X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת הכלכלה דרש לבחון לאפשר שתי טיסות יומיות ח"כ אימאן ח'טיב יאסין וח"כ יצחק פינדרוס התנגדו לאישור התקנות פינדרוס דרש להחריג לא רק טיסות למטרות יחסי חוץ, ספורט ותחזוקה אלא גם למקרים הומניטריים וסיפר: מטוס זר עם גופת ילד לא הורשה לנחות בישראל והופנה לרבת עמון ח'טיב יאסין: אי-אפשר לעשות הפרדה בין מטוסים לבני אדם – כשעושים משהו צריך לעשות אותו שלם
▪  ▪  ▪
הדיון בוועדת הכלכלה [צילום: דוברות הכנסת, יניב נדב]

ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 1.2.21) את הארכת איסור הכניסה לישראל של כלי טיס זרים בשבוע נוסף, ואת ההגבלות הכלליות על ענף התעופה עד ה-28 בפברואר 2021. תקנות הגבלת הפעלת שדות תעופה וטיסות, העוסקות בהגבלות הכלליות שהוטלו על הענף בתקופת הקורונה, בהן החובה לבצע מדידת חום לפני הכניסה לשדה התעופה והאיסור לעלות למטוס ללא מסיכה ועוד, הוארכו בהתאם להחלטת הממשלה עד 28 בפברואר 2021. בעוד שהסגר על נתב"ג הוארך, כאמור, עד 7 בפברואר 2021.
לפי התקנות שאושרו תיאסר הכניסה לישראל של כלי טיס זר, למעט מספר חריגים מצומצמים ובהם: טיסות מטען, טיסות פינוי רפואי, טיסות כיבוי אש, טיסות החוצות את המרחב האווירי של ישראל מבלי לנחות בה, טיסות הנדרשות לניהול תקין של יחסי החוץ של ישראל – לפי אישור מנכ"ל משרד החוץ, טיסות תחזוקה וטיסות שמובילות ספורטאים מקצועיים או מלוויהם לצורך השתתפות בתחרות או מפעל בינלאומי – באישור מנכ"ל משרד התרבות והספורט.
בפתח הדיון סיפר היו"ר יעקב מרגי על פנייה של ח"כ יצחק פינדרוס, על כך שמטוס זר לא הורשה להיכנס לישראל למרות שעליו הייתה גופת ילד קטן שהיה צריך להגיע לקבורה בישראל. "עברנו ויה דולורוזה ולא הצלחנו לאפשר את נחיתת הגופה בישראל, איפה הגמישות וההיגיון", שאל מרגי. פינדרוס הוסיף: "הרגשתי שאני אשם כי אישרתי את התקנות. אם כלי הטיס היה רשום בישראל הוא יכול היה לנחות פה, אבל במקרה הזה הציעו לו לנחות ברבת עמון ולהגיע לישראל ברכב. מה ההבדל במקרה הזה בין כלי טיס זר לישראלי?".
נציגת משרד הבריאות, עו"ד טל פוקס, התייחסה לוועדת החריגים למבקשים להיכנס לישראל, ואמרה כי שר האנרגיה, ח"כ יובל שטייניץ, יעמוד בראשה. עם זאת, היא הבהירה כי הוועדה נותנת אישורים חריגים לאנשים, ולא לכלי טיס. עוד היא הסבירה כי התקנות שחלות על הנוסעים עצמם מאושרות בוועדת החוקה, שדנה היא בחריגים, בעוד תקנות העוסקות בכלי הטיס נדונות בוועדת הכלכלה. היועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד איתי עצמון, אמר כי הבעיה היא שמשתמשים במנגנון משפטי שלא קשור לחוק הקורונה, אלא נשען על חוק שירותי תעופה.
היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית (רת"א), עו"ד רננה שחר, אמרה כי ההנחיה הממשלתית היא לצמצם את התנועה האווירית מישראל ואליה למינימום. היו"ר מרגי ביקש לייצר, להבא, מנגנון שיאפשר גם שיקול דעת להחרגת כלי טיס. עוד ביקש מרגי לדעת האם טיסות מטען יוצאות יכולות להוציא נוסעים, ועו"ד שחר השיבה: "המגמה היא לא לאפשר את זה".
כמו-כן עלתה השאלה האם כלי טיס זר שאמור להחזיר מישראל ספורטאים יוכל להיכנס אליה בלעדיהם. עו"ד פוקס ציינה כי אין בעיה אם המטוס מביא אותם, ממתין בישראל ומחזיר אותם. לדבריה, "לא חשבנו על מקרה של מטוס שצריך לחזור לאסוף כי משרד הספורט לא העלה את זה". סגן ראש מינהל ספורט במשרד התרבות והספורט, דודו מלכא, אמר כי בעוד כשבועיים יתקיים בישראל גראנד סלאם בג'ודו, אליו יגיעו 600 ספורטאים ועוד 200 מלווים למשך שבוע, והוסיף כי צריך לתקן את התקנות. היו"ר אמר לו לפנות בעניין בדחיפות למשרד הבריאות, כדי שהדבר יתוקן עד אז.
פינדרוס אמר כי הוא מתקשה להצביע בעד התקנות כשהוא לא יודע כיצד יתמודדו עם חריגים. לדבריו, "את יחסי החוץ של ישראל אפשר לעשות בזום, יש לי רשימה של עוד 11 חריגים שחשובים לא פחות מספורט". ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמרה כי אין היגיון בתקנות וכי הן לא נותנות מענה כולל לבעיות שנוצרות. לדבריה, "אי אפשר לעשות הפרדה בין מטוסים לבני אדם. כשעושים משהו צריך לעשות אותו שלם".
מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, אמר כי החברה לא ביקשה שום תוספת תשלום על הפעלת הטיסות לפרנקפורט וחזרה. הוא הוסיף כי הוא מבין שיש הנחיה לצמצם נכנסים, אך לא ברור מדוע לא לאפשר לישראלים שרוצים לא לחזור, כמו להמשיך לימודים למשל, לעשות זאת גם בחברות זרות. הוא הוסיף כי החברה מוכנה לבצע שתיים ואפילו שלוש טיסות ביום ליוצאים, תחת הגבלת תנועת הנכנסים. יו"ר איגוד הטייסים, מידן בר, הוסיף כי אין סיבה להגביל את התדירות וגם את היעד לפרנקפורט, ואפשר לאפשר יציאה ליעדים נוספים.
עו"ד שחר התייחסה לטענות ואמרה כי בראיית הממשלה הטיסה היומית נועדה לתת מענה לאנשים שיש להם צורך דחוף לצאת ולהיכנס לישראל. באשר יציאה אמרה כי החשש הוא מפני אנשים שיצאו מישראל ויחזרו, על-רקע התפשטות המוטציות של נגיף הקורונה. עו"ד פוקס התייחסה להגעת גופת הילד, ואמרה כי ניתן היה להגדיר זאת כטיסת מטען. מרגי אף ביקש לבחון העלאת מספר הטיסות היומיות לשתיים.
בתום הדיון אושרו התקנות ברוב של 3 תומכים מול שני מתנגדים. היו"ר מרגי, ח"כ מטי יוגב וח"כ קרן ברק הצביעו בעד, בעוד שח"כ ח'טיב יאסין וח"כ פינדרוס התנגדו. ח"כ פינדרוס וח"כ אחמד טיבי ביקשו דיון מחדש, אולם בקשתם נדחתה.

תאריך:  01/02/2021   |   עודכן:  01/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קרן ברק / Keren  Barak  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איסור הכניסה של כלי טיס זרים יימשך שבוע נוסף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
מירב ארד
הוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ פורר דנה במדיניות הפרקליטות בהסדרי טיעון בתיקי אלימות משפחה    שירה איסקוב בדיון: "כשמתחילים מו"מ להסדר טיעון לקורבן אין שום יכולת להביע דעה"
עידן יוסף
מרגי: בנק ישראל לא עושה די ליישום הרפורמה בבנקים, ומתכנן לאשר לבנק הפועלים להעמיק אחיזתו בשוק התשלומים באמצעות היישומון "ביט"    "ללא מעורבות אקטיבית ודומיננטית של ועדת הכלכלה, בנק ישראל מתקשה לקדם את התחרות ולהילחם בדואופול"
עידן יוסף
בשנת 2020 אשרה הממשלה שתי תוכניות חלקיות בהיקף כולל של 250 מיליון שקל שלא התממשה. המשמעות היא גרעון מובנה בגובה של למעלה מ-300 מיליון שקלים של הרשויות    סגן השר מולא: "זו לא הבעיה של ישראל כ"ץ ולא הבעיה של ראש הממשלה. הבעיה בפקידי האוצר"
מירב ארד
לפי הצעת החוק הקנס המרבי שניתן יהיה לקבוע בתקנות לגבי הפרת הגבלות מסוימות יועלה כך שבמקום 5,000 ש"ח יעמוד על 10,000 ש"ח    מליאת הכנסת לא תתכנס בשל התנגדות הרשימה המשותפת
מירב ארד
הוסיף: "מרגיש שאנחנו ברומא העתיקה. הגלדיאטורים רבים ונותנים להם שמיכה ואומרים תמשכו אותה לכל הצדדים"    היו"ר ח"כ גפני: "לקבל על עצמנו שמיד אחרי הקמת הממשלה עושים סדר בבתי החולים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il