ארגוני הנוסעים תחבורה בדרך שלנו ו-15 דקות פנו ליעקב (ישראל) נתניהו, ראש
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית החדש, בירכו אותו לרגל כניסתו לתפקיד וביקשו לקיים פגישת עבודה פתוחה, לגבי קידום תוכניות קיימות בתחום.
במכתב לנתניהו, כתבו ראשי הארגונים: "לא מעט אתגרים עומדים כיום בפני הרשות. לא מעט מהם הוחמרו בשל משבר
הקורונה שהפך לכרוני. ׳היום שאחרי׳ מציב גם הוא בפני הרשות שאלות לא פשוטות, עם הצורך להשיב את אמון הנוסעים בתחבורה הציבורית. בנוסף, עם היציאה לבחירות ותחילת עבודתה של כנסת חדשה ישנו צפי להקטנת תקציבי המשרדים, דבר שעלול לפגוע אנושות בקידום תשתיות ובשירות התחבורה הציבורית".
יעקב נתניהו, תושב דולב, נשוי+5, שימש מנכ"ל עיריית חריש. הוא בוגר עשרים שנות פעילות בתחום הטכנולוגיה העילית, הקים את חברת ההזנק "פלטינט", שעסקה בתחום שירותים מבוססי מיקום. נתניהו עבד 12 שנה בחברת אורנג' בחטיבת הטכנולוגיות, ומילא ארבעה תפקידי ניהול ומנהיגות בתחום פיתוחים טכנולוגיים לתחום הטלקום. הוא בעל הסמכה בינלאומית בתחום ניהול המיזמים, והיה סגן נשיא הלשכה למנהלי מיזמים בישראל במשך עשור. הוא מרצה בתחומי ניהול, מנהיגות, וחדשנות. כמו-כן עמד בראש המטה של הורי שלושת הנערים החטופים, והיה ראש המטה של השר
גלעד ארדן במשרד התקשורת ובמשרד הפנים. במשך שתי קדנציות הוא מילא את תפקיד יו"ר מזכירות היישוב דולב, ועמד בראש פורום יישובי מערב בנימין במשך ארבע שנים. הוא אוהב לקרוא ספרים בתחום ניהול ומנהיגות, פיתוח אישי ופסיכולוגיה, ומשקיע שעות רבות בלמידה מקיפה על זכותו ההיסטורית, הערכית והחוקית של עם ישראל על ארץ ישראל.
תחבורה בדרך שלנו הוקמה ב-2011. היא שמה את משתמשי הדרך במרכז קבלת ההחלטות. העמותה תומכת בהגדרת תפיסת שירות מערכתית, שתגדיר את הנוסעים כלקוח השירות, בתחרות בתחבורה וביצירת מגוון אפשרויות בחירה.
15 דקות, שהוקמה ב-2013, היא עמותת נוסעים המקדמת מדיניות של תחבורה נגישה, ירוקה וצודקת לכלל האזרחים. מטרתה לקדם תחבורה ציבורית מהירה, זמינה ואיכותית, כך שמערכת התחבורה הציבורית תהווה חלופה ראויה לשימוש ברכב הפרטי ולעמידה בפקקים.