X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מרב מיכאלי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
סקר אתר המדד:
מצביעי סער וגנץ העדיפו אסטרטגיה
95% ממצביעה של מרב מיכאלי הצביעו למפלגת העבודה בגלל אידיאולוגיה שלושה רבעים ממצביעי ימינה ומרצ הצביעו מסיבות אידיאולוגיות נדידת קולות הליכוד לציונות הדתית מסיבות אסטרטגיות גרמה למספר נמוך של מצביעים אידיאולוגיים עבורה

האם הציבור מצביע למפלגה מסוימת מתוך אידיאולוגיה או דווקא משיקולי אסטרטגיה? אתר המדד, בראשות שמואל רוזנר, האוסף ומנתח נתונים על פוליטיקה, חברה וזהות בישראל ודווח לציבור על מגמות ותובנות חדשות בתחומים אלה, קיים לפני כמה שבועות משאל בנושא.
האם ההצבעה שלכם בבחירות הייתה יותר ״אידיאולוגית״ או יותר ״אסטרטגית״. כלומר, האם עשיתם בחירה לפי מי המפלגה שהכי קרובה לעמדותיכם, או שמא בחרתם למי להצביע בהתאם לתוצאה הכללית שהייתם רוצים להגיע אליה.
שני סוגי ההצבעה לגיטימיים ובכל זאת מעלה המשאל, שיש פערי שיקולים בין מצביעי מפלגות שונות, חלקם לא מפתיעים וחלקם קצת מפתיעים.
ראו את הגרף שמתאר את שיעור ההצבעה האידיאולוגית למפלגות שונות. כפי שניתן לראות, המצביעים של בני גנץ וגדעון סער הם אלה שבמובהק בחרו אסטרטגיה על פני אידיאולוגיה - כגון במטרה להפיל את נתניהו או כדי שיהיה ראש ממשלה יודע לאחד וכדומה - רק 44% ממצביע תקווה חדשה הצביעו מסיבה אידיאולוגית ורק 43% ממצביעי כחול לבן הצביעו מסיבה זו.
מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי מובילה את הרשימה עם 95% הצבעה אידיאולוגית. אחריה, עם כשלושה רבעים (74%) מצביעים אידיאולוגיים מרצ של ניצן הורוביץ וימינה של נפתלי בנט. יש עתיד בראשות יאיר לפיד זוכה ל-70%. לציונות הדתית הצביעו 68% מסיבות אידיאולוגיות למרות שמדובר במפלגה אידיאולוגית, וזאת בשל העובדה שלמפלגה הצביעו אנשי ליכוד מסיבות טקטיות. שיעור דומה של כשני שלישים מקבלת הליכוד - 67%.

[תרשים: אתר המדד]
תאריך:  22/04/2021   |   עודכן:  22/04/2021
+ימינה נגד ישראל ביתנו: לא נקבל הדרת חרדים
11:12 23/04/21  |  עידן יוסף

ימינה בתגובה לדרישת ישראל ביתנו להדיר את החרדים מהממשלה: "בנט לא יקבל חרם על החרדים או על נציגיהם, ולא על-אף קבוצה בישראל. כל ממשלה בה נשתתף תדאג לכלל אזרחי ישראל, ולא תסמן אף מגזר לרעה. כל מפלגה שתקבל את קווי היסוד של הממשלה תוזמן להצטרף אליה".

+ממשלה חלופית: מחלוקת על הפריטטיות
10:38 23/04/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נתק בין הליכוד לימינה ולתקווה חדשה ומגעים מואצים בקרב מפלגות הגוש המתנגד לנתניהו  ▪  מפלגות אלה לא הגיעו לכלל הסכמה באשר לזהות ראש הממשלה המיועד, לשאלת הפריטטיות בממשלה ולהחזקה בתיקים הרגישים

לפיד וסער. המגעים נמשכים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+סקר בחירות: ירידה לסער ולליברמן
09:40 23/04/21  |  עידן יוסף

סקר רדיו 103 בשאלה למי היית מצביע אילו היו הבחירות מתקיימות היום: הליכוד 30; יש עתיד 20; ימינה 9; שס, יהדות התורה 8; כחול לבן, העבודה 7; הציונות הדתית, הרשימה המשותפת 6; ישראל ביתנו, מרצ, רע"ם 5; תקווה חדשה 4. גוש נתניהו מקבל 52, ובתוספת בנט - 61.

+הסכמות בגוש נגד נתניהו לשינויים ליברליים בדת ומדינה
00:34 23/04/21  |  עידן יוסף

הסכמות בין בנט-לפיד-ליברמן: אם תוקם ממשלה, ענייני דת ומדינה ינוהלו עפ״י רבני צהר. המשמעות: מתווה משה ניסים לגיור, פירוק מונופול הכשרות, ומינוי רבנים ראשיים ציוניים (חדשות 12). לא נמסר לגבי הסכמות בנושא אופי השבת הציבורית ומתווה הכותל הרפורמי.

+מחלוקת לגבי חלוקת התיקים בקואליציית גוש מתנגדי נתניהו
23:23 22/04/21  |  עידן יוסף

סלע המחלוקת העיקרי במגעים בין לפיד לבין בנט וסער, שמתנהלים כיחידה אחת במשא-ומתן, הוא סוגיית התיקים. יו"ר יש עתיד מעוניין להקים ממשלה רזה שתכלול 18 שרים, אך המפתח שסוכם בין הצדדים הוא מינוי של שר לכל 3 ח"כים - זאת כדי להגיע לממשלה שיכהנו בה 20 שרים. אומנם מדובר ביותר שרים ממה שלפיד התכוון, אך זהו מספר מספיק קרוב ל-18 השרים שלפיד שאף שיכהנו בממשלה (חדשות 12).

+לפיד וגנץ נועדו שוב; גפני ביטל פגישה עם גנץ
20:48 22/04/21  |  עידן יוסף

יו"ר כחול לבן השר בני גנץ וראש יש עתיד יאיר לפיד נפגשו הערב פעם נוספת על-מנת להמשיך את הניסיונות להרכבת "ממשלת אחדות ישראלית", כלשון לפיד, שתסיים את שלטון נתניהו ותביא לשיקום מדינת ישראל, כהגדרתם (חדשות 12).
בתוך כך, ביטל יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה ‏גפני, פגישה עם לפיד שנקבעה ליום שני. זאת בעקבות לחץ פנים חרדי וחשש מהפרשנות שניתנה לפגישה לפיה הוא בוחן שיתופי פעולה עם ממשלת בנט-לפיד. על-פי העיתונאי יעקב ריבלין, הסיבה לביטול היא שיחת טלפון מלשכת ראש הממשלה לבית הרב חיים קניבסקי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצביעי סער וגנץ העדיפו אסטרטגיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בלבול מושגים....
אליפז לוי  |  23/04/21 01:05
 
- צודק אליפז. שום אידיאולוגיה
מ. עמיר  |  25/04/21 05:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2021
מירב ארד
לאחר שאמר השבוע כי הוא מבין שהליכוד בדרך לאופוזציה הציג בפוסט שכתב בפייסבוק לאן "המצב ידרדר בממשלת 'רק לא ביבי' שתקום פריטטית"
רבקה שפק-ליסק
הצביעות של נתניהו בנוגע לשיתוף פעולה עם מפלגות ערביות ממש זועקת לשמיים    אם הוא חובר לרע"ם כדי להקים ממשלת ימין, המפלגה הערבית כשרה למהדרין    אבל, אם לפיד חובר לרע"ם או למפלגה הערבית המשותפת זה שיתוף פעולה עם טרוריסטים
איציק וולף
יו"ר ימינה תקף את ראש הממשלה ואמר כי גם המצביעים הימנים מאסו בסגנון המתקפות הצפויות של הליכוד עליו    "בעדיפות ראשונה - ממשלת ימין, אם בליכוד ייכשלו במשימה - אפעל לממשלת אחדות לאומית בתנאי שאוכל לשמור בה על השקפת העולם הלאומית
איתמר לוין
הליכוד טוען שבשורה של מדינות "מי שהוטלה עליו משימת הרכבת הממשלה יוכל לעשות זאת גם אם אין לו רוב בפרלמנט"    בדיקת העובדות מעלה שזהו שקר גס: אין שום מדינה כזאת בעולם הדמוקרטי, ואפילו במשטרים נשיאותיים מאשר הפרלמנט את הרכב הממשלה    משמעות הצעתו של הליכוד היא שלא יהיה לממשלה צורך בכנסת כדי למשול - וכך בנימין נתניהו יהפוך לרודן
איציק וולף
מפלגת הליכוד ממשיכה לנסות להכשיר את האפשרות של שינוי שיטת הבחירות ועריכת בחירות ישירות לראשות הממשלה    "לא נחזור לפלונטר. ראש הממשלה שייבחר במשאל עם לא יהיה חייב קואליציה של 61 חברי כנסת להקמת ממשלה"    לפיד: ממשלת אחדות ישראלית היא הדבר היחיד שיכול למנוע בחירות חמישיות ולא הטריקים והשטיקים
רשימות נוספות
הליכוד: משבר במגעים עם בנט  /  עידן יוסף
רגב מאשימה את זוהר ולוין בכישלון  /  עידן יוסף
נתניהו: רוצים משאל עם עלי? קדימה  /  איציק וולף
בכנסת: "מסדרים" את הוועדה המסדרת  /  מרדכי ליפמן
רע"ם ביום בהיר  /  אליהו קאופמן
עבאס עדיף על לפיד  /  אהרן פאפו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il