X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סופה של הגדולה במפלגות קרב ובא עם התרגיל הטקטי של נתניהו וגם בלעדיו. הדבק המלאכותי של האנדרוגינוס, בן הכלאיים של הליכוד והעבודה, מתחיל להתפורר
▪  ▪  ▪
נתניהו ולבני. קדימה תתפורר

אחרי הזובור שעשה בשעתו אריק שרון לליכוד, כאשר הבריח ממנו את טובי אנשיו לקדימה, משיב עכשיו ביבי נתניהו אש למקורות הירי עליו: הוא עושה כל שלאל-ידיו כדי לפרק את הגדולה שבמפלגות ולהחזיר את כבשת הרש - הלא הם עריקי קדימה - לחיק מפלגתם המקורית.
בתרגיל טקטי, מבריק לכאורה, הציע ראש הממשלה ומנהיג הליכוד "סידור-עבודה" לשבעה חברי-כנסת, שנראה היה כי הם אמורים לפרוש מקדימה. אלא שברגע האחרון, עם התערבותה של מנהיגתם, ציפי לבני, קיבלו הפורשים-בפוטנציה רגליים קרות ונמלכו בדעתם.
אחרי שהבין כי המרד בקדימה גווע לפי שעה ואינו מתרומם כצפוי- שלף הקוסם נתניהו שפן חדש מן הכובע שלו. הוא הציע לצרף לממשלתו את ציפי לבני, יחד עם שלושה מצמרת-מפלגתה, כשהוא מבקש לדחוק אותם לפינה כשרים-ללא-תיק. לבני הבינה מהר מאוד כי בכך היא נופלת קורבן לתרגיל מסריח וממלכד ונזהרה מאוד בתגובתה. בלית ברירה היא נאלצה להודיע שמפלגתה מצויה, בינתיים, בעמדת-המתנה עד לדיון ממצה בעניין בקדימה.
סוף קרוב
כך או אחרת, סופה של לבני כמנהיגת קדימה קרב ובא בצעדי ענק. סוד גלוי הוא שכבר מזמן היא משמשת ראש-מפלגה על הנייר בלבד. האיש המושך בחוטים במקומה הוא שאול מופז, שלא היסס להכריז עליה מרד ושלוטש זה מכבר עין לרשת אותה, ובד בבד גם מבקש להצטרף לממשלה כדי לא לאבד עמדת-השפעה. מקהלת-נבחנים לא קטנה ששה להצטרף אליו, אף שנשתתקה מהר מאוד, עד יעבור זעמה של לבני.
גם אם תצטרף, בסופו של דבר, לבני לממשלה, היא תהיה לא יותר מאשר בובה חסרת-השפעה. כמוה יהיו גם אנשיה, כשהתיקים שיימסרו להם יהיו חסרי-משמעות לחלוטין. ואז, כשהרוח תצא ממפרשיה, תאבד קדימה את שארית-כוחה כאלטרנטיבה שלטונית.
דבק מתפורר
כך או אחרת, גם ללא מצטרפים חדשים נראית הממשלה מנופחת מדי ובזבזנית מאין כמוה. תפקידים מצוצים מן האצבע, לשכות מיוחדות וכיבודים מגוחכים אינם אלא מאפיינים של השחיתות בהתגלמותה, מה גם שמדובר בזנות פוליטית של אנשים שקופצים מעגלה אחת לעגלה שנייה רק כדי לשרוד.
ובאשר לנתניהו - מחכים לו עכשיו בפינה בכירי הליכוד, שיש להם בטן מלאה על הצעתו הנדיבה לקדימה. אלה חוששים, ובצדק, כי הצטרפותה של זו לממשלה תהיה, בסופו של דבר, על חשבונם, כשהתיקים הנוספים ידחקו אותם לקרן-זווית.
בכל מקרה, סופה של קדימה להתפרק קרוב מאוד. האנדרוגינוס, שהוקם כבן-כלאיים של הליכוד והעבודה, מתגלה כלא פחות מיצור אימפוטנטי, שהדבק שלו אינו מחזיק מעמד לאורך זמן. הוא מתפורר בקצב מהיר מאוד וגורלה של קדימה, כפי שחזינו מעל אתר זה בתום הבחירות האחרונות, יהיה כגורלן של ד"ש ו"שינוי"; היא תעלם מן המפה המפלגתית.

תאריך:  26/12/2009   |   עודכן:  26/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קדימה צועדת אחורה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אסורה על בעלה ובועלה
אליהו חיים  |  26/12/09 12:46
 
- ציפי לבני לא מתאימה אפילו
לעסוק ביצאנות  |  26/12/09 14:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל בן דור
רבים מהמוסלמים בארץ מוצאם משבטי נוודים שהיגרו לארץ ישראל מהמדבר הערבי, צפון אפריקה ומרכזה, אזור סוריה וגבולה הדרום מערבי של אסיה, בהסכמת השלטונות, ולעתים בחסות המפעל הציוני
בועז ארד
הצעת החוק של הח"כים יואל חסון ודניאל בן-סימון, לשם סגירתו של "ישראל היום", מבקשת להחזיר את חופש הביטוי בישראל לעידן העיתונות המפלגתית
עדו שטרנברג
אותו ח"כ יואל חסון שטורח כל כך על הצעת החוק, שתמנע את הוצאתו לאור של "ישראל היום" בגין אי-ישראליותו של בעליו, אינו בוחל במימון נדיב של פעילותו על-ידי תושבי חוץ
עמנואל נבון
טוני ג'ודט בא לחזק את טענת שלמה זנד בספרו "מתי ואיך הומצא העם היהודי?", כאילו ההתעקשות היהודית על "פיסת טריטוריה קטנה אחת" היא הגורם ל"תסבוכת הישראלית-פלשתינית", ויצא מחזק את רוחנו שלנו
איציק סיבוש
בקרן פורטלנד לא מתרגשים מהקפאת הבנייה    גם לא מעמידים תנאים מיוחדים לדיירים העתידיים. כוחו של תואר מטעם הוד מלכותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il