X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
המשטרה הציעה לרב-פקד צ' - אשר התלוננה על הטרדה מינית בידי מפקד להב דאז - לחזור בה מההליכים המשמעתיים נגדה, אם תסכים למחוק את תביעתה האזרחית נגד אלשיך רוזן: ההליכים נמשכים רק כדי לסייע לאלשיך בניהול הגנתו קובע גם שרח"ט תביעות, דדו זמיר, מסר לו מידע שקרי בעניינים מהותיים במהלך בדיקת תלונתה הקודמת של צ'
▪  ▪  ▪
ריטמן. נאלץ לפרוש [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

המשטרה ניסתה למעשה לסחוט את רב-פקד צ', המתלוננת נגד ניצב בדימוס רוני ריטמן, כאשר הציעה לה לבטל את ההליכים המשמעתיים נגדה אם תחזור בה מתביעה אזרחית שהגישה נגד המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך. ראש חטיבת התביעות במשטרה, תת-ניצב דדו זמיר, מסר מידע שקרי לנציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן, בנוגע לעניינה של צ'. כך עולה (יום א', 11.4.21) מהחלטה יוצאת דופן בחריפותה של רוזן, הקובע עוד, כי גם תשובותיו הנוכחיות של זמיר לא היו מדויקות.
צ' התלוננה לפני חמש שנים, כי ריטמן - אז מפקד להב 433 - הטריד אותה מינית. התלונה הייתה חלק מעימות קשה ביותר בין ריטמן לבין תת-ניצב גיא ניר, שהיה אז ראש חטיבת המודיעין במטה הארצי והמפקד הישיר של צ'. אלשיך העניק גיבוי מלא לריטמן, אך הלה נאלץ לפרוש לאחר שבג"ץ הורה לאלשיך לבחון שוב את ההחלטה שלא לפטרו. במקביל פתחה המשטרה הליכים משמעתיים נגד ניר וצ', אך אשתקד נאלצה לחזור בה מן ההליך נגד ניר וסוכם שהוא יפרוש תוך שמירת מלוא זכויותיו.
אשתקד קבע רוזן, כי המשטרה ממשיכה לנהל את ההליך נגד צ' למרות פסק דין חלוט של בית המשפט המחוזי, אשר נתן תוקף של פסק דין להסכמה בין הצדדים ולפיה יבוטלו כתבי האישום המשמעתיים. זאת, גם לאחר שכאמור חזרה בה מן האישום נגד ניר, "המחולל העיקרי של האירועים, אשר אישר בכתב ובעל-פה, כי כל המעשים המיוחסים לפונה [צ'] התבצעו בידיעתו ותחת מטרייתו הפיקודית ומלוא אחריותו כמפקד". רוזן גם ציין, כי המשטרה הייתה מוכנה לבטל את ההליך נגד צ' אם זו הייתה מוחקת את תביעת הדיבה שהגישה נגד אלשיך ודוברת המשטרה דאז, מירב לפידות, במסגרת מה שהגדירה כ"ניקוי שולחן כללי" מן הפרשה. רוזן העביר בינואר השנה את החלטתו לממלא-מקום פרקליט המדינה, עמית איסמן.
"תמונה חלקית, שלא לומר מגמתית"
עשרה ימים לאחר מכן הגישה צ' תלונה נוספת, מגובה בידי ניר, ובה טענה לשורה של שקרים מצד המשטרה מול רוזן - אשר קבע שהתלונה מוצדקת ומתארת "תמונה קשה ומטרידה לא מעט". בעוד זמיר הודיע לרוזן שהתיק נגד ניר ייסגר בלא שהוא יידרש לפרוש מן המשטרה כתנאי לכך, ההודעה לבית הדין המשמעתי כללה התניה מפורשת שכזאת. רוזן אומר: "במהלך בירור התלונה הקודמת, מסרה התביעה [המשמעתית] לנציבות מידע לא נכון החוטא לאמת, באופן שנוח לגרסתה ותומך בעמדתה... חלף הצגת תמונה שלמה ואובייקטיבית, המשקפת המציאות העובדתית כהוויתה, בחרה התביעה להציג לפני הנציבות תמונה חלקית, שלא לומר מגמתית".
עוד קובע רוזן, כי המשטרה שיקרה לו בנוגע למחיקה ההדדית של ההליך המשמעתי נגד צ' ותביעתה נגד אלשיך. המשטרה טענה אז, כי ההצעה הייתה למחוק את כל התביעות, כולל זו שהגיש ניר נגד גורמים במשטרה - אלא שתביעה כזו כלל לא הייתה קיימת. באותה עת, התביעה האזרחית היחידה הייתה של צ' נגד אלשיך. המשטרה טענה כעת, כי תשובתה הייתה תוצאה של בלבול ואי-הבנה (כלשונה).
רוזן דוחה הסבר זה: "במהלך פגישה בנציבות במסגרת בירור התלונה הקודמת מסרה התביעה המשטרתית לנציבות עובדות שגויות, שיכלו להיבדק בנקל קודם הפגישה, או להימסר במסגרת תגובה סדורה לנציבות בנושא. אין מדובר בעניין פעוט וזניח. מדובר בנופך כללי הצובע הצעת התביעה המשטרתית בצבעים שונים בתכלית מאלה שצבעו אותה קודם לכן, ומשנה את כלל מאפייניה". כעת מתברר, כי "מדובר היה בבקשה ספציפית למדי, שהופנתה לפונה בלבד, שמטרתה אחת ביטול - התביעה שהגישה כנגד המפכ"ל לשעבר.
"מדובר בהצעה פסולה בתכלית הפסלות"
"לא ניתן להקל ראש בהצעה פסולה זו של תנ"צ זמיר. רח"ט תביעות במשטרת ישראל פונה לנאשמת בהליך המתקיים בבית דין משמעתי, ומציעה לה לחזור מכתב האישום נגדה, אם תסכים למחוק או לחזור מתביעה אזרחית שהגישה, כאזרחית במדינה, המממשת זכותה לפנות לערכאות על פגיעה בשמה. מדובר בהצעה פסולה בתכלית הפסלות. בכוחה של הצעה שכזו לאיין רצונה החופשי של הפונה, עד נסיגה ממימוש זכותה האזרחית, וזאת מחשש להמשך ניהול ההליך נגדה בבית הדין המשמעתי, על כלל המשמעויות הנלוות לכך.
"יתרה מכך, בהצעה זו יש כדי להוסיף ולחזק גרסת הפונה [צ'], בדבר קשר בל ינותק בין ההליך המשמעתי המתנהל בעניינה לבין התביעה האזרחית שהוגשה על ידה כנגד מפכ"ל המשטרה לשעבר [אלשיך], בהמשך לעדות שמסרה במח"ש נגד קצין בדרגת ניצב [ריטמן] על הטרדה מינית; ובדבר התעקשותה הבלתי מתפשרת של התביעה 'להמשיך ולהחיות' את ההליך, משך למעלה מחמש שנים, ולו ברמה ההצהרתית, אך כדי לטפח הקרקע תחת קו ההגנה של הנתבע על ידה בתביעתה". כלומר: המשטרה ממשיכה לנהל את ההליך נגד צ' רק כדי לסייע לאלשיך במישור האזרחי.
רוזן מוסיף: "גרסתו הבלתי מדויקת, בלשון המעטה, של תנ"צ זמיר לנציבות, תואמת את הנטען בתלונתך, לפיו תנ"צ זמיר ביקש להציג הצעתו הפסולה בדרך של 'ניקיון שולחן' כללי, שלא היה נתון ואפשרי באותה עת. 'ניקיון כללי' שיש בו ניסיון לערפל הצעה פסולה לחזור מכתב אישום המתנהל נגדך בבית הדין המשמעתי, אם תסכימי לחזור מתביעה אזרחית כנגד המפכ"ל לשעבר". לדברי רוזן, "הנני מתקשה להתנכר לתחושתך הקשה, כך תלונתך, לפיה המשך ההליך המשמעתי נגדך לאורך שנים רבות מונע משיקולים הקשורים בטבורם להליך האזרחי שהגשת בנפרד, כמצוין לעיל, והיותך מתלוננת בעבירת מין, שהובילה לפרישתו מהמשטרה של קצין בדרגת ניצב".
רוזן מסכם בנוגע לשקריה של המשטרה: "מדובר בהתנהלות שלא ניתן להסכין עימה. נציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות לא תוכל לקיים שליחותה על-פי חוק, ללא שיתוף פעולה וסיוע מלא מהנדרשים לצורך בירור תלונה ועיקר מסירת עובדות נכוחות ומדויקות לחלוטין. לא מדובר בהוויה ערכית מתבקשת, אלא בהוראת חוק קוגנטית. הדברים מקבלים משנה תוקף משמדובר בתביעה המשטרתית, האמונה על מערך של מאות מייצגי מדינה בערכאות". הוא העביר את ממצאיו לאיסמן ולמפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי.

תאריך:  11/04/2021   |   עודכן:  11/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה ניסתה לסחוט המתלוננת נגד ריטמן ומסרה לרוזן מידע שקרי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נו ומישהו יתן את הדין על השקר? ל"ת
אזרח מאוכזב  |  11/04/21 12:09
2
אני מאוד מקווה שחוות הדעת
בני בנקר  |  11/04/21 12:34
3
מעניין
פלג א  |  11/04/21 14:34
4
האומנם בישראל
סוחטים?  |  12/04/21 10:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
קצינה הטוענת שהוטרדה מינית בידי קצין בכיר תבעה לאחר פרסום באתר הארץ, לפיה אלשיך כינה אותה "עבריינית"    אלשיך הכחיש ובית הדין קבע: לא הוכח שהוא אמר את הדברים
איתמר לוין
שלושה פסקי דין מהרבעון הראשון של השנה מלמדים שזהו העונש הקבוע; באחד המקרים הטיל בית הדין קנס במקום פיצוי למתלוננים שנקבע בהסדר הטיעון    שוטר בלהב 433 קיים קשר חברתי עם חשודה בפרשת טלגראס    בית הדין זיכה שוטר תוך ביקורת קשה על מח"ש והתביעה המשמעתית
איתמר לוין
לא תיעדה בערבית, כפי שדורש החוק וכפי שהנחה שוב ושוב בית המשפט העליון, את חקירתו של מחבל שהיה מעורב בפיגוע קטלני בהר-הבית    אלרון: תיעוד כתוב של החקירה בשפת הנחקר אינו נתון לשיקול דעתם של גורמי החקירה; המדובר בחובה חוקית מפורשת, ועל המדינה לקיימה ככתבה וכלשונה
איתמר לוין
הפרקליטות הורתה באוגוסט שעבר לפתוח בחקירה נגד פיליפסון, לשעבר ראש מחלקת תביעות תעבורה, לאחר שרוזן קבע שהיא אחראית למסירת מידע שקרי לבית המשפט בנוגע למצלמות המהירות    כעת היא מיועדת לתפקיד סגן מפקד מפקדת הקורונה - כפוף לאישורו של אוחנה    המשטרה: אחרי שנתיים ללא תפקיד ובהעדר החלטה בעניינה, הוחלט לשבץ אותה מחדש
איתמר לוין
זיכתה לחלוטין את מי שהיה סגן חשב משרד החוץ, שוקי גבאי, מהאשמות של שוחד וגניבה    קובעת: מאחורי החקירה עמדה מי שהייתה מנהלת מחלקת התשלומים במשרד, כוכבית יצחקי, שכבר העלילה על גבאי; המשטרה אפשרה לה לבצע חלק ניכר מפעולות החקירה, ובנקודה אחת מתעורר חשד לפברוק ראיות    החוקרים השפילו בצורה גסה את גבאי והתעלמו לחלוטין מטענותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il