X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפרשן מתגלה, פעם אחר פעם, כבעל טור פוליטי מסוים, המנסה באמצעות התחכמויות לשוניות לרכל בפריים טיים על יריביו הפוליטיים בלי שיש באמתחתו דבר זולת לשונו
▪  ▪  ▪
אמנון אברמוביץ'
אברמוביץ' קבע נחרצות שאין בעולם עיתונים המחולקים חינם ישירות הביתה, רק בישראל. גם זו הטעיה מצדו. דווקא יש כאלה גם באירופה ובארה"ב, אבל את מי מעניינות העובדות?

הפרשן הפטפטן
יואב יצחק
מעדותו של אבי וייס עולה: אברמוביץ הסגיר מקורות מידע ופטפט באופן העלול לסכנם * הלקח שיש ללמוד מכך: מוטב להם, למקורות מידע רציניים וטובים, להימנע מלהפקיר גורלם בידי פטפטן
לרשימה המלאה

   עידן יוסף
אומ"ץ לדורנר: טפלי בעיתונאים מסגירי מקורות

בארשת פנים של אורקל יודע כל, הטיל ביום שישי האחרון אמנון אברמוביץ' כאילו-פצצה באולפן שישי של ערוץ 2:
"מתקיים היום בישראל קשר הון שלטון שלא היה בתולדות המדינה [...] התיק הזה: שלדון - מכון שלם - ביבי - ישראל היום, יהיה הכבד בתיקים שיונח על שולחן היועץ המשפטי לממשלה".
על מה הסתמך אברמוביץ' באמירה הידענית הזאת? האם קיבל מידע כלשהו, האם ערך תחקיר מעמיק? נאדה! הפרשן הבכיר התנהג כאחרון הטוקבקיסטים שהוא נוהג לצאת נגדם ושחרר האשמות מרומזות שאין דבר מאחוריהן.
כיצד אני יודע? מהראיון המביך שהעניק אברמוביץ' לירון דקל ברשת ב', שם חשף את ערוותו העיתונאית ונסוג מקביעותיו היהירות באולפן שישי. על-פי הראיון, אברמוביץ' רק היגג באולפן שישי, שלפי דעתו, אם מכון שלם הוא "בבעלות אדלסון" וממנו "יצאו כולם: מהמינוי השערורייתי של מייק אורן לשגריר בוושינגטון, דרך בוגי יעלון, נתן שרנסקי, נתן אשל" - אזי "זה מעורר שאלה. מה אני אומר, אני רק מציב סימן שאלה".
אהה, מקביעה שמדובר בתיק כבד שעשוי להיות מונח על שולחן היועץ המשפטי הגענו בתוך יום לסימן שאלה. הרי זו שיטה ידועה במשטרים לא סימפטיים - קודם זורקים לחלל האוויר השמצה חסרת ביסוס ומחכים שתתפוס, ואז מסתייגים ממנה בשקט.
מהלך אימים
לטעמי, סימן השאלה הגדול צריך להיות מוצב על מקומו של אברמוביץ' כפרשן המתגלה פעם אחר פעם כבעל טור פוליטי מסוים, והמנסה באמצעות התחכמויות לשוניות לרכל בפריים טיים על יריביו הפוליטיים בלי שיש באמתחתו דבר זולת לשונו.
כל הטור של אברמוביץ' היה רצף של טעויות המניחות ששומעי לקחו הם בוּרים המצפים למוצא פי האורקל שיאיר את עינינו באשר לטיב מנהיגינו. ראשית, שלדון אדלסון אינו הבעלים של מרכז שלם ומעולם לא היה. נתן שרנסקי הגיע למרכז כעמית מחקר לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים ואז השיג תרומה מאדלסון למכון עצמאי לעניינים אסטרטגיים בראשותו. מיכאל אורן, משה יעלון ושרנסקי עצמו היו במרכז עוד לפני שאדלסון נתן פרוטה.
אבל לא בזה העניין, אלא בניסיון להלך אימים על מכון מחקר סולידי בעל השקפות ניאו שמרניות, יריבות לאידיאולוגיה הפוליטית של אברמוביץ' וחבריו, שמעולם לא שמענום יוצאים נגד מכוני שמאל בישראל. מה רע בכך שישנם מכונים בעלי אוריינטציה פוליטית המסייעים אינטלקטואלית ומחקרית לממשלה? לולא הם, היינו צריכים לשמוע דברי חוכמה רק מהאברמוביצ'ים, לא דבר מומלץ...
ככלל, האנשים שנתניהו בחר לא קיבלו את מקומם הודות למכון זה או אחר. זאת סביבתו האינטלקטואלית והאידיאולוגית של ראש הממשלה, וממנה הוא לוקח שותפים לדרך ולרעיון. כך נהוג וכך רצוי. קצת מגוחך לטעון שיעלון או שרנסקי, מנהיגים ידועים ומוערכים, היו זקוקים לעבור במרכז שלם כדי לקבל קרדיט אצל נתניהו.
ציטוט פסול
עוד הוסיף הפרשן בידענות, כי מינויו של מייקל אורן (אברמוביץ' כינה אותו 'יורד' למרות שאורן עלה לישראל ב-79', שירת בצבא והקים כאן משפחה) היה שערורייתי משום שהלה פרסם כתב פלסתר נגד צה"ל ב"וול סטריט ג'ורנל" לאחר פרשת קצב, כזה ש"כותבים שונאי ישראל", וכך ציטט אברמוביץ' בשם אורן: "אני הייתי קצין בצבא הישראלי מה שקרה בפרשת קצב בכלל לא מפתיע; לכל אלוף, לכל קצין בכיר יש הרמון, וכל חיילת שם היא פילגש".
לבד מהעובדה שאברמוביץ' הליברל מנסה לפסול אדם בשל דעותיו, בדיקה קלה שערכתי העלתה שגם כאן כשל התחקירן. הציטוט נלקח מכתבה ב"ניו-יורק טיימס" שעסקה בשינויים שעברה ישראל ביחס להטרדה מינית. בפתיח הוזכרה ההילה המצ'ואיסיטית שנעטרה לראשי קצינים ומנהיגים בשל הרומנים המזדמנים עם נשים שעבדו אצלן. זאת, לעומת רעידת האדמה הנוכחית שחוו פוליטיקאים וקצינים שהואשמו במה שפעם פטרו בקריצת עין.
כאן הגיע הציטוט מפי אורן שהוצג כהיסטוריון: "כאשר הייתי בצבא, הייתה הנחה (מקובלת) שהמשרד של כל קצין בכיר היה ביסודו הרמון עבורו; ישראל יוצאת כעת ממצב של התבגרות למצב של בגרות". כלומר, ההקשר שבו צוטט אורן היה חיובי ולא משמיץ כפי שניסה לרמוז פרשננו. ובכן, לא ציטוט ולא נעליים.
משתחררים מאמנון
ואחרון חביב: אברמוביץ' קבע נחרצות שאין בעולם עיתונים המחולקים חינם ישירות הביתה, רק בישראל. גם זו הטעיה מצדו. דווקא יש כאלה גם באירופה ובארה"ב, אבל את מי מעניינות העובדות?
אברמוביץ', כפרשן בכיר בתקשורת ההגמונית, מרגיש אף הוא שהעניינים אינם כפי שהיו. הציבור כבר לא יכול לאכול את ידענותו המופלגת כמו את זו של עמיתיו לדעות הפוליטיות. יש כעת אלטרנטיבה עם סדר יום אחר, ומסתבר שהציבור, שהיה עד כה עבד של התודעה המדומיינת שבראו אברמוביץ' וחבריו, משתחרר אט-אט ממאסר החד-גוניות התקשורתית, אל עבר תקשורת מאוזנת ואחראית יותר.

פורסם בטור השבועי בעיתון 'ישראל היום' (26.10.2010)
תאריך:  26/01/2010   |   עודכן:  26/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשאברמוביץ' משמיץ
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
טוב שיש את מחלקה ראשונה
א.ד.  |  26/01/10 17:26
2
הוא מתפרנס מהשמצות !
ישמעאל  |  26/01/10 17:37
3
אברמוביץ לא מסתיר את דעותיו ל"ת
העויינות למדינה  |  26/01/10 17:45
4
מוכן לשקר כדי לקדם דעותיו
שייייקה  |  26/01/10 18:47
5
שיא גינס לכמות שקרים בפרשנות 1
ש. עליון  |  26/01/10 19:07
 
- אופס, שכחתי לספור שקר נוסף
ש. עליון  |  26/01/10 20:43
6
אברמוביץ מסלף ומשקר בכלהזדמנות ל"ת
חסר אמינות.  |  26/01/10 19:43
7
אם אין תביעה כספית -מרכז ש ל"ת
ציוני  |  26/01/10 20:13
8
אני לא סובל את אברמוביץ הדוחה ל"ת
לא צופה בערוץ 22  |  26/01/10 21:01
9
אברמוביץ' הוא דמגוג מתחכם
אלישמע  |  26/01/10 21:45
10
בטורונטו קיים חינמון,אברמוביץ ל"ת
משה מהפלאפל  |  26/01/10 22:18
11
חז"ל אמרו "פגיעת בעל מום, קשה"
אליהו חיים  |  26/01/10 22:38
12
גם בלוס אנג'לס יש חינמון ל"ת
תושב LA לשעבר  |  27/01/10 01:07
13
מה רוצים מאדם שרוף מוח...??? ל"ת
גורג  |  27/01/10 09:04
14
אברמוביץ' הוא עיתונאי דליל
עמיש  |  27/01/10 14:19
15
מתנצל סדרתי בתביעות לשון הרע
יודעי דבר  |  5/02/10 13:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרה בר-אשר
לפירות המיובשים ולפירות הטריים ישנם אותם ערכים תזונתיים    הפירות המיובשים מאפשרים לנו לאכול אותם גם לא בעונת הבשלתם
עמוס גבירץ
בעלי הקרקע הפלסטינים דורשים להפסיק את עיבוד האדמה, אך ללא הועיל    צה"ל מאבטח את שודדי האדמה    הם הרי אינם נדרשים להוכיח בעלות על אדמה שאינה שייכת להם
זהר לוסטיגר-בשן
ברפואה הסינית, מקדישים חשיבות רבה לטיפול ביולדת הטריה    ההמלצות ליולדת הן מנוחה ותזונה מתאימה
ד"ר צ'לו רוזנברג
התלמידים שאינם מצליחים להשיג תעודת בגרות מלאה אינם מטומטמים או בעלי מום מולד המונע מהם ללמוד - ההפך הוא הנכון
פרופ' יוסף נוימן
זכויות הפרט והשמירה על ערכי המוסר האוניברסליים נדחים מפני הערכים הריאקציוניים של היהדות    החידוש הוא בכך שהכוחות הפוליטיים - תנועת העבודה, התנועה הקיבוצית, שעמדו בפרץ, הולכים לצערנו ומתפוגגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il