X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר מאשר, כי איתן צפריר - הרמ"ט של נתניהו - לא אמר לו במפורש לקדם את עסקת בזק-yes עומד על כך שנתניהו הורה לו להישמע להנחיותיו של צפריר, אם כי לא סיפר על כך לכפופים לו
▪  ▪  ▪
ברגר. "מכתב ניטראלי" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הפעם היחידה בה נאמר במפורש לאבי ברגר, כי הנחיה כלשהי באה מבנימין נתניהו - הייתה בנוגע לערוץ 10. כך מאשר (יום ב', 1.11.21) ברגר, בהמשך חקירתו הנגדית בתיק 4000. הוא התייחס ליחסיו עם איתן צפריר, שהיה ראש מטהו של נתניהו במשרד התקשורת החל משלהי 2014.
ברגר שב ותיאר את פגישתו הראשונה והיחידה עם נתניהו, כאשר האחרון נטל לידיו את תיק התקשורת בנובמבר 2014: "ראש הממשלה לא דיבר על בזק. הוא כן שאל אותי מה אנחנו עושים, תיארתי את מדיניות המשרד וסביר שבהקשר הזה דיברתי על בזק". לדבריו, נתניהו הורה לו להישמע להנחיותיו של צפריר כאילו הן באות ממנו.
סניגורו של שאול אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, טען, שהיו גרסאות שונות של ברגר בחקירתו לגבי מעמדו של צפריר; ברגר השיב, כי דבריו היו עקביים. הוא אישר, כי לא תיעד בכתב את תוכן פגישתו עם נתניהו, כי "בצורה כללית, לא הייתי מתעד דברים בצורה של תרשומות". ברגר סירב לחוות דעה על הנחייתו של נתניהו באומרו: "לכל שר יש דרך פעולה משלו".
מי שהייתה היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, העידה, כי צפריר היה בעיקר שליח, הוא לא לקח חלק מהותי בענייני המשרד, ואף קיבל הוראה מברגר שלא לפנות במישרין לעובדי המשרד. ברגר השיב: "מנהל טוב מחזיק חלק מהדברים על עצמו". דוד שרן, שהיה ראש לשכתו של נתניהו והשתתף בפגישה, הכחיש בחקירתו שהייתה אמירה כזאת של נתניהו, ואמר שנתניהו אמר "תשתפו פעולה" כפי שמעיד צפריר. ברגר חזר על גרסתו.
לא ביצע את כל ההנחיות
ברגר אישר, כי לא ביצע את כל הנחיותיו של צפריר. חן תהה מדוע הרשה זאת לעצמו, אם נתניהו הורה לו להישמע לצפריר. ברגר: "אני מנכ"ל שעובד לאורך תקופה ארוכה, מפעיל שיקול דעת ולא עושה דברים שנראים לי לא נכונים. צפריר אמר יותר מפעם אחת שאני לא עושה מה שאומרים לי, וכאשר לא עשיתי - אמרתי לו". חן: "בחקירה אמרת שלא האמנת לו כאשר הוא אמר שהדברים באים מראש הממשלה". ברגר: שני ההסברים נכונים. הרבה פעמים הוא [צפריר] קיבל תשובה בעל-פה שזה לא תואם את מה שהמשרד עשה עד עכשיו ולכן לא עשיתי את זה".
בחקירתו אמר ברגר, כי צפריר לא אמר לו בצורה מפורשת לקדם את עסקת בזק-yes וכי הנחיותיו היו תמיד מעורפלות ולא היה ברור מאיפה הדברים הגיעו. חן: "המקום היחיד שזכור לך שצפריר אמר לך במפורש שזוהי הנחיה של ראש הממשלה, הייתה להכין חוות דעת לפיה ערוץ 10 ישלם 17 מיליון שקל במיזוג עם ערוץ 13". ברגר: "במקרים האחרים הוא אמר לי, שאני לא עושה את מה שאומרים לי". בחקירתו אמר ברגר, כי צפריר אמר לו שאינו מקיים את הנחיות ראש הממשלה, אך אינו זוכר באלו נושאים.
מה נאמר במארס 2015
קודם לכן חקר חן את ברגר בנוגע לטיפול בבקשת המיזוג בין בזק ל-yes. ב-19.3.15 נפגש ברגר עם מנכ"ל yes דאז, רון איילון. בעדותו אמר ברגר, כי בפגישה לא ניתן הסבר מלא לסירובו של המשרד לאשר את המיזוג, אם כי איילון ידע שהמשרד מסתכל על שוק התקשורת בראייה כוללת ואין להסתכל על העסקה בפני עצמה.
באוגוסט 2015 כתב סמנכ"ל המשרד דאז, הרן לבאות, בטיוטה לשאלות ששלחה רשות ני"ע למשרד, כי באותה פגישה "הובהר כי המשרד אינו רואה מניעה באישור המיזוג, אך שוקל האם יש צורך להתנות את המיזוג בתנאים נוספים על אלו שקבע הממונה". ברגר: "אני לא יודע למה הרן כתב את זה כך. אני זוכר שאמרנו שאנחנו רואים את השוק בראייה כוללת, ולחלופין - נציב תנאים".
ב-24.3.15 חתם נתניהו על מה שמכונה "מכתב ההתנעה", שנשלח ליו"ר מועצת הכבלים והלווין דאז, יפעת בן-חי שגב, ובו הנחיה להתחיל לבדוק את בקשת המיזוג במקביל לזו של משרד התקשורת. ברגר: "זה מכתב מאוד קורקטי, שאינו מביע דעה לכאן או לכאן". חן: "אם אמרתם לאיילון שעמדתכם היא לא לאשר או לאשר בתנאים, איזה טעם יש בבדיקה?" ברגר: "דנה התבקשה לנסח מכתב, אז הכנו אותו. אין בו עמדה ודעה. זה שהיו דעות של התנגדות - ראינו בסיכום הדיון הפנימי". השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: "לכאורה כבר החלטתם מה יהיה בסוף התהליך". ברגר: "לא אמרתי לרגע שהייתה החלטה סופית; היו דעות".
חן ציין, הבקשה לנסח את המכתב הייתה של מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, הראל לוקר, וטען, כי לנתניהו לא הייתה כל נגיעה לכך. בקשתו של לוקר באה בעקבות פנייה של סמנכ"ל משרד רה"מ דאז, אמיר ברקן, אליו פנה איילון לאחר שראה שאין התקדמות במשרד התקשורת. ברגר השיב, כי אין לו מידע הסותר אמירות אלו. חן: "אין במכתב הזה שום דבר שעומד בניגוד לעמדת אנשי המקצוע". ברגר: "מכתב ניטראלי".
ביוני 2015 (לאחר פיטוריו של ברגר) הוכנה בלשכת המנכ"ל תרשומת של הדיון שהתקיים ב-12 במאי בנושא העסקה. בסיכום הדיון נאמר כי "באחריות כלכלה [לבאות] לגבש המיזוג ותנאים מתאימים ככל שהמגמה היא לאשר". ברגר: "קודם לכן נאמר שעל המשרד לשקול אם להתנגד למיזוג או לאשרו בתנאים; לא כתבו את זה בפעולות לביצוע. זו תרשומת שלא בהכרח משקפת את כל מה שנאמר בדיון ואת הסיכום שלו".

תאריך:  01/11/2021   |   עודכן:  23/11/2021
+מדוע פנתה בזק למשרד רה"מ
18:50 01/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההגנה טוענת שלחברה לא הייתה ברירה, כי אבי ברגר תקע את הטיפול בבקשתה להתמזג עם yes  ▪  עוד מחלוקת: האם נתניהו הורה לברגר לראות באיתן צפריר את ידו הארוכה  ▪  וגם: השבועיים האחרונים של ארדן במשרד התקשורת

ברגר. קו פרטי שלו? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו אפשר לארדן לקדם את רפורמת השוק הסיטונאי
15:04 01/11/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כאשר התמנה ארדן לשר הפנים, הוא ביקש וקיבל שבועיים נוספים כדי להשלים תהליכים מרכזיים - ובהם הרפורמה לה התנגדה בזק  ▪  ברגר מאשר שלא ידע מדוע נתניהו פיטר אותו

נתניהו וארדן. נתן שבועיים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברגר: ההנחיה היחידה שיוחסה לנתניהו - בנוגע לערוץ 10
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טעות קלסית
כבש 44  |  2/11/21 12:50
2
תרבות המזימות של פקידי ממשלה
יהודה אלידע  |  4/11/21 15:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
ההגנה מראה שמנכ"ל משרד התקשורת לשעבר הגיע מחברת פרטנר - מתחרה בולטת של בזק - וטוענת שהוא תקע ללא סיבה את המיזוג בין בזק לבין yes    היא גם מבטיחה להוכיח שנתניהו אישית לא היה מעורב באישור המיזוג, העומד בלב כתב האישום
איתמר לוין
סניגוריהם של בני הזוג אלוביץ טוענים, כי לא הייתה שום החלטה מחייבת לפיה אין לקדם את המיזוג כל עוד בזק מתנגדת לרפורמה בשוק הסיטונאי, וכי לא הייתה כל פנייה אל נתניהו בנושא זה
אפרים הלפרין
האם לעיתון מותר שיהיה קו פוליטי, כלכלי, חברתי? ומה קורה כאשר עיתון עובר ידיים והבעל החדש מבקש לשנות את הקו של העיתון?
איתמר לוין
מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר היה לפני כן סמנכ"ל פרטנר - מתחרה מרכזית של בזק - ועמד בקשר עם הלוביסט מטעמה    הסדר ניגוד העניינים לא אסר על ברגר לעסוק בענייני פרטנר
איתמר לוין
היום הראשון לעדותו של אבי ברגר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, הוקדש לתיאור רפורמת הענק לה התנגדה בזק בכל כוחה - ולהנחיות להיטיב עימה אותן קיבל כאשר נתניהו נטל לידיו את תיק התקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il