X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סולברג: העובדה שאלמנתו הסכימה לשידור בידי דרוקר היא בעלת חשיבות מכרעת; כאשר ההגנה טוענת נגד אופן גביית העדויות, יש אינטרס בכך שהציבור יוכל להתרשם ולהחליט
▪  ▪  ▪
סגל. עד, לא חשוד [צילום: תיק תקשורת]
הטעות של סולברג
אחד הנימוקים של השופט נעם סולברג הוא, שנוכח טענות ההגנה נגד אופן גביית העדויות בתיקי נתניהו - חשוב שהציבור יוכל להתרשם ולשפוט בעצמו. בכך הוא טועה. טענות ההגנה מכוונות בעיקרן לאופן שבו הפכו ניר חפץ ושלמה פילבר מחשודים מרכזיים לעדי מדינה. שעיה סגל מעולם לא נחשד בדבר ומסר עדות בלבד. לפיכך, המשל אינו דומה לנמשל.

העיתונאי רביב דרוקר רשאי לשדר את התיעוד החזותי של עדותו של איש התקשורת המנוח שעיה סגל בתיק 1000 נגד בנימין נתניהו. כך קובע (יום א', 25.4.21) שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג.
סגל היה מאנשי התקשורת של משפחת נתניהו ומסר עדות (ולא נחקר כחשוד). דרוקר ביקש לשדר את התיעוד החזותי של העדות בתוכנית "המקור", בית המשפט המחוזי בירושלים (השופט רפי יעקובי) דחה את הבקשה, אך סולברג קיבל את ערעורו של דרוקר. אלמנתו של סגל, שרה סגל, לא התנגדה לבקשה והסכמתה היא הנימוק העיקרי שהוביל את סולברג לקבל אותה.
סגל העיד, כי שרה נתניהו סירבה לשלם עבור שירותיו של סגל, למרות שהלה השקיע ימים רבים במתן שירותי ייעוץ. בגין ימי ייעוץ בודדים שילם נתניהו לסגל בהמחאה 2,500 שקל כנגד חשבונית. אולם משהתגלה הדבר לשרה נתניהו, היא הקימה צעקות ודרשה מסגל להשיב את הכסף. סגל נאלץ להשיב את הסכום שקיבל, במזומנים.
סולברג אומר כי החוק אוסר לפרסם תיעוד חזותי (להבדיל מתמלילים) של נחקרים בשל חשש מפגיעה בפרטיותם בשעתם הקשה. לכן, אם הנחקר מסכים לפרסום - יש לכך משקל רב. במקרה הנוכחי מדובר כאמור מי שכבר הלך לעולמו, ויש חשיבות לשמירה גם על כבודו של נפטר. אך מאחר שלא ניתן לשאול את סגל עצמו, ומתוך הנחה שאלמנתו לא הייתה מסכימה לפרסום שיבזה אותו - הרי שהיא רשאית למחול על כבודו ויש משקל רב להסכמתה. לכך מצטרפת העובדה, כי סגל נחקר כאמור כעד ולא כחשוד.
עוד אומר סולברג, כי קיים אינטרס ציבורי רב בפרסום זה: "עסקינן בחומרים הנוגעים להתנהלותו של ראש ממשלה מכהן, ליחסיו עם צוותו ויועציו. מטבע הדברים, לציבור עניין רב בפרסומם. גם עיון בתמלילים שהוגשו מעלה, כי ישנו אינטרס ציבורי במידע הגלום בהם... בנסיבות שבהן מעוררת ההגנה טענות לגבי האופן שבו נגבו ההודעות בחקירותיו של ראש הממשלה, קיים אינטרס ציבורי ממשי בפרסום התיעוד החזותי והקולי של החקירה... יצפה הציבור בתיעוד מן החקירה ויתרשם, כחוכמתו, מן הדרך שבה חקרה המשטרה את אחד העדים בפרשה".
סולברג דוחה את טענת ההגנה, לפיה לפרסום כזה עלול להיות אפקט מצנן על נחקרים עתידיים, שיחששו מפני פרסום דומה. "אם יידעו נחקרים פוטנציאליים, כי ינתן משקל משמעותי, אולי אף מכריע להסכמתם או להסכמת מי שבא בנעליהם - יפחת חששם מלשתף פעולה עם חוקריהם. משקבענו, כי מבלעדי הסכמת הנחקר, או שארו, לפרסום - ספק רב אם בית המשפט יאֵות להתירוֹ - מצטמצם אפוא החשש מפני אותו 'אפקט מצנן'".
טענה נוספת הייתה, שמדובר במתן הכשר להדלפה פסולה. סולברג דוחה גם אותה: "אכן כן, תופעת ההדלפות מחדרי החקירות ומן הדיונים הסגורים בפרקליטות - בזויה, יש להילחם בה ולמגרה. אולם, בעניין דנן, אין אנו יודעים מהיכן הגיע התיעוד, מיהו זה אשר מסרוֹ; ולאיזה צד במשפט הוא 'שייך'. שלוש פרשיות שונות מתנהלות נגד ראש הממשלה, בצדו נאשמים נוספים, לכל אחד מהם עורכי-דין, ולצדם: מתמחים, מזכירות ומעתיקים. בנסיבות הללו, אין אנו
יכולים להצביע על 'המקור' שממנו דלף התיעוד אל 'המקור'". לבסוף אומר סולברג, כי מאחר שהפרקליטות הצהירה שלא תגיש את עדותו של סגל כראיה במשפט נתניהו, פוחת החשש שפרסום התיעוד החזותי יזהם את ההליך.
השופטים יעל וילנר ואלכס שטיין הסכימו עם סולברג. את דרוקר ורשת ייצגו עוה"ד זאב ליאונד, דור ליאונד ופרייס סיטון; את נתניהו ייצגו עוה"ד עמית חדד, נעה מילשטיין, אביחי יהוסף ויאיר לשם; ואת המדינה - עוה"ד איתמר גלבפיש ואלון גילדין.

תאריך:  25/04/2021   |   עודכן:  25/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיעוד עדותו של סגל ישודר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אומר סולברג
באום  |  25/04/21 10:35
2
כב הנשיאה
היכל "הצדק"  |  25/04/21 10:55
3
הכוונה להבאיש את ריחו של ביבי
טירה  |  25/04/21 12:17
4
אויב האזרחים לצאת מבלפור
ביריה  |  25/04/21 13:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
30 פעם נדרשו אנשי וואלה לשנות פרסומים הנוגעים לאישים פוליטיים: 14 פעמים לפרסם נגד אנשי ימין, 15 פעמים נגד אנשי מרכז/שמאל ורק פעם אחת לסייע לאיש ימין
איתמר לוין
בסוף 2016 היה מוכן ישועה לפטר ולשכור כתבים כדי להכשיר את מינוי העורך הראשי    החקירה הראשית ציירה הזנייה של וואלה ולא היה בה קשר ישיר עם נתניהו    החקירה הנגדית תהיה ארוכה ורבת חזיתות
איתמר לוין
ההגנה ביקשה הפסקה של חודש; התביעה התנגדה להפסקה כלשהי    ישועה: וואלה לא היה אתר שמאל קיצוני; מה שנתבקשנו לעשות לא היה קשור לשמאל קיצוני    מבהיר שלא קיבל הבטחה כלשהי מרשות ניירות ערך בתמורה לעדותו
איתמר לוין
אמרה שיאיר נתניהו "כל היום מנתר את הדברים, כל היום בדיגיטל" ומעדכן את הוריו    ישועה מעיד: הפרקטיקה הייתה שלא מפרסמים תחקירים על נתניהו, אבל כן מפרסמים את תגובותיו    מתאר כיצד בנובמבר 2016 ניסה להכשיר בעיני משפחת נתניהו את מינויו של אבירם אלעד לעורך הראשי    איריס אלוביץ: "אני מוכנה בשביל הקבוצה למכור את נשמתי לשטן"
איתמר לוין
חוק יסוד הממשלה אינו אומר מי קובע שראש הממשלה נמצא בנבצרות    סביר להניח שהסמכות היא בידי הממשלה ואולי בידי הכנסת; ברור שהיא איננה בידי היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון    אבל מנדלבליט סבור שיש לו סמכות כזאת, ובכך מלמד שאין לו בעיה לבצע הפיכה - שתהיה חמורה בדיוק כמו מצב בו היועץ הביטחוני לממשלה (הרמטכ"ל) יחליט על נבצרות של ראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il