"המחויבת שלנו היא לשמור על התעופה בכלל במדינת ישראל מפותחת, אבל וודאי לשמור על התעופה הישראלית משום שזה נכס אסטרטגי שישראל לא יכולה בלעדיו, וחייבת לוודא שהיא נוקטת צעדים אקטיביים, כדי שתהיה לה תעופה ישראלית חזקה" - כך דברי שרת התחבורה מרב מיכאלי באירוע השקת שדולת התעופה בכנסת.
מיכאלי ציינה כי היא רוצה שלציבור בישראל תהיה אפשרות ללמוד תעופה גם מבלי להיות בחיל-האוויר. "למה שיסעו בשביל זה לחו"ל? את התשתית הזאת יש לנו חובה לספק", אמר השרה. "משרד התחבורה בראשותי יפתח תוכנית אסטרטגית לתעופה ישראלית. גם ברמת התשתיות וגם ברמת שמירה על החברות הישראליות שלא סוד שזו תקופת של אי-ודאות, תקופה קשה מאוד, החברות והענף בכלל ספג מכה קשה", הוסיפה מיכאלי.
לגבי שדה תעופה משלים, אמרה מיכאלי: "אני גאה להגיד שהעברנו אתמול בישיבת ממשלה את ההחלטה שהוא לא יבנה ברמת דוד. ישראל יש לה צורך אסטרטגי בשטחים פתוחים והיא לא יכולה לנהוג בקלות דעת בפיתוח עסקי, מסחרי, תעופתי, תחבורתי על חשבון שטחים פתוחים שאין לנו עתודה כבר אנחנו ממש על הקצה".
"יש פתרונות טובים יותר מאשר להסתכל רק בזווית של שדה תעופה אחד, לא צריך לשים את התכולה של כל הטיסות הנוספות בארץ במקום אחד, בטח לא בעמק שבו אם נאפשר כל כך הרבה תנועה על הקרקע שתבוא יחד עם זה והפיתוח התעשייתי המסחרי תחרב אותו באופן בלתי הפיך. יש אפשרויות נוספות, שחלקן נבדקו חלקית וחלקן לא נבדקו עדיין. לכן יוקם צוות שהגבלנו אותו ל9 חודשים, יהיו בו גם כאלה שלא היו בשיח הזה והגיע הזמן שיהיו שותפות ושותפים בחשיבה מה הדרך הטובה ביותר לייצר את הקיבולת לתעופה הבינ"ל וגם לחשוב מה הדרך הטובה ביותר לעשות גם את התעופה האזרחית".
באשר להקמת שדה תעופה בחדרה השיבה השרה כי הדיון מתקיים בשעות אלה. לדבריה, "התכנון כן לקח את הדברים בחשבון, כן יש תשובות מקצועיות, גם ביהמ"ש העליון קיבל את התשובות האלה, עדין אנחנו בודקות אם זו התשובה הנכונה ביותר לעניין. לצערי הגענו לרגע כזה שמשום חוסר התכנון וההזנחה שדיברנו עליה קודם אנחנו במין מצב כזה ששדה תעופה הרצליה עלול להסגר ולא תהיה תשובה בכלל לתעופה האזרחית. אנחנו עושות ועושים מאמץ שהדבר הזה לא יקרה".