X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת המשנה לעסקים קטנים: להגדיר חנויות קטנות של צעצועים ביגוד וספרים כחיוניות המשטרה: הסתייגנו ממבחן 'עיקר העיסוק' כי סברנו שאין ידע ויכולת לקבוע זאת על המקום משרד המשפטים: אם הממשלה לא תחליט - נקבע עם משרד הבריאות תיקון לפי החלטת בג"ץ
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

רשתות השיווק הגדולות מנצלות את תקנות הקורונה תוך פגיעה בעסקים הקטנים והבינוניים. נושא זה עלה לדיון במהלך ישיבה שקיימה (יום ד', 3.2.21) ועדת המשנה לקידום עסקים קטנים ובינוניים. יו"ר הישיבה, ח"כ קרן ברק, ציינה בפתח הדיון שבג"ץ מתמהמה בקבלת החלטה בעתירה שהגישו בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, להגביל את החנויות הרשאיות לפעול בתקופת הסגר ולאסור עליהן למכור מוצרים שאינם חיוניים. "יש לי יסוד סביר להאמין, שההחלטה שניתנה אתמול היא לאור זה שידעו שיתקיים היום דיון ורצו להגיע עם תשובות.
"אני כועסת מאוד שלקח לבית המשפט ארבעה-חמישה חודשים לקבל החלטה להוריד מוצרים שאינם חיוניים מחנויות חיוניות, כי אותו מידע שהיה ידוע וברור לבג"ץ ביום הראשון, היה גם ביום האחרון, ולכן היינו יכולים לקצר את התהליך המיותר הזה. אבל עכשיו פנינו קדימה, ומה שנעשה היום כוועדה זה נעזור לגורמים להבין מה חשוב שייכתב כעת בתקנות, על-מנת שתוכל להיות אכיפה ברורה ושוויונית".
ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר כי הבג"ץ הוא בסך-הכל תמרור אזהרה שניתן לממשלה, ולא מעבר. "הוא לא פותר את הבעיה הנקודתית, ובטח לא את הבעיה הכלכלית בה נמצאת ישראל בגלל מדיניות הסגרים, והסגירה והפתיחה הבלתי אחידה כלפי העסקים. חייבם למצוא דרך לפצות את בעלי העסקים על הנזקים שכבר נגרמו להם, למשל למלאים, וחייבים למצוא מנגנון פתיחה ופעילות לצד הקורונה. זה יהיה יותר טוב במניעת קורונה כי ימנע התקהלויות ולחץ ברגע הפתיחה אחרי סגר, ואז גם תהיה לגיטימיות יתר, לאכוף על בעל עסק שלא שומר על הכללים ההגיוניים".
כתבת חדשות 12, מעיין פרתי, שדיברה בדיון, אמרה: "הילדים נמצאים בבית והורים חייבים למצוא להם עיסוקים. חנויות הצעצועים היו סגורות, וגם אלה שפתחו אתרים, לא היו יכולות להתחרות במחירים של רשתות השיווק והפארם, במוצרים ובמשלוח, שזיהו את הצורך. אושר עד או רמי לוי פתוחים ומוכרים משהו ב-20 שקל, שמחנות צעצועים יכול לעלות 60 או 80, אז ברור מה יחליטו. אם חלילה נגיע למצב של עוד סגר, יש להכליל את חנויות הצעצועים כחיוניות".
בני גרינאפל, מנכ"ל רשתות הצעצועים עידן 2000 וכפר השעשועים, סיפר על מצוקת הרשתות: "אנחנו מנהלים רשת של 74 נקודות מכירה, כולן בבעלות זכיינים. אני עובד אצל הזכיינים, לא הם אצלי, ואני אמור לדאוג שהם ישרדו. לפני 4 חודשים, בצוק העתים, פנינו לבג"ץ, כי הבנו שלא תגיע ישועה משום מקום אחר. נתקלנו במדינה אטומה, עם תשובות חסרות רגישות. כל בקשתנו מהמדינה הייתה אחת, תדאגו לצדק, ליושר ושוויון, אל תתנו יד לגזלה. בסגר הראשון הקמנו 74 אתרים, כל חנות הייתה מקוונת וכך הן שרדו את הסגר בשן ועין. בסגר השני, זכיינים התחילו להתקשר אלי להגיד שפתאום לא מגיעות הזמנות, והבנו שמשום מקום, רשתות פארם, מזון וסטוקים התחילו למכור צעצועים. מדינת ישראל שלחה את בעלי העסקים לריב אלה עם אלה, דבר שאין לו אחר ורע ושום הצדקה בעולם. אין לי ספק שאלה עסקים חיוניים, אבל אם לא, אני צריך מהמדינה אכיפה אחידה על כולם, ומבעלי העסקים האחרים - אבקש ערבות הדדית".
עורכת הצרכנות של חדשות 13, נגה ניר נאמן, סיפרה: "בתחקירים שלנו הראנו את הבעיה, כפי שמכרו לי המבורגר לקחת בתוך סניף יוחננוף, אך אסור לדוכן פלאפל ליד למכור, ובתוך סניף של חצי חינם יש חצי קומה של מוצרים לא חיוניים. אני יודעת שנגד חצי חינם הוגשו תלונות במשטרה, והמשטרה הפנו אותי למשרד הבריאות, שהפנה למשרד הכלכלה, שהפנו למשרד המשפטים, שהחזירו למשטרה, שהפנו לרשות המקומית - אז מישהו מבין מי אמור לאכוף?! חייבים להחליט שאוכפים, ולקבוע כללים ברורים על מה אוכפים כדי שתהיה אכיפה".
עו"ד אורי בוצ'ומנסקי, היועץ המשפטי של מנהלת האכיפה במשטרה, הציג את עמדת המשטרה: "המשטרה מעבירה התייחסות לניסוח התקנות, אבל משרדי הבריאות והמשפטים הם שמביאים את הנוסח. הבענו הסתייגות ממבחן 'עיקר העיסוק', כי סברנו שלגורם האוכף אין את הידע והיכולת לקבוע במקום אם עיסוקו העיקרי של עסק הוא חיוני או לא, ואין דרך ליצור רשימה סגורה של מוצרים חיוניים. מדיניות האכיפה שאנו מעבירים לכלל הגורמים היא אחידה ושוויונית. בחודש האחרון ניתנו 1,572 קנסות לעסקים שפתחו בניגוד לאיסור. בנוסף הוצאו 330 צווי סגירה לעסקים, מרביתם מכוח העילה של פתיחה בניגוד לאיסור".
עו"ד לילך וגנר, ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים: "אמרנו גם לבג"ץ, עסק שמוסיף לפעילותו החיונית, ומגיע ל-50% פעילות לא חיונית, אז כבר שינה את עיסוקו וניתן לתת לו קנס, גם מהמשטרה וגם ע"י כל הרוגמים האוכפים. בוודאי מקרה של קומות שלמות של מוצרים לא חיוניים. ח"כ פורר העיר כי העדר האכיפה נובע מכך המשטרה עצמה לא מבינה את התקנות, וח"כ ברק ביקשה להבין, לאור החלטת בג"ץ, איך יעדכנו את התקנות.
עו"ד שי סומך ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים השיב, כי הם ממתינים להחלטת הממשלה לראות האם ייפתח המסחר, והשאלה תתייתר - ואם לא, יגבשו עם משרד הבריאות תיקון לפי החלטת בג"ץ. למשמע הדברים, זעקו כמה מבעלי העסקים הקטנים שהיו בדיונים, שהם כבר שנה ממתינים למדינה בנושא, ואסור לדחות זאת עוד.
ברק פנתה לעו"ד יאיר מתוק מהייעוץ המשפטי של משרד הבריאות, ושאלה האם משרד הבריאות כבר גיבש עמדה בעניין, והאם האפשרות של הגדרת עסקים האלה גם כחיוניים נשקלת. מתוק השיב כי כל דבר יכול להיות חיוני ברמה כזו או אחרת ואין לזה סוף, והצורך הוא עדיין להוריד את התחלואה. מה שעלה בשיח כרגע זה הצעצועים, הספרים והבגדים, ונשקול את זה, אך גם הצעת בית המשפט הייתה למנוע את המכירה אצל הרשתות ולא לפתוח עסקים אלה.
הגר יהב, מנכ"ל נשיאות המגזר העסקי: כללי התו הסגול הוטמעו לחלוטין בכל העסקים, ולכן השיח צריך להיות לא מה מוכרים ברשתות השיווק אלא פתיחה של כלל המסחר - כי אין הבדל בין חנות אופטיקה לחנות צעצועים. כשכולם פותחים על-פי חוקי התו אין שום סיבה להמשיך את הסגר על העסקים, הלחץ ברשתות יפחת ככל שהיצע החנויות יעלה והדבר דווקא יפחית את התחלואה. תפסיקו לדבר על מה לא ותתחילו לדבר על איך כן".
יו"ר ועדת המשנה סיכמה את הדיון: "עלינו לקבוע את חוקי האכיפה ולהחליט כיצד על החנויות לנהוג. ראשית, אני קוראת לממשלה לפנות לנציגי העסקים הקטנים והבינוניים ולשתף אותם בקבלת ההחלטות בצורה רשמית. בנוסף, אני דורשת לבחון אפשרות להגדיר חנויות קטנות כמו צעצועים, ביגוד וספרים כחיוניות, בדיוק כמו חנויות אופטיקה, אם הם עומדים בתנאי תו הסגול.
"כמו-כן, יש לקיים אכיפה שוויונית ואני קוראת מכאן למשרד לביטחון פנים, משרד הפנים ומשרד המשפטים שתהיה אכיפה ונוהל ברור, בלי הקלות, גם אם זה כרוך בסגירה מנהלית וקנס כספי. אם נחזור לסגר נוסף אני רוצה להיות בטוחה שכל הנהלים כתובים וברורים ליום שבו נצטרך אותם. העליתי פה מספר רעיונות שאפשר להחיל כבר ממחר, כמו כיסוי המוצרים במדפים, כפי שעושים בפסח, או הורדת ברקודים של מוצרים שאינם חיוניים - כך שגם אם ירצו להעביר אותם בקופה לא יוכלו. ניתן וצריך להתחיל בגיבוש התוכנית כבר היום", דבריה.

תאריך:  04/02/2021   |   עודכן:  04/02/2021
+מרגי: ביטול מגבלת הפריים במשכנתה לא הוביל לירידה בהחזר החודשי
10:23 04/02/21  |  איציק וולף

לנוכח הודעת בנק ישראל השבוע, ממנה עולה חשש כי ביטול מגבלת הפריים במשכנתאות לדיור לא הוביל לירידה בהחזרים החודשיים של הצרכנים אלא נשארה בידי הבנקים - הודיע אתמול יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, כי יכנס דיון בנושא.
"הבנקים בחרו לא לגלגל את ההטבה לצרכן - אשר יגורנו בא לנו. התנהלות זו היא עוד סימפטום של בעיות העומק במערכת הבנקאות הישראלית", אמר מרגי. הוא אף הודיע כי לישיבה יזומנו נציגי בנק ישראל לצד נציגי כל הבנקים למשכנתאות ונציגי הציבור.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בני גרינאפל / Beni Grinapl  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  נגה ניר נאמן / Noga Nir-neeman  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קרן ברק / Keren  Barak  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רמי  לוי / Rami Levi  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המדינה שלחה את בעלי העסקים לריב אלה עם אלה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הנה התשובה
עודד הנודד   |  5/02/21 20:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
ענת כנפו
נאום הבכורה של חברת הכנסת מטעם יש עתיד-תל"ם בישיבה המאה-עשרים-ושמונה של הכנסת העשרים-ושלוש [כ"א בשבט התשפ"א, 03.02.2021]
מירב ארד
תקנות יגבילו את הכניסה והיציאה כאמור יהיו בתוקף לתקופה שלא תעלה על 14 ימים    סגן שר הבריאות לגנץ: "מבקשים לחכות עם הפתיחה עד יום ראשון. מספיק עם הפופוליזם הזה"
איתמר לוין
השופטים אמרו שייתכן שמדובר בשאלות עקרוניות; עמית העיר: אנחנו חולמים שבכנסת הבאה יהיו ארבעה ראשי ממשלה    בהמשך הדיון הבהירו את הקושי המעשי שבמתן סעד משפטי בנוגע לממשלה שסיימה את כהונתה    ברק-ארז לעותרים: אתם רוצים התראת בטלות כוללנית, מין צ'ק בטוח. זה בעייתי יותר    הנדל על העדר התקציב: זה היה חמור וחריג    חיות: יש פה רצף של התנהלות, שמצד אחד יש הוראות חוק שהופרו, ותיקונים בחוק יסוד אד-הוק לכל מיני מטרות שעל פניהן נראות תמוהות
מירב ארד
יו"ר ועדת הכלכלה דרש לבחון לאפשר שתי טיסות יומיות    ח"כ אימאן ח'טיב יאסין וח"כ יצחק פינדרוס התנגדו לאישור התקנות    פינדרוס דרש להחריג לא רק טיסות למטרות יחסי חוץ, ספורט ותחזוקה אלא גם למקרים הומניטריים וסיפר: מטוס זר עם גופת ילד לא הורשה לנחות בישראל והופנה לרבת עמון    ח'טיב יאסין: אי-אפשר לעשות הפרדה בין מטוסים לבני אדם – כשעושים משהו צריך לעשות אותו שלם
מירב ארד
הוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ פורר דנה במדיניות הפרקליטות בהסדרי טיעון בתיקי אלימות משפחה    שירה איסקוב בדיון: "כשמתחילים מו"מ להסדר טיעון לקורבן אין שום יכולת להביע דעה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il