פרוטוקול המסירה מבלי לציין את הליקויים הויזואליים, לא תוכלו לטעון ולדרוש מהקבלן שייתקן לכם ליקויים אלו בעתיד, שכן הקבלן יטען שלא כך נמסרה לכם הדירה, עובדה שהליקוי לא מופיע בפרוטוקול הקבלה עליו חתמתם ושמי שגרם לליקוי, זה אתם או הסבלים שלכם או השיפוצניק שלכם או כל גורם אחר מטעמכם".
לכן אם אתם לא רוצים לשלם על תיקונים שמגיעים לכם, תשקיעו את הזמן ותבחנו את הדירה שאתם מקבלים טוב טוב. הבדיקה היא בדיקה ויזואלית, בדומה לבדיקה שאתם מבצעים כאשר אתם מוציאים מהיבואן את הרכב החדש שלכם.
שלב שני בדיקת הדירה על-ידי מומחה:
רפאל גיל מסביר: "יום קבלת הדירה הוא אכן היום המשמח ביותר, אך יום זה אינו היום שבו תוכלו לאתר את רוב הליקויים בדירה, שכן ביום זה טרם נוסו מערכות האינסטלציה בדירה, טרם השתמשתם במקלחת ובמערכות השונות, ייתכן כי ביום זה לא ירד גשם, ולא תוכלו לראות את עמידות הדירה מפני רטיבות חיצונית וכיו"ב והדירה תמיד מסוידת נקיה וכמעט שלא ניתן לראות בה ליקויי רטיבות. לכן אני ממליץ לבצע את השלב השני של הבדיקה על-ידי מומחה, במהלך שנת הבדק הראשונה, לא בסיום, אלא במהלך, אחרי שהדירה נחשפה לגשמים לרוחות, וגרתם בה והשתמשתם במערכות שלה לפחות מספר חודשים. זה המועד שאם קיים ליקוי הוא יופיע". שימו לב, שאם יופיע ליקוי לפני או אחרי בדיקת המומחה, עליכם לדווח מיידית לקבלן, על הופעתו על-מנת שיבוא לתקן אותו.
דירה חדשה אינה ביטחון מפני ליקויים ופגמים
מהנדס רפאל גיל, מסביר את החשיבות של בדיקת דירה חדשה: "ליקויי בנייה בדירה חדשה הינו נושא שכיח, חוקרים בטכניון מצאו כי 100% מהדירות החדשות בישראל לקויות!"
מהנדס רפאל גיל קובע שהגענו למצב זה כי: "כל נושא התקנים, התקנות והחוקים המחייבים את הקבלנים לבנות על פיהם, אינם נלמדים באוניברסיטאות ובמכללות, כך יוצא שמהנדסים והנדסאים אשר אמורים לפקח על הטייחים, על הרצפים ועל שאר הפועלים באתר, אינם מכירים כנדרש את הדרישות של התקנים, של התקנות והחוקים - ולכן אין פלא ש-100% מהדירות בישראל לקויות!"
מכיוון ש-100% מהדירות בישראל לקויות אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לא לבדוק את דירתכם החדשה כמו שצריך.
רפאל גיל ממליץ לקחת מומחה שיבדוק את דירתכם: "זו לא השאלה האם יש ליקויים אצלכם בדירה? השאלה היא: האם תמצאו את הליקויים ומתי - האם לפני או אחרי גמר תקופות האחריות".

תאריך:  26/07/2020   |   עודכן:  26/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
ירין אזולאי
אם תשאלו את האדם הממוצע מה הוא יודע על "אמנות סינית", הדברים הראשונים שיקפצו לראשו יהיו ציורי טבע של פריחת עצי דובדבן על מגילות משי ונייר אורז, פגודות או כיסונים    ומה לגבי "אמנות סינית עכשווית"? לכן ישבנו לשיחה עם עופר לוין, מייסד Blue Mountain Contemporary Art, כדי לשוחח על זהותה של האמנות הסינית בת זמננו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il