ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 30.12.20) את בקשת הממשלה להאריך את תוקפן של התקנות המגבילות את הפעילות בתחבורה בתקופת הקורונה. הממשלה ביקשה להשאיר את ההגבלות הקיימות כיום בתוקף למשך 28 ימים נוספים - עד 28 בינואר 2021, כאשר המשמעות היא כי התפוסה באמצעי התחבורה הציבורית תישאר בשיעור של 75%.
היו"ר יעקב מרגי ביקש בפתח הדיון התייחסות לנושא תדירות התחבורה הציבורית, תגבור האוטובוסים בקווים העירוניים, הפעלת הסדרנית והחזרת פעילות הרכבת בסופי השבוע, והזכיר כי הוועדה דרשה זאת ממשרד התחבורה בדיונים הקודמים.
נציג הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד עופר לוי, אמר כי תיקון תקנות הנגישות, שנועדו לאפשר תגבור אוטובוסים בקווים העירוניים, ממתין לאישורו של שר האוצר. באשר לסדרנים ציין לוי כי המשרד קיבל תוספת תקציב להעסקת 400 סדרנים עד פברואר 2021, והם יטפלו בקווים העמוסים ויוודאו הקפדה על ריחוק ועטית מסיכות.
לוי אף הדגיש כי אין ירידה בביקוש לתחבורה הציבורית בעקבות הסגר בין היתר כי בתי הספר פועלים כרגיל, וכי התפוסה המותרת נותרה על 75%. היו"ר מרגי אמר כי השמועות מלמדות על הורדת תדירות ולוי השיב: "לא הורדנו את התדירות ולא שינינו אותה אנחנו מפעילים 120% מהאוטובוסים - כולל אוטובוסים שהיו צריכים לצאת לגריטה". מנהלת אגף רישוי ותפעול תח"צ במשרד התחבורה, נעה אבירם, הוסיפה: "אין כל שינוי בתדירות הקווים, בשעות הפעילות ובימי הפעילות. אנחנו מאפשרים פעילות מלאה כדי לאפשר מרווח לנוסעים וככל שפורסם אחרת הפרסום היה שגוי".
מנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה אליאס מטר התייחס לדרישת היו"ר מרגי לחזור להפעיל קווים בסופי השבוע, ואמר כי מספר קווים ישובו לפעילות בתחילת פברואר, בהם הקווים מכרמיאל לחיפה, מנהריה לחיפה ורכבת העמק. עם זאת, קווים רבים אחרים לא ישובו לפעילות בסופי השבוע בקרוב, בהם קווי חדרה ונתניה-תל אביב ומבנימינה דרומה, בשל המשך מיזם החשמול, החלפת מערכות איתות ובטיחות וקליטת ציוד חשמלי לנסיעות הרצה. מטר ציין כי מה שנעשה בשנה וחצי האחרונות מביא את ישראל לסטנדרטים אירופים ואף מעבר לכך.
מרגי סיכם ואמר כי הוועדה מעוניינת בחשמול הקווים מהר ככל האפשר, כדי לשחרר את הלחץ בסופי השבוע. בתום הדיון אישרה הוועדה את התקנות, במסגרתן נקבע גם כי מעתה יוכל נוסע עם מוגבלות, שאינו יכול לכופף את רגלו, לשבת במושב הקדמי במונית מיוחדת ("ספיישל").