X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד החינוך ישקיע 1.2 מיליארד שקלים ברכש ציוד קצה והנחת תשתיות טכנולוגיות. בחודש שנותר עד פתיחת שנת הלימודים, משרד החינוך יידרש להכשיר את הצוותים החינוכיים ללמידה מרחוק גני ילדים ובכיתות א'-ב', יעבדו במתכונת מלאה חמישה ימים בשבוע, ללא כל פיצול
▪  ▪  ▪
[צילום: אוליביה גלנט. שהת הלימודים תיפתי ב-1.9 [אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

שר החינוך יואב גלנט הציג (יום ד', 29.7.20) את המתווה לפתיחת שנת הלימודים ב-1 לספטמבר. המתווה "לומדים בביטחון במערכת החינוך בשגרת הקורונה", סוכם בין משרדו והאוצר, ותוקצב ב-4.2 מיליארד שקלים.
המתווה כולל בין היתר פיצול כיתות בחלק משכבות הגיל ותגבור כוח האדם מקרב מדריכי תיירות, מורות חיילות, מובטלים בעלי תואר ראשון וסטודנטים להוראה. במסגרת המתווה דובר על למידה מרחוק, אולם השר גלנט התריע כי מחצית מבתי הספר לא יהיו ערוכים לכך באופן מלא במועד. משרד החינוך ישקיע 1.2 מיליארד שקלים ברכש ציוד קצה והנחת תשתיות טכנולוגיות. בחודש שנותר עד פתיחת שנת הלימודים, משרד החינוך יידרש להכשיר את הצוותים החינוכיים ללמידה מרחוק.
התוכנית שסוכמה, תאפשר את הפעלת מסגרות החינוך באופן זה למשך כל השנה, או עד לקבלת החלטה אחרת. בשל ההיערכות המורכבת הנדרשת לטובת פיצול לחצאי כיתות, לא ניתן יהיה לעבור ללימודים בחצאי כיתות בגני הילדים ובכיתות א'-ב', אשר יתחילו ויסיימו את הלימודים במתכונת שאושרה על-ידי משרד הבריאות.
עיקרי התוכנית "לומדים בביטחון"
שנת הלימודים תיפתח באחד בספטמבר בתרחיש מונע התפרצות. הלימודים יתקיימו בשילוב בין שתי שיטות עיקריות: למידה מרחוק באמצעים דיגיטליים ולמידה בתוך מוסדות החינוך בחצאי כיתות (עד 18 תלמידים בקבוצה).
לוח הזמנים הקצר מחייב תחילת יישום התוכנית על-ידי ראשי הרשויות, מנהלי מחוזות החינוך ומנהלי בתי הספר כבר בתחילת השבוע הבא כתנאי לפתיחת הלימודים באחד בספטמבר.
תחת ההנחיות הכלליות, יתאפשרו פתרונות דיפרנציאליים בין יישוב ליישוב, בין מוסדות חינוך שונים ובהתאם לצורכי המגזרים השונים - כפוף לאישור משרד החינוך - כדי לאפשר לראשי הרשויות, למנהלי מחוזות החינוך ולמנהלי בתי הספר גמישות בניהול התוכנית, והתאמתה לצרכים הייחודים של כל מוסד חינוכי.
אוכלוסיות ייחודיות יקבלו מענה נקודתי להמשך קיום המסגרות, ללא תלות בשיטת ההפעלה הראשית. בהן: החינוך המיוחד, נוער בסיכון, כפרי נוער וכדומה.
שיטת הפעלת מערכת החינוך לשנת תשפ"א בשגרת קורונה
גני הילדים - בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כיתות הגן לא יפוצלו ויפעלו במתכונת מלאה כבשגרה.
כיתות א'-ב' - בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הכיתות לא יפוצלו ויפעלו במתכונת מלאה כבשגרה.
כיתות ג'-ד' - ילמדו במוסדות החינוך במתכונת מלאה, כשהם מחולקים לחצאי כיתות הכוללות עד 18 תלמידים בכיתה וישתמשו גם במרחבי הלימוד של כיתות ה'-ו'.
כיתות ה'-ו' - ילמדו במתווה משולב הכולל למידה מרחוק ולמידה במוסדות החינוך (לפחות יומיים בשבוע) כשהם מחולקים לחצאי כיתות -עד 18 תלמידים בכיתה. יעשה מאמץ מרבי לאפשר לכיתות אלו ללמוד בכיתות לימוד יותר מ-2 ימים בשבוע, בין היתר באמצעות לימוד במרחבים ובמבנים סמוכים למוסד החינוכי.
כיתות ז'-י"ב - ילמדו במתווה משולב הכולל למידה מרחוק ולפחות 2 ימים בשבוע במוסדות החינוך, כשהם מחולקים לחצאי כיתות ועד 18 תלמידים בכיתה.
תוספות כוח אדם - יגויסו בהליך מיוחד ומהיר לטובת פיצול כיתות ג'-ד' ותגבור כיתות ה'-ו'. כוח האדם יכלול מורים חדשים, הרחבת עבודתם של מורים מועסקים, עוזרי חינוך - כוח אדם לא מועסק במשק המתאים למשימה - וכן סטודנטים.
תתבצע הקפדה על כללי היגיינה בבתי הספר, שתכלול בין היתר, מיגון אישי משופר עבור עובדי ההוראה, ישיבה בשולחנות נפרדים במרחק שני מטרים זה מזה בקבוצות המונות עד 18 תלמידים, עטית מסכה בגילאים המתאימים, הקפדה על חיטוי ידיים וחיטוי כללי של מוסדות החינוך, גם מחוץ לכיתות הלימוד.
תקציב התוכנית
התקציב ייתן מענה לארבעה צרכים מרכזיים:
תשתיות ללמידה מרחוק - לתקצוב מוסדות החינוך, לרכישת תכני הוראה, להדרכות לצוותי ההוראה ולציוד קצה לתלמידים.
כוח אדם - תוספת כוח האדם תכלול את הנדרש לאור פיצול כיתות ג'-ד' לחצאי כיתות וכן את תגבור כוח האדם עבור כיתות ה'-ו'. תוספות כוח האדם יכלול מורים חדשים, הרחבת עבודתם של מורים מועסקים, עוזרי חינוך - כוח אדם לא מועסק המתאים למשימה - וכן סטודנטים.
מיגון והיגיינה - לתגבור מערך הניקיון במוסדות החינוך וכן להצבת עמדות היגיינה וחיטוי.
תמיכה באוכלוסיות מיוחדות - יינתנו מענים ממוקדים לאוכלוסיות מיוחדות (בהן: חינוך מיוחד, ילדים בסיכון, קשיים התנהגותיים ועוד).

תאריך:  29/07/2020   |   עודכן:  29/07/2020
+פרידמן זה איש חופשי, אבל לא זחוח
23:36 29/07/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

בהנחה שהמפגינים והשומרים שומרים על עטיית מסכות, אזי שניים מהכללים ודאי נשברים בהפגנות והם המרחק, והכמות ) נקודה נוספת היא הפרת תנאי הרישיון על-ידי המפגינים, המביאה למגע פיזי בין שוטרים למפגינים ובקרב המפגינים עצמם אשר ללא ספק מגדילה את סיכויי ההדבקה

מקור הפצה למגיפה? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מתווה החזרה ללימודים לקוי, לא התייחסו לבעיות
19:54 29/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מזכ"ל הסתדרות המורים הודיעה למנכ"ל משרד החינוך כי ארגונה לא יסכים לשתף פעולה עם מתווה החזרה ללימודים כפי שפורסם היום על-ידי המשרד  ▪  אי-פיצול כיתות א' וב' לא יאפשר שמירה על הרחקה של 2 מטר, לא ניתן מענה לעובדי הוראה בסיכון  ▪  "אם המתווה לא יתוקן - ננקוט צעדים ארגוניים

יפה בן דוד. הפגישה היתה לשווא
שר החינוך גלנט. "עלה תאנה" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+תוכנית המענקים אושרה סופית
17:27 29/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

התוכנית שאושרה כוללת מלבד המענקים שעליהם דובר בתחילה גם מענקים בסך 300 שקלים בגין כל ילד במשפחה ברוכת ילדים מהילד החמישי והלאה  ▪  ראש הממשלה: הכסף יגיע לחשבונות הבנק של אזרחי ישראל - בתחילת השבוע הבא

[צילום: לשכת ראש הממשלה]
משפחה עם שישה ילדים תקבל 4,100 שקל [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+השר רפי פרץ נכנס לבידוד בעקבות חשיפה לחולה מאומת
17:05 29/07/20  |  עידן יוסף

‏השר ‎רפי פרץ נכנס לבידוד לאחר שהתברר כי מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת, אבי כהן, נמצא היום חיובי לקורונה.

+ליברמן לגמזו: לא לאפשר לחרדים לצאת מהארץ ולהיכנס אליה
16:42 29/07/20  |  עידן יוסף

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פנה במכתב לממונה המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו ושאל כיצד בכוונתו לפעול לנוכח הפרסום, לפיו הממשלה התירה לכ- 16,000 אברכים מארה"ב, שאינם אזרחי מדינת ישראל, להגיע לארץ לקראת החגים ללא בדיקה מוקדמת לאיתור נגיף הקורונה; ולנוכח הפרסום לפיו רכבת אווירית תטיס לאומן כ-30,000 ישראלים לקראת ראש השנה.
"בזמן שלא מאפשרים לזוגות להינשא באירוע בו יש מעל 20 משתתפים אין שום היגיון לאפשר כניסתם לארץ 16,000 אברכים או להתיר ל-30,000 בני אדם להשתתף באירוע המוני, שלכל בר דעת ברור, שמדובר באירוע ללא פיקוח וללא שמירה על הכללים", דבריו.

+גם למשבר הזה יכול נוכל, נחמו נחמו, עמי
13:55 29/07/20  |  ראובן ריבלין   |   לרשימה המלאה

נאום הנחמה של נשיא המדינה [ז' באב תש"ף, 28.07.2020]

ראובן (רובי) ריבלין
+התפטרה אחראית מוקד הקורונה במשרד הבריאות
11:07 29/07/20  |  עידן יוסף

האחראית על ״מוקד הקורונה״ במשרד הבריאות התפטרה מתפקידה. אחת המנהלות במוקד הסבירה: ״יש המון בלגן כרגע במערכת - כל המדינה וכל העולם בתוהו ובוהו״ (חדשות 12).

+פרדוקס האנרכיזם הישראלי
10:48 29/07/20  |  צ'לו רוזנברג   |   לרשימה המלאה

אם בפורעי חוק עסקינן, הרי שהחשודים צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח עד לבירור עניינם בבית המשפט, מוסד קבע בכל חברה המכבדת את עצמה, ודאי חברה דמוקרטית  ▪  במדינת ישראל עומד בראש ממשלת ישראל, הרשות המבצעת הכוללת בתוכה את גורמי אכיפת החוק והתביעה הכללית, אדם שנאשם בפלילים חמורים ונתבע לדין על-ידי הרשות המוסמכת לפי החוק

נתניהו. מי האנרכיסט? [צילום: מן הטלוויזיה]
+"בקרוב נאשר מתווה לפתיחת השמיים"
10:47 29/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ישראל תאפשר כניסה ללא צורך בבידוד - ממדינות שמוגדרות "ירוקות"  ▪  שר התיירות: "השמיים צריכים להיפתח כמה שיותר מהר"  ▪  השרה רגב: "בשורה חשובה לענף התעופה"

נתב"ג יחזור לפעילות [צילום: פלאש 90]
פרופ' גרוטו. מתווה חדש [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]
+ההשקעה שתחלץ המשק ממשבר הקורונה
10:25 29/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בהשקעה משקית של כ-25 מיליארד שקל - 12% מתוכם כהשקעה תקציבית והשאר מהמגזר הפרטי - יכולה מדינת ישראל לנצל את משבר הקורונה על-מנת להאיץ את ההשקעה במיזמים אשר אובחנו בעבר כבעלי פוטנציאל תרומה משמעותי לצמיחה

תחנה סולארית בשטח מדברי בנגב [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90]
+האם בלפור בוערת
10:25 29/07/20  |  עו"ד אברהם פכטר   |   לרשימה המלאה

הפגנות בבלפור איבדו את הצבע האוטנטי של מפגיני חל"ת, עצמאיים, אומנים ומובטלים  ▪  ההפגנות בבלפור הפכו להפנינג של אנרכיסטים, ילידי פרחים (עם חומרים כנראה), לפי ההתנהגות הפרחחית והאלימה והצעקות ללא תועלת שבאות בעקבותיהן כולל הפגנת ציציות מיותרת

ליצמן. עוד נתגעגע אליו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מערכת החינוך לא תהיה ערוכה במלואה ללמידה מרחוק"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
ראובן ריבלין
נאום הנחמה של נשיא המדינה [ז' באב תש"ף, 28.07.2020]
צ'לו רוזנברג
אם בפורעי חוק עסקינן, הרי שהחשודים צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח עד לבירור עניינם בבית המשפט, מוסד קבע בכל חברה המכבדת את עצמה, ודאי חברה דמוקרטית    במדינת ישראל עומד בראש ממשלת ישראל, הרשות המבצעת הכוללת בתוכה את גורמי אכיפת החוק והתביעה הכללית, אדם שנאשם בפלילים חמורים ונתבע לדין על-ידי הרשות המוסמכת לפי החוק
מירב ארד
ישראל תאפשר כניסה ללא צורך בבידוד - ממדינות שמוגדרות "ירוקות"    שר התיירות: "השמיים צריכים להיפתח כמה שיותר מהר"    השרה רגב: "בשורה חשובה לענף התעופה"
עידן יוסף
בהשקעה משקית של כ-25 מיליארד שקל - 12% מתוכם כהשקעה תקציבית והשאר מהמגזר הפרטי - יכולה מדינת ישראל לנצל את משבר הקורונה על-מנת להאיץ את ההשקעה במיזמים אשר אובחנו בעבר כבעלי פוטנציאל תרומה משמעותי לצמיחה
עו"ד אברהם פכטר
הפגנות בבלפור איבדו את הצבע האוטנטי של מפגיני חל"ת, עצמאיים, אומנים ומובטלים    ההפגנות בבלפור הפכו להפנינג של אנרכיסטים, ילידי פרחים (עם חומרים כנראה), לפי ההתנהגות הפרחחית והאלימה והצעקות ללא תועלת שבאות בעקבותיהן כולל הפגנת ציציות מיותרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il