X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"משרד התחבורה מתנהל באיטיות"
משרד התחבורה נגד היוזמה לתיקון החקיקה:
מחיר מוסכם מראש במונית יביא לקריסת הפיקוח
מספר הפקחים נמוך ואין דרך לדעת שלא תתקיים הפקעת מחירים נהגי מוניות: המונה משמש חסם לישומונים ולנהגים פרטיים להיכנס לענף, במקום הקיימים יו״ר ועדת הכלכלה: ״סוגיית המוניות צריכה להיכנס לאסדרה מוסדרת" מנכ״ל משרד התחבורה: ״יש להתקדם לעידן הדיגיטלי, המשרד עובד על מודל״
[צילום: דוברות הכנסת]

השר לא הסדיר באופן מושכל את ענף המוניות
עידן יוסף
בקרה אפסית על מוניות, קנסות זעומים וחקיקת "טלאים" איפשרו דעיכה של הענף ופגיעה בשירות לנוסע
לרשימה המלאה

רגב: אסיר חסמים לנסיעה שיתופית במונית
עידן יוסף
בדיון עם נציגי נהגי המוניות וחברות יישומונים שבו התברר כי הרפורמה הקודמת תקועה ומסורבלת, הודיעה שרת התחבורה על כוונתה לקדם מהלך המתבסס על מונה חדש שמאפשר חישוב ארבע נסיעות במקביל * נוסעים שיזמינו באמצעות הישומון יקבלו הנחה על דמי ההזמנה ואולי על מחיר המונה
לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה דנה (יום ג', 24.11.20) בבחינת "הנגשת אמצעי תשלום דיגיטליים, עם מחיר ידוע מראש, בנסיעה במונית". הדיון התקיים לבקשת חברי הכנסת משה אבוטבול, אנדרי קוז'ינוב ואנטאנס שחאדה, שהסבירו כי משרד התחבורה אוסר על שימוש בישומונים המאפשרים הזמנת מונית עם מחיר נסיעה ידוע מראש, ואף מנהל חקירות נגד נהגים וחברות המציעות שירות כזה. חברי הכנסת ביקשו לבחון את הטענות ולהביא להנגשה של השירות, לאור הצורך בקידום מדיניות התומכת בהגברת תחרות והורדת יוקר המחיה.
בפתח הדיון התייחס היו״ר יעקב מרגי לסוגיית התחבורה הציבורית, וביקר את טיפול משרד התחבורה: ״סוגיית התחבורה הציבורית במדינת ישראל היא סוגיה שאיך שלא נעלה לדיון - יש מה לדון בה. אנחנו מדינה קטנה ויש הרבה פיקוח בעניין המוניות, משרד התחבורה מתנהל באיטיות בנושא הזה״.
מרגי ביקש את התייחסות משרד התחבורה בנוגע לתדירות האכיפה ובקרה יזומה של משרד התחבורה והיקף הפקחים הקיימים, ושאל האם אין מנגנון שיוודא כי לא תתקיים הפקעת מחירים. בתגובה ענתה לו עו״ד מיטל סלע-דונגי מהלשכה המשפטית במשרד התחבורה, כי תקנות התעבורה קובעות שלא ניתן לגבות מחיר מוסכם מראש מאחר שלא קיים מאפיין של קביעות בנסיעות אלו. לדבריה, התעריפים משתנים בכל נסיעה וכי שירות זה יביא לקריסת הפיקוח הקיים היום. באשר למספר הפקחים אמרה כי המספר לא גדול ואכן אין דרך לדעת שלא תתקיים הפקעת מחירים.
יו״ר ארגון נהגי המוניות, יהודה בר אור, אמר כי המונה משמש חסם לישומונים ולנהגים פרטיים להיכנס לענף, במקום הנהגים הקיימים. לדבריו, לא ייתכן שהישומון יתן מחיר לצרכן ולבסוף הנהג יעמוד בפקק עם הלקוח כשעתיים ויקבל את אותו מחיר.
מנהלת תחום כלכלת תחבורה במשרד התחבורה, ברוניסלבה חירמן, אמרה כי נעשתה עבודה לאיסוף נתוני עלויות של נהגי מוניות, ובהתאם תומחר מחיר לדקה ומחיר לקילומטר. מאחר שהמונה צריך להיות תקין, לנהגי המוניות קיים חוזה עם חברה שבודקת את התקינות ודמי השירות הם תעריף מפוקח העומד על 714 ש״ח לשנה. היו״ר מרגי הגיב ואמר: ״רציתם לחפש מלוכה ומצאנו בינתיים אתונות, כל סוגיית המוניות צריכה להיכנס לאסדרה מסודרת״.
אשר עוז, מקים איגוד נהגי המוניות שחברתו עובדת מעל לשנה עם מחיר קבוע מראש, אמר כי לא התבצעה ולו נסיעה אחת בה הנוסע שילם יותר. הוא סיפר כי הנהגים מזומנים למשרד התחבורה לבירורים ורועדים מפחד כי זאת פרנסתם.
מנכ״ל משרד התחבורה, עופר מלכה, אמר כי בעלי העניין זומנו והוסבר להם כי יש צורך להתקדם לעידן הדיגיטלי. לדבריו, למשרד התחבורה אינטרס שהמוניות יתפקדו ולהקל על עומסי התנועה ויש צורך להפוך את המוניות המיוחדות לכלי שמסיע נסיעות שיתופיות. עוד הוסיף מלכה, שהמשרד עובד על מודל של נסיעה שיתופית.
ח״כ אבוטבול אמר בדיון: ״אני אוהב את נהגי המוניות. אני בא ממקום של בעד ולא ממקום של נגד, ומעריך את העבודה היומיומית שלהם, אני רוצה ששני הצדדים יהיו מרוצים - גם נהגי המוניות וגם הלקוח הקטן״.
מרגי סיכם אך הדיון ואמר: ״הוועדה קוראת למשרד התחבורה לקיים צוות חשיבה שייתן מענה לכלל הצרכים בסוגיית המוניות, הן של הצרכן והן של הנהג. צריך שתהיה הוגנות והגינות״. כמו-כן, דרש היו״ר ממשרד התחבורה להגיש נייר עמדה בסוגיה של הסדרת ענף המוניות עד ל-1 באפריל 2021 ולאחריו יתקיים בוועדה דיון נוסף בנושא.

תאריך:  24/11/2020   |   עודכן:  24/11/2020
+היקף הנשים בלחימה עלה פי 1.5 בשש שנים
01:06 25/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

היקף הנשים המשרתות כפקידות ירד ב-25% - כך דיווח צה"ל לוועדת החוץ והביטחון  ▪  הוועדה קוראת לוועדה בראשות מפקד מז"י לבחון פתיחתם לשירות נשים של כל מקצועות צה"ל

[צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+מנכ"ל משרד התחבורה שופך צוננין על המטרו
00:51 25/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לטעמו של עופר מלכה, טעות לשים את כל כובד משקל התכנון התחבורתי בישראל על מיזם זה  ▪  האוצר: המטרו עבר בדיקת כדאיות כלכלית משמעותית, ולכן משרד האוצר פועל ככל הניתן לקדמו  ▪  יו"ר הוועדה לביקורת מדינה קורא להקים ועדה מיוחדת בכנסת לנושא המטרו

מנכ''ל משרד התחבורה עופר מלכה
עופר מלכה [צילום: משרד התחבורה]
+נפגעי הטרדה מינית ערבים ממעטים לדווח למשטרה
23:05 24/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בשנה אחת היו 899 פניות חדשות בשפה הערבית לקו החרום  ▪  נשים ערביות חוששות לאבד את מקור פרנסתן כתוצאה מהגשת תלונה על הטרדה במקום העבודה  ▪  בנוסף, קיים אי-אמון במערכת החוק ותפיסות לגבי הטרדה מינית הרווחות בתוך החברה הערבית

[צילום: בילאל חוסין/AP]
+"100 מיליון שקל ומיד למאבק באלימות נגד נשים"
22:38 24/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תוכנית למניעת אלימות כלפי נשים הייתה אמורה להיות מתוקצבת במסגרת תוכנית חומש, משנת 2017 ב-50 מיליון שקל בכל שנה, מה שלא קרה בפועל  ▪  במשרד האוצר טענו כי התוכנית עברה ללא תכנון תקציבי, וכי לשנת 2020 הוקצבו עבור משרד הרווחה 50 מיליון שקל, כאשר בכוונת המשרד להכניס סכום זה לבסיס התקציב כשיגובש תקציב סדור

[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+הליכוד: שני חיילים נספו וגנץ מדלג בין אולפנים
21:13 24/11/20  |  עידן יוסף

תגובה חריפה במיוחד מצד הליכוד לראיונות של גנץ: "בני גנץ לא בוחל באמצעים. מצער שהוא מדלג בין אולפנים בראיונות פוליטיים ביום שבו נספו שני חיילי צה״ל בתאונה קשה, ומצער שהוא עושה שימוש פוליטי חסר תקדים בצה״ל כדי להקים 'ועדה תפורה' שהוא התנגד להקמתה רק לפני ארבעה חודשים ושבראשה העמיד אדם שקבע לפני שנה וחצי ש'נתניהו צריך להתפטר'. אף שר ביטחון לא התנהג בצורה שערורייתית כל כך".

+גנץ: אתמודד גם בבחירות הקרובות
21:11 24/11/20  |  עידן יוסף

יו"ר כחול לבן בני גנץ התראיין לערוצים 12 ו-13. בין היתר הודיע: "אתמודד גם בבחירות הבאות בראשות כחול לבן". עוד מדבריו: "לא אסכים לוותר על הרוטציה (עם נתניהו)"; "ניסנקורן שר משפטים מעולה"; "יש 'מידעים' חדשים בפרשת הצוללות שכדאי לבדוק".

+בכחול לבן יוזמים שורת הצעות חוק ליברליות
20:32 24/11/20  |  עידן יוסף

בכחול לבן עומלים על קידום שורה של חוקים ליברליים לפני פיזור הכנסת כמו חוק הפונדקאות או חוקים אחרים למען הלהט"ב. חלק מחברי הסיעה סבורים שחייבים לקדם אותם בהקדם האפשרי, אבל יו״ר המפלגה גנץ עוד לא נתן אור ירוק (חדשות 12).

+סקרי הערוצים: גוש הימין מקבל 68-64 מושבים
20:29 24/11/20  |  עידן יוסף

סקר כאן 11 (קנטאר מדיה ישראל): הליכוד 31; ימינה 21; יש עתיד-תל"ם 17; הרשימה המשותפת 11; כחול לבן, שס, ישראל ביתנו 9; יהדות התורה 7; מרצ 6. בסקר זה מקבל גוש הימין 68.
סקר רשת 13 (קמיל פוקס): הליכוד 27; ימינה 23; יש עתיד-תל"ם 20; הרשימה המשותפת 12; כחול לבן 10; ישראל ביתנו 8; שס, יהדות התורה 7; מרצ 6. בסקר זה מקבל גוש הימין 64.

+משרד התחבורה הגדיל תפוסה באוטובוס בלי לבחון השפעה על התחלואה
17:43 24/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה אישרה להגדיל את הקיבולת בתחבורה הציבורית ל-75%  ▪  היו"ר מרגי קרא לפרסם כללי זהירות לציבור  ▪  זנדברג: התקנות האלה הן אחד המהלכים המטומטמים בתקופת הקורונה. נגמרה הקורונה? אין הדבקה?

[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחיר מוסכם מראש במונית יביא לקריסת הפיקוח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ח"כ בשרות ינגו
בושה  |  25/11/20 12:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה להגדיל את הקיבולת בתחבורה הציבורית ל-75%    היו"ר מרגי קרא לפרסם כללי זהירות לציבור    זנדברג: התקנות האלה הן אחד המהלכים המטומטמים בתקופת הקורונה. נגמרה הקורונה? אין הדבקה?
מירב ארד
הוסיף: ""אם כחול לבן יצביעו בעד - נוכל להחליף את הממשלה הכושלת הזאת"    אתמול הודיע לפיד כי לא ימשוך ברגע האחרון את הצעתו לפיזור הכנסת
איציק וולף
במערכת הפוליטית מעריכים כי גוברת ההיתכנות לפיזור הכנסת עוד לפני הדד-ליין לאישור תקציב המדינה    ההערכות - בעקבות התבטאויות בכירי הקואליציה שמעידות על התפרקות מואצת שלה
עידן יוסף
האוצר: היקף הרכש מעסקים קטנים ובינוניים עומד על 36% - גבוה בהרבה אפילו מהיעד של ארה"ב    נציגי בעלי העסקים דחו את הנתון וטענו: מדובר על 18% בלבד    בדיון נטען שאין נתונים מהנעשה בחברות הממשלתיות וח"כ ברק מתחה ביקורת קשה על היעדרות נציג רשות החברות
עידן יוסף
ועדת הפנים דחתה החלטה האם להאריך לבקשת השרה גילה גמליאל את תוקף תקנות אוויר נקי העומדות לפוג בחודש מרס    יו"ר הוועדה: שנה ו-3 חודשים זה יותר מדי זמן. היו לכם 5 שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il