X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההחלטה על הילד שמשפחתו נהרגה באסון הרכבל

איתן בירן יוחזר לדודתו באיטליה

בית המשפט: סבו של הילד הוציאו שלא כדין מן המשמורת של דודתו; אין ממש בטענותיו נגד החזרתו של איתן לאיטליה - שם יכריע בית המשפט בדבר עתידו
▪  ▪  ▪
פלג. נטל שלא כדין [צילום: מן הטלוויזיה]

הילד איתן בירן בן השש, אשר איבד את בני משפחתו באסון הרכבל באיטליה בחודש מאי השנה, יוחזר לדודתו באיטליה, איה בירן-נירקו, לאחר שסבו (אביה של אמו המנוחה), שמוליק פלג, העבירו שלא כדין לישראל. כך קובעת (יום ב', 25.10.21) שופטת בית המשפט למשפחה בתל אביב, איריס אילוטוביץ-סגל. בית המשפט עיכב בשבוע את ביצוע ההחלטה, כדי לאפשר להגיש ערעור. אם יוגש - החזרתו של איתן לאיטליה תעוכב עד להכרעה בערעור.
יומיים לאחר האסון, ליד מיטתו של איתן בבית החולים, מונתה בירן-נירקו ל-"tutore" (הדומה למונח אפוטרופוס בדין הישראלי), בהסכמתו של פלג. בין בירן-נירקו לבין פלג נתגלעה מחלוקת קוטבית בנוגע לטיב ההסכמה שניתנה: אם הייתה זו הסכמה למינוי זמני, כטענת פלג; או שמא דובר בהסכמה למינוי קבוע, כטענתה של בירן-נירקו. מספר ימים לאחר מכן, הגיש פלג תביעה וערעור בבית המשפט באיטליה, במטרה להביא לביטול המינוי של בירן-נירקו. ההליכים באיטליה עודם תלויים ועומדים.
בספטמבר השנה העביר פלג את איתן ארצה, בלא ידיעתה ובלא הסכמה של בירן-נירקו. זו הגיבה בהגשת תביעה בישראל על-פי אמנת האג, העוסקת בהשבת ילדים חטופים. אילוטוביץ-סגל מדגישה, כי החלטתה עוסקת רק בשאלה האם פלג הוציא את איתן מאיטליה שלא כדין, ולא בהסדר הקבע בנוגע לעתידו – אשר יידון באיטליה.
אילוטוביץ-סגל לא קיבלה את טענתו של פלג, לפיה ישראל הייתה מקום המגורים הרגיל של איתן או אחד משני מקומות אלו (לצידה של איטליה). איתן עבר עם משפחתו לאיטליה בהיותו בן חודש בלבד. בקביעת מקום מגוריו הרגיל יש לקחת בחשבון את חייו, חוויותיו, ואת עובדות החיים וסיפור חייו. היא גם דוחה את הטענה, לפיה דווקא לנוכח פטירת הוריו של איתן יש ליחס חשיבות מיוחדת לכוונתם לשוב ולהתגורר בישראל. אילוטוביץ-סגל קובעת, כי מקום מגוריו הרגיל של איתן היה בפאביה שבאיטליה ביחד עם בירן-נירקו, וכי הגשמת עקרון ההמשכיות בחייו מטה את הכף לאמצה.
עוד נדחתה טענתו של פלג, לפיה לבירן-נירקו אין זכויות משמורת על איתן לצורכי האמנה. העובדה שזכויותיה של בירן-נירקו על איתן ניתנו לה במסגרת החלטה שיפוטית, ושאין המדובר בסמכויות טבועות כשל הורים לקטין, אינן מונעות ממנה להגיש תביעה על-פי האמנה. מינויה של בירן-נירקו לא נותר על-כנו רק מכוח הסכמתו של פלג, אלא לאחר בחינת מעמיקה ובדיקת טובתו של איתן, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בפסק הדין שניתן באיטליה. די בזכויות שניתנו לבירן-נירקו במסגרת מינויה, כדי לראותה כבעלת זכויות משמורת לצורך האמנה - ואלו הופרו על-ידי פלג.
אילוטוביץ-סגל לא השתכנעה מטענותיו של פלג, לפיהן השבתו של איתן לאיטליה מפרה את חובת ההגנה עליו, ומן הטענה לפיה קיים חשש שייגרמו לו נזקים אם יוחזר לאיטליה. בנסיבות הקיימות, היא קובעת, אין מניעה להורות על השבתו של איתן למקום מגוריו הרגיל באיטליה, שם אמורות להתברר לגופן שאלות הקשורות בטובתו במובן הרחב וביחס לעתידו.
אילוטוביץ-סגל מציינת, כי אמנת האג יוצאת חוצץ נגד מצב שבו החוטא יוצא נשכר, ובמעשיו הפסולים כלפי הקטין – תוך ערעור יציבות עולמו – ייהנה מניהול ההליך בפורום שהוא בוחר. לכך בית המשפט אינו יכול לתת יד. אין בכך כדי להכריע בנוגע לטובתו של איתן, אלא יש לאפשר את המשך ניהול הסכסוך באיטליה. בית המשפט בישראל אינו יושב כערכאת ערעור על החלטות ופסקי דין שניתנו בבית המשפט באיטליה.
לסיום הדגישה אילוטוביץ-סגל, כי טובתו של איתן מחייבת קשר בין שתי המשפחות, שיאפשר לו להרגיש שייכות ומקום להמשך מורשת שתי המשפחות והנצחת זיכרון משפחתו הקרובה. בשלב שבו אנו מצויים, ישנה חשיבות מהמעלה הראשונה להתמקד במצבו הרפואי והרגשי של איתן ולהעניק לו את התמיכה, הטיפול והחיבוק להם הוא זקוק עקב הטרגדיה שפקדה אותו ואת משפחתו, מדגישה אילוטוביץ-סגל. עוד לא אבדה התקווה לאיחוי הקרע של המשפחות, שנקרע אף הוא באבחה אחת בצל הטרגדיה. אם לפני בית המשפט מונחת "הצוואה הרוחנית של הוריו" היא בכך שמשפחות הוריו ימצאו את הנתיב ההולם שבו איתן יוכל לפסוע בשקט ובביטחון ביניהם, תוך השבתו לאיתנו, סיימה אילוטוביץ-סגל. היא חייבה את פלג בתשלום הוצאות בסך 70,000 שקל.
פלג מסר, כי בכוונתו לערער על פסק הדין ולהמשיך להיאבק בכל הדרכים האפשריות למען טובתו של איתן, רווחתו וזכותו לגדול בישראל כפי שהוריו ייחלו.

תאריך:  25/10/2021   |   עודכן:  27/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איתן בירן יוחזר לדודתו באיטליה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
סבא מסכן
סבא מסכן  |  25/10/21 20:24
2
ילד יהודי צריך לחיות בישראל
שופטת לא צודקת  |  26/10/21 05:20
3
לעניין הילד
עוד סתם אזרח  |  26/10/21 10:40
4
אסתר חיות שלום רב
עוד סתם אזרח  |  26/10/21 10:49
5
קטע 'פרודי' לחג:
עוד סתם אזרח  |  28/11/21 21:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
זכאי שבות יגויסו במסלול מהיר בחו״ל לעבוד בחברות טכנולוגיה עילית בארץ, בעופן העשוי ליתר את הדרישה למתן היתר כללי להעסקה בשבת    שקד: "בדרך זו נוכל לקרב את זכאי השבות בעולם לישראל ובד בבד ליהנות מתרומתם המקצועית"
איתמר לוין
טוענת שהחריגות הייתה בעצם הפניות אליה של בכירי האתר בנושאי נתניהו ולא בתוצאה הסופית של הפרסומים    ביהמ"ש אישר לבני הזוג אלוביץ להחליט מתי יגיעו לדיונים
מירב ארד
שרת הכלכלה והתעשיה הכריזה על הפסקת היבוא של כלי איירסופט מסוגים מסוימים, הניתנים להסבה לנשק מסוכן    זיקוקים ייחשבו כחומר נפץ ותוקשח האכיפה הפלילית בתחום
מירב ארד
הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן, הודיע על פירוקה של הממשלה ועל בחירות שייערכו ביולי 2023    ראש הממשלה עבדאללה חמדוכ נעצר ונלקח למקום לא ידוע    ממש ביידן איים להפסיק את הסיוע למדינה
מירב ארד
המפלגה תמנה נציגים ונציגות מוניציפליים בכל הערים והמועצות ביחד עם חגית משה והפורום המוניציפלי של הבית היהודי    במפלגת הבית היהודי מכחישים כי הדבר נעשה בשיתוף פעולה איתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il