X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אושר התיקון לתקנות הגבלות תעופה

כניסת עד 2,000 ישראלים ביום מחו"ל

תוקפן של התקנות יהיה עד 10 במרס 2021 עוד אושר בוועדה: הסמכת שר הבריאות להורות על ביטול טיסה, אם קיומה יוצר סיכון של ממש לבריאות הציבור
▪  ▪  ▪
הדיון בוועדה [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 24.2.21) את התיקון לתקנות העוסקות בהגבלות על פעילות שדות תעופה וטיסות בשל הקורונה. בהתאם לתקנות שאושרו, מספר חלונות הטיסה המרבי יהיה כזה המאפשר שמספר הנוסעים הנכנסים לא יעלה על 2,000 ביום, וכך גם מספר היוצאים. במהלך הדיון מתחו חברי הכנסת ביקורת על ניהול הכניסה לישראל, והיו"ר יעקב מרגי הבהיר בתום הישיבה כי אם לא תבוטל זכות הערעור בשדה התעופה למי שחתם במועד על הסכמה לבידוד במלונית - לא אאשר תקנות נוספות.
התיקון המרכזי, שנכנס לתוקף כבר היום, נועד להסדיר מחדש את ההגבלות על-כניסת כלי טיס לישראל ויציאתם ממנה. אחד התיקונים נוגע לביטול ההגבלה שאפשרה רק לחברות התעופה הישראליות להמריא ולנחות בארץ, כך שגם החברות האמריקניות תוכלנה לעשות זאת, בהתאם להסכמם התעופה בין ישראל לארה"ב. כמו-כן, ניו-יורק נוספה כיעד ממנו אפשר להיכנס לישראל, ושרת התחבורה, בהסכמת שרי הבריאות והחוץ, תוכל לאשר טיסות מיעדים נוספים. עוד אושר כי טיסה לא תוכל להגיע לישראל כטיסת מטען ולצאת עם נוסעים ולהפך.
עוד אושר להסמיך את שר הבריאות להורות על ביטול טיסה, אם קיומה יוצר סיכון של ממש לבריאות הציבור ולאחר התייעצות עם שרת התחבורה ושר החוץ. תוקפן של התקנות יהיה עד 10 במרס 2021 וכל עוד תקנות הגבלת הכניסה לישראל והיציאה ממנה בתוקף.
בתשובה לשאלת היו"ר מרגי אמרה היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית (רת"א), עו"ד רננה שחר, כי שרת התחבורה תוכל להוסיף טיסות נוספות גם מיעדים אחרים באופן חד-פעמי, אך כדי להוסיף יעדים נוספים באופן קבוע צריך לשנות את התקנות.
מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, כי אין בעיה של צוותים אלא בעיה של קיבולת בשדה. לדבריו, אנשים מסרבים להתפנות לבידוד במלוניות ולא רוצים להפעיל כוח, לכן מנהלים משא-ומתן עם כל אחד. "הבעיה לא נגמרת בשדה, אלפים במלוניות לא מפסיקים לערער. העסק הזה בשדה לוקח בין 4 ל-6 שעות לטיסה. שכללנו את התהליך כמיטב היכולת".
היו"ר מרגי מתח ביקורת על כך שמאפשרים למי שחתם על התחייבות לבידוד במלונית לערער על כך בשדה התעופה, ואמר כי כמה סוררים בהפגנות, בהתכנסויות, בחתונות ובנתב"ג לא יכולים לתקוע מדינה שלמה. שלמון הוסיף כי אנשים מגיעים עם אישורים מזויפים, וח"כ מרגי זעם על כך ואמר: "מי שזייף שילך למעצר. אנחנו חסים על זכויות של כמה סוררים ומענישים מדינה שלמה".
ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמרה כי היא צריכה לקחת נשימה עמוקה כדי לא לצעוק, וכי אין לה מילים לתאר את הטרטור של סטודנטים שצריכים לצאת ללימודים. ח"כ מיכל וונש הוסיפה כי לא ייתכן שאזרחי ישראל יהפכו להיות בני ערובה של חוסר החלטה. ח"כ יצחק פינדרוס אמר כי אין מדיניות ומי שמצליח להידחף למטוס מקבל אישור. הוא התפרץ מספר פעמים במהלך הדיון וזעם על חוסר הסדר בכניסה לישראל, והוסיף כי אסור לאפשר לכאוס הזה להמשיך להתקיים. ח"כ רות וסרמן לנדה אמרה כי אם הבעיות בוועדת החריגים לא יטופלו זה יצור צוואר בקבוק.
עו"ד שחר התייחסה לטענות ואמרה כי ועדת החריגים נתנה עד היום 8,000 אישורי כניסה מחו"ל לישראל וכ-7,000 מהם נכנסו. היו"ר מרגי זעם על כך ואמר כי ישנם 4,500 בקשות ביום ולא יכול להיות שאי אפשר להכניס יותר מ-600 איש ביום, במדינה שיודעת לנהל דברים גדולים יותר. ח"כ פינדרוס זעם ואמר כי ועדת החריגים לא אישרה שום דבר לאף אחד. "הדבר היחיד שיכולתם להחריג פה זה להכניס את נינט טייב ולהוציא את הישרדות, אין יותר ציני מזה", אמר ח"כ פינדרוס.
מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, אמר כי הגבלת היציאה נעשית מאחר שמי שיוצא גם חוזר. הוא הוסיף כי מיום ראשון הקרוב יפעל נתב"ג במתכונת שתאפשר כניסה של 200 איש ביום. הוא הוסיף כי אנשים לא מוכנים לעלות לאוטובוס למלונית.
בתום הדיון, כאמור, אישרה הוועדה את התקנות. היו"ר מרגי סיכם ואמר כי "לא יהיו עוד תקנות בלי שאני יודע שהסוררים ישלמו מחיר. לא יכול להיות שהרוב הדומם משלמים את המחיר. לא יהיו עוד תקנות אם לא תבוטל זכות ערעור למי שעלה למטוס וחתם שהוא הולך לבידוד במלונית. יש לנו תאי מעצר בשדה תעופה, אני מכיר אותם, מי שמסרב לצאת לבידוד במלונית שילך לשם"

תאריך:  24/02/2021   |   עודכן:  24/02/2021
+לפיד: בן-גביר יתלה בכנסת את
תמונת גולדשטיין במקום הרצל
01:46 25/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר יש עתיד כינה את יו"ר עוצמה יהודית תומך טרור  ▪  איתמר בן-גביר: "לפיד יודע היטב שאם הציונות הדתית תהיה גדולה, יש ממשלת ימין חזקה, ולפיד יחד עם טיבי ועודה ממשיכים לצעוק מהאופוזיציה"

לפיד. התנגדות למועמד רשימת הציונות הדתית [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]
+הושהתה חקיקה לא-תקינה למניעת שכחת ילד ברכב
00:24 25/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התחבורה ביקש להתאים את התקנות למניעת שכחת ילדים מתחת לגיל 5 ברכב לחקיקה האיטלקית, אך יו"ר הוועדה הודיע כי יקיים הצבעה לאחר קבלת נוסח מתאים  ▪  משרד התחבורה: באיטליה יש למעלה מעשרה יצרני מערכות וכבר מינואר ניתנת הטבה ליבואנים שמציעים את המערכת במכוניות חדשות

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+"הממשלה מבקשת אישור לחוק עינוי של בני אדם"
15:59 24/02/21  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים) (שטח מחיה במיתקני שירות הביטחון הכללי) (הוראת שעה), התשפ"א- 2021, ברוב של 20 תומכים מול 11 מתנגדים.
מוצע CV לקבוע כי על-אף האמור בכל דין, מרחב המחיה במתקני מעצר המיועדים להחזקת עצורים החשודים בעבירות ביטחון במהלך חקירתם בידי שב"כ ובטרם הוגש נגדם כתב אישום, יהיה לפי כללים שיקבע ראש הממשלה בהסכמת שר המשפטים, באישור ועדת השרים לענייני השב"כ וועדה משותפת לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת החוקה, וכי כללים אלה יהיו חסויים.
כן מוצע לקבוע כי ההסדר ייקבע כהוראת שעה לשלוש שנים, אך שר המשפטים, בהתייעצות עם ראש הממשלה, השר לבט"פ ובאישור הוועדה המשותפת, יהיה רשאי להאריך את תוקפה בשתי תקופות נוספות שלא יעלו על שנתיים כל אחת. במהלך תקופת תוקפה של הוראת השעה ימסור ראש השב"כ דיווחים עתיים על שטח המחיה במתקני המעצר ועל התקדמות בנייתם של מתקני מעצר חדשים.
הצעת החוק הוצגה במליאה על-ידי שרת התיירות אורית פרקש הכהן, שאמרה כי "הצעת החוק יוצרת איזון ראוי בין חירויות העציר וזכויותיו ובין הזמן הנדרש לממשלה כדי לעמוד בפסיקת בג"צ".
ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת): "הנוסח המוצע כאן עוקף את העקרונות האלו ואת פסיקת בג"ץ תוך שימוש ציני בצרכי ביטחון. הוא מאפשר להחזיק בני אדם בתנאי התעללות לתקופות ארוכות למטרות השפלה ודיכוי, שבירת רוחם וגיוסם כמשת"פים של אנשים, רבים מהם צעירים שנעצרים באמצעות צווי מעצר מנהליים שהם ביטוי מכובס לחטיפה ושבי. אל תחשבו שזה יעצור בפלשתינים". ח"כ היבה יזבק הוסיפה: "מתקני המעצר של השב"כ הם מתקני הכליאה הצפופים ביותר. הם נסתרים מעיני הציבור והעצירים מנותקים לרוב גם מעורכי דינם ואין באפשרותם להתריע על תנאי אחזקתם ופגיעה בזכויותיהם".
ח"כ משה ארבל (שס) אמר: "גם עציר הוא אדם. העובדה שממשלת ישראל לא העבירה תקציב ולא קידמה בינוי של מתקני כליאה נוספים שעומדים בתקן הזה זו חרפה. זה קריטי, חשוב ואנושי, זו חובה ערכית ומוסרית ואנו עומדים כאן היום עם הצעת חוק המבקשת לייצר מימד מסתורי ולפגוע בזכות הכל כך אנושית של עצירים מנהליים. ההצעה הזו לא נכונה ולא סבירה. אילו מדינת ישראל רצתה לדחות ולקבל עוד פרק זמן הייתה יכולה לפנות לביהמ"ש ולבקש ארכה ולא לבוא לכאן ולבקש את התמיכה שלנו לטובת עינוי בני אדם. מדובר פה על בני אדם, זה לא שאלה של קואליציה ואופוזיציה. העבודה שאדם לא יכול ללכת מעל 2 מטר היא לא הגיונית".
השרה אורית פרקש הכהן סיכמה: "החוק הוא הוראת שעה שנועדה לגשר על התקופה שבה המדינה תתאים את עצמה לקריטריונים שקבע בג"ץ. יש כאן איזון שנועד לתת למדינה אפשרות לייצר עבודות תשתית ובינוי וכל הזמן לכוון את הספינה לכיוון פסיקת בג"ץ שקובעת שטח מחייה מינימלי לכל אסיר במתקני הכליאה. ההצעה כוללת מנגנוני בקרה ודיווח שוטפים לגורמים שונים".

+שבח שטרן: מיכאלי ירקה בפניהם של נרצחי השואה
15:40 24/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ שבח שטרן מאשים כי בניסיון לנקות את שם סבה קסטנר, ירקה מרב מיכאלי בפני הקורבנות ואמר כי "זהו פרצופה של מפלגת העבודה 2021"  ▪  חברי האופוזיציה זעמו  ▪  ח"כ מיכאלי הגיבה: "ההסתה שהביאה לרצח קסטנר זו אותה ההסתה שמאיימת ומכרסמת ביסודות הדמוקרטיה הישראלית כאן ועכשיו"

ח"כ שבח שטרן [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]
+סופית: מידע על לא-מחוסנים יועבר לרשויות
13:32 24/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית: פקודת העם תוקנה כך שתאפשר העברת מידע לרשויות המקומיות, למשרד החינוך ולגורמים במשרד הרווחה על אנשים שלא התחסנו  ▪  ח"כ חיים כץ: "עד היום הממשלה לא נקטה צעדים קשים ולכן אנחנו עם 5,605 מתים. אם היינו נוהגים אחרת לא היינו מגיעים למספרים האלה"

חיים כץ. הציג את הצעת החוק [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית: פקודת העם תוקנה כך שתאפשר העברת מידע לרשויות המקומיות, למשרד החינוך ולגורמים במשרד הרווחה על אנשים שלא התחסנו    ח"כ חיים כץ: "עד היום הממשלה לא נקטה צעדים קשים ולכן אנחנו עם 5,605 מתים. אם היינו נוהגים אחרת לא היינו מגיעים למספרים האלה"
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ולקריאה שלישית את החוק להסדרי חוב בזמן הקורונה    פיצלה את סעיפי ההקלות לחברות אג"ח שעושות "תספורות"    האוצר נענה לדרישת היו"ר ח"כ אשר ומגבש מתווה לייעוץ על חשבון המדינה לעסקים שיפנו להסדר
עידן יוסף
יתאפשר למי שאינו יכול לבצע באופן מקוון, אך על-אף בקשת יו"ר הוועדה לפנ"צ לאפשר הוראת שעה לשנתיים מסכים משרד העבודה רק לשנת הלימודים הקרובה    יתרון הרישום המקוון: המנהלים חשופים להרשמה וכל מנהל יוכל לדעת מראש מי אצלו
עידן יוסף
אושר בקריאה ראשונה: העברת מידע מזהה ופרטי קשר על מתחסנים ועל מי שטרם התחסנו לרשויות המקומיות ולמשרד החינוך    סגן שר הבריאות: "יש להוביל חקיקה מהירה של צמיד בית למי שיצא עם תשובה שלילית וישלח לבידוד ביתי"
עידן יוסף
המשנה ליועמ"ש עו"ד מאיר לוין נענה לדרישת יו"ר ועדת החוקה ואמר כי "אין טעם להשאיר הסדר שאין בו צורך"    יחיד יהיה מנוע מלהוציא מרשותו או למכור נכסים או שלא במהלך עסקים רגיל, אלא באישור בית המשפט    בשונה מתאגיד, לגבי יחיד מוצע עוד כי עיכוב ההליכים יכלול גם הסרה של הגבלות שהוטלו עליו בהליכי גבייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il