X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרקליטות דוחה את טענות ההגנה בתיק 4000:

אלוביץ התערבו רק בסיקור הנוגע לנתניהו

טוענת שהחומר החדש שהתגלה בפלאפון של ישועה אינו משנה את תמונת הראיות, אלא להפך - שב ומוכיח שהיקף הפניות אליו בנוגע לנתניהו היה גדול פי כמה מאשר ביחס לגורמים פוליטיים ומסחריים מוסיפה: בני הזוג אלוביץ עסקו בהיקף נמוך ביותר, אם בכלל, בפניות של גורמים אחרים
▪  ▪  ▪
בני הזוג אלוביץ בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ההתכתבויות שנתגלו בפלאפון של אילן ישועה אינן משנות את תמונת הראיות בתיק 4000 ואינן מצדיקות השלמת חקירה מקיפה. ההתערבות בתכנים של וואלה אותה יש לבחון היא של שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ, ולא של ישועה. כך טוענת המדינה (יום ה', 9.9.21) בתגובתה לעמדת ההגנה במשפט נתניהו, לפיה עליה לקבל את אישורו של בית המשפט המחוזי בירושלים לביצוע השלמת חקירה לעורך הראשי לשעבר של וואלה, אבי אלקלעי.
הפרקליטות הודיעה בסוף החודש שעבר על כוונתה זו, לנוכח התכתבויות נוספות בין ישועה לאלקלעי שהתגלו במסגרת בדיקת רבבות התקשרויות שחשפה ההגנה בפלאפון של ישועה. סניגוריהם של בנימין נתניהו ובני הזוג אלוביץ טענו, כי חומר החקירה החדש שומט את הקרקע מתחת לטענה המרכזית של התביעה, ולפיה ישועה התערב בצורה חריגה בפרסומים הנוגעים לראש הממשלה לשעבר ולמשפחתו. לשיטתם, המדינה צריכה לקבל את אישורו של בית המשפט להשלמת החקירה, והחומר החדש מצדיק השלמה נרחבת ולא הסתפקות באלקלעי בלבד.
בתגובתה שבה הפרקליטות ואומרת כי בידיה נתונה הסמכות להחליט על השלמת חקירה ולבית המשפט אין סמכות להתערב בכך. היא מצטטת את פסיקת בית המשפט העליון, לפיה אין מקום לביקורת מינהלית על המשפט הפלילי, ואומרת שההגנה השמיטה אותה בכוונה. "הנאשמים מבקשים מבית משפט זה ליתן לרשויות צו 'לא תעשה', על-אף שאין כל מקור חוקי המסמיך בית משפט הדין בהליך הפלילי ליתן צו כזה. לבקשה זו לא ניתן להיעתר".
לגופה של עדותו של אלקלעי אומרת הפרקליטות, כי הוא התייחס באופן כללי להיענות לדרישותיו של נתניהו ולמעורבתו בכך, וכי קיימים מסרונים רבים שלו בהם הסתייג מהדרישות שהופנו אליו. גרסתו של אלקלעי עולה בקנה אחד עם הראיות החפציות ועם גרסאותיהם של עדים אחרים, היא מוסיפה. הפרקליטות גם מעירה, שהיא אשר העבירה להגנה דברים שכתב אלקלעי לנציגיה (כמו למשל לראש צוות התביעה, יהודית תירוש) - אך ההגנה יצרה רושם, כאשר ציטטה מסרון שכזה, כאילו הוא הגיע לידיה בדרך-לא-דרך.
התביעה מוסיפה: "בניגוד לטענות הנאשמים בתגובותיהם, לא נמצאו בחומרים החדשים ראיות שיש בהן כדי לשנות את עמדת המאשימה או כדי להשפיע על מערך הראיות המבסס את כתב האישום נגד הנאשמים. ההפך הוא הנכון. מן התכתובות שאותרו עולה דווקא תמונה דומה לתמונה שהייתה קיימת בראיות לפני ביצוע ההשלמה ולפיה, היקף הפניות לישועה מצד גורמים פוליטיים או עסקיים ביחס לסיקור באתר היה נמוך מאוד בכל קנה מידה ביחס לפניות נאשם 1 [נתניהו] וסביבתו. חשוב מכך, מסריקה מדוקדקת של תיבת המייל של העד ישועה עלה בבירור, כי היקף המעורבות והעיסוק של נאשמים 3-2 [אלוביץ] בפניות של גורמים אחרים, פרט לנאשם 1 או סביבתו, הייתה נמוכה ביותר, אם בכלל. במובן זה, הראיות שאותרו אינן משנות את המצב שהיה קיים עובר להשלמת החקירה".

תאריך:  09/09/2021   |   עודכן:  09/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלוביץ התערבו רק בסיקור הנוגע לנתניהו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה מופרכת
מולי ברגר  |  19/09/21 09:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
יורם מרקוס
פינתו היומית של יורם מרקוס שלא מבין כלום בפוליטיקה אבל מצד שני גם לא מעוניין    "במסעדת יוקרה בהוואי: נתניהו נפגש עם עד תביעה במשפטו"
פינתו היומית של יורם מרקוס שלא מבין כלום בפוליטיקה אבל מצד שני גם לא מעוניין    "במסעדת יוקרה בהוואי: נתניהו נפגש עם עד תביעה במשפטו"
איתמר לוין
חן ורוזן-עוזר אומרים שההתכתבויות שהתגלו בפלאפון של אילן ישועה עומדות בניגוד גמור לתיזת התביעה, ולפיה היענותו לדרישות הסיקור של נתניהו הייתה חריגה    חושפים: אבי אלקלעי, העורך הראשי לשעבר של וואלה, שלח לראש צוות התביעה מסרון ובו כתב "הספין של ההגנה צפוי ועדיין מקומם"
רון בריימן
לאחרונה התרחשו בישראל חילופי שלטון בלתי דמוקרטיים, כאלה ששלחו לאופוזיציה את המפלגה הגדולה בישראל ואת ה- יו"ר שלה, ללא קשר לתוצאות המשפט, שהנחות היסוד שלו מפוקפקות. במלים אחרות: איש אחד החליט על הגשת כתב אישום, וקבע למעשה מי לא יהיה ראש הממשלה. אמון הציבור בשופטים, בפרקליטים, בשוטרים וביועץ המשפטי לממשלה זקוק לריפוי דחוף, לא פחות מאשר המערכת הפוליטית
איתמר לוין
הפרקליטות: המשטרה לא פועלת במזיד; לוקח זמן להטמיע שינויים    מזהירה שקבלת דרישות הסניגורים "תסכל את ביצוען של חקירות"    אלרון: אולי צריך לחשוב על שינוי לנוכח העידן הדיגיטלי והפגיעה הקשה בפרטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il