X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היו"ר גלעד קריב [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
יו"ר ועדת החוקה על חוק ממשלת החילופים:
"לא נכוון דיון למועד פרסום פסק הדין"
ועדת החוקה החלה לדון בחוק לקביעת מנגנונים לשימור הפריטטיות וקיום הרוטציה יו"ר הוועדה: "ככל שפסק הדין של בית המשפט העליון יקרין על ההסדרים שבהצעת החוק, הדברים יילמדו ויישקלו ויינתן להם משקל ראוי בדיוני הוועדה" אוחנה: "להזדעק נגד הצעת החוק הזו שמחזקת את הממשלה על חשבון הכנסת"
עו"ד איל זנדברג [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

רוטמן ומקלב [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

אוחנה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ועדת החוקה החלה (יום א', 11.7.21) להכין לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון מס' 10). בהצעת החוק נקבע כי מנגנון ההצבעה הפריטטי שקבעה הממשלה לגבי מליאת הממשלה, יחול גם בוועדות השרים השונות. עוד מוצע בה לקבוע כי במשרד ראש הממשלה בעת כינון ממשלה ניתן יהיה למנות שני סגני שרים. בנוסף, מוצע לקבוע כי חילופים בין ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי ייערכו גם אם הוחלט על התפזרות הכנסת לפני גמר כהונתה, ובעד חוק ההתפזרות בקריאה השלישית הצביעו שני חברי כנסת מהסיעות ששריהן מזוהים כבעלי זיקה לראש הממשלה במועד השבעת ממשלת החילופים; או אם לא נתקבל חוק תקציב עד תום התקופה המיועדת לכך לפי חוק-יסוד: הכנסת. מוצע גם כי אם הפסיקה ממשלת חילופים לכהן, לא יוכלו ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי לעמוד בראש ממשלה אחרת שזכתה באמון אותה הכנסת או להיות חברים בה.
יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב הכריז במהלך הישיבה: "אנחנו צפויים לפרסום פסק דין של בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, הנוגע לסוגית ההסדר המשטרי המוכר לנו כממשלת חילופים. הסוגיה שמונחת ביסוד פסק הדין והעתירות שהוגשו נוגעת לסוגיות שאנו עוסקים בהן. קיבלתי פנייה מארגון אזרחי שלא לקיים דיון עד לאחר קבלת פסק הדין. הכנסת והוועדה לא צריכה לכוון את דיוניה בהתאם ללו"ז פרסום פסקי דין. אינני מוצא לנכון שמועד פרסומו של פסק דין ימנע מהכנסת לדון בהצעת החוק, והכבוד ההדדי בין הרשויות בא לביטוי גם בכך.
"ככל שפסק דינו של בית המשפט העליון יקרין על ההסדרים שבהצעת החוק, הדברים יילמדו ויישקלו ויינתן להם משקל ראוי בדיוני הוועדה. חוק יסוד הממשלה ומשק המדינה שונו פעמים רבות וזו לא מציאות מועדפת. הוועדה הזו, כמי שמופקדת על חוקי היסוד ומקומם במדרג הנורמטיבי, צריכה לשים לכך לב. אנחנו בתקופה מורכבת פוליטית ומקווים שאנחנו יוצאים מהמשבר, אך גם בתקופה בה מנסים ליישם הסדר משטרי חדש של ממשלת החילופים, נצטרך למצוא נקודת איזון נכונה. כשמאמצים הסדר חדש סביר להניח שבתקופתו הראשונה עולות אותן בעיות שלא עלו בכינונו, נצטרך לשוב ולראות איך הוועדה מכניסה סדר בחוקי היסוד המשטריים ואיך אפשר לבצר את מעמדם".
עו"ד יעל כהן, סגנית בכירה ליועמ"ש משרד ראש הממשלה: "החוק קבע שצריך להיות מספר שווה בממשלה ואם אין, ניתן לקבוע יחס. היחס הזה נקבע רק למליאת הממשלה ולא לוועדות השרים. התיקון המוצע כעת מתאים את המצב לוועדות השרים בדומה למנגנון הממשלה ומליאתה".

עו"ד איל זנדברג, ראש תחום משפט ציבורי במשרד המשפטים: "נכון להיום, בכל משרד ניתן למנות סגן שר אחד. התיקון כעת מבקש להרחיב לשני סגני שרים רק למשרד ראש הממשלה. ההנמקה היא בשל עומס התפקידים שמוטל על ראש הממשלה. הממשלה מבקשת בנוסף להשלים בתיקון עוד שני מקרים שבהם חוק היסוד לא מטפל. מצב אחד - שבו יתקבל חוק להתפזרות הכנסת. מצב שני - הכנסת מתפזרת בעקבות אי-העברת תקציב. אם הדבר הזה קורה -לפני ביצוע החילופין ובשיתוף מי שמחובר פוליטית לראש הממשלה, יכול להיות מצב שהחילופין יסוכלו. אם קורה הדבר הזה מבקשים שהחילופין יתבצעו בכל זאת, וזאת כמובן מבלי למנוע את התפזרות הכנסת. ראש הממשלה החליפי לא ייפגע מהתפזרות הכנסת".
היו"ר קריב העיר כי "יש בסעיף הזה סרבול מסוים. מדוע הממשלה לא הציעה רציונל הרבה יותר פשוט שאומר - אם סיכמנו על חילופין ורק אחד זכה לכהן כראש ממשלה, אז מכוח ההסכמה, ברגע שעברנו לממשלת מעבר יתבצע החילופין".
ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "התיקון הזה לא מקצועי ונסוב רק על חוסר אמון וחששות שיש לצדדים. עושים תיקונים לחוק יסוד על בסיס חששות של שני שותפים. אלו משחקים ברזולוציה הכי נמוכה. בפעם הקודמת הייתה ממשלת חירום, זה לא המצב כעת. בממשלה הקודמת הייתה שוויוניות בשני הגושים. עכשיו ראש הממשלה מייצג סיעה קטנה וגם הגוש שלו קטן יותר. הוסבר כאן שמשרד רה"מ זקוק ליותר סגני שרים. המצב ממש לא כך. תגידו לי מה עושים עם הסגן הראשון במשרד רה"מ ואני מוכן לדון על התפקיד של השני".
ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד): "סגן שר יכול להיות מאוד יעיל ואפקטיבי ויכול להיות גם פיקציה ולמעשה הדבר תלוי באותו השר. השר נותן לסגן השר תחומי אחריות ואני יכול להעיד שסגני גדי יברקן עשה עבודה מצוינת. הכל תלוי כאמור באותו השר. אני חושב שהמינימום שאנחנו ככנסת וכוועדה צריכים לברר הוא מה השר מתכוון לעשות עם שני סגני השרים שלו, לפחות שנדע, ולא נצביע בלי לדעת. רה"מ מבקש למעשה קביים וזה מעיד על חולשתו שבאה לידי ביטוי במספר המנדטים שהוא מחזיק ובהצבעות במליאה ובוועדה וגם בבקשה הזאת. מבקשים לשנות את מנגנון אי-האמון באופן כזה - המנגנון הזה נועד לשמר את יציבות הממשלה ואני שואל במה זה שונה מהיכולת של הממשלה לקבוע ביטול שלו. אולי נקבע גם שהבחירות לא יהיו בעוד ארבע שנים אלא בעוד 10 שנים? אנחנו צריכים להזדעק נגד הצעת החוק הזו שמחזקת את הממשלה על חשבון הכנסת ולקבוע שהבקשה הזאת איננה עומדת בקנה אחד עם הערכים הדמוקרטיים. אם אנחנו היינו ממשלה מושחתת אתם ממשלה מושחתת בריבוע".
"מניסיונך, ח"כ אוחנה, מה התייחסותך לסוגיית הרכב ועדות השרים?", שאל קריב, ואוחנה השיב: "פה מבקשים לייצר מלכתחילה מנגנון שאיננו דמוקרטי. הממשלה הקודמת לא הייתה הצלחה והמנגנונים שנקבעו בה היו תולדה של חירום. הייתה פה השתוללות של נגיף קטלני, ובסופו של דבר איש לא אהב את המנגנונים. גם בוועדת השרים החלטות צריכות להתקבל על-פי רוב ולא באף דרך אחרת".

"הפקת הלקחים לא נכללה"
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית): "החוק לא טוב והאילוצים שהיו קיימים אז לא קיימים. התירוצים למנגנון הזה לא קיימים אבל המשכנו את המנגנון. החלטתם בכל זאת להמשיך, תלמדו מהלקחים. יש שנה של רקורד של נזקים, לא רואה שכללו הפקת לקחים, אני רואה רק הגדלת נזקים. גם מבחינת המלצות גורמי המקצוע שניתנו בעבר ולא נותנים עכשיו, יש פה חוק יסוד שהוא לכאורה הוראה קבועה אבל הוא בפועל הוראת שעה. זו הוראת שעה שמתחפשת להוראת קבע. המספר 2 מגיע ממקרה מקרי לחלוטין שהתרחש עכשיו. אם יקרה הנס ונצליח להקים ממשלה ולא ללכת לבחירות, החוק הראשון שנעשה הוא ביטול החוק הזה במתכונתו. בנושא מועדי החילופין - אחד מעקרונות הבסיסיים של דמוקרטיה במשטר פרלמנטרי הוא שהממשלה מכהנת מכוח אמון הכנסת וכדי להפילה נדרש רוב של 61. אנחנו נותנים לכמעט כל ח"כ את האפשרות להדיח ראש ממשלה. מספיק שח"כ שהוא האצבע המכריעה יבריז מההצבעה על התקציב אפילו שאין רוב, מעצם הברזתו נייצר פה ראש ממשלה מתחלף. אני לא סומך על לפיד כרה"מ ואתה מייצר סיטואציה שאצטרך להצביע על תקציב כדי שהוא לא יהיה רה"מ".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

תומר נאור מהתנועה לאיכות השלטון: "הציפייה הייתה שהממשלה החדשה תתקן את כל הכשלים ובמקום זאת היא חוזרת עליהם. יש לנו פה ממשלה אחרי ממשלה שמתקנת חוק יסוד כדי להתאמו לצרכים המיידיים שלה, בצורה רטרואקטיבית פרסונאלית. רוטמן אמר את הדברים גם אז בזמן אמת, כאורח בוועדה. אלו אותם דברים שנאמרו לפני שנה והקואליציה נפנפה אותם בביטול ולהפך. זה בדיוק מה שפוגע באמון הציבור".
היו"ר ח"כ קריב סיכם את הדיון: "השנים האחרונות מלמדות אותנו שחוקי היסוד המשטריים במורכבות הפוליטית בה אנחנו נמצאים, יש אינסנטיב לתקנם כדי להגיע ליציבות שלטונית שהיא ערך דמוקרטי לא פחות חשיבות. ייתכן שיש לייצר מדרגים נורמטיביים שונים, ולהבין שמקומם במדרג נורמטיבי אחר. דוגמה לכך היא מה שעסקנו בו בשבוע שעבר ביחס לח"כ פורש. ייתכן שיש להותיר פחות הסדרים בחוקי היסוד ובכך להותיר בהם את היציבות".
עוד אמר: "בניגוד לשנה שעברה, הצעת החוק לא מבקשת לייצר מצב משטרי חדש כמו בשנה שעברה. אנחנו כרגע בסיטואציה בה הקואליציה הנוכחית בחרה לאמץ את ההסדר המשטרי הזה, והקואליציה מבקשת להכניס שינויים בהסדר שנבחר. המתנגדים יראו בהם שינויים התפורים למידותיה של הקואליציה הנוכחית והתומכים יטענו לתיקונים לאור הניסיון. כל עוד ההסדר קיים כאופציה, הקמת התומכות לחילופים הוא לא דבר מופרך, כל עוד ייעשה באופן מידי. יש לקיים דיון עקרוני אם הניסיון הזה נכשל, אך כרגע יש תהליך המצביע על כשלים לאי הצלחת הדגם וזה לגיטימי. הדברים לא בהכרח צריכים להיעשות במכה אחת. תפקידה של הוועדה הוא לקיים דיון שאינו תלוי הסכמים קואליציוניים היורד לשורש השאלה האם במציאות הפוליטית חברתית המשתקפת בתוצאות הבחירות, האם ראוי שיהיה הסדר כזה ואיך ייראה".

תאריך:  12/07/2021   |   עודכן:  12/07/2021
+זיגזג בקואליציה: רוזין לא תקבל את ועדת החינוך
14:02 12/07/21  |  

זיגזג בקואליציה: אחרי הודעת הקואליציה כי מיכל רוזין תעמוד בראשות ועדת החינוך, בוטלה ההחלטה ובראש הוועדה תעמוד שרן השכל.

+ועדת החינוך תעבור מתקווה חדשה למרצ
12:49 12/07/21  |  

יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ עידית סילמן הודעה על תיקון להצעת חלוקת יו"ר ועדות הכנסת. לפי ההצעה, יו"ר ועדת חינוך תהיה ח"כ מיכל רוזין מסיעת מר"צ במקום ח"כ שרן השכל מסיעת תקווה חדשה.

+נדחתה שוב ההצבעה על הקמת ועדות הכנסת
11:52 12/07/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

היועמ"שית של הוועדה אמרה בדיון: "דבר הבעייתי בעיני, זה מספר חברי הליכוד, שמרוכזים במספר ועדות קטן, זה בולט לעין בחריגות שלו, ואם זה היה בידנו, היינו מציעים לשונותו"

הוועדה המסדרת [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+טאהא: הגענו להסכמות עם הקואליציה
23:45 11/07/21  |  עידן יוסף

ח״כ וואליד טאהא, יו״ר סיעת רע״ם: "בתום יום גדוש מגעים, וכשותפים לקואליציה, הגענו להסכמות בנוגע ליישום מיידי של שורה של החלטות מההסכם הקואליציוני של רע״מ, בנוסף להחלטות אחרות שקשורות לחברה הערבית. בימים הקרובים נהיה עדים להחלטות משמעותיות בסוגיות רבות הקשורות לחברה הערבית".

+ח"כ כלפון: ימינה מקבלת פידבקים טובים
22:42 11/07/21  |  עידן יוסף

ח"כ יום טוב כלפון (ימינה) אומר כי בניגוד למה שנכתב, מפלגת ימינה מקבלת פידבקים טובים מהמצביעים שלה.
בראיון לערוץ כנסת, אמר עוד כי האופוזיציה מסרבת לפשרות מול הקואליציה, משום שראש האופוזיציה בנימין נתניהו משדר לה שאוטוטו חוזרים לשלטון. לדבריו, נתניהו עסוק רק בהפלת הממשלה ואינו מהסס לפגוע בביטחון (הפלת התיקון לחוק האזרחות, ע.י.). עם זאת ציין כי הממשלה עובדת כאילו זהו יומה האחרון ולכן מנסה להספיק כמה שיותר הישגים.
על ראש הממשלה נפתלי בנט, אמר כי הוא מפרגן לשרי ממשלתו, גם לשרי מרצ, וכי מדובר ב"ראש ממשלה של עבודת צוות", כלשונו, בניגוד לקודמו שמנכס את הקרדיטים לעצמו.

ח"כ כלפון ונדב אלימלך [צילום: מן הטלוויזיה]
+דיון בוועדת הכספים יידחה בשל חשיפה לחולה מאומת
21:50 11/07/21  |  עידן יוסף

הדיון בנושא 'הזינוק במחירי הדיור בישראל' שאמור היה להתקיים מחר (ב') בוועדת הכספים הזמנית יתקיים במועד אחר. זאת, בעקבות חשיפה לחולה קורונה מאומת בלשכת גורם שאמור היה לסקור את הנושא בפני הוועדה, והצורך בבדיקות קורונה מצד באי הלשכה, נדחה הדיון וייקבע מועד חדש.

+מחר בכנסת: דיון על מחדל נתב"ג בהשתתפות ראש הממשלה
21:33 11/07/21  |  עידן יוסף

מחר (ב') תיפתח מליאת הכנסת בנאומים בני דקה ובהצהרת אמונים של חברי כנסת חדשים של הקואליציה שנכנסו בעקבות החוק הנורווגי המורחב. אחריהם יושלם הדיון בתיקון פקודת התעבורה, שנפסק ביום רביעי בשבע בבוקר בעקבות החלטת הוועדה המסדרת.
לאחר מכן יתקיים דיון 40 חתימות בהשתתפות ראש הממשלה בנושא "מחדל נתב"ג".

+בנט ולפיד מגבשים חבילת הטבות לרע"ם
20:43 11/07/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לאחר המחאה של עבאס: הממשלה תיענה למספר דרישות של המפלגה  ▪  גורם במפלגה: לא נאפשר לקואליציה לנהל מו"מ עם הרשימה המשותפת, שיחליש את כוחנו בכנסת  ▪  ח"כ גנאים: אם הממשלה תתקוף בעזה – אעזוב את הקואליציה  ▪  הממשלה אישרה העברת רשות הבדואים למשרד הרווחה

עבאס ולפיד [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא נכוון דיון למועד פרסום פסק הדין"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבחירות רק לבית המשפט
מרק_טווין  |  12/07/21 10:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
לאחר המחאה של עבאס: הממשלה תיענה למספר דרישות של המפלגה    גורם במפלגה: לא נאפשר לקואליציה לנהל מו"מ עם הרשימה המשותפת, שיחליש את כוחנו בכנסת    ח"כ גנאים: אם הממשלה תתקוף בעזה – אעזוב את הקואליציה    הממשלה אישרה העברת רשות הבדואים למשרד הרווחה
מירב ארד
החל מהלילה בחצות גם ניסיון ליציאה למדינה שהיציאה אליה נאסרה בתקנות, בניגוד לתקנות, תיחשב עבירה לפלילית ומנהלית שבצדה קנס בסך 5,000 שקלים    המדינות אוזבקיסטן ובלרוס יתווספו לרשימת המדינות ברמת סיכון מרבי
מירב ארד
גורם ברע"ם אמר בראיון לכאן חדשות: "לא נאפשר לקואליציה לנהל מו"מ עם המשותפת שיחליש אותנו"   ח"כ מאזן גנאים הודיע כי החלטה של הממשלה לתקוף את הפלשתינים, תוביל ליציאת המפלגה מהקואליציה
איתמר לוין
קובע שיש להעניק לחוק הלאום "פרשנות מקיימת", לפיה הוא אינו עומד בסתירה לעקרונות השוויון הקבועים בחוקי יסוד אחרים ובעקרונות השיטה המשפטית בישראל    אינו מכריע בשאלה העקרונית של סמכותו לפסול חוקי יסוד    קרא בדעת מיעוט: יש לבטל שלושה סעיפים בחוק
עידן יוסף
אושר התיקון בחוק תכנון משק החלב לקריאה שנייה ושלישית    מחיר המטרה יחושב לפי עלויות הייצור השנתיות של רפתות שמייצרות מעל 700 אלף ליטר בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il