X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה הסודנית ביטלה את החוק משנת 1958 והדגישה בישיבתה את עמדתה לכינון מדינה פלשתינית על בסיס מתווה להקמת מדינה פלשתינית המרכז למדיניות הגירה ישראלית: "הוסר המכשול הדיפלומטי להחזרת נתינים סודנים לארצם"
▪  ▪  ▪
ראש ממשלת סודן עבדאללה חמדוק [צילום: מרואן עלי/AP]

ממשלת סודן ביטלה (יום ג', 6.4.21) את חוק החרם על ישראל משנת 1958. בישיבתה, הדגישה הממשלה הסודאנית גם את עמדתה בנוגע לכינון מדינה פלשתינית על בסיס מתווה להקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל.
בשבוע שעבר, העבירה סודן לארצות הברית 335 מיליון דולרים, פיצוי לנפגעים באירועי הטרור בשגרירויות באפריקה ובמשחתת האמריקנית "קול" לפני יותר משני עשורים. שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, אמר שמדובר במקצת מהסיכומים שהובילו בסופו של דבר לנורמליזציה בין ישראל לסודן. בלינקן אמר עוד כי בקשרי ארצות הברית וסודן נפתח דף חדש. את ההסכם, שבמסגרתו הוסרה סודן מרשימת המדינות התומכות בטרור של וושינגטון, יזם הממשל הקודם בראשות הנשיא דונלד טראמפ.
מנהל המרכז למדיניות הגירה ישראלית, עו"ד יונתן יעקובוביץ', אמר כי "החלטת סודן לבטל את חוק החרם על ישראל שומטת את כל הבסיס למדיניות "אי-ההרחקה" של מדינת ישראל, אותה היא החילה במשך ה-15 שנה האחרונות, בניגוד לכל המדינות האחרות בעולם.
"למעט מקרים חריגים במיוחד שיש לקבוע על בסיס פרטני, מעולם לא נשקפה למרבית המסתננים כל סכנה בארצם. כעת גם המכשול הדיפלומטי להחזרה הוסר. סודן הסירה את החרם על ישראל, וישראל צריכה להסיר את החרם שלה על הרחקות לסודן ולבטל את מדיניות 'אי-ההרחקה' הגורפת לאלתר".
בכיר בהנהגה הסודנית, א-טאהר חג'ר, אמר בחודש שעבר בראיון לכאן חדשות, כי למרות האיטיות וחילוקי הדעות הפנימיים, היחסים עם ישראל אסטרטגיים לארצו והוא גם סבור כי אין לכפות על המהגרים מסודן שנמצאים בישראל לחזור לארצם במסגרת חידוש היחסים.
סודן חתמה בחודש ינואר על הצטרפותה ל"הסכמי אברהם" עם ארצות הברית. שר המשפטים הסודני, נסר א-דין עבד אל-בארי, אמר במעמד החתימה כי ארצו מברכת על ההתקרבות הגדולה בין ישראל למדינות האזור, ועל תחילת היחסים הדיפלומטיים עמה.
בסוף חודש ינואר, משלחת ישראלית רשמית ביקרה בסודן - בפעם הראשונה מאז החל תהליך הנורמליזציה בין המדינות בחודש אוקטובר. שר המודיעין, אלי כהן, עמד בראש המשלחת המשותפת למשרדו ולמטה לביטחון לאומי, שביקרה בח'רטום הבירה. כהן נועד עם הנשיא עבד אל-פתאח אל-בורהאן, שר ההגנה יאסין אברהים ועם בכירים נוספים בממשל.

תאריך:  06/04/2021   |   עודכן:  06/04/2021
+הגדלת היצוג הירדני במועצת הווקף המוסלמי בירושלים
08:51 07/04/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

ממשלת ירדן הגדילה את היצוג הירדני במועצת הווקף המוסלמי בירושלים והוציאה ממנה את הנציגים הקשורים לרש"פ. גורמים ירדנים אומרים כי המלך עבדאללה מאותת לישראל כי בכוונתו לפעול להפחתת המתיחות בהר-הבית ולחיזוק מעמד ירדן כאפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים

[צילום: סלימן ח'דר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סודן ביטלה את חוק החרם על ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יורם אטינגר
הפגיעות הפנימית של ירדן מושפעת על-ידי הפיצול הפנים-בדווי שמקורו ב-1921, כאשר המשפחה ההאשמית מחיג'אז במערב סעודיה יובאה על-ידי האימפריה הבריטית, והומלכה על השבטים הבדווים בירדן, המפוצלים שבטית, גאוגרפית, תרבותית, רעיונית ודתית
איציק וולף
שר האנרגיה, יובל שטייניץ: ארבע המדינות שחתמו איתנו על הסכמי שלום במסגרת הסכמי אברהם סובלות כמונו ממצוקת מים, ולכן הפתרונות החדשניים של חברת מקורות וחברות טכנולוגיה ישראליות נוספות בתחום המים יכולות להיות כר נרחב לשיתוף פעולה
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה בקשה ירדנית לקבל תוספת מים מישראל על-רקע המתיחות בין שתי המדינות    המלך עבדאללה מנסה תקופה ארוכה לבחוש בפוליטיקה הפנימית בישראל ולעורר פרובוקציות בהר-הבית, הגיע הזמן שיחדל מכך ויחזיר את היחסים לתיקונם
איציק וולף
גורם דיפלומטי רשמי באיחוד האמירויות צוטט ברשת CNN ותקף את הניסיון של בנימין נתניהו לנכס לעצמו את החתימה על 'הסכמי אברהם'    "איחוד האמירויות חתמה על ההסכמים בשל התקווה וההזדמנויות שהם מספקים לעם שלנו, ולא למנהיגים"
איציק וולף
שר החוץ של איחוד האמירויות הודיע כי מדינתו חתמה על 'הסכמי אברהם' מתוך כוונה לבסס קשר אסטרטגי עם מדינת ישראל וכי לא תהיה מעורבת בתהליכי בחירות פנימיים בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il