X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במכתב שנשלח לגולדרייך ביום ראשון על-ידי יועץ של שר החינוך, יואב גלנט, התבקש להסביר את נסיבות חתימותיו על עצומות פוליטיות ואת עמדתו ביחס אליהן אז, והיום עו"ד מיכאל ספרד: "אין שום תוחלת משפטית לשימוע שאליו זימנתם את מרשי, הפגישה היא שימוע בפני מה שראוי לכנות ועדה לבירור נאמנות ולגילוי סטיות פוליטיות נוסח ישראל, שלמרבה הבושה החליט שר החינוך להקים"
▪  ▪  ▪
פרופ' גולדרייך. שימוע על עמדות פוליטיות אז והיום [צילום: יוטיוב]

יועץ לשר החינוך, יואב גלנט, זימן אליו את פרופ' עודד גולדרייך, לשיחת שימוע לצורך בירור נסיבות חתימתו על שלוש עצומות, שני מכתבים פוליטיים ומאמר אחד. זאת, כחלק מן הבירור של זכאותו - אליבא דמשרד החינוך - לקבלת פרס ישראל. זאת, על-פי הנחיית בית המשפט העליון, בעקבות עתירה שהוגשה נגד ההחלטה לשלול מגולדרייך את הפרס.
במכתב שנשלח לגולדרייך ביום ראשון האחרון (2.5.21) התבקש להסביר את נסיבות חתימותיו על עצומות ואת עמדתו ביחס אליהן אז, והיום. מדובר בעצומה ממרס 2021 שקראה לאיחוד האירופי שלא לשתף פעולה עם אוניברסיטת אריאל, עצומה לפרלמנט הגרמני משנת 2019 בעניין ה-BDS, מאמר משנת 2014 שעסק בצידוקים להחרמה אקדמית, עצומה משנת 2011 נגד חוק החרם, עצומה משנת 2008 ומכתב שכתב לעורך עיתון הגארדיאן הבריטי בשנת 2005 ואשר טען כי החרמה מסייעת לשמירה על החוק הבינלאומי.
לטענת פרקליטו של גולדרייך, עו"ד מיכאל ספרד, מדובר בזימון שערורייתי שבו שר בממשלה מזמן אזרח לבירור שעניינו עמדותיו הפוליטיות של האזרח. בשל כך, ובשל טענה לחוסר סמכות של השר לשלול מגולדרייך את הפרס שבו זכה - הודיע ספרד כי גולדרייך מסרב להעביר התייחסות כתובה והסברים כפי שהתבקש.
"איני יודע כיצד המקלדת שלך לא רעדה כשבמכתבך ביקשת ממרשי להגיע לבירור שיעסוק - כך הבהרת במכתבתך - בנסיבות חתימותיו, לאורך תקופה המתפרשת על פני 16 שנים, על שישה מסמכים פוליטיים (שלוש עצומות, שני מכתבים ומאמר אחד), בעמדותיו הפוליטיות אז והיום בנושאים שונים, באופי פעילותו בארגון פוליטי, וביחסו לתנועה פוליטית", כתב ספרד לדוד פלבר, יועץ לשר החינוך ומנהל אגף א' במשרד, שזימן את גולדרייך לשיחת השימוע.
לטענת ספרד, הפגישה שאליה הזמין את גולדרייך בשמו של השר גלנט, והזמנה שנשלחה לאחר מכן לשליחת התייחסות בכתב, היא למעשה "שימוע בפני מה שראוי לכנות ועדה לבירור נאמנות ולגילוי סטיות פוליטיות נוסח ישראל, שלמרבה הבושה החליט שר החינוך להקים", כלשונו. לדבריו, ועדות כאלה פעלו בגוש הסובייטי ובארצות הברית בתקופת ציד המכשפות שהוביל ג'וזף מקארת'י. "הן סמל לרדיפה פוליטית אנטי דמוקרטית. מי שמציע לקיים הליך כזה לא למד היסטוריה ולא שינן עיקרים באזרחות", טען.
עוד הוסיף ספרד כי פסיקות בג"ץ הבהירו בעבר כי התחשבות בהתבטאויות של מועמדים לפרס ישראל שאינן נוגעות במישרין לפועלם המקצועי שהיה העילה לשיקול מועמדותם מהווה שיקול זר ופסול. "אין שום תוחלת משפטית לשימוע שאליו זימנתם את מרשי, שכן לשר אין שום סמכות לבטל את החלטת ועדת השופטים והשופטות משלא עולה טענה על הפרת תקנות הפרס או על ביצוע עבירה פלילית חמורה בידי המועמד", ציין.

תאריך:  06/05/2021   |   עודכן:  06/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרופ' גולדרייך זומן להסביר פעילותו הפוליטית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם הייתה מברר
פלג א  |  6/05/21 10:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרס ישראל
אלישע האס
מי שקורא לפעולות הפוגעות באינטרסים ופעולות של המדינה, ובחלקים גדולים מציבור האזרחים, לא ראוי להיות מופת ולא ראוי להוקרה כה גבוהה כפרס ישראל
זלמן שובל
"פרס ישראל" איננו מוטה פוליטית, וגם איננו צריך להיות כזה, אך מותר לצפות מהזוכים בו — אם לא להפגין אז לפחות להפנים שאין לשמוט את הקרקע מתחת לרגליה של המדינה שמעניקה אותו
בעז שפירא
בדרך כלל זוכי פרס ישראל מגיעים משכבה מאוד מוגדרת באוכלוסייה - אשכנזים, מבוססים כלכלית, "נאורים", בעלי תארים אקדמיים בלי סוף, בעלי קשרים בכל החלונות הגבוהים באקדמיה ומחוצה לה ומרושתים היטב בפסיפס החברתי העוטף אותם באהדה
דוד ארגז
"יכול להיות שיש אנשים שחושבים אחרת, אבל אני לא חושב כך", פרופ' עודד גולדרייך בתגובה לפסילת זכייתו
דן מרגלית
אם גולדרייך תומך בחרם מדעי על ישראל אפשר לתהות אם הוא אכן יכול לעבוד במכון ויצמן או בכל אוניברסיטה שהוא קורא להחרים    בעיקר שחרם מוביל לסגירה    אך מה זה נוגע לפרס ישראל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il