X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרקליט המדינה אימץ את המלצות הצוות שהקים

זדורוב יואשם שוב ברצח תאיר ראדה

איסמן: קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב ברצח הילדה בקצרין בשנת 2006 ולכן הפרקליטות תנהל את משפטו החוזר הצוות שהקים איסמן, ובו פרקליטים שלא היו מעורבים בתיק, תמך בעמדתם של בכירי הפרקליטות ושל הפרקליטים שטיפלו בבקשתו של זדורוב למשפט חוזר
▪  ▪  ▪
זדורוב. אחרי 15 שנים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט (יום ד', 14.7.21) לנהל את משפטו החוזר של רומן זדורוב המואשם ברצח הילדה תאיר ראדה בקצרין בשנת 2006. כך הודיעה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בנצרת, בו יתקיים המשפט.
בעקבות החלטתו של המשנה דאז לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, לערוך משפט חוזר בעניינו של זדורוב, הקים איסמן מה שמשרד המשפטים מתאר כ"צוות פרקליטים ותיקים ומנוסים, ממחוזות שונים, אשר לא היו מעורבים בכל שלב שהוא בניהול תיק זדורוב". הוא ביקש מן הצוות לעבור על כל הראיות בתיק ולבחון מחדש את התשתית הראייתית הקיימת בו, על-מנת להמליץ בפניו האם קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב. הצוות התבקש לבחון גם את הצורך בהשלמות חקירה והעברת חומרים שנאספו במהלך השנים.
הצוות גם בחן את הטענות שהעלה סניגורו של זדורוב, ירום הלוי, בפני איסמן. הוא המליץ כאמור לנהל שוב את התיק. המלצה זו עולה בקנה אחד גם עם המלצתם של המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מומי למברגר, מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות, רחל מטר-סקופסקי, וצוות הפרקליטים שטיפל בתיק במסגרת הבקשה למשפט חוזר. איסמן קבע, כי קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב וכי יש עניין ציבורי של ממש בניהול משפטו בשנית. הוא גם גנז מחוסר אשמה את התיק בעניינה של אולה קרבצ'נקו (א"ק), אשר בן-זוגה לשעבר ייחס לה את הרצח.
גלגולי התיק במחוזי ובעליון
ראדה הייתה בת 14 כאשר נרצחה בתאי השירותים של בית הספר "נופי גולן". זדורוב, יוצא אוקראינה יליד 1978, נעצר שבוע לאחר הרצח ולאחר שבוע נוסף הודה ברצח בפני מדובב שהוכנס לתאו ושחזר אותו. הוא נימק את הרצח בכך ש-ראדה לטענתו גידפה אותו. למחרת הודאתו חזר בו זדורוב, אך לאחר יומיים נוספים הודה שוב. זדורוב הורשע בבית המשפט המחוזי בנצרת בשנת 2010. במהלך הדיון בערעורו, בשנת 2013, הורה בית המשפט העליון למחוזי בנצרת לבחון שוב את הראיות.
בשנת 2014 שב המחוזי והרשיע את זדורוב, בהרכב אשר כלל שניים משופטי ההרכב המקורי ושופט נוסף. בדצמבר 2015 דחה בית המשפט העליון את ערעורו ברוב של שני שופטים (יצחק עמית וצבי זילברטל) מול דעת יחיד של יורם דנציגר, אשר סבר שיש לזכותו מחמת הספק למרות שהוא "כמרחק פסע מהרשעה". נשיאת בית המשפט העליון דאז, מרים נאור, דחתה את בקשתו של זדורוב לדיון נוסף. זדורוב טוען מאז משפטו שהוא חף מפשע, ואילנה ראדה, אימה של תאיר, תומכת בטענתו.
בשנים האחרונות הועלו טענות לפיהן הרשעתו של זדורוב אינה מבוססת די הצורך. בין היתר נטען, כי קרבצ'נקו התוודתה בפני בן-זוגה דאז שהיא הרוצחת - אך מנגד נטען שהשניים היו מסוכסכים עמוקות ושהיא סובלת מבעיות נפשיות קשות. הבקשה למשפט חוזר הוגשה באוקטובר 2019, בטענה שהתגלו ממצאים חדשים העשויים להביא לזיכויו של זדורוב, ובהם כתמי דם ושערות. הפרקליטות טענה, כי ממצאים אלו אינם משנים את תמונת הראיות.
ההחלטה על משפט חוזר
במאי השנה קבע מלצר, כי יש לקיים משפט חוזר לזדורוב; הוא הדגיש, כי אין ראיות המצביעות על אדם אחר שביצע את הרצח. החלטתו התבססה בעיקרה על חוות דעת של מומחים, שהוגשו לראשונה במסגרת הבקשה, ואשר נגעו למשך הזמן שדם עשוי לנזול מגופה לאחר המוות. חוות דעת אלו עסקו בעקבת נעל שהתגלתה על מכסה האסלה בתא שבו, לפי הנטען, בוצע הרצח. עקבה זו איננה שייכת לזדורוב (או למי שנכחו בזירת הרצח לאחר גילוי הגופה), ואשר עליה נזל דמה של ראדה. עקבה זו היא "בראש רשימת הנושאים שנותרו בגדר תעלומה", כפי שאמר כבר בית המשפט העליון. לדברי מלצר, "קשה להימלט מהאפשרות כי אפילו לשיטת הרוב, היה בסוגיית נזילת הדם לאחר זמן ניכר - כדי להקשות על ההסברים שניתנו לתעלומת עקבות הנעליים הזרות בכללותה".
מחוות הדעת החדשות של חלק מהמומחים עלה, כי לא תיתכן נזילת דם מגופה חמש שעות לאחר הרצח (פער הזמנים בין הרצח לגילוי הגופה). המשמעות האפשרית של קביעה זו היא, כי העקבה הוטבעה בזמן ביצוע הרצח, או בסמוך לה. גילוי זה איננו עולה בקנה אחד עם גירסת המדינה, לפיה העקבה הוטבעה על-ידי "מחלץ אלמוני" שהגיע לזירה לאחר גילוי הגופה (כחמש שעות לאחר הרצח).
לפי תזה אפשרית נוגדת שהעלה זדורוב - מבצע הרצח (או אחד ממבצעי הרצח) הוא שהטביע את העקבה שעל מכסה האסלה, ורק לאחר מכן (אך עדיין בפרק זמן סמוך לרצח) דם המנוחה נזל עליה. מאחר שמוסכם, כי העקבה איננה שייכת לזדורוב - הרי שאם תתקבל עמדת המומחים מטעם ההגנה, קיים קושי להצביע עליו כמי שביצע את הרצח (ולכל הפחות, יש בכך כדי להטיל ספק ממשי בגירסה שהוא ביצע את הרצח).
הפרקליטות הודתה, בהתכתבויות עם ההגנה שקדמו לבקשה למשפט חוזר, כי נפלה טעות באחת מחוות הדעת של המרכז לרפואה משפטית. התברר עתה, כי בתא השירותים השלישי (הסמוך לתא השני שבו בוצע הרצח) התגלה כתם דם של ראדה על מתקן נייר הטואלט, בניגוד למה שנאמר מלכתחילה בחוות הדעת - כאילו אותו כתם דם נמצא בתא השני. לפי הנטען, אם יתברר שנזילת הדם על העקבה נעשתה מיד בסמוך לרצח, הרי שנתון זה (של כתם הדם שנמצא בתא השלישי) עשוי לחזק את התיזה לפיה הרוצח נמלט מן התא השני (בו בוצע הרצח), לאחר שזה נסגר מבפנים - אל התא השלישי והחוצה. מסלול זה עומד בניגוד למסלול ההימלטות שהדגים זדורוב בשחזור שערך.

תאריך:  14/07/2021   |   עודכן:  14/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זדורוב יואשם שוב ברצח תאיר ראדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות רצח הנערה בקצרין
איציק וולף
בצוות יהיו חברים פרקליטים בכירים ממחוזות שונים, שלא עסקו בעבר בתיק זדורוב ורצח תאיר ראדה    חברי צוות התבקשו ללמוד מחדש את התיק ולבחון ההיתכנות המעשית לניהולו    הדיון בבקשת זדורוב לשחרור ממעצר נדחה ל-26 ביולי
יובל כהן
לשיטתו של פרופ' בועז סנג'רו, מומחה למשפט פלילי וקרימינולוגיה, מה שהפרקליטות מכנה "מארג ראייתי" איננו אלא גרסה רצופת חורים, אשר סביבה ניטוו בחובבנות הודאת שווא, פרטים מוכמנים שאינם מוכמנים כלל ועיקר, השערות פרי דמיונם הפורה של התביעה והשופטים, וקורטוב של מה שסנג'רו מכנה "מדע זבל": אותה חוות דעת "מדעית", כביכול, מטעם המומחה לטביעות נעליים
איתמר לוין
זדורוב הודה ברצח הילדה בת ה-14 בקצרין בשנת 2006, חזר בו, הודה שוב ומאז טוען לחפותו    המשפט החוזר יתקיים בעיקר בשל הראיות לגבי הדם שנמצא על עקבת נעל    מלצר: אין ראיות לטענה לפיה אולה קרבצ'נקו היא הרוצחת
עו"ד אברהם פכטר
למה הפרקליטות מתנגדת למשפט חוזר לזדורוב? המדינה טוענת שמשפט חוזר הוא ניסיון לערעור נוסף שנדחה בעבר    הפרקליטות מסתמכת על שלוש ראויות מרכזיות, שהן שחזור האירוע - התוודות בפני מדובב, והודאותיו בחקירה    כמו-כן הגישה הפרקליטות - חוות דעת מומחים לדשות מטעמה    רק במשפט חוזר ניתן יהא לברר טענות חדשות שהוצגו
איתמר לוין
אומרת שטענותיו של זדורוב בבקשתו למשפט חוזר הן בחלקן ערעוריות וכבר נדחו בידי בית המשפט העליון, ואילו הטענות לפיהן א"ק היא הרוצחת מהוות עלילה נגד חולת נפש
רשימות נוספות
הפרקליטות: השערה עשויה להתאים לכמה אנשים  /  עידן יוסף
הפלאפון של תאיר לא יוחזר  /  איתמר לוין
דעת מיעוט בפלילים איננה ספק סביר  /  איתמר לוין
משפט חוזר - לזדורוב  /  עו"ד אברהם פכטר
פרשת תאיר ראדה: הראיה החדשה והספקות   /  דורון מנשה, איל גרונר
רומן עם רוצח  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il