X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שוב ניצול של מחווה הומניטרית של ישראל לפעילות עויינת אב במשפחה חצויה גויס לפני שנה וחצי ומסר "נגישות ייחודית ואיכותית" שכללה בין היתר מידע על מיקומים של סוללות כיפת ברזל
▪  ▪  ▪
מחמד אבו-עדרה, סוכן הריגול עבור חמאס [צילום: דוברות שב"כ]

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נחשף ערבי אזרח ישראלי שפעל כסוכן בארץ, והופעל בידי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה.
התשתית פעלה לגיוסו כסוכן חמאס תוך ניצול יכולתו לנוע בחופשיות בין ישראל לרצועה מכוח איחוד משפחות ("משפחה חצויה"). הדבר איפשר לחמאס לקיים עמו מפגשים בעזה, שבהם העניק להם מה שמכונה בפי כוחות הביטחון "נגישות ייחודית ואיכותית" לשטחי המדינה וביצע עבורם משימות. הוא עמד עימם בקשר מבצעי-חשאי, אשר כלל בין היתר איסוף ומסירת מידע על מיקומי סוללות כיפות ברזל.
ב-3 בפברואר 2021 נעצר הסוכן לחקירת שב"כ. מדובר בתושב רחובות, מחמד אבו עדרה (43), בן לאב בדואי ולאם מרצועת עזה, הנשוי לתושבת הרצועה. את חייו הוא מחלק בין רחובות ורפיח תוך מעבר תדיר במעבר ארז.
מחקירתו בשב"כ עלה כי אבו עדרה גויס על-ידי אנשי חמאס בעודו שוהה ברצועת עזה כבר לפני כשנה וחצי, והסכים לפעול עבורם. חקירתו של אבו עדרה שופכת אור על שיטת פעילותה של התשתית הצבאית של חמאס והיקפה.
סיכול זה מצטרף לשורת סיכולים שבוצעו במהלך שנת 2020 אל מול אזרחים נוספים מ"משפחות חצויות" אשר פעלו עבור ארגון חמאס ברצועת עזה.
בשב"כ אומרים כי חמאס ממשיך בכל העת לפעול לגיוס אזרחים ישראלים לטובת ביצוע משימות איסוף מידע במטרה לממש פיגועים בשטחי ישראל, תוך סיכון האזרחים ומשפחותיהם בישראל וברצועת עזה. גורם בשב״כ אמר: "זוהי דוגמה נוספת לניצול של חמאס את התווך של מעבר ארז לטובת פעילות בין אזורית, כחלק מפעילות שיטתית ורחבה שמונעת מול אזור יהודה ושומרון ומעידה על האסטרטגיה אותה ממשיכה הנהגת חמאס להוביל כדי לערער את היציבות באזור - על-אף ובמקביל למאמצי הסדרה שמתקיימים כל העת״.
היום (ו׳, 26.2.21) הוגש ע״י פרקליטות מחוז דרום כתב אישום כנגד אבו עדרה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות ובהן: חברות בארגון טרור, גילוי החלטה לבגוד ומסירת ידיעה לאויב.

תאריך:  26/02/2021   |   עודכן:  26/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תושב רחובות ריגל עבור החמאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שוויון
ירושלמית  |  26/02/21 12:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר יובל ברנדשטטר
כיצד השי-ווא-יון מעוור את שלטון המנדט    צריך לומר את האמת - אין ולא צריך להיות שוויון בין יהודים למוסלמים במדינה היהודית כמו שמעולם לא היה שוויון בין מוסלמים ליהודים בארצות האיסלאם
עמנואל בן-סבו
מה באמת גרם למחבל דיאב קהמוז לוותר על שחרור מהכלא, הגעה לטקס ממלכתי בדמשק, קבלת פנים מרשימה, רגעי תהילה, פינוקים דמשקאיים, כבוד ויקר בארץ הולדתו, מדליית לוחם חרות וחופש מנסראללה?
יוני בן-מנחם
ד"ר נאצר אלקידווה, בכיר פתח ואחיינו של יאסר ערפאת, הפך ליריבו של יו"ר הרש"פ והוא קורא להחלפת המשטר הפלשתיני. אל-קידווה קיבל איומים על חייו ובתנועת פתח גובר החשש לחיסולים פנימיים על-רקע הבחירות בשטחים
עידן יוסף
כוחות צה"ל ושב"כ עצרו בחודש שעבר את החשודים בביצוע ניסיון הפיגוע המשולב סמוך לכפר יעבד    החוליה נעצרה בכפר קבטיה בעקבות מידע מודיעיני של שב״כ במהלך מבצע מעצרים רחב של יחידת דובדבן, סיירת צנחנים וכוחות מיוחדים של משמר הגבול
איתן קלינסקי
על-פי ציוויי הפרשה נר התמיד אמור לדלוק באהל מועד מחוץ לפרוכת    הצו הזה מופיע גם בספר "ויקרא" כ"ד המדגיש "צו את ישראל ויקחו אליך שמן זית להעלות נר תמיד"    זה נר הדולק תמיד וללא הפסק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il