עימות מילולי פרץ במהלך דיון שקיימה (יום ד', 14.10.20) ועדת הכלכלה בנושא תיקון לתקנות הקורונה העוסק בתחבורה. רגע אחרי שתוקן אחד הסעיפים הנוגע בעצת הוועדה, אמר חבר הוועד, בועז טופורובסקי, כי זו דוגמה טובה לאופן שבו אם היה משכיל משרד התחבורה לשתף פעולה עם הכנסת היו יכולות להימנע טעויות מעין אלה.
טופורובסקי, המשמש גם כיו"ר ועדת המשנה למאבק בקטל בדרכים שע"י ועדת הכלכלה, חשף בדיון כי שרת התחבורה מירי רגב הורתה לפקידי משרדה שלא לשתף פעולה עם הוועדה ולא להיפגש או לשוחח עם טופורובסקי אלא באישורה, והיא אינה מאשרת. ל-News1 נודע כי רגב אינה משיבה לחלק ממכתבים ושאילתות, ששולחים אליה גם חברי כנסת אחרים - בניגוד לתקנון הכנסת - ואף קיבלה על כך הערה מיו"ר הכנסת יריב לוין. טופורובסקי ביקש לשוחח עם ראש רשות התעופה האזרחית, עם מנכ"ל נתיבי איילון, עם המדען הראשי במשרד ועם מנכ"ל המשרד כדי לדון עימם בנושא הבטיחות בדרכים, אך רגב מנעה זאת. יצוין כי קודמה בתפקיד, השר בצלאל סמוטריץ', שראה חשיבות בפיקוח הכנסת על עבודת הממשלה, לא זו בלבד שלא מנע אלא אף עודד פגישות שכאלה.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, השיב לטופורובסקי כי הוא מאפשר לו לעלות שלב אם השרה לא תשתף פעולה. "כיו"ר ועדת הכלכלה וכמי שהקים את ועת המשנה - ואני הולך לומר ביטוי לא פרלמנטרי - אם השרה מירי רגב תמשיך למנוע מבעלי תפקידים להתייחס לפניות שלך ושל הוועדה, אני מרשה לך להתפרע עליה בוועדה".
במהלך הדיון, יצאה הוועדה להפסקה קצרה, ובמהלך שיחת מסדרון פנה ח"כ טופורובסקי לממלא-מקום מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי, וביקש להחליף עימו כמה מילים בתוקף תפקידו כמפקח על התעבורה. שדמי סירב.
משהתחדש הדיון, דרש טופורובסקי לדעת את שמו כדי להגיש נגדו תלונה לנציבות שירות המדינה, ונזף בו על כך שעל אף היותו פקיד ציבור הוא מסרב להשיב לו כנבחר ציבור. בעקבות זאת התעוררה סערה והיו"ר מרגי הודיע כי ההתנהגות של משרד התחבורה מול נבחר ציבור שקיבל תפקיד ונלחם בתאונות הדרכים אינה מקובלת עליו. הוא הודיע כי "אם מנכ"ל המשרד לא יתערב וייתן הנחיות להיענות לפניות של יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, אני אתבע את עלבונו וזו תהיה המטלה האחרונה שהמשרד יקבל מהוועדה", הבהיר.
ממשרד התחבורה נמסר: ״מדובר בטענה חסרת כל שחר. עובדי משרד התחבורה נגישים לכל המבקשים בצורה מסודרת להפגש עימם. עובדי משרד התחבורה פועלים למתן תשובות ופתרונות לכל הפונים. לאור חשיבותו הרבה של משרד התחבורה, לאור ריבוי הנושאים בו פועל המשרד, יש לשמור על נהלים ברורים שמאפשרים טיפול יעיל וממצה לכלל הפונים וכאלו יש רבים מאוד.
"כנהוג במשרדי הממשלה קיימת הנחיה שתפקידה לשמור על מנהל תקין ולפיה חברי כנסת, שרים וראשי רשויות המבקשים לדבר ישירות עם עובדי ציבור של המשרד נדרשים לבקש אישור מהנהלת המשרד.
"ממלא-מקום מנהל הרשות לתחבורה ציבורית ביקש לפעול לפי הנוהג המסודר והתקין, כפי שנוהגים שאר הפקידים במשרד. גם יו״ר ועדת הכלכלה ציין נוהל זאת בפני ח״כ טופורובסקי.
באשר לטענתו של ח"כ בועז טופורובסקי יצוין, כי לדיון שהתקיים בראשותו התייצבו כל בכירי משרד התחבורה והתייחסו לכל הנושאים הרלוונטיים שעלו בישיבה, ואכן היה זה דיון פורה לשביעות רצונו של ח"כ טופורובסקי".