X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרופ' עינת: "ישנה נטייה הרבה יותר להעניש את האוכלוסייה הערבית, ובהפללת האוכלוסייה המוסלמית" מנסור עבאס: להקים מחלקה לשיקום דתית למוסלמים, במקביל לשיקום ביחידה הדתית ליהודים
▪  ▪  ▪
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

2,557 מסך כל האסירים הפליליים הם ערבים - 47% מהאסירים בתחום זה. כך הוצג במסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת נכון לתחילת דצמבר 2020, בדיון הוועדה המיוחדת של הכנסת למיגור הפשיעה בחברה הערבית. עוד הוצג כי בשב"ס ישנם 5,449 אסירים פליליים תושבי ישראל - 2,892 מהם יהודים.
בפתח הדיון הביא יו"ר הוועדה, ח"כ עבאס מנסור, את הנתונים על אודות ההרוגים כתוצאה מהפשיעה בחברה הערבית בישיבת הוועדה שהתקיימה (יום ד', 9.12.20) בנושא שיקום אסירים בכלא, ואמר: "לצערנו רשמנו היום שיא חדש במספר הנרצחים בחברה הערבית 102 לעומת 94 בשנת 2019".
על חשיבות השפה והפנייה בהליך השיקום לאסירים דוברי השפה הערבית בשפת אמם, אמר יו"ר הוועדה: "לא ניתן להתעלם מהשפה ומיומנות בסיסיות - אי-אפשר בצורה מוחלטת לשלול את הנקודה הזאת". והוסיף כי יש להקים מחלקה לשיקום דתית למוסלמים שהם רוב לפי הנתונים שהוצגו בישיבת הוועדה ואמר: "יש לעשות שיקום דתי למוסלמים, במקביל לשיקום ביחידה הדתית ליהודים".
על הנתונים ממרכז המחקר והמידע הגיב הפרופסור תומר עינת, החבר בסגל למחלקה לקרימינולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, ואמר כי המספרים שהוצגו בפני הוועדה הם מנתונים ששרות בתי הסוהר סיפק, ואמר: "ראוי לבדוק בדיקה חיצונית אובייקטיבית ושקופה יותר". וכמו-כן, פרופסור תומר התייחס לנתון 47% מהאסירים הם ערבים ורובם המוחלט הם מוסלמים, ואמר: "ישנה נטייה הרבה יותר להעניש את האוכלוסייה הערבית, ובהפללת האוכלוסייה המוסלמית". בעניין השפה ציין פרופסור תומר ואמר כי השפה היא כלי מאוד בסיסי לשילוב, ואמר: "גילינו שלאסירים יש קשיים ולקויות למידה מאוד רציניות".
רונית זר משירות בתי סוהר הגיבה לשאלות שעלו בדיון בעניין חסם השפה, ואמרה כי אחוז דוברי השפה העברית מבין הכלואים הוא גבוה מאוד: "אנחנו רואים שהשפה לא מהווה מגבלה, רק המגבלה של קרוא וכתוב לאותם אסירים".
רותם אפודי מהרשות לשיקום האסיר הביאה בפני הוועדה את המצגת שהוכנה לקראת הדיון ובה תוכנית עבור האסירים הערבים, ולפיה: קליטת עו"ס ייעודיים לחברה הערבית (15 תקנים), ו-4 תקנים לתפקידי מלווים תעסוקתיים, הקמת מעונית ייעודית לאסירים משוחררים בעלי מאפייני מסוכנות גבוהים ויתרת מאסר ארוכה. ובעניין חסם השפה אמרה: "יש קושי אדיר באיתור עובדים סוציאליים דוברי השפה הערבית במיוחד בדרום ירושלים ובמזרחה, שמלכתחילה עוס"ים נרתעים לעבוד מול האוכלוסייה".
המשנה לסניגור הארצי, ד"ר חגית לרנאו, הציגה רעיונות חלופיים להתמודדות עם הפשיעה בחברה הערבית, ובהם: התמקדות במענה שיקומי הולם, ולא הגברת אכיפה והחמרת ענישה, מתן פתרונות לגורמי העומק שמובילים להתגברות הפשיעה והאלימות, כמו מצוקות חברתיות כלכליות, חינוך, רווחה דיור והכלה פיננסית.
על המחסור בעובדים הסוציאליים בחברה הערבית והסיבות לכך הציג פתחי אבו יונס, ממרכז השלטון המקומי מהן: צמצום במספר העובדים הסוציאליים העובדים ברש"א - רשות שיקום האסיר בעובדים בקהילה, ואמר: "באזור סכנין היה עובד סוציאלי אחד, אך לצערנו רש"א החליטה להעביר את השירות הזה לכרמיאל". והוסיף כי יש להתאים את תוכנית הטיפול לתרבות האסיר.
רדא ג'אבר ממרכז אמאן התייחס לפער בתרבות ואמר: "האתגר הוא תרבותי ולא שפתי, צריכים חשיבה רדיקאלית ולא פרוצדוראלית, יש משהו יותר עמוק מבחינת תפיסת בתי הסוהר לשיקום האסירים".
יו"ר הוועדה עבאס סיכם את הדיון וביקש לפתוח הוסטלים בחברה הערבית ולתקצב אותם, ומהרשות לשיקום האסיר לשלב בהליך השיקום את אנשי המקצוע דוברי השפה הערבית ואמר: "דורש משב"ס לקדם תוכניות שיקום דתיות במקביל לתוכניות שיקום הדתיות לאסירים המוסלמים שהם רוב מוחלט". כמו-כן קרא לתמרץ את הסטודנטים לעבודה סוציאלית דוברי השפה הערבית בכדי לשלבם בשיקום האסירים דוברי השפה הערבית.

שיקום אסירים בכלא ולאחר השחרור / נייר עמדה
במסמך זה נבהיר כי מיקוד השיח בצורך בהחמרת הענישה ובאכיפה מוגברת, ואימוץ פתרונות המתמקדים בכליאה, כפתרונות המרכזיים לטיפול בפשיעה ובעבריינות, חוטא לתכלית של מיגור הפשיעה בחברה הערבית ועלול דווקא להעמיק את המעורבות בפלילים. הפעלה מוגברת של סמכויות האכיפה ומתן לגיטימציה לריבוי השימוש בכלי המעצר והענישה עלולים להוביל לפגיעה מוגברת בזכויות, לענישה בלתי שוויונית, להעמקת תחושת חוסר האמון כלפי רשויות אכיפת החוק, להעמקת תחושת הקיפוח והעדר השוויון ולהגברת המעורבות בעבריינות, חלף התמקדות במתן מענים שיקומיים הולמים באופן העולה בקנה אחד גם עם האינטרס הציבורי.(11 עמ')
מיגור הפשיעה בחברה הערבית: תוכנית הרשות לשיקום האסיר / מצגת
בשנת 2019 השתחררו כ- 2,600 אסירים ערבים תושבי ישראל (שפוטים פליליים לתקופה של למעלה מ- 3 חודשי מאסר), המהווים 43.1% מכלל המשתחררים בתקופה זו.(6 עמ')
נתוני כלואים בשרות בתי הסוהר – דוח רבעוני 2020 / לוחות
התפלגות סוג אסיר, סטטוס משפטי וגיל האסירים. התפלגות סוג אסיר, סטטוס משפטי ומיקום האסירים. התפלגות תקופות מאסר של שפוטים. התפלגות אסירים ביטחוניים לפי שיוך ארגוני. התפלגות סוג אסיר ותושבות האסירים. התפלגות סוג אסיר, סטטוס משפטי ומגדר האסירים (8 מ')
שיקום אסירים ערבים בכלא ולאחר השחרור / סקירה
במסמך מידע ונתונים על שיקום האסירים בכלא ולאחר השחרור. בין היתר מוצגים נתונים על האסירים הזכאים לשיקום, כמה מהם נמצאים מתאימים לכך ושאלת השתתפותם בפועל. כמו כן מוצג מידע על קשיים ופערים בשיקום בדגש על אסירים ערבים.
תאריך:  11/12/2020   |   עודכן:  11/12/2020
+האם יבוזבז אפקט סער?
11:54 11/12/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

גדעון סער בחר בדרך "בומבסטית" לקדם את מזלו הפוליטי  ▪  דרך זו ממוקדת בו ובעצמו אבל לא בצרכי המדינה וגוש הימין  ▪  את מהלכו צריך היה לחולל מתוך הליכוד, בשילוב עם קריאה להרחיב את המפלגה על-ידי צירוף או איחוד עם כוחות חדשים וגדולים מבחוץ

סער. היה צריך להמשיך לפעול מהליכוד [צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב]
+איזנקוט ינגוס 2 מנדטים מהליכוד
09:53 11/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

סקר חדש מנבא מעבר של שני מנדטים מהליכוד למפלגתו החדשה של גדעון סער בתרחיש שבו הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, מצטרף אליו  ▪  ללא איזנקוט נוגסת מפלגתו של סער בעיקר במפלגת ימינה

איזנקוט. יחליש את הליכוד [צילום: מתוך יוטיוב]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
47% מהאסירים הפליליים - ערבים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מסקנה מחקרית / אקדמאית הזויה
אא  |  12/12/20 13:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
על אף מגבלות התפוסה לא ניתן לתגבר קווים עירוניים בשל תקנות נגישות לנכים, בעיה שאולי תיפתר    מה שלא ייפתר בקרוב הוא שירות הרכבות צפונה. ליתר האזורים צפויה בשורה בינואר
עידן יוסף
העלות הסביבתית הנובעת מבזבוז המשאבים שהושקעו בייצור המזון והעלות שבטיפול במזון שהופך לפסולת היא 3.2 מיליארד שקל בשנה    שליש מהיקף הפסולת הביתית בישראל מקורה באובדן מזון
עידן יוסף
האשים במליאה את הבעלים בתרגיל ובהפקרת העובדים    בדיון בוועדת הכספים נאמר שבמכרז משרד הביטחון לחלוקת לחמים, עלה כי הזכיין הזוכה הציע מחירי הפסד הנמוכים משמעותית ממחיר הלחם המפוקח    במשרד הביטחון טענו מנגד כי בתום תקופת הזיכיון בוצע מכרז כחוק, ואין אפשרות להתערב בהליך    המפקח על המחירים: "אולי נצטרך אפילו קצת להעלות את מחיר הלחם, אז נראה לי מוזר מאוד מחירים טורפניים שמגישים במכרז. אין ספק שזה מחיר הפסד"
איציק וולף
גדעון סער הגיב על המתקפה של הליכוד עליו לאחר שנעדר מן ההצבעה על חוק השוויון    "בניגוד לנתניהו שנמנע מלהגיע למליאה להצבעה על חוק משאל העם להגנה על ישובי יו"ש - אני, לאחר שהתפטרתי מהכנסת, נשארתי במיוחד כדי להצביע גם בעד חוק משאל עם וגם נגד חוקי סיעות השמאל שעיוותו את הזכות לשוויון"
איציק וולף
שר התקשורת, יועז הנדל, ויו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צבי האוזר, הודיעו על תמיכת מפלגת דרך ארץ במפלגתו החדשה של גדעון סער ובמועמדותו לראשות הממשלה    "אין מקום לעוד פשרות. בבחירות הקרובות דרך ארץ תצטרף לתנועה של גדעון סער. צריך חלופה מימין לנתניהו, לא ימין של פולחן אישיות אלא ימין אידיאולוגי וממלכתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il