X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דורש שוב לשנות את שיטת בחירת השופטים, לצד פסקת התגברות ושינוי מערכת היחסים בין הרשויות משרטט את ציפיותיו מהיועץ המשפטי של הכנסת
▪  ▪  ▪
לוין. "בג"ץ רומס את הכנסת" [צילום: פלאש 90]

יו"ר הכנסת, יריב לוין, מחריף את התקפותיו על בית המשפט העליון. לוין אומר (יום ה', 3.9.20): "מה שהורס את החברה הישראלית וקורע אותן לגזרות, אלו החלטות שאין כל קשר בינן לבין עולם המשפט ושכל מקורן בהשקפת עולם של בית המשפט. אלה דברים מקוממים ובלתי נסבלים.
"מה שקובע אצל בית המשפט העליון אינו מהות הזכות, אלא מיהותו של מי שמבקש אותה. מדובר בהשקפות עולם שמאליות מאוד רדיקליות, והן מחייבות שינוי. כאשר מדברים על פסיקה לפי סבירות ומידתיות - אני מחפש את בית הספר לסבירות ומידתיות, איפה הוא נמצא. סבירות איננה מושג משפטי אלא עניין של השקפת עולם. יש כאן ניסיון לקחת השקפת עולם פוליטית ולכפות אותה על הציבור בצורה בלתי דמוקרטית, וזה בלתי סביר בעליל".
לוין נשאל על פסקי הדין בהם הגן בג"ץ על עצמאות הכנסת מול הממשלה, והשיב: "בג"ץ לא מגן על הכנסת אלא רומס אותה ברגל גסה, פעם אחר פעם, בפסיקות שמתערבות בנושאים שהם בסמכותה הבלעדית של הכנסת. אין שוויון בין הרשויות. הרשות השופטת לוקחת לעצמה, ללא כל הסמכה בחוק, את הסמכות לשים את שיקול דעתה במקום זו של הרשויות האחרות. שיטת בחירת השופטים שלה הוא מעוותת, של חבר מביא חבר, וחייבים לשנות אותה".
עוד נשאל לוין, מדוע הימין אינו משנה את חוקי היסוד, אם הוא סבור שיצרו נורמות חוקתיות שאין מקובלות עליו. לוין השיב: "חוקי היסוד הם בסדר גמור. הבעיה היא השימוש שבית המשפט עושה בהם. חוקה חייבת להתקבל ברוב מוחלט בפרלמנט, וברוב העולם זה מחייב ובצדק גם משאל עם. זה [אישור חוק יסוד כבוד האדם וחרותו] היה באישון לילה, מחצית מחברי הכנסת לא השתתפו בהצבעה, בלי שאיש יידע שזו נורמה חוקתית. יש דרישה ציבורית עצומה לשינוי, אבל לא הצלחנו לתרגם אותה לחקיקה".
בהתייחסו להצעת ימינה לחוקק פסקת התגברות, אמר לוין: "פסקת התגברות צריכה להיות רחבה, וחלק משינוי מוחלט בשיטת בחירת השופטים והסדרה של כל היחסים בחוק יסוד. להערכתי, אין יכולת להעביר מהלך כזה בקואליציה הנוכחית. בית המשפט מרגיש את זה, הולך ומרחיב את הפסיקות האבסורדיות שלו, וזה רק מגדיל את הלחץ לשינוי - שבוא יבוא, גם אם לא בחודשים הקרובים".
לוין אישר, כי הוא פועל מקודמיו בתפקיד בכך שהוא מעורב בצורה עמוקה בפעילות הפוליטית. לדבריו, "יו"ר הכנסת חייב לנהל אותה בצורה ממלכתית ושקולה של האופוזיציה יישמע. מהצד השני, כאדם שנבחר על בסיס השקפת עולם מסוימת - אני חייב לומר את אשר על ליבי, חייב להיאבק על מה שאני מאמין בו. כאן בדיוק עובר הקו בין נשיא המדינה לבין יו"ר הכנסת".
על בחירת היועץ המשפטי של הכנסת, אמר לוין: "אני לא כמו ביהמ"ש העליון, החושב שהוא מעל החוק ויכול לפעול בניגוד לחוק, ולכן אני מקיים את החוק לגבי בחירת היועץ המשפטי. המצב בו מתוך שבעת חברי האיתור רק שלושה הם חברי כנסת, הוא אבסורדי. לליכוד, עם 36 מנדטים, אין אפילו נציג אחד בוועדה. אני לא ממנה את היועץ המשפטי של האוניברסיטה העברית, והיא לא צריכה למנות את היועץ המשפטי של הכנסת.
"המועמד צריך להיות אדם שבראייתו מעמד היועץ המשפטי לכנסת זהה לשל היועץ המשפטי לממשלה, ולא נחות ממנו. הוא צריך להיות מוכן להילחם על עצמאות הכנסת, ולהסתכן בכך שלא תמיד בבית המשפט יאהבו את זה. והוא צריך להיות משפטן מצוין ומנוסה, ובעל יכולות ניהול גבוהות". לוין דיבר בוועידה וירטואלית של לשכת עורכי הדין.

תאריך:  03/09/2020   |   עודכן:  03/09/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ קורע את החברה הישראלית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה בסלע ואכמ"ל !!! ל"ת
מבין עניין  |  3/09/20 19:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אקטיביזם שיפוטי
יצחק זמיר
הביקורת על בג"ץ, שבמקרים רבים איננה מכבדת ועניינית, איננה נכונה מבחינה עובדתית    הנסיונות לפגוע בבית המשפט מאיימים גם על שלטון החוק, על הזכויות של כל אדם, על המינהל התקין ועל טוהר המידות בשלטון    פרק מתוך הספר "שופטים על משפט" בסדרת האוניברסיטה המשודרת, בהוצאת מודן ומשרד הביטחון
איתמר לוין
וילנר קבעה שברירת המחדל היא לקבל את פרשנות המאסדר להוראותיו    כמה מן השופטים רומזים שיחזרו למצב בו ההכרעה בידי ביהמ"ש
גדעון סער
מסכנה אחת אין ולא תהיה לאיש אפשרות לשמור על הרשות השופטת: מפני עצמה. הסכנה שבכניסת בית המשפט לזירה הפוליטית היא בראש ובראשונה לו עצמו. איפה הימים ששופטי בית המשפט העליון כתבו בפסקי-דינם על הצורך בריסון עצמי בבוא בית המשפט לשקול התערבות בסמכויותיהן של הרשויות האחרות?
איתמר לוין
פסק הדין בו דחה בג"ץ את העתירה נגד פרס ישראל לרב יעקב אריאל, אומר שדעה הלכתית-תורנית המנוגדת לתפיסות הליברליות - היא צורמת ופסולה; הזכות להביע אותה היא רק בשל חופש הביטוי    ענת ברון, אסתר חיות ועופר גרוסקופף סוללים את הדרך לסתימת פיותיהם של רבנים ומתעלמים מכך שהתנ"ך - ולא פסיקת בג"ץ - הוא היסוד להקמת המדינה, כפי שנאמר בהכרזת העצמאות    בנוסף לכך, בג"ץ שוב נוטל לעצמו תפקיד מוסרי-ציבורי - שכלל אינו בסמכותו
דן מרגלית
זה ויכוח חסר תקדים על מהותה ודמותה של מדינת ישראל, אך לפני כן באתי להזהיר מפני שקר המופץ ללא הרף בפי השר לוין    הוא טוען, שאין מדינה בעולם בה בית המשפט העליון מתערב בעבודת הפרלמנט
רשימות נוספות
הביקורת מבטאת ירידת אמון בבתי המשפט  /  איתמר לוין
"יורים חיצים במי שבא לשנות"  /  איתמר לוין
אוחנה: לקיים את הוויכוחים בשיקול דעת ובדרך ארץ  /  איתמר לוין
ברק שאג, מי לא יירא  /  פרופ' דוד נבון
לא-תאומים בעליון האמריקני  /  איתמר לוין
פסקת ההתגרות  /  עו"ד ראובן דינור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il