X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שני כתבי אישום הוגשו נגד פעילים במחאות נגד ראש הממשלה בר בנימין נאשמת בתקיפת שוטר ועו"ד גונן בן-יצחק נאשם בהתקהלות אסורה ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו
▪  ▪  ▪
[צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה (יום ג', 24.11.20) לבית משפט השלום בעיר כתבי אישום נגד בר בנימין בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתקהלות אסורה, ונגד גונן בן-יצחק בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתקהלות אסורה. זאת בשל אירועים בהפגנות נגד ראש הממשלה בירושלים. בן-יצחק הוא מראשי ארגון "הדגלים השחורים".
על-פי כתב שהוגש נגד בנימין, ב-20 בספטמבר התקיימה הפגנה בסמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. סמוך לשעה 00:00 כרזו השוטרים למשתתפי ההפגנה כי מרגע זה ההפגנה אינה חוקית, וכי על המפגינים לפנות את הכבישים, על-מנת לחדש את התנועה במקום. סמוך לשעה 00:40, החלו השוטרים לפנות מפגינים, אשר לא נשמעו להוראת השוטרים, ונותרו עומדים או יושבים על הכבישים, ביניהם הנאשמת שעמדה באותה עת יחד עם מפגינים אחרים על הכביש סמוך לכיכר פריז.
אחד השוטרים במקום ניגש לבנימין וביקש ממנה לפנות את הכביש. בנימין סירבה והשוטר אמר לה כי אם לא תעשה זאת מרצונה, ייאלץ לפנות אותה בכוח. הפרקליטות טוענת בכתב האישום, כי בנימין עמדה על סירובה, ובשל כך החל השוטר לפנות אותה מהכביש ואז תקפה אותו. "השוטר שם את ידו על גבה של הנאשמת כדי לפנות אותה, וזו, בתגובה, הסתובבה לעברו, ריססה על פניו גז פלפל ממיכל שנשאה בכליה, וניסתה לברוח מהמקום", לשון כתב האישום.
על-פי כתב האישום שהוגש נגד גונן בן יצחק, ב-18 ביולי התקיימה הפגנה סמוך לכיכר פריז בירושלים. בסביבות השעה 00:00 החלו כוחות המשטרה לפעול לפינוי המפגינים מהמקום. כוחות המשטרה כרזו למפגינים, באמצעות מכשירי כריזה משטרתיים, שההפגנה איננה חוקית וכי עליהם לעזוב את המקום. מפגינים רבים, וביניהם בן-יצחק, לא נענו לקריאות השוטרים והמשיכו להפגין במקום שלא כדין. השוטרים כרזו לעבר המפגינים אך המפגינים הוסיפו להקים רעש באמצעות משרוקיות, תופים וצעקות.
בשעה 00:05 הורה מפקד הכוח לקדם מכונת התזה (מכת"ז) לכיוון הצומת בה עמדו המפגינים וזאת על-מנת לכרוז פעם נוספת למפגינים, וכן כדי לאפשר את השימוש בה לשם פינוי המפגינים ככל שיידרש. בן-יצחק קרא למפגינים אחרים לרוץ לעבר המכת"ז. "הנאשם נעמד מול המכת"ז וחסם את נתיב נסיעתה. בהמשך לכך, נשכב הנאשם מתחת למכת"ז וחבק את ידיו סביב חלק מגחון המכת"ז, וזאת בכוונה למנוע את המשך התקדמותה ולסכל את השימוש בה. על-אף דרישותיהם החוזרות של השוטרים, סירב הנאשם לשחרר את אחיזתו במכת"ז ולצאת, לאור זאת נאלצו השוטרים להשתמש בכוח כדי לנתק את הנאשם מהמכת"ז ולפנותו מן המקום", לשון כתב האישום.
משרד המשפטים מסר, כי ההחלטה על הגשת כתבי האישום התקבלה בהתאם למדיניות הפרקליטות בבואה לטפל בעבירות המבוצעות במסגרת הפגנות, כפי שבאה לידי ביטוי בהנחיית המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), נורית אלטמן. מדיניות זו נקבעה במטרה לאזן באופן ראוי בין זכות היסוד של כל אזרח בישראל להשתתף בהפגנות ולהתבטא באופן חופשי, ובין האינטרס הציבורי שבשמירה על ביטחון הציבור ורכושו, שלטון החוק והסדר הציבורי.
ארגון "הדגלים השחורים" טוען, כי "ממשלת ישראל רודפת באמצעות [מפקד מחוז ירושלים, ניצב] דורון ידיד את מובילי המחאה נגד השחיתות. משטרת ישראל הופכת להיות זרוע ביצועית בארגון הפשע והרשע של בנימין נתניהו. גנץ, אשכנזי וניסנקורן צריכים להתבייש בכך שהם משתפים פעולה עם הרדיפה הפוליטית הזאת", לשון התגובה.

תאריך:  24/11/2020   |   עודכן:  24/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גונן בן-יצחק נאשם בהפרעה לשוטר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נאשם ייצוגי בחסות הפרקליטות
סימלי  |  24/11/20 16:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il