X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הודו בתרומתה של הכנסייה ליצירת שיח אנטישמי לפני, במהלך מלחמת העולם השנייה ואחריה מלך הולנד הודה לפני חודשים אחדים באדישות בית המלוכה כלפי יהדות הולנד במהלך המלחמה
▪  ▪  ▪
שגריר ישראל בהולנד, נאור גילאון ונציג ארגון הגג של הכנסייה הפרוטסטנטית הרפורמיסטית [צילום: משרד החוץ]

שגריר ישראל בהולנד, נאור גילאון ונציג ארגון הגג של הכנסייה הפרוטסטנטית הרפורמיסטית הגיעו (יום ה׳, (12.11.20) הגיעו לשגרירות ישראל בהולנד נציגיו הבכירים של ארגון הגג של הכנסייה הפרוטסטנטית הרפורמיסטית לאירוע מיוחד בו הודו באחריותם הקולקטיבית ותרומתה של הכנסייה ליצירת שיח אנטישמי לפני, במהלך מלחמת העולם השנייה ואחריה.
הנציגים הגישו לשגריר ישראל בהולנד, נאור גילאון ולרב הראשי 'הצהרת הודאה באשמה' בה מודים ברשלנות הכנסייה בכך שלא עשתה די לסייע ליהודי הולנד. כמו-כן התנצלו על כך שההודאה מגיעה באיחור של שנים.
ההודאה מכירה באחריות הכנסייה על כך שלא השמיעו את קולם בזמן עליית האנטישמיות בשנים שקדמו למלחמה ובזמן הכיבוש הנאצי אשר הוביל לבסוף לגירוש ולהכחדת כמעט כל יהדות הולנד. נציגי הכנסייה הוסיפו בפגישה כי מחויבים ללמוד מלקחי העבר וללמד את הדורות הבאים.
שגריר ישראל בהולנד, נאור גילאון, הודה לנציגים על המחווה החשובה והוסיף: "אני רואה בהכרה ובהודאה באחריות חלק מתהליך משמעותי אותה עוברת הולנד בהסתכלות אל עברה. הודעה זו היא צעד חשוב ומשמעותי נוסף בלקיחת אחריות קולקטיבית ומהווה מסר חשוב לחברה ההולנדית בהווה ולדורות הבאים".
במהלך השנה האחרונה, 75 שנה אחרי השואה, נשמעו מספר הצהרות חשובות מפי מנהיגים הולנדים: בינואר האחרון ראש הממשלה מארק רוטה אמר בטקס זיכרון באמסטרדם "כמעט שלא נעשה דבר על-ידי מוסדות השלטון או נבחרי הציבור כדי להגן על אזרחיה היהודים של המדינה במהלך מלחמת העולם השנייה" ובכך למעשה השמיע בשם ממשלת הולנד התנצלות בפעם הראשונה על חלקה של ארצו בשואה.
אל התנצלותו של רוטה נוספה הצהרתו של מלך הולנד וויליאם אלכסנדר ב-4 במאי במהלך נאומו השנתי בטקס האזכרה הלאומי באמסטרדם. המלך, בהתבטאות חסרת התקדים הודה באדישות בית המלוכה כלפי יהדות הולנד במהלך המלחמה וכי יכלו לעשות יותר כדי לסייע ולהגן עליה.
בסוף השבוע שעבר, בטקס לציון 'ליל הבדולח' באמסטרדם, הכנסייה הפרוטסטנטית בהולנד התוודתה בפני הקהילה היהודית על שתיקת הכנסייה במהלך השואה וציינו כי אנטישמיות מהווה חטא כלפי אלוהים.
במהלך הפגישה עם השגריר גילאון ציין דובר ארגון הגג של הכנסייה הפרוטסטנטית הד"ר פיטר דה-בואר כי לדאבונו התיאולוגיה הנוצרית תרמה רבות לשיח האנטישמי שהוביל לבסוף למאורעות השואה ולכן מבקש בשם הכנסיות שחברות בארגון להתנצל על חטאיהם.
הכומר ראיין פרייהוף, חבר בארגון הכנסיות, ציטט מתוך נאום של הרב יונתן זקס המנוח - רבה הראשי לשעבר של בריטניה אשר נאם בפני הפרלמנט האירופי באומרו כי "היהודים הם הקנריים במכרה הפחם. מה שקורה ליהודים הוא אזהרה. שכן זה חושף את מידת השנאה והרצון להרס החברה. אנטישמיות היא אנטי-זהות, אנטי-שלום, אנטי-קיום, אנטי-חיים".

תאריך:  16/11/2020   |   עודכן:  16/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכנסייה הפרוטסטנטית הרפורמיסטית בהולנד מודה באחריותה הקולקטיבית לשואה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
ענבל גלעד
ילדי הקיבוצים, הצברים, כמו גם כלל האוכלוסייה הישראלית, לא ידעה על גודל הזוועות שניצולי השואה עברו    הדעה הרווחת בארץ הייתה חוסר הערכה לניצולי השואה שהלכו כצאן לטבח ולא ניסו להיאבק בצורר הנאצי
אלן בכנר-גרינברג
פרדי בכנר חגג את בר-המצווה שלו בברלין באוקטובר 1938, חודש לפני ליל הבדולח    הוא שרד את עבודות הכפייה ואושוויץ, ובתו מתכננת לחזור לאותו בית כנסת
איתמר לוין
מדוע עשרות מיליוני אמריקנים קונים כזבים ברורים, מאמינים לתיאוריות קונספירציה ומשוכנעים שהמציאות הפוכה מזו האמיתית? עם כל הפער העצום והבלתי ניתן לגישור, אין מנוס מלבחון מה קרה בגרמניה הנאצית ולהסיק את המסקנות
איציק וולף
פרנק ואלטר שטיינמאייר דיבר באירוע לציון 82 שנה לפרעות ליל הבדולח בגרמניה    "כיום חיי היהודים משגשגים שוב בגרמניה, אבל אני מתבייש שהם אינם מרגישים בטוחים לחבוש כיפה ברחוב"
עמנואל בן-סבו
הענייניות פינתה מקומה לכדאיות, האחריות זזה אחורה ברתיעה מההפקרות, הראייה המפוכחת נבעתה מליקוי המאורות, הפה גדול בלע בשצף השנאה את המוח החשוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il