X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרופ' אלדון קנות עוטר על גבורתו בקרב על העיר מֶץ בגבול צרפת-גרמניה-לוקסמבורג במלחמת העולם השנייה מיג'ור-ג'נרל לורה ל' ייגר, מפקדת דיוויזיית החי"ר 40 במשמר הלאומי של קליפורניה, קראה לו בטקס, גיבור אמריקני
▪  ▪  ▪
[צילום: מתוך היוטיוב של UVTO]

בגיל 95 תיקן הצבא האמריקני את העוול, ועיטר בכוכב הארד את אלדון קנות, שגילה גבורה בקרב לשחרור העיר המבוצרת מֶץ בגבול צרפת-גרמניה-לוקסמבורג בנובמבר 1944.
הגדוד של קנות תקף במסגרת דיוויזיית החי"ר 95 את מבצר ז'אן דארק. לפתע הרגישו קנות וכשלושים מחבריו לנשק, כי נלכדו מאחורי קווי הגרמנים. קנות וחבריו, שניזונו רק משוקולד במנות החירום, היו עייפים, רעבים וקפואים במזג-האוויר הסגרירי. הוא גילה חפירה, ולחם בתוכה משך חמישה ימים בגרמנים. רגלו התנפחה, ומציקה לו מאז. על גבורתם מול הגרמנים כונו, אחרי כיבוש העיר, קנות וחבריו, אנשי הברזל ממץ.
בבית האבות, שהוא מתגורר בו בקליפורניה, אורגן טקס מרשים להוקרתו, ובו עוטר בכוכב הארד, למרות ההגבלות עקב מגפת קורונה. קנות ואורחיו עטו מסכות, ועמדו בריחוק זה מזה. שכניו לבית האבות צפו בחדריהם בטקס, ששודר בטלוויזיה במעגל סגור. "היה שם תוהו-ובוהו", נזכר קנות. "מול אש גרמנית כבדה רק מעטים מאתנו הגיעו למבצר".
לוטננט-קולונל בדימוס רוברט ג'ונסון מחיל-האוויר האמריקני סייע לקנות לקבל את העיטור הנשכח, ועברה שנה עד שתוקן העוול. קנות עוטר בידי מיג'ור-ג'נרל לורה ל' ייגר, מפקדת דיוויזיית החי"ר 40 במשמר הלאומי של קליפורניה. ייגר אמרה, שקפצה על ההזדמנות לעטר את קנות, כיוון שזה תשלום חוב של כבוד - מאוחר, אומנם - לאחד מוותיקי מלחמת העולם השנייה. לדבריה, קנות הנו גיבור אמריקני.
לאלדון קנות ולמרגרט, אשתו, שהשתתפה בטקס עם כלתם, יש שישה ילדים, והם רואים אותם מעט בימי המגפה. הוא היה פרופסור להנדסה, שלימד 35 שנה באוניברסיטה של קליפורניה בלוס אנג'לס. במהלך חייו האקדמיים פרסם הרבה מאמרים וספרים, וזכה לפרסי הוקרה.
קנות השתתף במפגש של אנשי הברזל ממץ לפני כשנה בבסיס פורט סיל באוקלהומה, שבמהלכו עוטר באות לגיון הכבוד הצרפתי. רק שבעה מעמיתיו לנשק, שמספרם מתדלדל, נכחו במפגש.

תאריך:  12/10/2020   |   עודכן:  12/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
למשך עשר שנים    ההסכם הצבאי נועד לחזק את שיתוף-הפעולה בין שתי המדינות. ארצות-הברית הנה הספק הראשי של מערכות-נשק למרוקו, ומתקיים בה תרגיל שנתי של כוחות צבא אמריקניים    השר אספר ביקר גם באלג'יריה ובתוניסיה
איציק וולף
לראשונה מאז שפרצה מגפת הקורונה עבר מספר המתים הישראלים את המספר 2,000    6.5% מהבדיקות שבוצעו היום נמצאו חיוביות - הנתון הנמוך ביותר מ-21 באוגוסט    שר המשפטים הצהיר: לא נאפשר המשך הגבלת ההפגנות
איציק וולף
שר המשפטים הצהיר שהממשלה לא תאריך מחר את מצב החירום המיוחד שאפשר להגביל את ההפגנות נגד ראש הממשלה    "בקבינט הקורונה נוביל להחזרה הדרגתית של פעילות המשק ולהפעלה שקולה של מערכת החינוך"
איציק וולף
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, מאשים את בני גנץ ואת גבי אשכנזי בהשארת בנימין נתניהו בתפקידו כראש הממשלה    "הם יכלו להוציא אותו היום בערב מבלפור ולא עשו את זה"
יצחק דנון
תשעה יבואנים תובעים 4.3 מיליון שקל, בטענה שמשלוחי מסיכות ומדחומים מסין הגיעו באיחור של שבועות ניכרים וחלקם לא הגיעו כלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il