X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשם התאגידים מבקש לפרק את עמותת "משפחה חדשה" בראשותה של רוזנבלום, בנימוק שהיא מחלקת לעצמה רווחים במיליוני שקלים - במשכורת, בהתקשרות עם חברה שבבעלותה ובתקציב פרסום לאחיה - וזאת בניגוד לחוק
▪  ▪  ▪
רוזנבלום. 550,000 שקל בשנה [צילום: טל חזוב]
כספים שלא כדין לעו"ד אירית רוזנבלום
איתמר לוין
ביקורת של הרשם מצאה, כי מייסדת העמותה והמנהלת שלה מקבלת תשלומים בניגוד לחוק העמותות * הדוח מעלה חשד לכאורה לרישום כוזב ולעבירות מס מצד העמותה, העוסקת בזוגיות אזרחית ואומרת שהיא מטפלת ב-30,000 פונים בשנה * העמותה: נגיב את הטענות לאחר שנבחן אותן
לרשימה המלאה

העמותה: הטענות מופרכות
עמותת "משפחה חדשה" אומרת בתגובה, כי הטענות כלפיה מופרכות מיסודן וכי היא הציגה לנציגי רשם העמותות אסמכתאות המעידות בבירור על הדברים - אך הללו התעלמו מהדברים. לדברי העמותה, גורם מרכזי להגשת הבקשה הוא סירובה לחשוף את פרטי הנהנים משירותיה ואת סיבות הפנייה והייעוץ שנתנה [News1 מעיר, כי בדוח הביקורת נאמר שהוצע לעמותה למסור פרטים אלו בלא שמות הפונים, אך היא סירבה]. העמותה מוסיפה, כי היא תציג את עמדתה הברורה והחד-משמעית בפני כל גורם מוסמך ובכלל זה בפני בית המשפט.

עו"ד אירית רוזנבלום, מנכ"ל עמותת "משפחה חדשה", קיבלה שכר של מאות אלפי שקלים בשנה, ולצד זאת קיים חשש להעברת כספים נוספים לידיה שלא כדין. העמותה גם התקשרה עם משרד פרסום, שאחד מבעליו הוא אחיה של רוזנבלום. כך טוען (יום ב', 19.7.21) רשם התאגידים, בבקשתו מבית המשפט המחוזי בתל אביב לפרק את העמותה.
"משפחה חדשה" מגדירה את עצמה כארגון ה"פועל להכרה ערכית וחוקתית במשפחה, לרבות כל התאים המשפחתיים בישראל והשוואת זכויותיהן של משפחות מכל הסוגים והמינים. הארגון מסייע לכל מי שחפץ לבנות זוגיות, הורות ומשפחה. משפחה חדשה הוא הארגון הראשון והיחיד בישראל, הנותן שירות ומענה לכל השאלות בתחום דיני המשפחה וכל זאת תחת קורת גג אחת. הארגון פועל כמלכ"ר באמצעות עורכי דין, כלכלנים אנשי חינוך ומדעי ההתנהגות".
בפברואר השנה פרסם רשם התאגידים את עיקרי ממצאיה של ביקורת עומק שערך בעמותה (ראו קישור משמאל), וכעת הוא מבקש כאמור לפרק אותה בנימוק שלא קיבל ממנה מענק מספר לליקויים שמצא רו"ח דורון פרלשטיין, המתאר אותם כ"ליקויים חמורים ביותר". על-פי הדוח, העמותה סירבה למסור לפרלשטיין מידע על מי שנעזרו בה - תחילה בנימוק של צנעת הפרט ולאחר מכן בנימוק שאין לה רשימה מסודרת של מקבלי השירות והתמורה ששילמו.
לדברי פרלשטיין, במצב זה "קיים חשש כבד כי פעילות העמותה כוללת שירותים משפטיים שונים הנושאים אופי עסקי ואשר ניתנים במחירי שוק. בגין השירות שהעמותה נותנת היא גובה כספים תוך רישומם כתרומות ולא כתשלום שכר טירחה. ליקוי זה מקבל חומרה יתרה לאור כך שהעמותה מוכרת כמוסד ציבורי לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה". כלומר: העמותה מוציאה קבלות על תרומות המזכות את המשלמים בהקלות מס, בעוד שלמעשה מדובר בשכר טירחה עסקי.
רוזנבלום פועלת ללא פיקוח ובקרה
מחזור העמותה בשנים 2015 ו-2016 היה 2.7 מיליון שקל ו-3.1 מיליון שקל (בהתאמה); שכרה של רוזנבלום היה 550,000 שקל בשנה - דהיינו כ-20% מהכנסות העמותה. שכר זה, מעיר פרלשטיין, היה גבוה פי ארבעה עד פי 12 משל ארבעת מקבלי השכר הגבוה ביותר אחריה. "אין כל אינדיקציה לפיקוח אפקטיבי של מוסדות העמותה אחר פעילותה של המנכ"לית ונראה כי היא פועלת בעמותה ללא פיקוח ובקרה נאותים", הוא אומר.
הממצא המרכזי של פרלשטיין הוא: "העמותה מחלקת רווחים לרוזנבלום וזאת באמצעות תשלומים לחברה בבעלותה. התשלומים לחברה בבעלות המנכ"לית נחתמים על-ידי המנכ"לית עצמה ועל-ידי יו"ר העמותה [כיום - מוריס טהרני] כאשר אין כל אינדיקציה לכך שהסכומים המשולמים נבדקים על-ידי גורם בלתי תלוי... החברה מחזיקה בבעלותה את הזכויות למוצרים שונים כגון; כתב זוגיות, תעודת זוגיות, צוואה דיגיטלית, צוואה ביולוגית ואחרים, בהם ניתנת לעמותה זכות שימוש בתמורה לתשלום תמלוגים". מעבר לכך שמדובר כאמור בחלוקת רווחים אסורה, זוהי גם "התנהלות שהיא בניגוד עניינים מובהק בין טובת העמותה ובין טובת החברה" שבבעלות רוזנבלום.
העמותה התקשרה עם משרד הפרסום למל-כהן, שכאמור אחד משני בעליו הוא אחיה של רוזנבלום; העמותה העבירה לו 400,000 שקל. "משפחה חדשה" השיבה, שבפועל נותרו בידי המשרד 45,000 שקל בלבד, שכן היתרה הועברה לספקים שהכינו שני סרטים לטלוויזיה. פרלשטיין מציין, כי לא נבחנה כל חלופה אחרת, ההתקשרות נבעה מהקשר המשפחתי לרוזנבלום וחברי ועד העמותה אישרו אותה בניגוד לחוק.
פרלשטיין מוסיף: "לא קיימת הפרדת תפקידים נאותה בכל הנוגע לניהול משק הכספים בעמותה, כלל הסמכויות בתחום הכספי והתפעולי מרוכזות בידי המנכ"לית: אחריות בלעדית לקבלת החלטות בענייני התקשרות עם ספקים/נותני שירותים ולקביעת שכר העובדים, ביצוע התשלומים בפועל, אחריות לעריכת כנסים ואירועים וכן לגיוס מקורות המימון. לא נמצאו אינדיקציות למעורבות של הוועד המנהל או של גורם נוסף בעמותה בכל הנוגע לנושאים הנ"ל לרבות לגבי ההתקשרויות עם צדדים קשורים למנכ"לית ובחינתן על בסיס קריטריונים אובייקטיביים על-מנת לוודא פעילות לטובת העמותה ושמירה על נכסי העמותה".
המוסדות לא מילאו את תפקידם
פרלשטיין מסכם: "העמותה הפרה את הסעיפים לחוק העמותות האוסרים על חלוקת רווחים בעמותה, בכך ששולמו כספים בהיקף מהותי לחברה בבעלות מנכ"לית העמותה, לחברה בה אחיה של המנכ"לית הינו בעל המניות ומכהן בה כדירקטור וכן באמצעות תשלום שכר גבוה למנכ"לית בעמותה. יצויין כי בשלושת הערוצים הנ"ל התחייבה העמותה לשלם סך של כ-1.6 מיליון שקל בשנת 2016, אשר מהווה מעל 50% ממחזור העמותה באותה שנה. הביקורת מדגישה בנוסף את ניגוד העניינים החמור של מנכ"לית העמותה בביצוע ההתקשרויות הנ"ל ואת העובדה כי מוסדות העמותה לא ביצעו את תפקידם ואפשרו את ההתקשרויות מבלי שיש אינדיקציה כלשהי לכך שנועצו בגורמי מקצוע מתאימים ושקלו חלופות אחרות בטרם אישור ההתקשרויות. התנהלות זו אף אינה מתיישבת עם הנחיות הרשם".
בבקשת הפירוק טוען רשם התאגידים, כי יש לפרק את "משפחה חדשה" בשל פעולות המנוגדות לחוק ולתקנון העמותה. לדבריו, העמותה הפרה את חוק העמותות ואת הנחיות הרשם, ו"מדובר במקרה בו הליקויים שהתגלו בהתנהלות העמותה כה הם חמורים ויורדים לשורש ניהול העמותה". הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד רועי מגידו וטרם הוגשה תגובת העמותה.

תאריך:  19/07/2021   |   עודכן:  19/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה: עו"ד אירית רוזנבלום מפרה את חוק העמותות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה עם תביעה משפטית נגדה? ל"ת
גנבת תצא פטורה?  |  19/07/21 13:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
יצחק דנון
ענב גפן תובע 5.5 מיליון שקל מיקותיאל - אחיו של מארגן הקבוצה שהיה היועץ המשפטי שלה - בטענה ששלח יד בכספי הנאמנות וגבה שכר טירחה מופרז
איתמר לוין
הפך בהרכב מורחב את פסק הדין הקודם שהעניק משקל מכריע לפרשנות המאסדר    מלצר: בית המשפט יעניק משקל ראוי לעמדת המאסדר, אך מלאכת הפרשנות נתונה רק בידיו    קובע עוד: הגנת "זוטי דברים" לא תופעל בתביעות ייצוגיות
איתמר לוין
הסופר הלטיני יוּבֶנַל הציג שאלה זו בתחילת המאה השנייה לספירה    כמעט 2,000 שנה מאוחר יותר, היא נותרה רלוונטית ברבים מתחומי חיינו, ובמיוחד באלו הנוגעים לגופי הממשל    הפיקוח על המשטרה ועל הפרקליטות, ניגודי העניינים המובנים במשרד המשפטים, העדר השיניים של מבקר המדינה, המבנה הארכאי של לשכת עורכי הדין ושאלת הדין המשמעתי בכלל
איתמר לוין
קיבל את המלצת בג"ץ וביטל את החלטתו בעניינה של עו"ד דיה בן-אסא זיגלמן מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי)
איתמר לוין
לא השלימה את תוכנית ההגנה מפני שטפונות, לא הכינה תוכנית לתחזוקת הניקוז, השתמשה באגרת התיעול לצרכים אחרים, מרכז ההפעלה לא היה מוכן לאירועי חורף 2020
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il