X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתניהו. "הסתה נגדי ונגד בני משפחתי"[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
מייצג "הסעודה האחרונה" של נתניהו בכיכר רבין [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
נתניהו על תקיפת המפגינים בתל אביב:

"אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא"

הוסיף: "באותה מידה אין מקום להסתה ולאיומים ברצח - המפורשים והמרומזים - נגדי ונגד בני משפחתי" קרא לכולם "להוריד את גובה הלהבות. זה הזמן להתלכד" הנשיא ריבלין: "אבוי לדמוקרטיה שלנו אם נשלח יד איש באחיו. שיח הגינויים הפך מס שפתיים" גנץ: "אסור לעבור על אירועי האלימות בשתיקה" לפיד בתגובה: "גמרנו לפחד ממך. נמשיך להלחם בשנאה ובארס שאתה מפזר"
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס (יום ד', 29.7.20) לתקפית המפגינים אמש במהלך המחאה בתל אביב ואמר כי "החקירה לגבי האירוע בתל אביב בעיצומה. אני מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים. אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא".
נתניהו הוסיף כי "באותה מידה אין מקום להסתה ולאיומים ברצח - המפורשים והמרומזים - נגדי ונגד בני משפחתי, כולל האיום המביש בצליבה היום בתל אביב. לצערי, כששוטר הוכה קשות על-ידי מפגינים מול מעון ראש הממשלה ונזקק לניתוח, או כשאיומים ברצח מתפרסמים נגדי ונגד משפחתי מדי יום - לרבות אתמול כשנעצר ליד משרדי אדם שאיים לרצוח אותי וברשותו סכינים - התקשורת ואישי ציבור רבים בוחרים להתעלם מכך.
הוא האשים בדבריו את יו"ר האופיזציה יאיר לפיד ורה"מ לשעבר אהוד ברק ואמר כי "יאיר לפיד, בדומה לאהוד ברק, אף מעודד קבוצות של אנרכיסטים שמטרתן הפרת הסדר הציבורי וערעור יסודות החברה הישראלית. אני מצפה מכולם לאמת מידה אחידה: לגנות אלימות באשר היא והסתה באשר היא.
ראש הממשלה קרא לאחדות בעם ואמר כי "בערב תשעה באב אני קורא לכולם להוריד את גובה הלהבות ולשמור על הסדר הציבורי. זה הזמן להתלכד. לכולנו יש משימה משותפת - לנצח את הקורונה. נצליח רק אם נפעל יחד".
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר בפניה חריפה אל משטרת ישראל וחברי כנסת ישראל בעקבות אירועי היממה האחרונה: ״אני מבקש לומר בבירור נוכח ההתפתחויות האלימות ביממה האחרונה: רצח של מפגין שיצא למחות במדינת ישראל ורצח של ראש ממשלה בישראל אינם תרחיש דמיוני. ידענו את המציאות האיומה והמטלטלת הזו. אויה על נפשותינו אם נתדרדר למציאות שכזו שוב. אבוי לדמוקרטיה שלנו אם נשלח יד איש באחיו. שיח הגינויים הפך מס שפתיים. כל גינוי נתקף מיד בשאלה למה לא גינית התרחשות אחרת והמהות נרמסה כליל. אני זועק מרה מול האלימות המופנית כלפי מפגינים ומבקש ממשטרת ישראל למצות את הדין עם מחולליה. אני זועק מרה נגד הקריאות לפגוע בראש הממשלה ומשפחתו וקורא למשטרת ישראל לקחת כל איום שכזה ברצינות מלאה. אין לנו את היכולת לזלזל בשום איום, קיומנו תלוי בכך. עכשיו - מיד - אופוזיציה כקואליציה, השמיעו קול ועשו מעשה להרגעת הרוחות ועצרו את האלימות.״
גנץ: "נחצה קו אדום"; לפיד: נתניהו - לא מפחדים ממך"
המשטרה הודיעה כי שוטרי מרחב ירקון עצרו שלושה חשודים במעורבות בתקיפות מפגינים בהפגנה שנערכה אמש בתל אביב. מהמשטרה נמסר כי "אמש התקיימה מחאה בתל אביב שבשלב מסוים, התפצלה למספר תהלוכות ובהמשך, התגלעו אירועי אלימות לרבות פגיעה פיזית במפגינים ופציעתם. מיד עם קבלת הדיווח המשטרה פתחה בחקירה במסגרתה זוהו החשודים בתקיפה ונאספו ראיות שונות הקושרות אותם לאירוע התקיפה. היום בצהריים הצליחה המשטרה לעצור שלושה מעורבים באירועי התקיפה והם מועברים כעת לתחנת המשטרה לצורך חקירתם".
בהפגנה השתתפו כאלף איש, שכמה מהם הוכו ואף נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים. הדגלים השחורים מסרו בתגובה לנתניהו: ״לצערנו הנאשם ממשיך בהסתה ומתיר את דם האזרחים המוחים. עם ישראל חייב מנהיג אחר.״
שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ התייחס לאירועי האלימות אמש בהפגנה: "אתמול בלילה נחצה קו אדום, בעת שאזרחים שמימשו את זכות המחאה, הם הותקפו על-ידי כנופיות פשע מאורגנות.
כשר הביטחון וכחבר בממשלה- אני עומד על כך שזכות ההפגנה תישמר, ושביטחונם של האזרחים יובטח בכל מקום שהוא. אסור לנו לעבור על אירועי האלימות בשתיקה. אני קורא לראש הממשלה ולכלל חברי הממשלה לגנות ולא פחות חשוב מכך לעשות. דמוקרטיה נבחנת דווקא בעיתות משבר, ממשלה נבחנית דווקא בתקופות כאלו. אני, ראש הממשלה וכלל השרים חייבים להקשיב וגם לתקן. בכוונתי לכנס דיון בממשלה סביב אירועי האלימות ולפעול אקטיבית מול משטרת ישראל בכדי לוודא שהמעשים יטופלו, יגדעו ושמי שזורע שנאת חינם, מסית ופוגע באזרחים, יבוא על עונשו".
ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, בתגובה לראש הממשלה: ״נתניהו, גמרנו לפחד ממך. כן, אני מעודד את המפגינים. כן, האנשים של יש עתיד הם חלק מההפגנות. כן, אנחנו נמשיך להלחם בשנאה ובארס שאתה מפזר סביבך עד שנוציא אותך מבלפור״.
ח"כ אנדריי קוז'ינוב (יש עתיד - תל"ם) הגיב: "אזרחים חוזרים מגואלים בדם הביתה, ואתה מפיל את זה על המשטרה, על האופוזיציה, על המפגינים. אינך כשיר להנהיג את המדינה הזאת, כי אינך רואה את טובתה. תתפטר."

תאריך:  29/07/2020   |   עודכן:  29/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעז :::::
עוד סתם אזרח  |  29/07/20 15:57
2
מעז :::::
עוד סתם אזרח  |  29/07/20 16:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
האשים: "רבותיי, אתם מסיתים נגד ראש הממשלה 4 שנים על בסיס יומי, אתם התחלתם בכל הפילוג הזה במדינת ישראל, אתם וכל המערכות שתומכות בכם"
עידן יוסף
תופעה מדאיגה של ריבוי טעויות אנוש של הולכי רגל בצמתים עם מסלול תחבורה ציבורית מרכזי    מקרב החוצים באדום תועדו 12 הולכי רגל שהתבוננו לכיוון הלא-נכון של התנועה לפני שחצו
מירב ארד
היו"ר ח"כ מרגי: "מה שהפריע לתושבי הרצליה לא צריך היה להעביר לתושבי חדרה. לבדוק אפשרות לפסר את הפעילות לחיפה ולשדה תימן"    מנהל רת"א: "השדה בהרצליה היה אמור להיסגר ואיש לא עבר לחיפה, אנשים התחילו למכור מטוסים"
עידן יוסף
דוח שפרסם הארגון ממליץ על שתי פעולות מרכזיות: עיגון החזון והיעדים הלאומיים בחקיקה; ותמחור הנזק לאיכות החיים בישראל מפליטת גזי החממה    המשרד להגנת הסביבה וה-OECD קיימו אירוע מקוון שבו הוצגו לראשונה ההמלצות
מירב ארד
ישראל תאפשר כניסה ללא צורך בבידוד - ממדינות שמוגדרות "ירוקות"    שר התיירות: "השמיים צריכים להיפתח כמה שיותר מהר"    השרה רגב: "בשורה חשובה לענף התעופה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il