X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקלטות עימות וצעקות בישיבה על הסקר

גנץ דורש חשיפת פרוטוקולי הממשלה

בחמישי האחרון, רגע לפני שתוקפו של הסגר מסתיים, התכנסו השרים להכריע בהארכתו ובצעדים הדרושים לבלימת התחלואה. אלא שהזמן היקר הוקדש לעימותים בין נתניהו לגנץ נתניהו לגנץ: "דם המתים יהיה על ידיך"; גנץ: "אל תלמד אותי אחריות לחיי אדם" סער, לפיד ובנט: "שניהם צריכים ללכת הביתה"
▪  ▪  ▪
גנץ בזום בישיבת הממשלה [צילום: מן הטלוויזיה]
מנדלבליט פסל הצבעה להארכת הסגר, שלבסוף יוארך עד ראשון ב-7 בבוקר
עידן יוסף
הממשלה הצביעה בעד ההארכה בניגוד לעמדת גנץ, שטען כי ההצבעה מנוגדת לחוק יסוד * נתניהו צעק: הציבור מבין היטב מה המשחק שלכם, אתם דנים הרבה ישראלים לתחלואה קשה, למוות * עימות חריף בין השר אוחנה ליועץ המשפטי לממשלה
לרשימה המלאה

שרי הממשלה נואשו מקריאה לחקירת ההדלפות מישיבות הממשלה, בזמן אמת, שהפכו לחזון נפרץ, ובעקבות ציטוטים ואף הקלטות ששודרו (יום א', 7.2.21) במהדורות המרכזיות בערוצי הטלוויזיה, פרסם ראש הממשלה החליפי, השר בני גנץ, הודעה ובה דרישה לחשוף הכל.
"בהמשך להדלפות המגמתיות והחמורות מדיוני הממשלה, דורש שר הביטחון לפרסם את הפרוטוקולים של דיוני הממשלה בנושא הקורונה וקבינט הקורונה במלואם ולא רק הדלפות לצרכים אישיים ומשפטיים של ראש הממשלה", נמסר מלשכתו של גנץ.
ביום חמישי האחרון, רגע לפני שתוקפו של הסגר מסתיים ואחרי סדרת דחיות, התכנסו השרים להכריע בהארכת הסגר ובצעדים הדרושים לבלימת התחלואה.
נתניהו: בבקשה שרון (אלרעי-פרייס)... אני מציע שתוציא כותרות מהר. בבקשה שרון.
גנץ: אני מוציא כותרות כל הזמן, זה מה שאני עושה. אני יושב פה ומוציא כותרות מההתחלה ועד עכשיו. שעתיים וחצי מביא מומחים. אני יושב ומוציא כותרות, לא עושה שום דבר חוץ מזה.
במקום להתמקד בעמדת גורמי המקצוע בדיון ענייני – הזמן היקר הוקדש לעימותים בין נתניהו לגנץ.
אלרעי-פרייס: אני רוצה, אדוני ראש הממשלה, להוסיף משהו---
נתניהו: אם אינני טועה, ישיבת הממשלה--- רק הערה, התעכבה כמה ימים טובים בגלל הדרישה להעביר תחילה את הקנסות בכנסת. אז היינו יכולים---
גנץ: ראש הממשלה, הישיבה הזאת הייתה צריכה להיות אתמול בבוקר. כך אתה סיכמת איתי
נתניהו וגנץ סגרו חשבונות זה עם זה. גנץ רתח על נתניהו שניסה לטענתו למסמס את הדיון ולדחות אותו.
נתניהו: אנחנו סיכמנו דבר אחד, שאנחנו נביא את הדברים כשיש לנו נתונים טובים. היינו, או יותר נכון--- שאנחנו נצא מזה---
גנץ: ראש הממשלה---
נתניהו: אבל דבר אחד בטוח---
גנץ: אתה אינך מדייק, ראש הממשלה---
נתניהו: אני מבין--- אני מבין את האג'נדה, אני לא מציע להתעכב עליה. אנחנו לוקחים זמן יקר---
גנץ: לא, לא, לא--- ראש הממשלה, אתה, שר הבריאות ואני היינו על אותה שיחה. עוד אנשים היו על השיחה הזאת. סוכם שתהיה ישיבת ממשלה ביום רביעי בבוקר ונדון איך ממשיכים. זה היה הסיכום. הוא לא קרה. גם הוא לא קרה.
שר הבריאות יולי אדלשטיין, שנכח גם הוא בשיחה, שיגר עקיצה לגנץ. אדלשטיין התלונן על היעדר אכיפה, והביע תקווה שהמשטרה תיתן דוחות מרביים לחנויות שייפתחו בניגוד להנחיות.
אדלשטיין: השר אוחנה, אתה איתנו על המסך? אני לא רואה אותך. אתמול הכותרת ב"גלובס" היא כדלקמן, שר הביטחון, אומר מנכ"ל ביג, "אני פותח ביום ראשון ולא מעניין אותי שום דבר". אז אני מקווה מאוד שלאור חוק הקנסות שעבר בתמיכתך הגדולה, שר הביטחון, שיבואו השוטרים וידביקו לו בכל ביג שפתוח את הקנס המקסימלי, כי אם כך יתנהל העסק אז אנחנו גם--- פשוט אנה אנו באים?"
גנץ הביע הזדהות עם בעלי העסקים וטען כי הם מחכים כבר 35 ימים, ונאלצים להתמודד עם "מריחות זמן" של הממשלה ושל אנשי משרד הבריאות. גנץ: פיליבסטר פוליטי ופיליבסטר אפידמיולוגי כזה, שבסופו של דבר אומרים לא, נתחיל רק ביום שני ורק אז נעשה שלב ראשון, נחכה עשרה ימים. והם עושים את זה בתנאים טובים, וצריך להגיד את האמת על זה.
מיד אחרי חילופי הדברים בין שר הבריאות לשר הביטחון - פרץ ויכוח חריף בין נתניהו לגנץ
נתניהו: הוא (הדיון) לא קרה מכמה טעמים. אתה יודע שהכנסת לא השלימה את החקיקה וחיכינו. הבקשה להשלמת חקיקה---
גנץ: אפשר היה לעשות את הדיון על הסגר גם בלי הקנסות, זה לא נכון.
נתניהו: הבקשה לחקיקה בכנסת הייתה שלכם.
גנץ: אפשר היה לעשות את זה קודם. הסיפור של הקנסות לקח חודשיים, אתה יודע את זה. הוא שכב חודשיים ולא קודם, אתה יודע את זה היטב.
ההקלטות האלו מספקות הצצה נדירה לישיבות הממשלה ולאופן שבו מתקבלות ההחלטות. במקום דיון מקצועי, שקשור בבריאות, בחיים ובחירות של אזרחי מדינת ישראל – קיבלנו שעות ארוכות של ויכוחים בין מנהיגי ציבור שהיו יכולים לבייש גן ילדים, ובסופן החלטות שנויות במחלוקת, ברגע האחרון, בניגוד לעמדת אנשי המקצוע, ובלי תכנון לטווח הארוך.

מסכנים חיי אדם

אחרי סבב העימותים הזה, חברי הממשלה יצאו להפסקה קצרה ולאחריה חרג נתניהו מהסיכומים והביא להצבעה את הארכת הסגר, על אפו וחמתו של בני גנץ ובניגוד לחוק. היועץ המשפטי לממשלה הודיע לבקשת גנץ כי ההחלטה מבוטלת משום שלא עברה בסמכות.
תחילה התייחס נתניהו לסוגיה המשפטית שעלתה בדבר הממשלה הפריטטית והאשים את כחול לבן בכך שתרגילים פוליטיים מובילים את העמדות שהם מציגים. "הציבור מבין היטב מה המשחק שלכם. הוא מבין שאתם דנים הרבה מאוד ישראלים לתחלואה קשה ולמוות קשה. למוות", האשים נתניהו. "הבאתי את הדברים להצבעה בידיעה ברורה שאתם מיד תפילו אותם, התרגיל הידוע. שמענו את היועמ"ש שהמיקרופון, הוא חשב שהוא לא פתוח, שמענו מה שהוא אמר, אנחנו מבינים את המשחק הזה".
השרה אורית פרקש הכהן השיבה לנתניהו כי לא מדובר בתרגיל אלא בחוק שהוסכם בין הצדדים ועבר בכנסת. אז תקף שר הביטחון גנץ בחריפות את ראש הממשלה ואמר: "אני רוצה להגיד לך בצורה ברורה. לא החלפתי מילה וחצי מילה על המשפט הזה. דיברתי איתך, עם שר האוצר והבריאות. אל תספר לי סיפורים, אל תלמד אותי על אחריות לחיי אדם, כלום".
רה"מ נתניהו תקף בחזרה: "החיים של ישראלים רבים יהיו, הדם של החיים שלהם יהיה על הידיים שלך, בני אל תספר לי סיפורים". השר חילי טרופר התייצב לצדו של גנץ ואמר: "לדעתי אפשר להגיע לפתרון. אני לא חושב שיש טעם להאשים איזשהו צד כמישהו שמסכן חיים. הדבר האחרון שאפשר להגיד על בני גנץ".
נתניהו השיב לדבריו של השר טרופר: "חילי, חילי טרופר, אנחנו שמענו את המומחים, שמענו אותם בצורה שאני לא שמעתי אותם אף פעם מדברים. הם אמרו, בתחילת המגפה דיברנו על אלפי הרוגים, על אלפי מתים, גיחכו אותי, ביטלו את זה. ועכשיו אנחנו על 5,000 הרוגים, 5,000 מתים. ועכשיו אומרת שרון אלרעי-פרייס, מגובה בכל המומחים, בלי יוצא מן הכלל.
נתניהו: "עד הבחירות אני צופה שכל הזמן תתנגדו"
נציגי כחול לבן ביקשו לשחרר את המשק כבר ביום שלמחרת, יום שישי, אבל ראש הממשלה מסרב ואז הוא ינסה להעביר את החלטתו ללא תמיכת גנץ וגוש כחול לבן ובניגוד לעמדה המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט.
אוחנה למנדלבליט: תחזור למקום הטבעי שלך, דע את מקומך.
גנץ השיב לנתניהו: אל תלמד אותי כלום על חיי אדם, אתם זורים חול בעיני הציבור.
השרה אורית פרקש-הכהן הטיחה בנתניהו כי רק מי שתומך בעמדתו מקבל זכות דיבור בישיבות הממשלה: "זה לא מגובה בכל המומחים אדוני ראש הממשלה, עם כל הכבוד. מי שלא מגבה לא מקבל זכות דיבור בממשלה".
"אנחנו מאפשרים לאחרים להעלות לדיון, כל אחד יכול לשפוט מה ערך הדברים שהם אמרו", השיב נתניהו. "כל המומחים האחרים אומרים שאם אנחנו נפתח עכשיו, נסטה מההגבלות של משרד הבריאות ונפתח על-פי הצעתכם את המסחר בעוד כמה ימים, הם אומרים שזה יביא לכך שימותו, שקודם יחלו, יחלו במחלה קשה, ואלפי אלפי ישראלים מן הסתם גם ימותו".
נתניהו המשיך: "הם אומרים שזה יעלה ל-8,000, ל-16 אלף, ואחר כך ל-32 אלף. עכשיו לא יכול להיות שאתם לא שמעתם אותם, ואף זאת, לאחר ששמעתם אותם, אתם באים בעמדה אחודה שמתנגדים, שאתם מתנגדים להחלטות של משרד הבריאות, שלדעתי הן היו, לאור התחזיות שלהם, אפילו היו מדודות למדי, מדודות למדי".
אז האשים נתניהו את כחול לבן כי הם מעדיפים לפתוח את המשק גם אם הדבר יעלה בחיי אדם: "אנחנו מבינים שאתם לוקחים קו לעומתי, אנחנו מבינים שזו האסטרטגיה שלכם. לפתוח, לפתוח, לפתוח, התחלואה תתפשט ואתם יודעים בדיוק מה תהיינה התוצאות".
השרה פנינה תמנו שטה השיבה: "אני מבקשת לא להגיד דברים כאלה, אלה דברים לא נכונים".
נתניהו סיכם: "בחודשיים, ב-50 יום האלה שנותרו עד הבחירות אני צופה שכול הזמן תתנגדו, לכל דבר שאנחנו מביאים. התנגדתם לתוכנית של הערבים, התנגדתם עכשיו לדבר הפשוט הזה".

תגובות במערכת הפוליטית

במערכת הפוליטית לא נותרו אדישים. יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד: "‏הדלפת הקלטות והצעקות בישיבת הממשלה מוכיחות שנתניהו עבר מקמפיין 'הצלחה כבירה' לקמפיין 'לא אני אשם בכשלון'״.
יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט: "תוהו ובוהו. נתניהו וגנץ צורחים זה על זה. רגב ואדלשטיין מגלגלים את מחדל המוטציות בנתב״ג זה על זה. 5,000 ישראלים מתו".
יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער: ״עדות נוספת לאופן המחפיר בו מתנהלים ענייניה החשובים ביותר של ישראל ובהם משבר הקורונה. אופי ורמת השיח והעדר הכבוד בין נתניהו לשריו ובין השרים השונים מהווים שפל חדש שמבזה את ישראל ואזרחיה״.

תאריך:  07/02/2021   |   עודכן:  07/02/2021
+"לא עשינו מספיק כדי למצוא פתרונות לפתיחת בתי הספר"
10:54 08/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיף: "חשוב שנעשה מאמץ ונקיים שיח עם המורים כדי שנגיע למצב שתהיה יותר גמישות בהפעלה"  ▪  עלייה של 400% בתחלואת הילדים בחודשיים האחרונים  ▪  33 נפטרו אתמול מקורונה

פרופ' גרוטו. נדרשת יותר גמישות [צילום: פלאש 90]
+הסכם שת"פ תיירותי ראשון ייחתם עם יוון
10:18 08/02/21  |  מירב ארד

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן תחתום (יום ב', 8.2) על הסכם שיתוף פעולה תיירותי ראשון מול יוון, כחלק מהחזון לפיתוח ענף התיירות ביום שאחרי הקורונה.
השרה תפגוש את שר התיירות היווני, הארי תיאוצ׳אריס לפגישת עבודה וחתימה על הסכם שת״פ ראשון בתחום התיירות בין המדינות. זהו ההסכם הראשון שנחתם בין ישראל ליוון בתחום התיירות ונחתם כעת, לאחר שנים של עבודה מצד אנשי משרד התיירות והחוץ.

+רחבת הכותל פתוחה לציבור הרחב
09:51 08/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התפילות מתקיימות במתחמים ייעודיים על-פי הגבלות משרד הבריאות  ▪  גם מערת המכפלה ואתרי קודש נוספים פתוחים למגיעים מכל מקום בארץ עם הסרת הסגר

[צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי]
+אתר החרמון נפתח למבקרים
09:21 08/02/21  |  מירב ארד

אתר החרמון נפתח (יום ב') למבקרים בלבד, תחת מגבלות והנחיות משרד הבריאות על פי מתווה מיוחד שנבנה והותאם ע"י הנהלת האתר. הכניסה לאתר תתאפשר אך ורק בהזמנה וברכישת כרטיסים מראש. העלייה ברכבל תתאפשר למשפחה גרעינית - עד 8 נפשות בקרונית, בכל מקרה אחר שאינו משפחה גרעינית עד 4 נפשות בלבד.

+כמה דילמות מוסריות-בריאותיות, בנושא קורונה
08:42 08/02/21  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

היציאה ממשבר הקורונה והחזרה לשגרה מעלות שאלות עקרוניות כגון, האם מותר להתנות עבודה או כניסה למקום בחיסון, מה המחיר שהחברה הישראלית תשלם אם יעברו למדיניות של "לחיות לצד הקורונה ולפתוח הכל", ומדוע לא מעמידים למשפט את מפיצי הפייק ניוז בנושא החיסונים

שיבואו לראות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+משרד הבריאות: 8.8% מהבדיקות נמצאו חיוביות
08:12 08/02/21  |  מירב ארד

4,557 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה הקורונה בישראל - כך מעדכן (יום ) משרד הבריאות. אתמול נערכו 53,618 בדיקות, מתוכן 8.8% נמצאו חיוביות. בבתי החולים מאושפזים 1,720 בני אדם, מתוכם 1,059 חולים קשה ו-300 מונשמים. מפרוץ המגיפה מתו 5,121 חולי קורונה בישראל.

+שש אחרי המגיפה
08:00 08/02/21  |  ד"ר דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

בקרוב רוב אזרחי ישראל יהיו מחוסנים  ▪  לא רחוק היום שנוכל לחזור לחיים רגילים בלי מסכות ובלי ריחוק חברתי  ▪  ייתכן שנאלץ להטיל הגבלות על תיירות כדי לא לייבא מוטציות מסוכנות, הקורונה אולי לא תעלם כליל, אבל תהפוך לעוד מחלה שאפשר לחיות אתה

ווהאן. מה מקור הנגיף? [צילום: נג האן גואן, AP]
+התוכנית של ביידן גדולה מדי
07:59 08/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מציע להסתפק ב-950 מיליארד דולר - מחצית מהסכום של ביידן - ולממן דמי אבטלה מוגדלים, חיסונים, מאבק בעוני בקרב ילדים וסיוע מופחת במזומן

תוכנית הסיוע של ביידן, 6.2.21 / CNBC
להילחם במשבר מלמטה למעלה [צילום: AP]
+אתר התיירות ראש הנקרה ייפתח מחר מחדש לקהל הרחב
07:58 08/02/21  |  מירב ארד

הנהלת אתר התיירות ראש הנקרה מעדכנת: 44 ימים לאחר הסגירה, ייפתח ממחר (יום ג', 9.2.21) האתר מחדש לקהל הרחב. הביקור כולל: ירידה ועליה ברכבל וסיור עצמאי בנקרות והפעילות באתר הינה בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולתו הסגול.

+אין החלטה לגבי פתיחת מערכת החינוך
23:35 07/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הדיון על פתיחת מערכת החינוך צפוי להתחדש רק בערב - בעקבות לו"ז צפוף של משפט נתניהו וביקור ראש ממשלת יוון  ▪  משרד הבריאות בישיבה לילית: יש עלייה של 400% בתחלואת הילדים בחודשיים האחרונים  ▪  המתווה הנידון: פתיחה של המוסדות לגילי 3-0 ברחבי הארץ, גם ביישובים כתומים ואדומים, ופתיחה של גני ילדים, כיתות א'-ד' ו-יא"-י"ב ביישובים צהובים וירוקים

תלמידים ומורים בכיתה באפרת [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+בני ברק: ההמון בלוויה פרץ את המחסומים
22:37 07/02/21  |  עידן יוסף

בלווית הרב וואזנר בבני ברק השתתפו אלפי בני אדם. ההמון פרץ את מחסומי המשטרה, התקהל באופן אסור והתעמת עם השוטרים.

[צילום: שמעון ברוך]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנץ דורש חשיפת פרוטוקולי הממשלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
וועדה ביטלה את האיסור למכירת בשמים בחנויות למכירת מוצרים חיוניים וכן דחתה את מועד הכניסה לתוקף התקנות האוסרות מכירת מוצרים שאינם חיוניים בסופרמרקטים ובתי-מרקחת בהתאם לפסיקת בג"ץ ב-24 שעות נוספות
מירב ארד
שיעור הנרשמים היומיים שאינם יוצאי חל"ת מוסיף להיות גבוה    1,356 מנרשמי סוף השבוע האחרון הם מחוסרי מעסיקים, קרי אינם יוצאי חל"ת, ומהווים 52% מהנרשמים מאז יום חמישי
עידן יוסף
לא יותר להסיע יותר משני תלמידים ברכב כאשר כל נוסעי הרכב יעטו מסיכות לכל אורך השיעור וישמרו על כללי ההיגיינה
מירב ארד
ועדת החוקה דנה בתקנות להקלת הסגר    אלרעי פרייס הסביירה: "אנחנו רואים וריאנטים בעולם שמדבקים אנשים שוב. ברגע שיש לנו 2.5 מיליון ילדים שלא יכולים להתחסן כנראה שלא נגיע לחסינות עדר"
אברהם בנמלך
כולם לקחו פסק זמן    לא כולם    אתה צודק, האחרים ייקחו אותו אחרי הבחירות    נמאס לי מהמצב    הלוואי שהקורונה תיקח פסק זמן

היא רצתה, אבל גנץ לא מרשה לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il