מפעילי תחבורה ציבורית יקבלו מענק מהממשלה לצורך רכישת אוטובוסים חשמליים עירוניים במטרה לצמצם את זיהום האוויר מאוטובוסים. לטובת העניין הוקצו 47 מיליון שקל - רובם ככולם, 40 מיליון שקל, מתקציב המשרד להגנת הסביבה; 4 מיליון שקל מהתוכנית הלאומית לתחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה ו-3 מיליון שקל ממשרד האוצר.
המימון נועד גם לצורך החדרת הטכנולוגיה החשמלית לסוגי אוטובוסים שאינם פועלים כיום בחשמל כגון מיניבוסים, אוטובוסים בין-עירוניים ואוטובוסים מפרקיים ולצורך החדרת הטכנולוגיה החשמלית לערים נוספות בארץ.
התמיכה תהיה בשיעור מרבי של:
- 250 אלף שקל לאוטובוס בין-עירוני;
- 450 אלף שקל לאוטובוס מפרקי עירוני;
- 250 אלף שקל לאוטובוס עירוני (בקולות הקוראים הקודמים התמיכה הוגבלה ל-400 אלף שקל לאוטובוס).
במסגרת ההחלטה למי תינתן תמיכה תובא בחשבון אמת מידה שתעדיף ישובים צפופים.
נכון להיום, מרבית האוטובוסים מוּנעים בדיזל, דבר שמהווה גורם ישיר למפגעי רעש, זיהום אוויר ואף זרז לשינוי אקלימי. אזורי מגורים רבים השוכנים בסמוך לנתיבי תחבורה ציבורית סובלים מאיכות אוויר ירודה כתוצאה מחומרים מזהמים ומסרטנים הנפלטים ממנועי האוטובוסים. מעבר לשימוש באוטובוסים חשמליים המספקים חוויית נסיעה טובה יותר, ללא פליטות ישירות לסביבה יוביל לצמצום זיהום האוויר ולשיפור איכות החיים בערים.
לאוטובוסים חשמליים פוטנציאל להפחתת זיהום האוויר, פליטות גזי החממה, מטרדי הרעש ואף לשיפור תדמית התחבורה הציבורית בישראל. עם זאת אוטובוסים אלו יקרים יותר ביחס לאוטובוסי הדיזל ולכן המשרד להגנת הסביבה תומך ברכישתם. בשנים האחרונות המשרד פרסם שלושה קולות קוראים לתמיכה באוטובוסים חשמליים וכתוצאה כיום פועלים בישראל כ-80 אוטובוסים עירוניים חשמליים.