X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אילן ישועה בהמשך עדותו במשפט נתניהו:

"אלוביץ אמר שאפיל את הפלאפון לשירותים"

מעיד על פגישה לילית בדצמבר 2016 בבית משפחת אלוביץ, לנוכח החשש של אנשי נתניהו מפני חקירה אפשרית, בה הונחה לתאם גרסאות ולהשמיד ראיות הציג תיעוד שהפקיד בידי עורכי דינו למחרת הפגישה ותיעוד נוסף של פגישות עם אלוביץ בהן הועלו דרישות דומות בעקבות פגישה זו נפסק הסיקור המוטה בוואלה - אם כי נאמר לו שהוא "גורם נזק עצום" לבזק
▪  ▪  ▪
פגישה באגף הפרטי של הבית [צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90]

שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ ביקשו מאילן ישועה להשמיד את הטלפון הסלולרי שלו ולמחוק את התכתובות ביניהם, כאשר חששו בדצמבר 2016 שעומדת להיפתח חקירה משטרה על היחסים עם בנימין נתניהו. כך העיד (יום ג', 6.4.21) ישועה, ביום השני של עדותו במשפט נתניהו.
ישועה סיפר: "ב-27.12.16 בלילה, בערך ב-10:30, קיבלתי שיחת טלפון מאיריס שביקשה שאגיע אליהם הביתה. שאול ואיריס קיבלו אותי באגף הפרטי של הבית, ביקשו ממני את הטלפון שלי, שמו אותו בחוץ ואמרו שגם הם משאירים את שלהם בחוץ. נכנסנו לחדר ישיבות והתיישבנו, שאול מולי ואיריס לימיני.
"הם אמרו לי שיצא משם ניר חפץ, שהגיע מדיון עם אנשי ראש הממשלה, נדמה לי שגם עו"ד יעקב וינרוט השתתף. הם אמרו שהגיעה אליהם ידיעה שעלולה להיפתח איזושהי חקירה. הם [אנשי נתניהו] דנו בשאלה מה זה יכול להיות, והגיעו למסקנה שזה יכול להיות או היחסים בין נתניהו לבין ג'יימס פאקר או היחסים בינו לבין אלוביץ.
"הם אמרו, שאם תיפתח כזאת חקירה - חשוב לתאם מה נתניהו יגיד, מה שאול יגיד ומה אני אגיד. ההצעה שלהם הייתה שאני אומר שאני יזמתי את הסיקור המוטה בוואלה. אמרתי: זה בלתי אפשרי, כולם ידעו שזה לא כך. אז הם אמרו שאני אגיד שזה מסיבות אידיאולוגיות, שלא רצו שהאתר יהיה שמאלני, ושאול אמר שהוא יוסיף שהוא גם חבר של נתניהו.
"ישבתי בחניה כדי להירגע"
"אחר כך הם הביאו את הטלפונים, שאלו אם אני מוחק את ההתכתבויות בינינו, ואמרתי שלא. הם אמרו לי שצריך למחוק וגם הם ימחקו. הם ביקשו שאני אפתח ושאמחק בנוכחותם את קבוצת הווטסאפ [של השלושה]. אמרתי שיש שם תמונות יקרות לי, של אמי המנוחה וכדומה, ושאם נעשה את זה בחופזה - הן עלולות ללכת לאיבוד, ושאעשה את זה מאוחר יותר. דנו איך עושים את המחיקה של קבוצת הווטסאפ ושצריך למחוק אותה. מאוחר יותר, כשהגעתי הביתה, הוצאתי את עצמי מהקבוצה כדי להראות שאני מוחק. הם אמרו לי שחשוב גם להעלים את הפלאפון, כי אפשר לשחזר את זה, והציעו שאפיל אותו לשירותים. הם אמרו שחפץ יצור אתי קשר.
"נכנסתי לחרדה. כאשר חזרתי הביתה, וזה כבר היה אחרי חצות, ישבתי בחניה 15-10 דקות כדי להירגע. עשיתי גיבויים של הווטאספ למחשב שלי, לא ידעתי לאן זה מוביל ולא רציתי שזה יימחק. שיניתי את שם הקבוצה מ'שאול ואיריס' ל'תמונות נכדים'. הזמנתי טלפון חדש, ועד שהוא הגיע - שאול הזמין אותי לפגישות אצלו, וחששתי שהוא יקח את הפלאפון ויראה שלא מחקתי את הקבוצה. לכן שיניתי את השם".
למחרת בבוקר נפגש ישועה עם עורכי דינו ממשרד מיתר, בביתו של עו"ד רלי לשם, ועו"ד טליה גרסטלר הכינה תרשומת של הדברים; ישועה מסר אותה לחוקרים. לדברי ישועה, חפץ יצר איתו קשר באותו יום, אך הוא נמנע מלענות לו. לאחר פגישה זו, נסע ישועה למשרדי וואלה ונפגש עם העורך הראשי ועורכת החדשות, אבירם אלעד ומיכל קליין. "אמרתי להם שהסיקור המוטה נגמר ברגע זה, שלא ישאלו למה, ושגם אם אני אבקש - שלא יעשו את זה. אבירם היה סקפטי, הסתכל על השעון ואמר שנראה כמה דקות זה יחזיק".
ישועה הסביר מדוע פעל בצורה זו: "אף פעם לא חשבתי שהסיקור המוטה הוא פלילי. בקריאה הזאת באישון לילה, כאשר התבקשתי לתאם גרסאות ולהשמיד את הפלאפון - אמרתי לעצמי: איפה אתה נמצא? מבחינתי זו הייתה חציית קו, שמאותו רגע - אני לא ממשיך עם שום פן של זה".
"כולם יגידו שלא היה סיקור מוטה"
במחצית הראשונה של ינואר 2017, הוסיף ישועה, הוא נפגש עם אלוביץ פעמים רבות ונשאל האם השמיד את הפלאפון, האם מחק את השיחות ומדוע אינו עונה לחפץ. "עניתי שמחקתי, כשלא מחקתי. עניתי שהזמנתי טלפון, ואחר כך אמרתי: הנה הגיע. אמרתי שאני לא מוכן לשום קשר עם ניר. היו גם הנחיות חדשות לגבי מה אני צריך להגיד מבחינת תיאום הגרסאות". ב-17.1.17 נפגש ישועה שוב עם לשם וגרסטלר, אליהם הצטרף עו"ד איל רוזובסקי, ודיווח על פגישותיו עם אלוביץ; הוא הכין תרשומת שלהן והפקיד אותה בידיהם.
לדברי ישועה, אלוביץ אמר לו שהתייעץ עם עורך דין פלילי, והלה אמר לו, שגם הטיעון הפוליטי אינו טוב, שכן בכל מקרה הטיית הסיקור לבקשתו של נתניהו היא מתת. לכן, המשיך, הקו שיצר אלוביץ היה שכל השלושה יאמרו שלא היה סיקור מוטה וכך לא יהיה דבר בידי החוקרים.
בינואר 2017 פורסם דבר פתיחת החקירה בתיק 2000. בפגישה באותו יום אמר לו אור אלוביץ, כי הוא כמעט בכה מאושר כאשר התברר שהחקירה היא על יחסי נתניהו עם נוני מוזס, אך "וואלה תשלם מחיר כבד על הקו העצמאי של המערכת" - דהיינו מחיר רגולטורי בנוגע לבזק. לדבריו, אור אלוביץ אמר לו זאת פעם-פעמיים וכך גם מנכ"לית בזק דאז, סטלה הנדלר. ישועה הניח, כי הם נשלחו אליו בידי שאול אלוביץ. עוד אמר כי אלוביץ סירב לקדם מיזם משותף לוואלה ובזק, באומרו שמנהלי החברה מסרבים לשתף פעולה עימו משום שהאתר גורם לה נזק.
מי יצר את הקשר עם פאקר
בפגישה נוספת עם אלוביץ ב-19.1.17, במשרדי יורוקום, נלקח ממנו הפלאפון החדש (בו היה אותו כרטיס סים) והועבר לחדר ישיבות בו ישבו אנשי מחשבים בנימוק שיש לבדוק האם יש עליו האזנה. אחרי כמה דקות התעשת ישועה, הבין שאסור שהמכשיר ייבדק ונטל אותו; "הבנתי שזומנתי לפגישה בשביל הבדיקה הזאת". למחרת התקשר אליו קב"ט בזק, יהודה פורת, שאל מדוע לא השאיר את הפלאפון לבדיקה, וישועה השיב שאינו מוכן לבדיקה כזאת. באותה פגישה גם הוזכר שמו של ארי הרו, עלתה האפשרות שהוא יהיה עד מדינה, ואיריס אלוביץ הביעה את החשש שישועה לא יהיה חזק די הצורך.
בתכתובת אחר ציין ישועה, כי אלוביץ התייחס גם לפאקר וביקש ממנו לומר שיעקב נאמן הפנה את פאקר שהתעניין ברכישת יד2. בפועל, כתב ישועה, אלוביץ הפנה אליו את פאקר שהתעניין ברכישת וואלה. יצוין, כי פאקר היה גם הוא ממקורביו של נתניהו, ובתיק 1000 נטען שהעניק לבני הזוג מתנות במאות אלפי שקלים. בעדותו אמר ישועה, כי בסוף 2013 אמר לו אלוביץ, כי נתניהו הפנה את פאקר המתעניין בוואלה וכי נאמן [שהיה גם עורך דינו של נתניהו] יצור איתו קשר.
בפגישה נוספת עם אלוביץ אמר לו הלה, כי מנכ"ל משרד התקשורת דאז ועד המדינה בתיק, שלמה פילבר, ביקש ממנו לסייע לו בשיפור הקשר עם נתניהו - בלא שיידע על הצטננות היחסים בין נתניהו לאלוביץ. האחרון גם העיר, כי הוא חושש שבזק תיפגע כאשר ישתפרו יחסי נתניהו-פילבר.
"לעשות הכל כדי שהעד לא יישמע"
קודם לכן התנהלו חילופי דברים קשים בין התביעה להגנה, בעקבות החלטת בית המשפט לדחות את בקשת הסניגורים לפסול את הרענונים שנערכו לישועה. סניגורו של אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, אמר שבכוונת ההגנה לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה וביקש למנוע מהתביעה להתייחס בשלב זה לנושאים שעלו רק ברענונים. התובעת עו"ד יהודית תירוש הגיבה: "אתם רוצים לעשות הכל כדי שהעד לא יישמע".
חן הגיב בזעם: "אלו הם דברי הבל, שאין להם שום יסוד. אנחנו עושים כמיטב יכולתנו להכין את המשפט כדבעי בתנאים בלתי אפשריים. עד עכשיו נתקלנו בכל מהמורה שהם יכולים להציב בפניה. האמירה הזאת לא נאמרת סתם, אלא הנדסת תודעה. אנחנו עושים את עבודתנו בתנאים נוראים. אנחנו מבקשים מבית המשפט לעזור לנו. אפשר גם להעיר לתביעה מה מותר לה ומה אסור לה לעשות". השופט משה בר-עם אמר כי לתביעה ברור שאין להשתמש ברענונים כהשלמת חקירה, וכי אם תהיה חריגה נוספת - "יכולות להיות לכך משמעויות".

תאריך:  06/04/2021   |   עודכן:  12/04/2021
+עוד פגישה לילית למורשת המשפט
19:06 06/04/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ישועה מתאר פגישה דרמטית בה עלה חשש לחקירת הסיקור המוטה  ▪  לא ברור מהו מעמדו המדויק בתיק  ▪  היכונו להפסקה בין החקירה הראשית לנגדית  ▪  מה יש בבלוק הצהוב של ישועה

שאול ואיריס אלוביץ. בשעה 22:30 [צילום: מן הטלוויזיה]
+ארבע הערות על "משפט המלך"
13:25 06/04/21  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה

מה שמנחה את הפרקליטות זו לא שאיפה לצדק אלא רצון לנצח בכול מחיר ולדרוס כל מי שעומד מולם

נתניהו. מנהיג מוכשר [צילום: יוטיוב / כאן11]
+נאום פתיחה לשופט ולציבור
12:35 06/04/21  |  עו"ד גלעד ברון , עו"ד שירית טרוינר    |   לרשימה המלאה

הן התביעה והן ההגנה רשאיות לשאת דברי פתיחה לפני הבאת העדים מטעמן, כפי שנעשה במשפט נתניהו  ▪  בניגוד לטענות שעלו, מדובר לא באקט תיאטרלי אלא בדרך להסביר לשופט ולציבור מה עומד להתרחש

בן-ארי לפני נאום הפתיחה [צילום: אביר סולטן, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אלוביץ אמר שאפיל את הפלאפון לשירותים"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מסתבר שישועה כמו גם כספית
סניל  |  6/04/21 15:47
2
שאני מתחיל להאמין
נראה לי  |  6/04/21 17:30
3
פרטיזן נולד
תקופה אפילה   |  6/04/21 17:36
4
אלף לילה ולילה
באום  |  6/04/21 19:14
5
האם ישועה חסר יכולת טכנולוגית
אסף כ"ץ  |  7/04/21 09:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
דוד ארגז
מה שמנחה את הפרקליטות זו לא שאיפה לצדק אלא רצון לנצח בכול מחיר ולדרוס כל מי שעומד מולם
עו"ד גלעד ברון , עו"ד שירית טרוינר
הן התביעה והן ההגנה רשאיות לשאת דברי פתיחה לפני הבאת העדים מטעמן, כפי שנעשה במשפט נתניהו    בניגוד לטענות שעלו, מדובר לא באקט תיאטרלי אלא בדרך להסביר לשופט ולציבור מה עומד להתרחש
איתמר לוין
ישועה קיבל "הודעות לא נעימות" בווטאספ ופייסבוק לאחר היום הראשון של עדותו; דיווח לפרקליטות שהודיעה על כך למשטרה    סניגוריהם של נתניהו ואלוביץ ביקשו במפתיע להגיש את הודעותיו של ישועה בחקירותיו, בנימוק שקיימים "פערים דרמטיים ושינויים תהומיים" בינן לבין עדותו    נדחו בקשות ההגנה בנוגע לחומרי החקירה מן הפלאפונים ולראיונות הרענון עם ישועה
איתמר לוין
מתי לטענת ישועה החל אלוביץ להתערב בתכנים עבור נתניהו    חשוב לזכור שיש עוד לעבור את מסננת החקירה הנגדית    העיתוי הכי לא נוח מבחינת נתניהו: כאשר הוא תלוי בנפתלי בנט
איציק וולף
ראש הממשלה תוקף בחריפות את התובעת במשפטו, עו"ד ליאת בן ארי, וטוען כי ההימנעות שלה מנוכחות בשימוע שלו מעידה על כך שההליך כולו היה "משחק מכור מראש", כלשונו    "כל ההליך שהתנהל נגדי היה שימוש פסול בכוח השלטוני הדורסני שבידי הפרקליטות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il