X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאות אלפים יגיעו הלילה לקבר רשב"י

האם יישמר התו הירוק במירון

לטענת עו"ד אורי רגב, מנכ"ל חדו"ש, ההסתמכות על התחייבות של גבאי קהילות להגעת רק בעלי תו ירוק היא שערורייתית "מי שזוכר את האירועים והחתונות ההמוניות במגזר החסידי בתקופת הקורונה בניגוד לחוק ובהתעלמות מלאה של המשטרה, מבין שבישראל שלטון החוק ושלום הציבור הם שיקולים בערבון מוגבל מאוד"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

מאות אלפי בני אדם צפויים להגיע הערב ומחר לקבר רשב"י במירון שבגליל העליון לציון ל"ג בעומר. אלפי שוטרים צפויים לאבטח את החוגגים. מארגני ההילולה במירון אומנם התחייבו לשמירה על הנחיות הקורונה העדכניות ועל התו הירוק, אך רבים סבורים שמדובר בהתחייבות שלא ניתן יהיה לקיים.
"הפיאסקו המסתמן במירון אינו רק דוגמה קיצונית לכך שהפוליטיקה בנושאי דת ומדינה גוברת על כל שיקול בטיחותי או בריאותי, אלא כרוכה בו גם סכנת נפשות ממש. מארגניו במשרד לשירותי דת מתארים אותו כ'אירוע המורכב בישראל והגדול בעולם - אחרי תקופת הקורונה', ובהתחשב בעובדה כי צפויים להגיע אליו מאות אלפי אנשים, שערורייתית ההחלטה לחסום פוליטית אישור של תקנות בריאות מחייבות ומיוחדות לאירוע, ולהסתמך על 'התחייבויות של גבאי קהילות החסידים על כך שיגיעו רק בעלי תו ירוק מתחסנים או מחלימים'", אמר עו"ד אורי רגב, מנכ"ל ארגון חדו"ש לחופש דת ושוויון.
לדבריו, מי שזוכר את האירועים והחתונות ההמוניות במגזר החסידי בתקופת הקורונה בניגוד לחוק ובהתעלמות מלאה של המשטרה, מבין שבישראל שלטון החוק ושלום הציבור הם שיקולים בערבון מוגבל מאוד, וגדולי התורה הם המחליטים העליונים והאחרונים. "יש לקוות שבדרך נס לא יפגע איש, אך אם לא יתרחשו נסים מחר במירון ידוע על מי האחריות. התיקון הדרוש ברור: הפרדת הדת מהפוליטיקה והחזרת שלטון החוק והשוויון בפני החוק על-כנו", אמר.

תאריך:  29/04/2021   |   עודכן:  29/04/2021
+כ-40 אלף חוגגים הגיעו למירון בתחבורה הציבורית
22:43 29/04/21  |  עידן יוסף

עד לשעה 22:00 יצאו מכל רחבי הארץ 1,109 אוטובוסי תחבורה ציבורית לכיוון מירון, המסיעים כ-50,950 נוסעים. מתוכם יותר מ-798 אוטובוסים כבר הגיעו אל ההר, בהם 39,900 אלף נוסעים. בשעות הקרובות צפויים להגיע 311 אוטובוסים נוספים מרחבי הארץ.
בנוסף, עד כה הפעיל משרד התחבורה 167 הסעיות מתחנת הרכבת בכרמיאל, בהם כ-10,205 נוסעים מבאי ההילולה, וכן 648 הסעיות מחניוני הרכב הפרטי בכחל ובצבעון, ומהחניונים בצפת, פרוד ועין הוזים. בהסעיות אלה נסעו מעל 27,625 איש. חניון כחל לרכב הפרטי נסגר בשל תפוסה מלאה.

+כ-28 אלף נוסעי תחבורה ציבורית הגיעו למירון
20:52 29/04/21  |  עידן יוסף

עד לשעה 20:00 יצאו מכל רחבי הארץ 923 אוטובוסי תחבורה ציבורית לכיוון מירון, המסיעים כ-42,300 נוסעים. מתוכם יותר מ-600 אוטובוסים כבר הגיעו אל ההר, בהם 28 אלף נוסעים. בשעות הקרובות צפויים להגיע 330 אוטובוסים נוספים מכל רחבי הארץ להילולת ל"ג בעומר. המספר אינו כולל אוטובוסים פרטיים.
עד כה הפעיל משרד התחבורה 128 הסעיות מתחנת הרכבת בכרמיאל, בהם כ-9,000 באי ההילולה, וכן 454 הסעיות מחניוני הרכב הפרטי בכחל ובצבעון, ומהחניונים בצפת, פרוד ועין הוזים. בהסעיות אלה נסעו מעל 20,500 איש. חניון כחל לרכב הפרטי נסגר בשל תפוסה מלאה.

+"מי שעולה למירון - דמו בראשו"
10:06 29/04/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

טוענים כי הלחצים הפוליטיים שהופעלו ביחס לחגיגות ל"ג בעומר הביאו למצב שבו לא ניתן יהיה לאכוף את הנחיות התו הירוק ומי שיעלה לקבר רשב"י עלול להיות חשוף לחולי קורונה שמסתובבים במקום ללא פיקוח

העומס הצפוי - כמו בשנים שלפני הקורונה [צילום: מאיר וקנין/פלאש90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
מירב ארד
לעומת זאת בזמני שגרה, רק קבוצות מעטות מתעניינות בו, ובעיקר בהקשרים לאומיים ודתיים
חניאל פרבר
במה זכה רשב"י שיום הזיכרון שלו נעשה נחלת כלל ישראל, שכולם שמחים בו ומדליקים מדורות לכבודו? ובמה זכה שדרכו נתגלה הזוהר הקדוש?
מירב ארד
רב טפסר דדי שמחי חתם על צו האוסר הדלקת מדורות, לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים, והוא יחול על כל אזורי הארץ    לגבי אתר מירון, ייקבעו תנאים מיוחדים
איתן קלינסקי
ברכתי למדינתי בפתחה של השנה ה-74 לקיומה    שמירה על עולם התוכן של "ואהבת לרעך כמוך" מחייב אותנו להתריס נגד המציאות הקיימת, בה קיימת חלוקה קוטבית בלתי צודקת בעוגה הלאומית בין ציבור עובדים שכירים ובין המעסיקים
עמנואל איפרגן
גם כששמחים בשמחה של הדלקת מדורות או אם יש כאלו שגם עושים "על האש", צריכים לזכור כי יש לעשות זאת במקום שאינו מפריע לשכן או לאחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il