X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה לזכויות הילד החלה את דיוניה בתקנות חוק הפיקוח על המעונות בעייתיות לגבי סוגית השתתפות המדינה בעלויות והשתת הסכומים הגבוהים על ההורים ובעלי הפעוטונים סעיף התפוסה צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בספטמבר 2022
▪  ▪  ▪
ינון אזולאי ויוסי טייב [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
יוסף ג'בארין [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

השר שמולי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

אימאן יאסין ח'טיב, שבח שטרן ואריאל קלנר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

הוועדה לזכויות הילד החלה (יום ג', 29.12.20) לדון בתקנות חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות (תנאים לפעילות של מעון יום לפעוטות). החוק נחקק ב-2018, ובו נקבע כי התקנות יובאו לאישור הוועדה עד אוקטובר 2019. התקנות הונחו לבסוף על שולחן הוועדה בשבוע שעבר, אך ללא חתימה על קיום חובת ההיוועצות עם שר האוצר. בשל מחלוקת משפטית זו לא יכלה הוועדה להתחיל לדון בתקנות לגופן, ויו"ר הוועדה ח"כ יוסף ג'בארין ביקש את החלטת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בנושא. בתחילת הדיון היום עו"ד אורי שלומאי, ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים אישר כי מבחינתם קוימה חובת ההיוועצות.
הדיון הפעם התמקד בפרק השני לתקנות, אשר קובע את מספר הילדים המירבי בכל קבוצת גיל (תפוסה), היחס בין מספר הפעוטות למספר המטפלים-מחנכים במעון (תקינה), ואת שטח הפעילות המזערי במ"ר לכל פעוט. על מעונות בעלי סמל, אשר בהסכם הפעלה עם משרד העבודה והרווחה, כבר חלות מגבלות בנושאים אלה ("המצב הקיים"), והתקנות רק משנות אותן, בעוד במעונות הפרטיים מדובר בהסדרה ראשונה בחוק של נושאים אלה. להלן טבלה המרכזת את הדברים:
על-פי המוצע בתקנות, סעיף התקינה ייכנס לתוקף ב-1 בספטמבר 2021. אמיר מדינה, מנהל אגף מעונות היום במשרד העבודה והרווחה, והודיה הומינר רוזנבלום, מנהלת תחום מדיניות רגולציה במשרד, התבקשו להתייחס להשפעה המעשית והתקציבית של סעיף זה, הן על מעונות הסמל והן על המעונות הפרטיים. הם השיבו כי הדבר משפיע על כל מעונות הסמל, הפועלים על-פי המצב הקיים אשר נקבע בהוראת שעה, ועל כן מדובר ב-234 מיליון שקל בשנה של עלויות מעסיק לשכר, ללא עלות הכשרות. לגבי המעונות הפרטיים, שם לא קיימת במשרד העבודה הורווחה תמונת מצב מלאה, אך נתונים שנאספו מ-3,200 המסגרות שהגישו בקשה לאישור ראשוני למשרד ומבקשות למענקי קורונה שהוגשו לרשות לעסקים קטנים, תמונת המצב היא כי כ-90% מהמעונות הפרטיים עומדים ממילא במצב הקיים, וכ-70% עומדים בתקינה המוצעת בתקנות. עלי פי ההערכה, לגבי המעונות הפרטיים מדובר בעלויות של כ-90 מיליון שקל של תוספות שכר להעסקת עובדים נוספים, ועוד כ-40 מיליון שקל עלויות עקיפות, של אובדן הכנסה, על בחירה לצמצם את מספר הילדים במסגרת.
על-פי המוצע, סעיף התפוסה ייכנס לתוקף ב-1 בספטמבר 2022, כאשר הממונה ראשי, בנסיבות מיוחדות לאשר חריגה של עד 10% בתפוסה. מדינה והומינר רוזנבלום אמרו כי רובם של המעונות הפרטיים כבר עומדים בתפוסה המוצעת, בוודאי עם אפשרות החריגה של ה-10%, אך סעיף זה יוצר קושי אצל מעונות הסמל המפוקחים, ולכן גם ניתן זמן עד לכניסת הסעיף לתוקף.
סעיף השטח המזערי, על-פי המוצע, כולל קביעה כי השטח לילד במעון יהיה בטוח, מרווח ומאוורר, המאפשר תנועה בהתאם לשלבי התפתחות הפעוט, וסביבה חינוכית וטיפולית הולמת. עוד מוצע כי שטח הפעילות המזערי לכל פעוט במ"ר יהיה בהתאם לנהלים הקיימים לגבי מעונות יום בעלי סמל, כך שעבורם לא נדרשת התאמה כלשהי, מה גם ששינויי התקינה והתפוסה ישפיעו על השטחים לחיוב. סעיף זה הוא בעייתי עבור המעונות הפרטיים, אשר נמצאים לרוב במבנים שאינן בבעלותם, ועל כן הוספת שטחים היא משימה שאינה תמיד אפשרית ללא קשר לעלויות. משרד העבודה והרווחה הציע לשם כך כי לגבי מעונות פרטיים שכבר קיבלו אישור ראשוני, התקנה תיכנס לתוקף לאחר שמשרד העבודה והרווחה יודיע, לאחר בדיקה בשטח, כי 85% מהמעונות כבר עומדים בדרישת השטח המזערי. לגבי מעונות שלא יקבלו אישור ראשוני עד ליום פרסום התקנות, דרישות השטח תחול לגביהם הם מ-1 בספטמבר 2023.
עו"ד דבורה ספיר אליעזר, היועצת המשפטית של זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, ביקשה להבהיר כי החוק מאפשר למעון שאינו עומד בתקנות להמשיך לפעול למשך שנה מקבלת האישור הראשוני, גם אם אינו עומד בכל התקנות. עוד ביקשה להבהיר כי התקנות המוצעות אינן משקפות את המצב האופטימלי לדעת המשרד, וכי המשרד ימשיך לבחון את אמות המידה בשלוש השנים שלאחר פרסום התקנות ולאחריהן בהחלט ייתכן שיביא הצעות לאמות מידה חדשות.
יו"ר הוועדה אמר כי לא יעלה על הדעת שבתקופת הקורונה עלויות גבוהות אלה יגולגלו על ההורים, ולכן שאל את משרדי הממשלה הם יש מקור תקציבי לשינויים המוצעים. איציק דניאל, רכז תעסוקה באגף התקציבים באוצר, השיב כי הממשלה תקצבה את החוק ב-280 מיליון ש"ח, על פני שבע שנים. כאשר 15 מיליון ש"ח כל שנה אמורים להגיע ממקורות ממשרד העבודה והרווחה ועוד 25 מיליון שקל בשנה כמאצ'ינג ממקורות האוצר. במצב הנוכחי אין מקור תקציבי אחר לתקנות הללו, וקשה לראות אפשרות ריאלית שהכנסת תאשר שינוי תקציבי כה גדול בסיטואציה שלה, והאפשרות היחידה למימון נוסף היא ע"י משרד העבודה והרווחה מפעילויות אחרות שלו.
חברי כנסת רבים אמרו כי המשמעות של אי-תקצוב ע"י המדינה היא שההוצאות יפלו על ההורים, בתקופה קשה כלכלית זו, או על המעונות עצמן, שמבקרה זה או ייסגרו, או יבחרו לעבוד מתחת לרדאר וללא פיקוח.
ח"כ יפעת שאשא ביטון: "אז מה המדינה עושה? זו פארסה בעיניי להביא הנה לשולחן תקנות של קביעת סטנדרטים, בלי לומר איך עושים את זה. זורים חול בעיניים של כולנו. הם היו צריכים להגיע לדיון כשהם אומרים איך מוציאים זאת לפועל אבל משאירים זאת לנו".
ח"כ יצחק פינדרוס: "תביא החלטת ממשלה שמתקצבים את זה, אני מוכן שהתקינה תהיה מטפלת על כל ילד, אבל אם זה לא המצב, צריך לשקול להפריד את התקינה והעלויות הכבדות שלה מהתקנות".
שר העבודה והרווחה, ח"כ איציק שמולי, השתתף בדיון בזום ואמר כי אינו מקבל את הנחת העבודה שהעלות תגולגל על ההורים ואי אפשר לגרום לאוצר להביא את התקציב. השר גם הציע שתי אפשרויות להקל בנושא התקינה, אשר אפשר לאמץ כל אחת מהן בנפרד או את שתיהן יחד - להחיל את שיפור התקינה בשנה הראשונה רק על קבוצת הגיל הראשונה, וכל שנה להוסיף עוד קבוצת גיל כך שבשלוש שנים יושלם השינוי, ואפשרות נוספת היא להתחיל בהחלה של המצב הקיים במעונות הסמל על המעונות הפרטיים הקיימים, וכל מעון חדש שיוקם יצטרך לעמוד בסטנדרט החדש המוצע.
עו"ד גיל אשכנזי, היועץ המשפטי לויצ"ו, דיבר בשם כל ארגוני מפעילי הגדולים, ואמר כי הם אחראים כיום ל-120 אלף פעוטות ועשרות אלפי עובדים, והמחיר שהם גובים על הפעילות, אשר נקבע ע"י הממשלה, לא עודכן שנם רבות וכבר גורם לארגונים למשבר כלכלי. לפי חישוב הארגונים, התקנות יטילו עליהן עלות כוללת של כמיליארד שקל, רק כדי לשמור על אותו מספר פעוטות בטיפולם, דבר אשר יביא לסגירת המסגרות, אותו להשתת עלות של 400 שקל נוספים בחודש לכל ילד, על הוריו, בתקופה כלכלית שכזו.
ענת דייגי, מ"הורים למען אחריות מלידה", קיבלה את רשות הדיבור ואמרה: "קולם של הילדים לא נשמע פה בשיח על העלויות למשק ולמסגרות. בפברואר 2017 באתי לאסוף את הבן שלי דוד מהגן, וגיליתי הוא נלקח לבית החולים ואיננו. באותו יום, בבית החולים, נפרדתי ממנו בנשיקה על הלחי הקרה שלו. הוא ככל הנראה נחנק כאשר הגננת הייתה לבדה עם שמונה פעוטות, והעידה בעצמה שכמעט נרדמה מעייפות, וכנראה לא שמעה את זעקותיו. לדוד לא תוכלו להגיד שהתקינה הקיימת לא נומכה מדי. ליסמין וינטה ז"ל לא תוכלו לומר שההכשרות וההדרכות לסייעות זה לא חשוב. התקנות פה ראויות בקושי, אלה לא סטנדרטים מדהימים - ממש לא שבדיה או פינלנד, אבל זה צעד קטן בכיוון חשוב, לטובת חיים של ילדים".
"שואלים פה מה יעשו ההורים ללא המסגרות, אבל תשאלו מה יהיה על הילדים שנשארים במסגרות האלה. מסגרות שלא עומדות בתנאים הכי נמוכים בעולם המערבי, לא צריכות להתקיים! יש לנו משבר דיור, למה איש לא חשוב לבנות בניינים לא בטוחים!? דיברתם על עלויות למשק, מה עם כל ההורים שנשארים בבית בגלל הפחד לשלוח ילידם למסגרות הקיימות. אני כבר שלוש שנים לא עובדת מהפחד, מישהו חישב את ההפסד מכספי המיסים שיכלו לקבל ממני?! אני קוראת לחברי הוועדה לאשר את התקנות מיד, אמרה דייגי.
יו"ר הוועדה ג'בארין אמר בסיום כי התקנות הן כלי המרכזי ליישום החוק, ובכך להתמודדות עם התופעה הקשה של ההתעללות בילדים, ולכן יש חובה ציבורית ומוסרית לאשר אותן בהקדם ולהביא בשורה לציבור המחכה להן. הוועדה תחדש את דיוניה בנושא התקנות כבר מחר בשעה תשע בשאיפה להביאן לאישור בהקדם.

תאריך:  30/12/2020   |   עודכן:  30/12/2020
+צריכת גז טבעי בעולם תגדל ב-50%
00:41 31/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לובי 99: "שברון הביאה איתה את השיטות הבריונות שלה. יומיים אחרי שהחברה נכנסה לארץ, היא סגרה את ברז הגז לחברת חשמל"  ▪  ח"כ מתן כהנא: אנחנו יושבים על מצבור עצום של תקליטים בזמן שהעולם עבר למוזיקה דיגיטלית  ▪  יו"ר הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל: הדיון היום היה האופטימי ביותר

דיכטר. יצא אופטימי מהדיון [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+בקרוב: דיווח לוועדת הכלכלה על יישום חוק שוטף פלוס 30
23:35 30/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אישרה את התקנות המסדירות דיווח על יישום חוק מוסר תשלומים - שהגיש משרד האוצר באיחור של שלוש שנים  ▪  הדיווחים ימסרו אחת לשנה ובמשך שלוש שנים  ▪  הדיווח הראשון יימסר עד 30 ביוני 2022  ▪  היו"ר מרגי: אם נגלה שלא עומדים בחוק נאריך את חובת הדיווח

מרגי. דורש דיווח שוטף [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+אין שינוי בתדירות: 120% מהאוטובוסים מופעלים
23:34 30/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התחבורה בוועדת הכלכלה: אין ירידה בביקוש לתח"צ בסגר וכל פרסום אחר היה שגוי  ▪  הדברים התבררו לאחר שיו"ר הוועדה ביקש התייחסות להפעלת השירות בתקופת הסגר - בדיון בו אישרה הוועדה את בקשת הממשלה להאריך את ההגבלות הקיימות, לפיהן התפוסהתישאר בשיעור של 75%

[צילום: דוברות הכנסת]
לוי. מפעילים גם אוטובוסים שהיו צריכים לצאת לגריטה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עלויות הפיקוח במעונות הפרטיים נאמדות ב-130 מ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
אישרה את התקנות המסדירות דיווח על יישום חוק מוסר תשלומים - שהגיש משרד האוצר באיחור של שלוש שנים    הדיווחים ימסרו אחת לשנה ובמשך שלוש שנים    הדיווח הראשון יימסר עד 30 ביוני 2022    היו"ר מרגי: אם נגלה שלא עומדים בחוק נאריך את חובת הדיווח
עידן יוסף
משרד התחבורה בוועדת הכלכלה: אין ירידה בביקוש לתח"צ בסגר וכל פרסום אחר היה שגוי    הדברים התבררו לאחר שיו"ר הוועדה ביקש התייחסות להפעלת השירות בתקופת הסגר - בדיון בו אישרה הוועדה את בקשת הממשלה להאריך את ההגבלות הקיימות, לפיהן התפוסהתישאר בשיעור של 75%
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה בנוסף הארכה שלישית של מצב החירום בשל הקורונה    החוזרים מחו"ל השוהים במלוניות כעת יוכלו לעבור לבידוד ביתי כפוף לעריכת בדיקת קורונה במלוניות    משרד הבריאות: הגענו לשיא יכולת הבדיקות של 100,000 ביום
מירב ארד
הצו מסייע להגדיל את היצע חדרי האירוח בישראל, כך נציגי משרד התיירות הציגו כי מ-2016 ועד היום קמו למעלה מ-12 אלף חדרי מלון בזכות ההטבות
מירב ארד
לפי הנתונים שנמסרו לוועדה ארקיע וישראייר השיבו כמעט את כל הכסף לצרכנים ואל על השיבה כ-80-70 אחוז    היו"ר מרגי: נמשיך לעקוב - מקווה שהבנקים יעמידו את ההלוואה לאל על בקרוב והכל יחזור למקומו בשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il