X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחתה בקשתו של נתניהו לביטול כתב האישום

ההוכחות במשפט נתניהו יחלו ב-5 באפריל

הדיונים יתקיימו שלושה ימים בשבוע - שני, שלישי ורביעי - מהשעה 09:00 עד השעה 15:30 נדחתה בקשתו של נתניהו לבטל את כתב האישום בנימוק שמנדלבליט לא נתן את האישור הנדרש לחקירות נגדו - תוך ביקורת על כך שהאישורים לא ניתנו בכתב עד התביעה הראשון יהיה אילן ישועה, לשעבר מנכ"ל וואלה; עדותו צפויה להימשך מספר שבועות
▪  ▪  ▪
נתניהו בדיון הקודם במשפטו [צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90]

שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יחל ב-5 באפריל, דהיינו שבועיים לאחר הבחירות - קבעו (יום ב', 22.2.21) שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם. במקביל דחו השופטים את בקשתו של נתניהו לבטל את כתב האישום נגדו.
נתניהו ותומכיו התנגדו בתוקף לתחילת ההוכחות לפני הבחירות וטענו שהדבר יהווה "התערבות גסה" במערכת הבחירות - למרות שהיה זה נתניהו שהקדים את הבחירות לכנסת ה-24, תוך ידיעה ששלב ההוכחות במשפטו עומד להתחיל. השופטים תכננו במקור להתחיל את ההוכחות כבר בחודש ינואר, אך הסגר ובקשות מקדמיות רבות של ההגנה - שחלקן הגיעו לבית המשפט העליון - מנעו מהם לממש זאת.
על-פי ההחלטה, שלב ההוכחות יתקיים בימי שני, שלישי ורביעי כל שבוע, מהשעה 09:00 ועד השעה 15:30. בפועל, צפויה ההגנה לבקש מדי פעם לקצר את הדיונים או לבטל את אחד הימים, בנימוק שלוח זמנים זה מקשה עליה להתארגן לחקירות הנגדיות. עד התביעה הראשון יהיה מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, שלטענת המדינה היה האדם העיקרי שמימש את דרישותיהם של נתניהו ושאול אלוביץ להתערב בתכני האתר. עדותו צפויה להימשך מספר שבועות.
נתניהו ביקש כאמור לבטל את כתב האישום, בנימוק שבשלושת התיקים לא ניתן מראש - כפי שקובע חוק יסוד הממשלה - אישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתיחת הבדיקות והחקירות נגדו. הפרקליטות טוענת שמנדלבליט נתן את האישור כנדרש, גם אם לא בכתב אלא בעל-פה במהלך הישיבות שדנו בחקירות אלו. השופטים מסכימים עם ההגנה, כי באופן עקרוני ראוי היה שאישורו של מנדלבליט יינתן בכתב, משום שמדובר בהחלטה מינהלית ובמיוחד בשל חשיבות פתיחת חקירה נגד ראש הממשלה. "בית המשפט, בשורה של החלטות, ובאופן עקבי וסדור, קבע כי החלטת הרשות המינהלית, ובכלל זה של רשויות התביעה והיועץ, נדרשת להינתן בכתב תוך פירוט נימוקי ההחלטה... בנסיבות בהן ניתנה הסכמת היועץ, ככל שניתנה, על דרך של תיעוד האישור לפתיחה בחקירה בעניינו של הנאשם, עובר לפתיחתה, שלא בדרך של אישור בכתב, נפל פגם בהתנהלות היועץ", הם קובעים.
אולם, ממשיך בית המשפט, "כלל ידוע, כי לא כל פגם אשר נפל בהליך הפלילי יורד לשורשו ומצדיק את ביטולו של כתב האישום". אומנם היה מקום "ליתן הסכמה לפתיחה בחקירה על דרך של מתן אישור מפורש ובכתב, ומשלא נעשה כן, יש להצר על כך ולקוות כי מקרים דומים לאלה, לא יישנו. עם זאת, שוכנענו כי יש לבטל את האישומים, בשלב המקדמי של הדיון, בשים לב לגרסת היועץ במזכר ולתיעוד (המשתמע) העולה מהמסמכים, מאחר שמדובר בפגם פרוצדורלי שאיננו יורד לשורשו של עניין", קובע בית המשפט.
השופטים גם דחו בשלב זה את בקשת ההגנה לפסול את הראיות שלטענתה נאספו לפני קבלת אישורו של מנדלבליט. "לא שוכנענו כי יש להידרש לבקשה, לגופה, בשלב המקדמי של הדיון לקבוע ממצאים בעניינה בטרם נשמעו הראיות ונפרשה לפנינו התשתית הראייתית לביסוס האישומים, במלואה. את טענת הנאשם בדבר ביצוע מקצת מפעולות חקירה ללא אישור היועץ, לרבות בעל-פה, והנפקות העולה ממנה, באשר לראיות שהושגו מפעולות אלה, נדרש לברר בכור ההיתוך של ההליך הפלילי ולאחר שמיעת הראיות", הם אומרים.
פרידמן-פלדמן, בר-עם ושחם מוסיפים: "עם זאת, בסיום ההליך, נשקול אם קיימת הצדקה בנסיבות המקרה לפסול, מחמת היעדר קבילות, ראיות בתיקים 1000 ו-4000, ככל שייקבע כי פעולות חקירה בוצעו טרם מתן הסכמת היועץ, כפי שתועדה במסמכים או על-פי חומרי חקירה אחרים, לאור דוקטרינת הפסלות הפסיקתית, ועל-פי המבחנים שנקבעו בפסיקה לעניין זה, בין היתר לאור חומרת ההפרה – משקלן הסגולי של הראיות הפסולות, היחס בינן לבין הראיות הכשרות, ועוד".
השופטים דחו גם בשלב זה את בקשתו של נתניהו (אליו הצטרפו שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ) לפסול מאות ראיות בתיק 4000. הטענה הייתה, כי הן הופקו שלא כחוק מן הטלפונים הניידים והמחשבים של כמה מן הנחקרים בפרשת בזק-yes, למרות שלא התבקשו וממילא לא הוצאו צווי חיפוש כאשר נוצר החשד נגד נתניהו ממנו הבשיל תיק 4000. בית המשפט אומר כי הבקשה מוקדמת מדי, שכן לא ברור אלו ראיות תבקש התביעה להגיש. "הגשת ראיות או פסילתן טעונה התייחסות נפרדת לכל אחת מהן, ובחינת קבילותה של כל ראיה שיש התנגדות להגשתה", הם אומרים. וגם אם נפל פגם באיסוף הראיות, יש לבחון האם הוא חמור די הצורך כדי לפסול אותן. משמעות ההחלטה היא, שצפוי עימות בעת הגשת הראיות במהלך המשפט, אם כי נטיית בתי המשפט כיום היא להתמקד יותר במשקל הראיה ופחות בקבילותה.
סניגוריו של נתניהו צפויים לבקש לאפשר לו להיעדר מן הדיונים ובית המשפט צפוי להיענות לבקשה, הן משום שנוכחות הנאשם אינה חובה מוחלטת (כמו בפתיחת המשפט, במענה לכתב האישום ובפסק הדין) והן משום שנוכחותו של נתניהו מצריכה סידורי ביטחון כבדים במיוחד המכבידים על כל באי בית המשפט.

תאריך:  22/02/2021   |   עודכן:  23/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההוכחות במשפט נתניהו יחלו ב-5 באפריל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כבר אמרה פרופ' גביזון ז"ל -  ל"ת
משפט מכור...  |  22/02/21 22:14
2
CHARTA &CHARTA&CHARTA
Haim Mevin USA  |  22/02/21 22:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
ההגנה טענה שלא קיבלה חומר רב הנוגע לתיק 1000, כולל מתוך "תיק 1000 הישן" - החשדות נגד נתניהו בתחום טוהר המידות שלא הבשילו לחקירות    בית המשפט הורה להעביר להגנה רק שישה קטעים מתוך עדויות שגבתה המשטרה, מחציתן בתיק הישן ומחציתן בתיק 1000 בנוגע למתנות שקיבל ממילצ'ן ופאקר
דן מרגלית
מר נתניהו, הרי ידוע לך שאסור לקיים כל קשר עם עד תביעה    נניח שהשתוקקת לברך את מילצ'ן ב"חג שמח" - מדוע לא דאגת שגורם מהימן יאזין לשיחה ויוכל לאשר כי אכן איחלת רק "חג שמח"? ואולי אמרת לו עוד משהו? שהיין טעים? שהתכשיט יפה?
איתמר לוין
בן-צור שב וטוען שיש לפסול מאות ראיות מהותיות בתיק 4000 בשל העדר צווי חיפוש    טוען שהפרקליטות סותרת את עצמה לגבי מועדי הפעולות והאישורים בתיק, ושאין בסיס משפטי לגישתה בנוגע למשמעות הצווים שניתנו בתיק בזק-yes
רצון ערוסי
אוי לה לחברה המערבית אשר מתיימרת להיות מודרנית שהיא רוצה מצד אחד לשמור על מערכת האכיפה והמשפט וכל הזמן מדברת על "כבוד האדם וחירותו" ולפתע כאשר מדובר בראש ממשלה נאשם שהוא טוען שהתיקים תפורים סותמים לו את הפה
איתמר לוין
טען שהעיתונאי מסר עדויות נוספות בעניינו - אך ביהמ"ש אימץ את הודעת הפרקליטות לפיה אין עדויות כאלה, וקבע שהקטע הרלוונטי הקצר בעדותו היחידה כבר נמסר להגנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il