X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השתלחות השר אהוד ברק בישיבות ההסדר באה להכפישן ולצמצם שירות יוצאיהן בצה"ל, וזאת ע"מ שלא להפוך את הצבא ל"מתחרד" רחמנא לצלן
▪  ▪  ▪
רק שצבא הגנה לישראל לא יתחזק (תרתי משמע)... [צילום: פלאש 90]
האוניברסיטות בישראל מעבירות תוכניות אקדמיות לקציני צה"ל מכל החילות ולמרות זאת ממומנות ת"ק מונים, באורח מוחלט ויחסי, בהשוואה למימון משרד הביטחון את ישיבות ההסדר. כל אלו אינם מדליקים נורה אדומה ובוהקת בפני שר הביטחון ומשובטיו, האומנם?

   אהרון רול
יחי ההבדל הקטן

גיבור על פטריוטים
נרי אבנרי
ברק הפחדן, כמה שיכה, יבזה וישפיל את רבני הפטריוטים, לא יעזור לו. הם ימשיכו להתנדב ליחידות הקרביות * העתיד כתום
לרשימה המלאה

לכאורה, התקפתו המרושעת והאווילית של שר הביטחון נגד ישיבת ההסדר ורבה ב"הר ברכה" מכוונת נגד "ההסתה" (שוב, לכאורה) של רב הישיבה ותלמידיה לסרבנות שירות בצה"ל.
כיום כבר ברור למעלה מכל ספק, כי לא רק שאין ולא הייתה הסתה נגד השירות בצה"ל בישיבה זו, אלא נהפוך הוא - הישיבה ומנהיגה עודדו במפורש את השירות בצה"ל וההקרבה למען המדינה והעם.
ומכאן עולה תמיהה גדולה. קשה להאמין כי הנאמר לעיל לא היה ואינו ידוע לראשי מערכת הביטחון. קשה להאמין כי נסתרה מעיני הרמטכ"ל, סגן שר הביטחון מתן וילנאי ושר הביטחון אהוד ברק, ההקרבה והמסירות יוצאת הדופן של מגוייסי ישיבות ההסדר ומגויסי ישיבת "הר ברכה" ביניהם.
על-אף כי הדברים שרירים, קיימים וידועים השתלח שר הביטחון בעידודו של הרמטכ"ל, בישיבה ובראשה במרוצת אמוק מטורללת אשר קשה להסבירה אך בכוונה פוליטית ריקנית וצבועה (אשר אכן קיימת) מצידו של שר הביטחון. אפשר שעלינו לחפש את המטבע הרחק מהפנס.
אין זה סוד כי גיוס בחורי ישיבות ההסדר לצה"ל הינו לצנינים בעיני ציבורים מסוימים, אומנם מיעוט, אך מיעוט רעשני ומקושר היטב במחוזות המדיה והמשפט. ציבורים אלו אשר שר הביטחון אהוד ברק נמנה עליהם, ואשר דומה שנוטשים אותו ואת מפלגתו במספרים הולכים וגדלים, אינם יכולים לעמוד מול מראה אשר משקפת בפניהם את חולשתם הם עצמם, את נהתנותם, התיוונותם, סרבנותם לשירות, הכפשתם את מדינת ישראל בראש חוצות.
בחורי ישיבות ההסדר הינם לצנינים בעיני המחנה השמאלני-קיצוני דווקא ומשום מסירותם ונכונותם להקרבה בעבור כלל הציבור - נושא אשר זה מזמן הינו בזוי ומאוס על השמאל הקיצוני.
גם עצומות הסירוב המופצות חדשות לבקרים על-ידי מאות מרצים אינן מזעזעות את אמות הסיפין במערכת הביטחון. האוניברסיטות בישראל מעבירות תוכניות אקדמיות לקציני צה"ל מכל החילות ולמרות זאת ממומנות ת"ק מונים, באורח מוחלט ויחסי, בהשוואה למימון משרד הביטחון את ישיבות ההסדר. כל אלו אינם מדליקים נורה אדומה ובוהקת בפני שר הביטחון ומשובטיו, האומנם?

התוכנית השמאלנית-קיצונית: להחליש את צה"ל

המסקנה המתבקשת היא כי הללו מתעלמים בכוונת מכוון מנורות האזהרה וצלצולי הפעמונים מחרישי-האוזניים של עשרות אלפי המשתמטים והסרבנים ומאות מדריכיהם ו"רבניהם האקדמים" המסיתים נגד השירות בצבא ונגד קיום מדינת ישראל, דבר יום ביומו.
מאידך-גיסא קיימת אפשרות הנראית במבט שטחי ראשון כמופרכת, אך השתלחותו המתלהמת, חסרת ההיגיון, חסרת השכל-הישר לכאורה, של אהוד ברק מעלה את החשש כי מסעו נגד ישיבות ההסדר אינו מכוון אך ורק נגד הישיבה ב"הר ברכה" ואינו מכוון נגד הסרבנות שם (באשר אין ולא הייתה קיימת סרבנות שם), אלא באה בכוונת מכוון ובמודע להכפיש את כלל ישיבות ההסדר ולצמצם שירותם הצבאי בצה"ל, וזאת על-מנת שלא להפוך את הצבא ל"מתחרד" רחמנא לצלן.
בכך ממלא אהוד ברק את משאלות השמאל הקיצוני וחברים במפלגתו הששים להיפטר מחיילי ישיבות ההסדר מהטעם הפשוט כי הללו בנאמנותם, בנחישותם ובהקרבתם מחזקים את צה"ל שנוא-נפשם. נעיר כאן בנוסף כי חלק נכבד ביותר של בוחרי מפלגת העבודה נמנים על הסקטור הערבי (יש הטוענים כי בוחרי המגזר הערבי כבר מונים מעל חצי ממניין חברי "העבודה"), ואפשר כי התרומה הגדולה כיום, ובוודאי המכריעה בעתיד הקרוב של בחורי ישיבות ההסדר לצה"ל, היא בכך כי הללו עומדים בפרץ (יחד עם חיילים מסורים מכלל העם), ואינם מניחים לצבא להידרדר עוד יותר, מעבירה באותם בוחרי שמאל קיצוני וערבים שוטמי המדינה, חיל ודאגה. חוסנו וחוזקו של הצבא מפריעים לרבים ורעים בסקטור זה, הרואים במדינת ישראל רעה חולה שיש לחסלה, כאשר הדרך לכך כמובן עוברת דרך החלשתו של צה"ל.
יותר ויותר עולה התחושה כי ההשתלחות משוללת הרסן של מערכת הביטחון וראשה בישיבות ההסדר באה ממניעים פסולים, שאינם שייכים לעניין, אשר אינם רואים את טובת מדינת ישראל עין בעין עם כולנו (נו טוב, רובנו). ובמידה שכך הדבר, הרי ידיו של ראש הממשלה נתניהו חייבות לקחת המושכות ולמשוך ברסן היטב, ולא - יבולע לכולנו.

תאריך:  17/12/2009   |   עודכן:  17/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צבא "מתחרד" ואיכותי? - חס וחלילה!
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הכל פוליטיקה
אליהו חיים  |  17/12/09 12:31
2
המאמר רגשני ולא מציאותי
מטאטא  |  17/12/09 12:38
3
"מאמר" מתלהם ומשתלח...
אחד העם  |  17/12/09 12:48
4
לחזור לשפיות
יוסה  |  17/12/09 14:06
5
קישקושים. אכלת סופגניות ביין?
איזה איכות ?  |  17/12/09 15:47
6
גם מהתגובות ברור על מה המאבק
ע. בן-יוסף  |  17/12/09 15:54
 
- בן יוסף הדיקקטורה מכבסת לך המח
מטאטא  |  17/12/09 16:49
 
- להיפך
יצחק-  |  17/12/09 18:12
7
המאמר צודק - ברק מנסה להפחיד
ד''ר אברהם שלום  |  17/12/09 16:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
העובדה שיוסף מציע לפרעה תוכנית לפתרון בעיית 7 שנות הרעב שבפתח, היא המביאה לעלייתו לגדולה - משום שהבין שאין להסתפק בביקורת ובפרשנות
ראובן לייב
מנהלי בי"ס רבים מפרים את תקנת משרד החינוך ומאלצים תלמידים להגיע בשעה 07:00    התוצאה: ירידה משמעותית ברמת הלימודים
עפר דרורי
כאשר אנשי אקדמיה מתבטאים בצורה בוטה בעד סרבנות של חיילי צה"ל - הצבא עובר לסדר היום, וכאשר ראש ישיבה מתבטא בצורה מינורית הרבה יותר - הצבא מנהל נגדו מלחמת חומרה ואף מנתק את הקשר עימו
ד"ר מייק אוונס
אובמה צולם כמי שנראה כקד קידה כלפי המלך הסעודי, ומצד שני טרח לשלוח לתקשורת תמונה בה הוא מצולם כשרגליו על השולחן בעודו משוחח עם נתניהו. שתי התמונות הללו יכולות להמחיש יותר מכל את היחס שהוא קיבע כלפי היהודים וכלפי המוסלמים
ציפורה בראבי
חיי הנוער סובבים סביב מכשירים קטנים ומנצנצים    הם יונקים אלקטרוניקה    גם כשהם יחד, כל אחד מתקשר אך ורק עם הגאדג'ט שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il