X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט המחוזי בני שגיא הסתפק בתשעה חודשי עבודות שירות - ואלרון פסק 18 חודשי מאסר בפועל, תוך שהוא מציין ששגיא התעלם מן הפסיקה המנחה של העליון בנוגע לענישה בעבירה זו
▪  ▪  ▪
סם אונס GBL שנתפס בארה"ב

שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, הכפיל ואף החמיר בהרבה (יום ד', 28.7.21) את העונש שגזר סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, על מי שהבריח ארצה כמות אדירה של סם עונש. בעוד שגיא הסתפק בתשעה חודשי עבודות שירות, אלרון גזר 18 חודשי מאסר בפועל.
רועי עצטה ובת-זוגו אופיר עידו הבריחו 4.3 ליטרים של סם GBL, המכונה (לצד סמים נוספים) "סם אונס" משום שהוא משמש עברייני מין כדי למנוע מקורבנותיהם להתנגד להם. הסם הוברח מסין תוך שימוש בפרופיל בדוי באינטרנט; השניים שילמו 300 דולר. עצטה ועידו הודו בייבוא סם מסוכן, עבירה שהעונש המירבי עליה הוא 20 שנות מאסר. שגיא קבע שמתחם העונש הוא בין תשעה חודשי עבודות שירות לשנתיים מאסר, וכאמור גזר את העונש בתחתית המתחם.
אלרון קיבל את ערעורה של המדינה על קולת העונש והזכיר את פסיקת העליון (כולל פסיקתו-שלו) בנוגע להחמרה בענישה על ייבוא סמים בכלל וסם אונס בפרט. "הדברים אמורים ביתר שאת ביחס לעבירות של ייבוא והפצת סם ה-GBL כבענייננו, אשר בשל מאפייניו הייחודיים קיים חשש של ממש כי ייעשה בו שימוש לביצוע עבירות מין, תוך סימום ואלחוש הקורבנות בלי שיבחינו בכך באופן שימנע מהם לזכור את אשר אירע". הוא מצטט מתוך חוות הדעת שהוגשה בהסכמה במחוזי, ולפיה סם זה נצרך לרוב במינון זעיר של 3-1 מיליליטר - כך שהכמות אותה ייבאו עצטה ועידו מספיקה לאלפי מנות, המעמידות את המשתמשים בסכנת מוות של מנות יתר.
לדברי אלרון, בית המשפט העליון פסק שוב ושוב מהו העונש הראוי על עבירות בסם האונס: "נפיצותו של הסם הנדון וסכנותיו מחייבים ענישה מחמירה, מאחורי סורג ובריח, לתקופה ארוכה. זהו העונש ההולם, וכך מתחייב על-מנת להשיג הרתעה אפקטיבית". הוא מוסיף: "ככלל נקבע, כי בהעדר נסיבות מיוחדות במינן, מי שיורשע בעתיד בעבירה של סחר או החזקה בסם זה, ידון למאסר ממשי בפועל". בפני שגיא לא הוצגו נסיבות כלשהן המצדיקות סטייה מהלכה זו, למעט העובדה שעידו נמצאת בהריון - וזו הסיבה היחידה לכך שאלרון נמנע מלשלוח גם אותה לכלא.
השופטים ניל הנדל וג'ורג' קרא הסכימו עם אלרון. את המדינה ייצגה עו"ד שרית משגב, ואת בני הזוג - עו"ד עודד סבוראי.

תאריך:  28/07/2021   |   עודכן:  28/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון הכפיל את העונש על ייבוא כמות ענק של סם אונס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השופט המחוזי בני שגיא
Q  |  29/07/21 03:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
מפתחת התרופה "סירקדין" לטיפול בהפרעות שינה בקרב מבוגרים מבקשת לאסור על טבע לשווק גרסה גנרית שלה    טבע: הצו שאסר זאת כבר איננו בתוקף
עידן יוסף
שר האוצר לשעבר תוקף את חוק ההסדרים של ליברמן: "הם הוציאו מתוך המגירות האדומות והשחורות את כל התוכניות שאנחנו זרקנו - כל העלאות המיסים וכל הגזרות. הם יושבים בלילה וצוחקים"
מירב ארד
מטה מקורות החדש יבנה בבניה ירוקה כאשר גגות המבנה יכוסו במתקנים סולאריים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות וחניון עם עמדות טעינה לרכב חשמלי.   מקורות לא תעזוב את המטה הקיים בתל אביב לפני שתושלם במלואה הקמת מטה החברה החדש
עידן יוסף
ח"כ זוהר: "הצעת החוק הזו תחשוף מי האידאולוג בכנסת הזו ומי האופורטוניסט שמחפש תפקידים לעצמו ולחבריו"    שר המשפטים גדעון סער השיב: "בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול-לבן, נתניהו הציג את ההישג המרכזי שבכל המבנה הפריטטי ובכל זכות הווטו, החריג היחיד זה עניין הריבונות. אז למה אין ריבונות?"
איתמר לוין
ששת הח"כים טוענים שהממשלה מעקרת את יכולתה של האופוזיציה למלא את תפקידה בכך שנטלה לעצמה רוב של שניים-שלושה ח"כים בוועדות העיקריות    בג"ץ פסק שוב ושוב שאינו מתערב בעבודת הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il