X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יתאפשר למי שאינו יכול לבצע באופן מקוון, אך על-אף בקשת יו"ר הוועדה לפנ"צ לאפשר הוראת שעה לשנתיים מסכים משרד העבודה רק לשנת הלימודים הקרובה יתרון הרישום המקוון: המנהלים חשופים להרשמה וכל מנהל יוכל לדעת מראש מי אצלו
▪  ▪  ▪
ח"כ יעקב טסלר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

בעקבות השינוי במערך הרישום למעונות יום לקראת שנת הלימודים תשפ"ב, המתבצע בימים אלו רק באופן מקוון ישירות באגף למעונות יום ומשפחתונים, ולא באמצעות המסגרות כפי שהיה עד כה, קיימה הוועדה לפניות הציבור של הכנסת דיון בנושא, שבו עלו טענות ראשי המעונות בדבר החששות לבעיות שייווצרו בעקבות הרישום באופן המקוון. בדיון הודיע אמיר מדינה, מנהל האגף למעונות יום במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, כי בעקבות הבקשות הללו ובאופן חד-פעמי לשנה זו, יתאפשר רישום למערכת גם דרך המוקד במילוי טופס. מדינה עדכן כי כבר עד כה נרשמו מעל 60,000 ילדים במערכת החדשה עבור שנת הלימודים הבאה.
יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב טסלר, אמר כי ״מעבר הרישום השנה למערכת מקוונת, הוא בהחלט שדרוג שאמור לחסוך ביורוקרטיה ולייעל את המערכת. טופסולוגיה היא דבר נורא, ולכן זה 'עושה שכל', כל התכנון החדש, אך מפניות שהגיעו לוועדה נראה שיש כמה קשיים. בשביל להירשם באופן מקוון, יש צורך בממשל זמין - להזין פרטי אשראי, מספר דרכון וכו'. אלו אינם דברים שיש לכל הורה שרוצה לשלוח את ילדו למעון, והעובדה היא גם שאין לכל אחד קוד אישי בממשל זמין. כל נושא המעונות נועד בראש ובראשונה שיוכלו לצאת לעבוד ויש לאפשר את זה הלאה בקלות".
טסלר הוסיף כי יש בעיה רצינית של מערך הרישום כרגע, שמאפשר לכל אחד לבחור את מקומו, וכל החלוקה אינה כבר על-פי נושא גאוגרפי. "רשויות השקיעו משאבים ומבנים במעונות על-מנת לתת לתושבים, ובסוף תושבים אחרים שנוח להם יותר על הדרך לעבודה להניח את ילדם בעיר אחרת, ייהנו מכך. זה יגרום שהרשויות לא ישקיעו יותר. לא נתנו את הדעת על הנושא הזה וצריך פתרון לכך", דבריו.
ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה אמר כי המחסור במעונות יום הוא הגורם הכי בעייתי בסיפור המעונות, משום שהרבה הורים לא יכולים לצאת לעבוד. "אין ספק שכוונת המשרד במערכת החדשה לפתור ביורוקרטיה", אמר, "אבל אנשים לא רגילים לעבוד מול ממשל זמין וזה יוצר המון בעיות. חוויתי זאת בעצמי ורק הודות לכך שיש לי לשכה עם שלושה עוזרים פרלמנטרים, יכולתי להירשם לכנסת דרך המערכת הזו". פינדרוס הצטרף לחששותיו של יו"ר הוועדה ואמר כי המערכת החדשה תגביר את התוהו ובוהו כלשונו הקיים בתכנון של הרשויות המקומיות והחלוקה של המעונות בהן.
משה סויסה, יו"ר אמ"א - איחוד מעונות ארצי, הציג את הקשיים והחששות בעקבות המערכת החדשה: "ראשית כל, ברגע שיירשמו הורים שאין לנו מידע לגביהם ולא 'סגרו' עוד את התשלום, אנחנו לא יכולים להתכונן כלכלית לקראת שנת הלימודים הבאה, שכן היום הורה יירשם ויקבל באזור מרס הודעה שהוא מתקבל או לא, ואנחנו - רק לקראת אפריל נוכל לדעת, האם יהיה לנו שכר מותאם ולתכנן את ההיערכות הכלכלית והתפעול השוטף של המערכת. נוסף לכך, הרבה אוכלוסיות לא נגישות לאינטרנט, וגם אם יש פה ושם עמדת ממשל זמין, זה אינו פתרון עבור ציבור גדול. רק בבני ברק יש 90 מעונות כאלו. כמו-כן, נושא התשלום - צריך שיהיה מוסדר. כעת דרך הרישום החדש, ההורה מקבל כרטיסייה למעון אצלנו ומבלי שאנו יודעים שהוא שילם על כך, ואכן אנו יודעים שהוא יוכל לעמוד בהסדרי התשלום".
מנהל האגף למעונות יום במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, אמיר מדינה, הגיב לחששות והקשיים במערכת החדשה: "יש מהפכה בתחום הרישום למעונות יום, וזהו רק הצעד הראשון. מי שיירשם דרך המערכת החדשה, יקבל יותר בקלות את הסבסוד. כל הורה יכול כבר לדעת השנה הרבה יותר מוקדם כמה יעלה לו בדיוק המעון בטרם הוא נכנס אליו בפועל. בנוגע לרישום המקוון והצורך לעבודה מול ממשל זמין, בפועל אנו רואים שבממוצע כבר נרשמו 2,500 ביום ועד כה נרשמו 60,000 למערכת. ככל שהרישום ייסגר בעוד שבוע נראה עלייה במספרים. התהליך קל ולוקח דקות ספורות. כבר בשנה האחרונה, כל הורה שנדרש לבקש סבסוד, היה צריך לאתר נקודת מחשב ולעשות זאת באופן מקוון. העובדה שכולם הצליחו לאתר מקום ולעשות את זה. אז אין כל סיבה שעכשיו זה לא יקרה. על-אף כל זאת, בגלל הקשיים וחבלי הלידה, לשנה זו בלבד תתאפשר גם פנייה בצורה ידנית.
"לגבי טענות לניהול לא נכון של ראשי המעונות, ההפך הוא הנכון - לא השתנה ולו פרט אחד. דווקא המערכת הזאת מייצרת ודאות גדולה כבר עכשיו, כי המנהלים חשופים להרשמה וכל מנהל יוכל לדעת מוקדם יותר בפירוט מיהו כל אחד שיהיה אצלו. יש מערכת מדהימה לכל המנהלות, וביצענו על כך הדרכות רבות לכל המפעילים. אם נצטרך, נעשה זאת שוב.
"לגבי הטענות על נושא הכספי, מעולם לא הינו צד בעניין הצרכני בין ההורים למעון. המטרה כאן טובה בהרבה, שכן היא תייצר תהליך רציף שכבר יידעו את הדרגה והתשלום מראש".
לגבי טענת יו"ר הוועדה בנושא הגאוגרפי, אמר מדינה: "שיקול גאוגרפי לא קיים בסל השיקולים. המטרה להוציא אוכלוסיות לעבודה. הלוואי שהייתי אומר שאנחנו נותנים פתרון מעונות לכל אלו, אבל זו השאיפה. אנחנו מכניסים קודם כל ילדים ממשיכים ואחר כך פעוטות בסיכון, הורים יחידים, אח לילד ממשיך ואחר כך יש 10% שמנהלי המסגרות קובעים. המסגרות נועדות קודם כל לאוכלוסיות חלשות על-מנת לסבסד אותן, וכן לעודד יציאה לעבודה. כל סבסוד הרשויות הוא כסף מדינתי למטרה זו, ולכן אני לא רואה שייכות כרגע לנושא הגאוגרפי".
יו"ר הוועדה טסלר בירך בסיום הישיבה על הפתרונות שהציג מדינה בישיבה ואמר כי "הפתרון לרישום על גבי טופס ידני ולא רק באופן מקוון, ראוי שיהיה לכל הפחות לשנתיים הקרובות. כמו-כן, יש להגדיל ולהרחיב את האפשרות למעונות ולדאוג שלא יהיה מי שרוצה לעבור ולא יוכל לעשות זאת כי אין לו מעון לשלוח אליו".

תאריך:  22/02/2021   |   עודכן:  22/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק השנה: רישום למעונות-יום גם בטלפון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
אושר בקריאה ראשונה: העברת מידע מזהה ופרטי קשר על מתחסנים ועל מי שטרם התחסנו לרשויות המקומיות ולמשרד החינוך    סגן שר הבריאות: "יש להוביל חקיקה מהירה של צמיד בית למי שיצא עם תשובה שלילית וישלח לבידוד ביתי"
עידן יוסף
המשנה ליועמ"ש עו"ד מאיר לוין נענה לדרישת יו"ר ועדת החוקה ואמר כי "אין טעם להשאיר הסדר שאין בו צורך"    יחיד יהיה מנוע מלהוציא מרשותו או למכור נכסים או שלא במהלך עסקים רגיל, אלא באישור בית המשפט    בשונה מתאגיד, לגבי יחיד מוצע עוד כי עיכוב ההליכים יכלול גם הסרה של הגבלות שהוטלו עליו בהליכי גבייה
עידן יוסף
משרד הבריאות נענה לדרישת יו"ר ועדת החוקה לבחון שוב את ההחלטה לסגור את גני החיות    מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה: כדי להתמודד עם העלייה במספר הנכנסים כולם ייסעו למלוניות ושם יפגשו את ועדות החריגים    ד"ר שלמון ממשרד הבריאות הזהיר כי לא ניתן להמשיך את מיזם המלוניות כפי שהוא או את ועדת החריגים, אם ייכנסו 2,000 איש ביום
מירב ארד
המתווה שגובש ע"י משרדי התפוצות והנושאים אסטרטגיים בשיתוף משרד החוץ, כולל מדיניות אכיפה ושקיפות מצד הרשתות, הסרת פרופילים של מורשעים באנטישמיות, הגבלת מסחר בספרות אנטישמית, איתור והסרת חשבונות אנטישמיים מזויפים, והגברת השקיפות מטעם הרשתות על פעולות אלו
עידן יוסף
הכנסת אישרה סופית הקלה על המעבר של לקוחות בין בנק לבנק והוספת מנגנון שיאפשר הטלת עיצומים כספיים על מפרי החוק    תיקונים לחוק שיקים ללא כיסוי, שמסדיר את ההוראות להגבלת חשבון שחזרו בו שיקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il