X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גנץ. תלוי ברצון הליכוד [צילום: אלכס קולומויסקי]
נתניהו. גנץ גורר לבחירות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
גנץ הציב לליכוד דרישות בלתי אפשריות

בדרך לבחירות: קרס הרוב לתקציב

יו"ר כחול לבן דורש מיו"ר הליכוד נתניהו בי היתר השארת שר המשפטים ניסנקורן בתפקידו וטרפוד רפורמות במערכת המשפט וסגירת כל נקודות היציאה להתחמקות מהרוטציה הליכוד: גנץ חזר בו מכל ההסכמות שהושגו במשא-ומתן
▪  ▪  ▪

מפלגת כחול לבן הודיעה (יום ב', 21.12.20) לליכוד שהיא דוחה את ההסכמות שעמדו להתגבש בין המפלגות בנושא מערכת המשפט. גורמים בכחול לבן אומרים כי אין עוד דרך להחזיק את הסיכוי למנוע את קריסת הממשלה והולכים לבחירות.
יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, עדכן בישיבת הסיעה בזום את חברי סיעתו, שחלקם שוהים בבידוד, על מצב המגעים מול הליכוד. לדבריו, שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר לו את חמש הדרישות העומדות על הפרק כעת על-מנת לקדם את החקיקה בנושא התקציב ולהשאיר את הממשלה:
  • שר המשפטים ישאר בתפקידו ולא יהיו שינויים שיפגעו בשלטון החוק.
  • סגירת כל נקודות היציאה להתחמקות מהרוטציה.
  • אישור תקנון הממשלה.
  • הבטחת העברת תקציב לשנים 2021-2020.
  • העברת כל המינויים התקועים.
"ירצו - יקבלו, לא ירצו - יהיו בחירות", סיכם גנץ. בעקבות החשיפה לח"כ הילה שי וזאן, נכנס גנץ לבידוד.
מן הליכוד נמסר: "בעקבות המאבק הפנימי בכחול לבן, גנץ חזר בו מכל ההסכמות שהושגו במשא-ומתן בין כחול לבן והליכוד, לרבות ההתעקשות שלו לאפשר לניסנקורן להמשיך בהפיכה פקידותית-משפטית העומדת בניגוד להסכמים הקואליציוניים.
"הליכוד עומד איתן נגד הפיכה זו של השמאל שרומסת את הדמוקרטיה ברגל גסה. מצער שגנץ החליט לגרור את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה. במקום לאפשר ממשלה יציבה שעובדת למען האזרחים, גנץ ממשיך לדבוק ברעיון של ״ממשלה בתוך הממשלה״ בניסיון כושל לקושש קולות למפלגתו המתפרקת".

תאריך:  21/12/2020   |   עודכן:  21/12/2020
+ח"כ מיכל שיר: אתפטר מהכנסת ואצטרף למפלגת תקווה חדשה
01:13 22/12/20  |  איציק וולף

ח"כ מיכל שיר, שהצביעה הערב נגד עמדת הקואליציה ביחס לדחיית מועד אישור התקציב, הודיעה כי תתפטר מן הכנסת ותצטרף למפלגת תקווה חדשה של גדעון סער.
"אני שלמה עם מצפוני לעשות את המעט שביכולתי כדי לסיים את המופע המביך הזה של ממשלה תקועה ומסוכסכת שמחזיקה מדינה שלמה בת ערובה של כסאות פוליטיים, ולכן אתפטר מהכנסת ואצטרף לתקווה חדשה בראשות גדעון סער", אמרה.

+ח"כ שלח: הממשלה הרעה הגיעה לסוף דרכה
01:09 22/12/20  |  איציק וולף

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) תקף את ראשי מפלגת כחול לבן, בני גנץ וגבי אשכנזי, שנעדרו מן ההצבעה הערב בכנסת.
"האנשים ישרי הדרך בכחול לבן הביסו את הפחדנות של גנץ ואשכנזי. הממשלה הרעה הזאת הגיעה לסוף דרכה, עכשיו הזמן להביא את השינוי", אמר.

+ח"כ כסיף: הליכוד לא מעוניין בתקציב אלא בהארכת כהונת ממשלה לא לגיטימית
00:19 22/12/20  |  איציק וולף

ח"כ עופר כסיף אמר הלילה כי ‏הליכוד מונע בכוונה תקציב כבר חצי שנה, והנזק שנגרם לציבור הוא חסר תקדים.
"למרות שקריהם, הם לא מעוניינים להביא תקציב במהירות, אלא להאריך כהונתה של ממשלה שאיבדה את הלגיטימיות שלה", אמר.

+אושרו תקנות תעריפי הנפקת הדרכונים הביומטריים
23:44 21/12/20  |  עידן יוסף

ועדת הכספים אישרה (ב') את תקנות תעריפי הנפקת הדרכונים הביומטריים כהוראת קבע. לפני כשלוש שנים וחצי קיימה הוועדה סדרת דיונים בנושא עדכון האגרות להוצאת דרכונים, במהלכם יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני וחברי הוועדה אישרו את התעריפים רק לאחר שהוכנסו בהם הפחתות משמעותיות בניגוד לעמדת הממשלה, לעניין הנפקת ושינויים בדרכונים.
לפני כשנה וחצי, ביקשה רשות המיסים לקבוע את התקנות כהוראת קבע, אך חברי הוועדה ציינו כי לאור בעיות שונות בתחום הדרכונים הביומטריים הם מבקשים להאריך את ההוראה בשנתיים, במהלכן ניתן יהיה לבחון את המצב ולערוך שיפורים ככל שידרשו.
עדכון התעריפים החל בעקבות הכנסת הדרכונים הביומטריים לתוקף ע"י רשות האוכלוסין, לאחר שהחוק הביומטרי אושר ולאחר שהוחלט לאמץ את השיטה הביומטרית להנפקת תעודות, כולל תעודות זהות ודרכונים. אין באישור התקנות שינוי לעניין העלויות לציבור.

+"בני עדיין בוכה בלילה וצועק"
22:59 21/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה: עונש מינימום למטפל התוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע  ▪  רפאל שבנו הפך לנכה עיוור ואתמול נחתמה עסקת טיעון של חצי שנת עבודות שירות ו-5,000 שקל קנס למטפלת שלו: "חיכינו 3 שנים וסמכנו על בית המשפט. עזבנו את בננו לשעתיים וחצי ומצאנו אותו עם סימנים כחולים על הראש. אחרי גזר הדין אני מצטער לומר שאני מתבייש במדינה שלי"

[צילום: דוברות הכנסת]
אופיר כץ, מיכאל מלכיאלי ויוסי טייב [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הכנסת לא אישרה דחיית אישור התקציב
22:49 21/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הקואליציה לא הצליחה לגייס רוב של 61 חברי כנסת לאישור ההצעה לדחיית הדד-ליין לאישור תקציב המדינה בשבועיים  ▪  חברי הכנסת מיקי חיימוביץ, רם שפע ואסף זמיר נכנסו ברגע האחרון והצביעו נגד

ח"כ חיימוביץ. נגד [צילום: ערוץ הכנסת]
ח"כ פינדרוס נדרש למשוך זמן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+2.44 מיליארד ביצים יאושרו לגידול ב-2021
22:06 21/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך אישרה ועדת הכלכלה בתום שורה של דיונים סוערים  ▪  50% מתוך 170 המכסות החדשות שאושרו יינתנו למגדלים ללא כלובים, לעומת עד 30% שהציע משרד החקלאות בתחילה  ▪  היו"ר מרגי: קיימנו דיוני עומק ושיפרנו את מצבם של כל הצדדים

[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: אליס אמנדולה/AP]
+רשת סיבים אופטיים לאינטרנט תיפרס בישראל
21:44 21/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הנדל: "זה ההישג הכי גדול של הממשלה הזאת שאני כבר לא חלק ממנה"  ▪  על-אף סדר היום הצפוף השלימה ועדת הכלכלה את החקיקה בדיונים אינטנסיביים בשבוע וחצי

משלים חקיקה מחוץ לממשלה [צילום: דוברות הכנסת]
+הוגדלה הפחתת האגרות לרשות ני"ע ב-53 מ"ש
21:11 21/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכספים אישרה שורה של הוראות שעה להפחתת אגרות המשולמות לרשות לניירות ערך, והגדילה את ההפחתה ל-3 השנים הבאות  ▪  יו"ר הרשות נענתה לבקשת יו"ר הוועדה לכך שההפחתה תעמוד על 15% במקום 10%

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+לפיד: קורא לגנץ להצביע איתנו נגד הממשלה
20:56 21/12/20  |  איציק וולף

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, קרא ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להצביע יחד עם יש עתיד בהצעת אי האמון בממשלה.
"גנץ הציב אולטימטום עם חמש דרישות כתנאי להצבעה נגד פיזור הכנסת. הליכוד הודיע מיד שלא יקבל אותם. האולטימטום נדחה בזלזול. בעוד שעה בערך ההצבעה. הגיע הזמן שכחול לבן יצילו מעט מהכבוד העצמי שלהם ויצביעו אתנו. הממשלה הזאת סיימה את דרכה", אמר.

+השרה ינקלביץ': זו השעה לגבות את גנץ
20:26 21/12/20  |  איציק וולף

השרה עומר ינקלביץ' קראה לחברי מפלגתה לגבות את יו"ר כחול לבן, בני גנץ. "זו השעה לגבות את יו"ר המפלגה בני גנץ. מאז שהוקמה כחול לבן, פעל בני גנץ בכל העת לטובתם של אזרחי ישראל, עשה כל מאמץ כדי להעביר תקציב ולשמור על ערכי שולחיו, למרות המחיר הפוליטי הכבד. עלינו להתאחד מאחוריו, תהא הכרעתו אשר תהא", אמרה.

+"גנץ מנסה לקושש קולות למפלגתו"
19:04 21/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה מאשים את יו"ר כחול לבן, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, על שחזר בו מן הסיכומים שאליהם כבר הגיע עם הליכוד  ▪  "ההתעקשות היא לאפשר לניסנקורן לעשות הפיכה פקידותית-שיפוטית שעומדת בניגוד להסכמים הקואליציוניים ושאנחנו לא יכולים לאפשר"

נתניהו. [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שר המשפטים ניסנקורן. 'הסדין האדום' [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+יו"ר הכנסת: המשטרה פגעה בחסינות ח"כ סמוטריץ'
18:24 21/12/20  |  איציק וולף

יו"ר הכנסת, יריב לוין, דרש ממ"מ יועמ"ש הכנסת ומקצין הכנסת לדרוש מן המשטרה שלא תפגע בחסינות חברי הכנסת. זאת, לאחר שח"כ בצלאל סמוטריץ' עוכב בניגוד לחוק על ידי שוטר.
"אני רואה בחומרה רבה את הרחקתו בכוח של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מזירת התאונה הקשה בשומרון, על ידי שוטר משטרת ישראל, תוך פגיעה בחסינותו כחבר כנסת, בחופש התנועה שלו ובחופש הפעולה שלו. מדובר באירוע הפוגע בצורה חמורה ביכולתו של חבר כנסת למלא את תפקידו למען הציבור, דבר שאסור להשלים עימו במשטר דמוקרטי", אמר יו"ר הכנסת.
לדבריו, רשויות אכיפת החוק חייבות לפעול בצורה אחראית ונחושה אך הדבר חייב להיעשות תוך הקפדה על כיבוד חסינותם של חברי הכנסת ויכולתם כנציגי ציבור למלא את תפקידם.

+פוליטיקה ללא ערכים
18:07 21/12/20  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

ריק גדול שורר במערכת הפוליטית החולה שלנו. קמילה בלשון ההיסטוריונית. אז מה הפלא שקצת מתגעגעים ל"עבודה" ההיא (לא למרצ הקיצונית והקקיונית), שתציב אתגר אידיאולוגי של ממש לימין, ויחד יזרימו אידיאולוגיה, הגיון ותכלית לעורקי המערכת הפוליטית

[צילום: יהונתן סמיה, דוברות הכנסת]
+שוטר תקף את סמוטריץ' וניסה להגביל תנועתו
16:46 21/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הגיע לצלם את זירת התאונה שבה נהרג נער במהלך מרדף ליד כוכב השחר  ▪  שוטר תפס את הח"כ ואיים לעוצרו על-אף חסינותו הפרלמנטרית  ▪  גופת הנער בזירה כבר ארבע שעות

[צילום: מתוך הסרטון שצילם בריינר]
חסימה בדרך לזירת התאונה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+כחול לבן: אין חשש להשגת הרוב הדרוש בהצבעה
15:52 21/12/20  |  

‏בכחול לבן טוענים שאין חשש לגבי השגת הרוב הדרוש לאישור החוק לדחיית אישור התקציב בקריאה ראשונה הערב. לדברי בכירים במפלגה, חברי הכנסת המתלבטים אם לתמוך בחוק, לא צפויים להצביע נגדו אלא להיעדר מההצבעה (כאן חדשות).

+ח"כ שי-וזאן מכחישה עריקה אפשרית למפלגה של סער
15:12 21/12/20  |  

ח"כ הילה שי-וזאן מכחישה כי כי מנהלת מגעים לעריקה למפלגת תקווה חדשה של גדעון סער, ואומרת: "לא היה דבר כזה, קשקוש". היא הגיבה לפרסום בישראל היום, שבוא אישר מקורבה: "היא אכן מנסה בימים אלה להצטרף למפלגתם של סער ושאשא-ביטון".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדרך לבחירות: קרס הרוב לתקציב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גנץ,תהיה אריה ולא אווז.אסור
התוצאה הסופית  |  21/12/20 19:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
הגיע לצלם את זירת התאונה שבה נהרג נער במהלך מרדף ליד כוכב השחר    שוטר תפס את הח"כ ואיים לעוצרו על-אף חסינותו הפרלמנטרית    גופת הנער בזירה כבר ארבע שעות
עידן יוסף
לפי התקנות שאושרו בוועדת הכלכלה, ההנחה תינתן מ-2021 ולמשך שלוש שנים    ברשות ני"ע הצטברו עודפי גבייה מ-2017 והיא מעוניינת להחזיר אותם לחברות וליחידים העוסקים בתחום בדמות הפחתת האגרות
מירב ארד, עידן יוסף
את הישיבה ניהל ח"כ פינדרוס לאחר שח"כ גינזבורג נכנס לבידוד    הקואליציה מתקשה בהשגת רוב לאישור הצעת החוק במליאה בעקבות מרד מצד ח"כים בכחול לבן
מירב ארד
לפי ההצעה, בשנת 2021 לא ישלמו מורי הדרך את האגרה ורישיונם יוארך אוטומטית וב-2022 ישלמו מחצית מהאגרה הדו שנתית    בתשובה לשאלת ח"כ סובה התברר כי מתוך 8,000 מורי דרך רק 29 עברו הסבה להוראה ורק עוד 75 השתלבו כעוזרי חינוך
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה הוראת שעה לניהול בחירות בזמן קורונה    לראשונה יוצבו קלפיות מיוחדות בבתי אבות ובבתי דיור מוגן בהם יותר מ-30 דיירים    היו"ר: "חוקקנו הצעת חוק טובה ומאוזנת בצוק העיתים של משבר הקורונה, היא לא מושלמת ונצטרך לשפרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il