X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיכל קליין מתארת עימות חריף בינה לבין אילן ישועה, כאשר האחרון הורה לה לפרסם תחקיר נגד הארץ - והיא סברה שמדובר בנקמה על תחקירו של גידי ויץ חשבה שהתערבויותיו של ישועה בענייני נתניהו נובעות מהידידות בין נתניהו לאלוביץ
▪  ▪  ▪
קליין. "לא הייתה לי תמונה כללית" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"יש לחץ בלתי פוסק עלינו ועל בית המשפט. הערות כאלה מהדהדות בעשרות אלפי בתים, שצריך לזרז את ההליכים ולכפות על ההגנה את סעיף 144, מצד פרשנים שכף רגלם לא דרכה בבית המשפט ושלא קראו את הפרוטוקולים משום שהם עדיין לא הופקו. העניין שהמשפט הזה גורם והעיסוק בו, גורמים לתפיסתנו לזיהום ממשי של ההליך". כך אומר (יום ד', 20.10.21) פרקליטו של שאול אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, בהמשך הדיון בתיק 4000.
חן התייחס להערות השופטים, אשר ביקשו ממנו לקצר בחקירה הנגדית של מיכל קליין, לשעבר ראש מערכת החדשות של וואלה. ראש ההרכב, רבקה פרידמן-פלדמן, הגיבה: "אנחנו מנהלים את זה כמו כל משפט. כל הערה שלנו היא עניינית".
בתשובה לשאלותיו של חן אמרה קליין, כי את כל ההנחיות קיבלה מאילן ישועה. היא לא ידעה מה מקורן, אך הניחה שחלק מן הדברים באים מניר חפץ וחלקם ממקומות אחרים. לדבריה, ישועה נתן הסברים מעורפלים, ש"צריך את זה" והיא לא ידעה שיש הנחיות של שאול אלוביץ. "לא הבנתי את התמונה הרחבה יותר ממה שאילן שיקף לי. למדתי אותה מאוחר יותר מכלי התקשורת", אמרה.
חן: "לא הייתה לך בזמן אמת שום תמונה שבקשותיו של ישועה קשורות לעניינים רגולטוריים". קליין: "כך אמרתי בחקירתי. אילן סיפק בשלב הזה מסרים כלליים, אמירות כמו 'אנחנו צריכים את זה בתקופה הזאת, זאת תקופה רגישה'. לא ידעתי בדיוק מה שאול ואילן רוצים. לא הייתה לי תמונה כללית בשלב הזה". בחקירתה אמרה קליין, כי בזמן אמת סברה שמדובר בקשר חברי בין אלוביץ לבנימין נתניהו, ולא בנוגע לעסקיו של אלוביץ.
"אני לא עבריינית"
באוגוסט 2016 ביקש ישועה מקליין להכין תחקיר גדול נגד הארץ והשניים הגיעו לעימות קשה במיוחד. קליין העידה: "לא רציתי לגעת בזה, מאוד כעסתי. הסברה שלי הייתה שאילן או גורם אחר מנסה לעשות חיסול חשבונות בגלל התחקיר של גידי ויץ [שפורסם באוקטובר 2015]. הייתי נסערת גם בגלל שאילן דיבר על זה עם טל שלו. מעבר לכל הדברים שדורשים ממני לעשות - לצנזר ידיעות, לפרסם ידיעות - אני מקבלת עכשיו משימת חיסול. צרחתי עליו.
"זה בהחלט אירוע חריג. לא רציתי שאילן יפעיל כתבים, לא רציתי שהוא יציב כתבים במקומות שאינם נוחים להם, [טל שלו היא בתו של חמי שלו, עיתונאי בכיר בהארץ], רציתי שהוא יתן לי לנהל את המערכת. הלכתי לחדר של אבי אלקלעי ובכיתי. איימתי בהתפטרות. אילן הביא אותי למצב שהיה לי קשה מאוד לתפקד כראש מערכת החדשות. זה בא אחרי שאני בקשר די יום-יומי איתו על הנחתות שלו, שהלחיץ אותי. אילן כתב לי: קחי את הדברים קצת יותר ב-easy. די נמאס לי כבר בתקופה הזאת. האירוע הזה ניסה לאתגר את החופש העיתונאי".
חן עבר למישור העקרוני: "הבעלים רשאי לכוון את תוכן האתר". קליין: "נכון. המנכ"ל לא אמור היה להתערב". חן: "הוא רשאי לעשות ברכושו כרצונו. קליין: כן, אבל זה לא תמיד עולה בקנה אחד עם חופש העיתונות. זה מאוד מורכב. מי שמחזיק בכלי תקשורת, צריך לשמור על כמות מסוימת של אמינות, יושרה, דיווח רחב. כאשר אילן העביר לי בקשות והנחיות, אני לא יודעת אם המניע שלו היה לאזן".
חן: "ישועה היה עורך-על, התערב ללא הרף ועל בסיס יום-יומי גם בשנת 2017, אחרי שאמר לכם שאתם יכולים לחזור לעשות עיתונות. קליין: היו אירועים שהוא התערב". חן הציג את התערבותו החוזרת ונשנית של ישועה בסיקור הפיגוע בעיר ניס ביולי 2016. קליין: "הוא לא רוצה שאני אעביר לאישורו את הכתבות והכותרות". חן: לא צריך, הוא מנחית לך כותרות". לבסוף שאל חן: "חן: אם היית חושבת שאת מסייעת למשהו בלתי חוקי, היית אומרת: אני לא עבריינית, אני לא נוטלת חלק בדבר הזה". קליין: "אני לא עבריינית".

ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 20.10.21
סיום עדותה של מיכל קליין
תאריך:  20/10/2021   |   עודכן:  08/11/2021
+בקשות מול הנחתות
19:01 20/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההתערבויות הרבות של אילן ישועה בתכני וואלה עמדו גם במרכז היום האחרון לעדותה של מיכל קליין  ▪  ההגנה גם ביקשה להראות, כי משום מה היא זכרה אירועים הקשורים בנתניהו - ושכחה את כל היתר

קליין. כמעט התפטרה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+קליין: התערבותו של ישועה לגבי הרצוג וליברמן - לא תקינה
11:54 20/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ראש המערכת לשעבר של וואלה נענתה לדרישותיו של ישועה, אם כי לעיתים ניסתה להתווכח איתו  ▪  טוענת שלא הייתה מודעת לעמדות הפוליטיות של אנשי המערכת והללו לא מילאו תפקיד בהחלטות העיתונאיות

קליין. "לא השתמשתי בכינויים האלה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרקליטו של אלוביץ: העיסוק במשפט גורם לזיהום של ההליך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
ראש המערכת לשעבר של וואלה נענתה לדרישותיו של ישועה, אם כי לעיתים ניסתה להתווכח איתו    טוענת שלא הייתה מודעת לעמדות הפוליטיות של אנשי המערכת והללו לא מילאו תפקיד בהחלטות העיתונאיות
איתמר לוין
דוברו של גדעון סער הודיע שהאיסור על הרכבת ממשלה בידי נאשם בעבירה שיש עימה קלון יחול רק מהכנסת הבא - אך בתזכיר החוק אין כל מגבלה כזאת
איתמר לוין
ההגנה בחנה את הציוצים של מיכל קליין בניסיון להוכיח שהיא מתנגדת לנתניהו    האם יש לבחון את הפרסומים בוואלה רק במבחן התוצאה, או גם במבחן התהליך?
איתמר לוין
"גם כאשר היו פרסומים שהיה להם ערך עיתונאי, הפריעה לי השיטה - שהמנכ"ל פונה ישירות"    טוענת שראתה את ההתבטאויות של ישועה נגד נתניהו כביטוי של סלידה מן המצב ולא כאמירה פוליטית
איתמר לוין
מצטט את דבריו של חפץ בחקירתו: נתניהו הנחה אותי לדבר תמיד עם הבעלים והמנכ"לים    ראש מערכת החדשות לשעבר: הרושם שלי בזמן אמת היה שהסיקור בוואלה בבחירות 2015 היה הוגן; היום אני יודעת יותר    "חשבנו שזו שערורייה שהידיעה על דוח העוני יורדת משיקולי תקציב הפרסום של הליכוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il