X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הותר לפרסום לאחר האיסור חסר התקדים

34 חודשי מאסר לאבי מוטולה

מנכ"ל אפריקה-ישראל תעשיות לשעבר הודה בשורה ארוכה של עבירות מרמה, גניבה וניירות ערך במסגרת פעולות שגרמו ל"בישול" דוחות הקבוצה בהיקף של 73 מיליון שקל בשנים 2014-2011
▪  ▪  ▪
מוטולה. הורה לבצע פעולות פליליות [צילום: חיל הים]

מנכ"ל אפריקה-ישראל תעשיות לשעבר, אבי מוטולה, ירצה 34 חודשי מאסר בשל שורה ארוכה עבירות מרמה, גניבה וניירות ערך, במסגרת מניפולציות של עשרות מיליוני שקלים בדוחות חברת-הבת דאז נגב קרמיקה. בית המשפט המחוזי בתל אביב התיר לפרסם (יום ב', 7.6.21) את הרשעתו של מוטולה ואת העונש אותו מבקשים הצדדים לגזור עליו במסגרת הסדר טיעון, לאחר שהשופט בני שגיא הטיל איסור פרסום חסר תקדים על פרטים אלו.
גילוי המעשים חייב את נגב קרמיקה לבצע תיקון של דוחותיה בהיקף של 73 מיליון שקל והיה מהגורמים לקריסתה ומכירתה. מוטולה הודה בעבירות של פרטים מטעים בדוחות כספיים, ריבוי עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד, שיבוש הליכי משפט, קבלת דבר במרמה, גניבה בידי מנהל והפרת אמונים. לפי כתב האישום המתוקן, מוטולה ניצל את מעמדו בקבוצה על-מנת להורות לכפופים לו לבצע פעולות - כולל פליליות - שיציגו מצגים משופרים ביחס לנתונים הכספיים שלה. מוטולה הורשע גם בגניבה של 1.4 מיליון שקל, לאחר שהציג מצג שווא בפני בעלי תפקידים בחברה וגרם לרישומים כוזבים בספריה.
לצידו של מוטולה הואשמו בשנת 2019 עשרה עובדים לשעבר בקבוצה: אביהו איבשיץ, שהיה סמנכ"ל הכספים של אפריקה תעשיות; גלית בן-מאיר דורי, שהייתה מנהלת שירות לקוחות בחברת נגב (נגזרו עליה ארבעה חודשי מאסר בהסדר טיעון); שאול משיח, שהיה מנהל התפעול של החברה; ורה יופה, לשעבר מנהלת המחלקה הכלכלית שלה; משיח דוד, שהיה הממונה על בקרת האיכות של נגב; תומר כובאני, לשעבר מנהל מחלקת סוחרים בחברה; יעקב ראוכורגר, שהיה מנהל מערכות המידע של אפריקה; גבריאל קליין, שהיה מנכ"ל חברות-הבנות ויה ארקדיה וסופר קרמיק; יעקב גרוהר, שהיה סמנכ"ל הכספים של חברות-הבנות; ומאירה בן-יוסף, שהייתה סמנכ"ל משאבי אנוש של אפריקה תעשיות ונגב קרמיקה. על ראוכורגר, משיח וכובאני נגזרו עבודות שירות במסגרת הסדר טיעון.
על-פי כתב האישום, מוטולה ואיבשיץ יזמו וביצעו בשנים 2014-2011 תוכנית שיטתית שמטרתה הצגת מצגים "משופרים" ומטעים ביחס לנתונים הכספיים של אפריקה תעשיות וחברות-הבנות שלה. זאת, בין היתר משום ששכרם נגזר מביצועיהן של החברות. השניים הורו לכפופים להם להקדים את מועד ההכרה בהכנסות (כך שהכנסות יירשמו לפני שהתקבלו בפועל), לרשום הכנסות כפולות ולנפח באופן תרמיתי את מלאי הקבוצה. פעילות זו בוצעה בעיקר לקראת תום הרבעונים ולנוכח הפערים שבין תוצאות הקבוצה בפועל לבין היעדים שנקבעו לה.
כתוצאה מפעילות מרמתית זו, כללו בשנים אלו אפריקה תעשיות וחלק מחברות-הבנות שלה פרטים מטעים רבים ביחס לסעיפים מהותיים בדוחות הכספיים, ובכלל זה הכנסות הקבוצה, רווחיה, יתרות לקוחותיה והמלאי שלה, והכל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. מוטולה השיג את שיתוף הפעולה של הכפופים לו באמצעות מתן טובות הנאה אישיות של חשבון נגב, כגון חופשות לדורי ובני משפחתה, הלוואה וטיסה לחו"ל לאיבשיץ ורעייתו, וכן טיפולי שיניים ומטבח לבן-יוסף.
כחלק מהפעילות המרמתית נהגו מנהלים ועובדים בקבוצה, בהנחייתם של מוטולה ואיבשיץ, באופן שיטתי ולאורך אותן שנים, לשייך הכנסות שנוצרו ברבעון העוקב לרבעון שכבר הסתיים, להכיר בהכנסות בגין סחורה שטרם סופקה ולעיתים אף בהכנסות בגין עסקות בהן טרם נקבע איזו סחורה אמורה להיות מסופקת ובאיזה מועד.
כמו-כן, בהנחיית מוטולה ואיבשיץ, פעלו מנהלים ועובדים בקבוצה כדי ליצור הכנסה פיקטיבית כפולה, בכך שחייבו בספרי הקבוצה חלק מלקוחותיה פעמיים. בנוסף, לקראת תום הרבעונים נהגו עובדים בקבוצה, בהנחיית מוטולה ואיבשיץ, להעביר באופן רישומי מלאי ממחסן וירטואלי למחסנים הכוללים מלאי הנספר בדוחות הכספיים, כך שמלאי הקבוצה גדל באופן כוזב. בגין מעשים אלו מייחס כתב האישום לכל הנאשמים עבירות דיווח על-פי חוק ניירות ערך, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הפרת אמונים בתאגיד ועבירות מנהלים על-פי חוק העונשין.
כאשר גילו רואי החשבון המבקרים חלק מסוים מן הפרטים המטעים בדוחות הכספיים, הנחו מוטולה ואיבשיץ עובדים בקבוצה להסתיר מרואי החשבון פרטים מטעים נוספים בדוחות הכספיים, ולהסביר להם שמדובר בטעות, וכל זאת על-מנת שהדוחות הכספיים יאושרו, ועל-מנת שלא תתגלה התוכנית העבריינית.

תאריך:  07/06/2021   |   עודכן:  02/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הריזרוט היוקרתי כולל 27 סוויטות ב - 4 מבנים לשימור בבית המכס ברמת הגולן    המלוןהוקם בהשקעה של 15 מיליון שקל    מחירי השקה: לילה אמצע שבוע החל ב-1,800 ש"ח. מחיר לילה סופשבוע החל ב-2,200 ש"ח
איציק וולף
התמורה שתקבל חברת מספנות ישראל עומדת על כ-151 מיליון שקלים    הסכום כולל מקדמה ששולמה לחברה בשנת 2015 על-ידי צד שלישי    על-פי ההסכם תספק חברת מספנות ישראל את כלי השיט עד לסוף שנת 2023
מירב ארד
בדיון משתתפים נציגי המל"ל, היועץ המשפטי של השב"כ, משרד המשפטים, המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל ועוה"ד אמי פלמור    מפכ"ל המשטרה יאשר את מצעד הדגלים    בן-גביר: "אצעד גם ברובע המוסלמי - ללא אישור"
עידן יוסף
תת-אלוף רן (רנכו) כוכב נכנס לתפקיד דובר צה"ל    אמר בנאומו בטקס החילופים: "כולנו מחויבים לממלכתיות ולראייה לאומית רחבה, אבל לא לניטרליות מלאכותית. אמון הציבור הוא הנכס היקר ביותר של צבא העם"
עידן יוסף
באל ג'זירה הוצג תיעוד חדש של גלעד שליט בשבי ותמונות של המנהרה שבה נחטף    מציג הקלטה שבה כביכול דבריו של אחד השבויים הישראלים    סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס: "יש מי שמפקפק ביכולת שלנו להמשיך בהתמדה"    ישראל מסרבת להעביר את הכסף הקטארי לרצועת עזה בדרכים שהיו מקובלות עד היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il