X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה תרכוש 34.8% שהיו בידי אליעזר פישמן והועברו לכונסים מטעם בנק הפועלים תשלם 491 מיליון שקל - צניחה של קרוב ל-70% בשווי העיתון בתוך שני עשורים
▪  ▪  ▪
מוזס ופישמן. מגיע ל-90% [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, איריס לושי-עבודי, אישרה (יום ד', 30.12.20) את מכירת 34.8% ממניות ידיעות אחרונות לחברה עצמה שבשליטת נוני מוזס. במקביל דחתה השופטת רות רונן את בקשתה של משפחת יודקובסקי למנוע את העסקה. קודם לכן רכשה החברה 7.8% שהיו בידי משפחת יודקובסקי. בכך מגיע מוזס, במישרין ובעקיפין, לאחזקה של קרוב ל-90% ממניות העיתון.
מדובר במניות שהיו בידיו של אליעזר פישמן, שועבדו לטובת בנק הפועלים ונמכרות במסגרת הליכי כינוס הנכסים של פישמן. הבנק הלווה בשנות ה-90 לפישמן ולשותפו המנוח, חיים בר-און, מאות מיליוני שקלים לרכישת כ-25% ממניות ידיעות אחרונות. בסופו של דבר היו בידי פישמן מניות (אקוויטי) לקבלת 28.2% מהדיבידנד, 14% מזכויות ההצבעה בדירקטוריון ו-21.5% מזכויות ההצבעה באסיפה הכללית. מניות נוספות הוחזקו בידי חברת פולן והעניקו לפישמן, בשרשור, אקוויטי נוסף של 6.6%. בסך-הכל מדובר אפוא על 34.8% מן האקוויטי של ידיעות אחרונות.
בית המשפט מינה ביוני 2016 את עוה"ד פיני רובין וירון אלכאוי ככונסי נכסים למניות אלו, לטובת בנק הפועלים. השניים לא מצאו איש שיסכים לרכוש את המניות, המעניקות אחזקות מיעוט בלבד בחברה מפסידה שאינה מחלקת דיבידנדים, ואשר נשלטת בפועל בצורה בלעדית בידי מוזס. בסופו של דבר, מוזס עצמו היה היחיד שהסכים לרכוש אותן ובמקור הסכים לשלם 197 מיליון שקל, סכום אשר שיקף שווי של 566 מיליון שקל בלבד לידיעות אחרונות.
העסקה המקורית לא יצאה לפועל, בשל התנגדות מצידם של בני משפחת יודקובסקי. לפיכך מבקשים כעת הכונסים מבית המשפט לאשר עסקה במסגרתה יימכרו המניות ב-171 מיליון שקל בלבד, הפחתה של 15% אותה הם מכנים "הנחת קורונה". שווי ידיעות אחרונות לפי עסקה זו הוא 491 מיליון שקל בלבד. ידיעות אחרונות עצמה תרכוש את המניות שהיו בידי פישמן ועברו לבנק הפועלים, ואילו חברת בר הפצה תרכוש את מניות פולן. חברה זו נמצאת בבעלות משותפת של ידיעות אחרונות ועידו ברגמן.
בדיון התברר, כי קובי ריכטר - בעל השליטה בחברת הטכנולוגיה הרפואית מדינול - התעניין ברכישת המניות, אך לא הגיש הצעה מסודרת. זאב מוזס, בן-דודו של נוני מוזס ומי שהיה בעבר מנכ"ל ידיעות אחרונות ובעל מניות בעיתון, הביע התעניינות דומה ונציגו אף דיבר על נכונות לרכוש את השליטה בעיתון, אך גם כאן לא הוגשה הצעה רשמית. רובין ואלכאווי ביקשו לאשר את העסקה עוד לפני תום השנה, מסיבות חשבונאיות, ולושי-עבודי קיבלה את הבקשה.
הנאמן בפשיטת הרגל של פישמן, עו"ד יוסי בנקל, התנגד למכירה באומרו, כי רובין ואלכאווי נמנעו במשך ארבע שנים מקיום הליכי מכר פומביים, וכך נותר על המגרש רק מוזס - המכתיב את המועדים, התנאים והמחיר. רובין ואלכאווי הגיבו באומרם, כי בנקל מנסה למנוע עסקה שתכניס 171 מיליון שקל לקופת הכינוס. כונס הנכסים הרשמי תמך במכירה, תוך שהוא דוחה את עמדתם של בני משפחת יודקובסקי.
בעקבות הערותיה של לושי-עבודי, תוקן סעיף הוויתור על תביעות שנכלל בהסדר, כך שהוא יחול רק על עילות הנוגעות למניותיו של פישמן ולא על טענות ועילות שהדין אינו מאפשר לוותר עליהן. היא אומרת בהחלטתה, כי הבקשה מעוררת שאלות כגון התמשכות הליכי הכינוס, הימנעות מהליכים פומביים והתמחרות, העובדה שמדובר ברכישה עצמית והבהילות שנלוותה לבקשה. אלא שבסופו של דבר יש להכריע על-פי מה שמובא בפני בית המשפט, ולתת משקל רב לעמדת הנושה המובטח (בנק הפועלים) והכונסים מטעמו.
עוד אומרת לושי-עבודי, כי עוד ביוני 2019 דחה נשיא בית המשפט דאז, איתן אורנשטיין, את בקשתם של יודקובסקי לערוך התמחרות והם לא הציגו עובדות המצדיקות לשנות החלטה זו. ריכטר נסוג בינתיים מהתעניינותו וגם לא שלח נציגים לדיונים השבוע, ואילו הצעתו של זאב מוזס הייתה מאוחרת מאוד ונטולת פרטים ובטחונות. לעמדתו של בנקל יש משקל נמוך, משום ששווי המניות נמוך משמעותית מן החוב לבנק.
בתחילת השבוע אישרה לושי-עבודי את מכירת המניות שהיו בבעלות משפחתו של דב יודקובסקי המנוח, בשעתו העורך הראשי של העיתון. מניותיו בעיתון עברו לאשתו, לאה יודקובסקי, ולבתו, אתי יודקובסקי-ליבר. דוד ליבר, בעלה של אתי, הוא דירקטור בידיעות אחרונות ומנהל מאבק קשה נגד מוזס. בני משפחת יודקובסקי נטלו בשנת 2000 מבנק דיסקונט הלוואה בסך 134.7 מיליון שקל כדי לרכוש את המניות שמכרו תמי מוזס-בורוביץ (אחותו של נוני מוזס ועד לאחרונה מבעלי השליטה בחברת אל-על), עודד מוזס וזאב מוזס (בני-דודיו של נוני). כנגד ההלוואה הם שעבדו רק את המניות שרכשו (הלוואת "נון ריקורס").
ביולי 2019 ביקש דיסקונט לממש את השעבוד, בשל יתרת חוב של 70 מיליון שקל. למניות אלו לא נמצאו רוכשים, וידיעות אחרונות תרכוש אותן ב-43 מיליון שקל בלבד. סכום זה משקף לחברה שווי של 551 מיליון שקל. מאחר שכל סכום ההלוואה בשנת 2000 שימש לרכישת המניות הנמכרות כעת, מדובר בצניחה של 68% בשוויין ובשווי שהן משקפות לידיעות אחרונות.
הירידה החדה בשווי ידיעות אחרונות נובעת הן מן המשבר העולמי והמקומי בענף התקשורת, והן מכניסתו של ישראל היום שפגעה בצורה משמעותית בתפוצת ידיעות אחרונות. הקבוצה סגרה לאחרונה את רשת המקומונים שלה ולאורך השנים האחרונות פיטרה עשרות רבות של עובדים וקיצצה משמעותית בשכרם של אחרים. מוזס מוכן לרכוש את המניות מתוך אמון בחוזקה של הקבוצה לטווח הארוך וביכולתה לשוב לרווחיות משמעותית, וכדי להבטיח שלא ייכפו עליו שותפים שאינם רצויים לו.
רובין ואלכאווי דיווחו (31.12.20) ללושי-עבודי, כי רונן דחתה את בקשת יודקובסקי למנוע את מכירת מניות פישמן. היא עמדה על הנזקים העלולים להיגרם לצדדים את העסקה תימנע, ועל חוסר האחידות בטענותיהם של יודקובסקי בחזיתות השונות שהם מנהלים נגד המהלך. עוד נדחתה טענתם נגד סעיף הוויתור שבהסכם בין הכונסים לבין מוזס, בנימוק שהוראה דומה מצויה בהסכם בו מכר בנק דיסקונט את מניותיהם של יודקובסקי. רונן גם חייבה אותם בהוצאות בסך 40,000 שקל. מאחר שחלק מן הדיון התנהל בדלתיים סגורות, רונן טרם שחררה את הנוסח המותר בפרסום של החלטתה.

תאריך:  01/01/2021   |   עודכן:  01/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש אישר: מוזס ירכוש את מניות פישמן בידיעות אחרונות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פישמן - הקריסה
איתמר לוין
בא-כוחו של מנכ"ל ידיעות לשעבר הודיע: מוכן לשקול לקנות את הקבוצה כולה    רובין: הצעתו של ריכטר יכולה לבוא בחשבון אם תיכשל מכירת מניות פישמן לנוני מוזס
איתמר לוין
כונסי מניותיו של פישמן בידיעות אחרונות מבקשים לאשר ויתור הדדי על תביעות הנובעות מאחזקת המניות    נציגי משפחת יודקובסקי טוענים שהפטור ימנע תביעה על הפסדים במיליארד שקל שגרם נוני מוזס לעיתון מהשקעותיו במט"ח    הכונסים: אין שום ויתור על זכויות של ידיעות; יודקובסקי יכולים לתבוע בעצמם
איתמר לוין
7.8% מן המניות, המצויות בידי משפחתו של העורך הראשי המנוח, יימכרו לחברה עצמה ב-43 מיליון שקל - צניחה של 68% במחיר בו נרכשו בשנת 2000
איתמר לוין
הנאמן בפשיטת הרגל טוען שההסדר פגום ויוצא נגד ההוראות הנוגעות להום סנטר    אלרון: סיכויי הערעור אינם גבוהים; לא הוכח נזק בלתי הפיך
איתמר לוין, יצחק דנון
ההלוואה הוענקה בידי אופיס לחברת הום סנטר, שהייתה גם היא בשליטתו של פישמן, בתחילת 2015 - כאשר מצבה היה חמור מאוד ופישמן עמד בפני סכנה של אובדן השליטה בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il