X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנסיך של הליכוד, תעודת היושר של נתניהו, שסחף מצביעים רבים מן הימין לטובת הליכוד בזכות האינטגריטי שלו, פנה עורף למצביעיו
▪  ▪  ▪
בני בגין. מה לאיש? [צילום: פלאש 90]
על החלום, החזון והחזיון
אורי שטרוזמן
ברכות לכב' השר זאב בנימין בגין, לעושים במכון ז'בוטינסקי במלאכת הקודש של שימור הזיכרון של ראש בית"ר ושל לימוד משנתו. ברכתי לציבור המכובד ולעמנו מחייבת אותי להקדים ולשתף אתכם בחלומות, לא האישיים אלא הלאומיים, מימים עברו ובחזונות והחזיונות של ימים אלה
לרשימה המלאה

משהו רע קורה לליכוד. לא רק שמנהיגו בנימין נתניהו הפך לקבלן הביצוע של מרצ ושלום עכשיו, והטיל גזירות אכזריות על ההתיישבות שלא היו כמותן מאז קום המדינה. גם הסמן הימני של ממשלתו, השר ד"ר בני בגין, שהתמנה על-ידי המצביעים למנוע השמאלה של נתניהו, הולך ומאבד את המצפן והמצפון.
בני בגין, האדמו"ר האידיאולוג של הליכוד, 'נסיך הנסיכים', הולך ומאמץ עמדות מנוגדות לעקרונות היסוד הבסיסיים של המחנה הלאומי. זהו אותו בגין, האיש והאינטגריטי, שבעבר ניתן היה לכייל את הסרגל על-פי יושרתו והגינותו, עד כדי כך שב-1999 התפטר ביושר רב מן מהפוליטיקה, לאחר שמצא עצמו, כדבריו, "שליח ציבור ללא ציבור". היום הוא כבר אינו כזה. עמדותיו בסוגיות מדיניות וציבוריות שעל הפרק מבטאות תפיסות שהולכות ונוטות שמאלה ושמאלה. אופיר פינס לא היה מתנהג אחרת.

דת המשפט

פעם קודמת הפתיע השר בגין את שולחיו כאשר הצטרף למחנה השמאל במאבקו למניעת פיצול סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה. בני בגין, אהוד ברק, אופיר פינס, חיים (ג'ומס) אורון (מרצ), שלי יחימוביץ', אהרן ברק, מישאל חשין, יצחק זמיר, מני מזוז – כל השמאל וחבורת שלטון החוק בסירה אחת.
ובמקרה אחר הצטרף, בוועדת השרים לענייני חקיקה, לעמדת השמאל נגד החלת דין רציפות למתן חנינה לעצורי ההינתקות. "יש בעיה עקרונית", הסביר לאתר 'וואלה', "עם חנינה גורפת".
כל-כך עקרונית, עד שלא הייתה בלבו שום חמלה על הילדים שהתבצרו על הגגות בכפר דרום ובנצרים. לחסיד הנרצע של דת החוק והמשפט היתה, נעבעך, איזושהי בעיה עקרונית עם הפגנת חמלה כלפי טובי נאמני ארץ ישראל שנאחזו בציפורניהם ברגביה.

הכהנת והפונדקית

אבל למה ללכת רחוק? קחו עניין כמעט ביזארי וחסר חשיבות מדינית: מעמדה הרשמי של השפה העברית במדינת ישראל.
השפה העברית היא כמובן זו השלטת בפועל בישראל, בדיוק כפי שהצרפתית בצרפת, האנגלית באנגליה והגרמנית בגרמניה. אבל בניגוד לשפות-הלאום הנהנות במולדתן ממעמד בכורה בלתי מעורער, נחשבת השפה העברית במדינת ישראל לנחותה, לבת השפחה. החוק הישראלי שירש את כל חוקי המנדט (אלא אם כן בוטלו על-ידי הכנסת) אימץ גם את החוק הקנטרני של ממשלת המנדט (סעיף 82 ב'דבר המלך במועצתו'), אשר מגדיר את השפה העברית שוות ערך לערבית ולאנגלית. ממש כהנת כפונדקית.
עד שמספר חברי-כנסת ושרים מן הימין, ובהם יריב לוין (ליכוד), מוץ מטלון (ישראל ביתנו), אברהם מיכאלי (שס) ועוד, החליטו לשים קץ למצב אבסורדי ששרד מימי שלטון המנדט, אותו שלטון שאביו של בני בגין נהג לכנות במבע של מיאוס: "ממשלת האויב הזר". הם יזמו חקיקה שתעניק לשפת עבר את המעמד הראוי לה. מה פשוט וצודק מזה?
לא נלאה אתכם בפרטי הליכי החקיקה המסורבלים. רק נציין (ותודה לסופיה רון-מוריה מ'מקור ראשון' שחשפה את הסיפור) כי בוועדת השרים לחקיקה שעסקה בנושא, צידדו השרים לבנת, אדלשטיין ומרגי, בחקיקה המוצעת, ואילו השרים נאמן, מרידור ואיתן – לך תבין אותם! - התנגדו.
שולחיו של הסמן הימני בני בגין לכנסת, בוודאי ציפו שהוא יכריע בקולו לעקירת סרח-העודף המנדטורי שהותיר בארצנו "האויב הזר". טריוויאלי דוקטור ווטסון, נהג שרלוק הולמס לומר במקרים כאלה. אבל ביתר רצינות: למה יהיה שונה מעמדה של שפת היהודים בישראל ממעמדם המועדף במדינת ישראל של שאר הסמלים היהודיים המבטאים את שובו של עם ישראל למולדתו: יום השבת וחגי ישראל, הדגל וההמנון?
אבל בני בגין, כך חשפה רון-מוריה, לא רק שהצביע נגד, אלא אף נשא נאום חוצב להבות נגד הענקת מעמד בכורה ללשון העברית. השרים זקפו אזניהם בפליאה כשבגין, איש ההדר הז'בוטינסקי, הוביל את ההתנגדות ונשא נאום נלהב בו הזהיר מפני "פגיעה בזכויות הערבים במדינה".

פתרון שתי המדינות
מורו ורבו. ז'בוטינסקי

עמדתו המדינית החדשה: מי היה מאמין שהאיש יסכים, בניגוד מוחלט לתורת שתי גדות לירדן של מורו ורבו האידיאולוגי ז'בוטינסקי, לקריעת נתחים מארץ ישראל המערבית, לטובת הקמת מדינה פלשתינית בתחומיה?

השחיקה בעמדותיו של המותג בגין, ובנקיטת עמדות מנוגדות לעמדות שולחיו ולהבטחות מפלגתו ערב הבחירות, מתבטאת גם בעמדה המדינית החדשה שאימץ לעצמו. אם עד לבחירות התחייבו ראשי הליכוד לשני לאווים – לא למדינה פלשתינית ולא לפגיעה בהתיישבות, הרי הליכוד ברובו, ובכלל זה בני בגין, הפרו את שניהם. על הפגיעה בהתיישבות כבר דיברנו.
אבל מסתבר שבגין גם ויתר על הלאו הראשון. מי היה מאמין שהאיש יסכים, בניגוד מוחלט לתורת שתי גדות לירדן של מורו ורבו האידיאולוגי ז'בוטינסקי, לקריעת נתחים מארץ ישראל המערבית, לטובת הקמת מדינה פלשתינית בתחומיה?
לא מאמינים? רק בשבוע האחרון פרסם בגין בבטאון הבית של השמאל, 'הארץ', מאמר נרחב ומנומק שמסביר "למה אין הסכם (עם הפלשתינים) ולא יהיה בקרוב", ובו הוא מטיל את מלוא האחריות לקיפאון המדיני על אש"ף. במאמר מלומד, עמוס מובאות מייגעות, תוך ציון מדויק של המקור ומועד בואן לאוויר העולם, הוא טוען כי המו"מ הישראלי-פלשתיני נותר קפוא והסכם עם אש"ף לא נראה באופק, בשל החלטות הוועידה הששית של הפתח. "פתח אינה מקבלת באמת", מתאונן בגין, "את 'פתרון שתי המדינות' ואינה מסתפקת כיעד סופי אפילו בהקמת מדינה עצמאית בקווי 67' שבירתה ירושלים".
מן המאמר עולה שבגין כבר השלים עם הקמת מדינה פלשתינית במולדת העם היהודי. אילו אש"ף קיבל את פתרון שתי המדינות, הייתה הארץ נחלקת למדינה ישראלית ולמדינה פלשתינית. עכשיו נותר לו, למסביר הבכיר של הליכוד, שלא ממשלת ישראל אחראית לאי-הקמתה. לא מצאנו במאמר אף מילה אחת המסתייגת מעצם חלוקת הארץ ומסירת נתחים ממנה לאויב האכזר. "כיוון שעבר אדם עבירה ושנה בה, נעשית לו כהיתר" (יומא, פ"ו, ב').
זכותו של בגין, כפי שאמרנו בראש הדברים, לבצע תרגילי 'סלאלום' אידיאולוגים, אפילו לחבור לעמדות השמאל ולהיות חסיד נרצע של דת המשפט והבג"צ. מותר לו ללכת עם השמאל והערבים בסוגיות כמו ההקפאה, היחס ללשון העברית, סוגיית פיצול סמכויות היועהמ"ש, רציפות החנינה ל"פושעי" ההינתקות, נוסחת "שתי המדינות" – סוגיות בהן פעל במפורש בניגוד לדעת שולחיו. כך שאם נותרה יושרה ב'מיסטר קלין-בגין', שומה על אביר המוסר הפוליטי, לבצע מהלך דומה לזה שביצע ברוב הגינות ב-1999, כשהתנתק באומץ ראוי לשמו מן הפוליטיקה, החזיר לבוחריו את המנדט והלך הביתה.

שומר החותם האידיאולוגי

מה במציאות? – לא להאמין: בגין עקף את נתניהו משמאל, ולא רק תמך בגזירות ההקפאה הנואלת והמרושעת, שמחזירה לחיינו את גזירות הספר הלבן המנואץ (שאביו ז"ל נלחם כנגדן בחרב ובחנית), אלא אפילו התנדב להיות המשווק הבכיר של הגזירות

ייאמר מיד כי זכותו של כל אדם, לשנות דעתו,ובכלל זה גם מי שמשמש שר בממשלת ישראל, אפילו הוא במקרה דנן מכהן בתפקיד של השר לענייני-שום-כלום, ללא שום משרד פונקציונלי. מותר ומותר. ללא ספק. הבעיה היא שבמקרה שהנמר הופך חברבורותיו, הוא מחויב, אם עדיין נותרה בו אינטגריטי [יושרה], להחזיר את המנדט לשולחיו.
הבעיה היותר גדולה נעוצה בכך, שבני בגין היה הגורם הישיר שקושש קולות מן הימין לטובת הליכוד. האיש ששמו והליכותיו היו למותג של אמינות ונאמנות לבוחר, הוא האיש שהעניק הכשר אידיאולוגי לבנימין נתניהו, המנהיג ההפכפך שממנו כבר לא ציפו לכלום. מצביעים רבים מן המחנה הלאומי, ובראשם 'סרוגים' שמאסו מסיבה זו או אחרת במפלגה מגזרית, התלבטו אם להצביע ליכוד, אך לבסוף הרגיעו חששותיהם והצביעו מחל: הרי בני בגין, האידיאולוג הגדול, הוא זה שישמור על נתניהו לבל יסטה שמאלה מדי.
ומה במציאות? – לא להאמין: בגין עקף את נתניהו משמאל, ולא רק תמך בגזירות ההקפאה הנואלת והמרושעת, שמחזירה לחיינו את גזירות הספר הלבן המנואץ (שאביו ז"ל נלחם כנגדן בחרב ובחנית), אלא אפילו התנדב להיות המשווק הבכיר של הגזירות. מי היה מאמין שהאיש המיוסר, בעל המראה הנזירי, שנשלח לכנסת כדי להיות המאבטח מימין של נתניהו, הפך לשותף מלא לשבירה שמאלה.

תאריך:  10/12/2009   |   עודכן:  10/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה קרה לבני בגין?
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
גם הוא הבין שצריך לצאת
מכל השטחים   |  10/12/09 12:31
 
- עברנו נקודת אל חזור. לא ניתן
להציל את ישראל   |  10/12/09 13:37
2
משום דבר יוצא לא כלום.
אליהו חיים  |  10/12/09 13:07
3
האמת,,
אמנון לביא-לוי  |  10/12/09 13:09
 
- אמנון, גם אתה הפכת לפסיכי
מה אפשר לעשות?   |  10/12/09 19:11
 
- זה מכוון גם אלייך,
אמנון לביא-לוי  |  11/12/09 15:27
4
ירית את החץ ואז סימנת את העגול
גדעון משה  |  10/12/09 13:14
5
רהט אתה ודאי לא תושב רהט !
ישמעאל  |  10/12/09 13:32
 
- ישמעאל - הגיון או עצימת עין?
ד''ר אברהם שלום  |  10/12/09 15:57
6
כרגיל למשה פייגלין יש תשובה
טובה ומעניינת  |  10/12/09 15:24
7
אילו נצמדת לעובדות היה יותר טו
תוכי יוסי  |  10/12/09 15:33
8
חכמי הימין תפעילו את הראש!!!!!
קרלוס  |  10/12/09 15:34
9
5 - טעית בהבנת הנקרא והעובדות
יוסלביץ  |  10/12/09 15:56
10
בגין ומרידור=תאומים.
שימרית  |  10/12/09 16:25
11
לבגין האב היתה אמונה....
בגין ואלוהים  |  10/12/09 19:51
12
אמרתי לכם שהוא לא אביו
צדק חברתי  |  10/12/09 20:23
13
במאמר הוא מסביר למה אין שלום
גדעון משה  |  10/12/09 20:51
 
- תגובה 14 זה תשובה ל-10 ל"ת
גדעון משה  |  10/12/09 23:17
14
יום א' יום הדין
alhn  |  11/12/09 15:00
15
לבני בגין גנים דפוקים מאביו
אפרו קלסט  |  11/12/09 16:40
 
- אנטלנה זה הסיפור של בן גוריון
שולץ  |  12/12/09 18:02
16
משפחת האסטרונאוטים היהודיים
משה, עורך-דין  |  14/02/10 17:06
17
כל כלב בי ג'י יומו, בקלפי ל"ת
יום הבוחר  |  26/01/11 23:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שריג
כל החוליים שבאו עלינו עד כה, ושהשמאל הוא אביהם מולידם, עוברים עלינו שוב, הפעם מכיוון הימין הלא אחראי ש"שידרג" אותם
ד"ר חיים משגב
כשרה"מ אומר למפגינים הממלאים פונקציה שאין נעלה ממנה בכל מדינה חופשית שהם מסכנים את המשטר הדמוקרטי, זאת פשוט נבלה
איתמר לוין
בבקשת יוסף משר המשקים שיעזור לשחררו מהכלא, לא היה כל פסול. הבעיה הייתה בניסוחה של מילה אחת, וליתר דיוק - באות אחת מיותרת
ראובן לייב
המשפט התיאורטי לא מתחבר למדינה דמוקרטית מודרנית, שבה החוק פועל על-פי רשות מחוקקת ורשות שופטת ולא על-פי ההלכה
עפר דרורי
האם אילנה דיין, שהורשעה בלשון הרע, יכולה באמת ובתמים להמשיך לעסוק בעיתונות, והאם היא יכולה להמשיך וללמד משפטים באוניברסיטה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il