X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חפץ. יידחה לשבוע הבא? [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
תחילת עדותו של ניר חפץ במשפט נתניהו צפויה להידחות
הפרקליטות הודיעה על השלמת חקירה להדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, בתיק 1000 ההגנה הודיעה שאינה ערוכה לחקור את חפץ בנושא זה והפרקליטות אינה מתנגדת לביטול היומיים הקרובים של הדיונים

תחילת עדות המפתח של ניר חפץ במשפטו של בנימין נתניהו צפuיה להידחות לשבוע הבא. כך עולה (יום ג', 15.11.21) מהודעות שמסרו הפרקליטות וההגנה להבית המשפט המחוזי בירושלים. החלטה סופית תתקבל מחר.
הפרקליטות הודיעה היום לבית המשפט, כי ביצעה השלמת חקירה להדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן ועדת מפתח בתיק 1000. ההשלמה בוצעה בשבוע שעבר לאחר שקליין פנתה למשטרה וביקשה למסור מידע בנוגע לתיק זה. הפרקליטות הסבירה, כי בשל חשש לשיבוש הליכים היא לא יכולה הייתה לעדכן על-כך מוקדם יותר את ההגנה ואת בית המשפט. הפרקליטות גם הבהירה, כי לא תתנגד לדחות לשבוע הבא את תחילת עדותו של חפץ, כדי לאפשר להגנה ללמוד את חומרי החקירה החדשים.
בתגובה להודעת הפרקליטות פנה לבית המשפט עו"ד עמית חדד, פרקליטו של נתניהו בתיק 1000, ואכן ביקש לדחות לשבוע הבא את תחילת עדותו של חפץ. הוא הסביר, כי המידע שמסרה קליין קשור גם לעדותו של חפץ וכי ההגנה התכוננה לחקור את חפץ על כל הפרשות, ולכן זקוקה לשהות כדי להתאים את החקירה למידע החדש שטרם הגיע לידיה.
ראש ההרכב בתיק, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן קבעה, כי בקשתו של חדד תידון בתחילת הדיון מחר וכי על הצדדים להיות ערוכים לכך שהיא תידחה. אולם לאור הסכמתה של התביעה, קרוב לוודאי שתחילת העדות אכן תידחה.
במקביל ביקש חדד מבית המשפט להורות למדינה את מה שהוא מכנה "שטף ההדלפות" בימים האחרונים, כאשר לטענתו מדובר במידע שאינו בידי ההגנה ולכן יכול היה להגיע רק מצידה של המדינה (המשטרה או הפרקליטות). הוא מציין בהקשר זה פרסומים על הקלטות של שיחות בין חפץ לבין שרה נתניהו ואת הפרטים שפורסמו על הדברים שמסרה קליין בהשלמת החקירה.
נתניהו עצמו יגיע מחר לבית המשפט, לראשונה מזה שבעה חודשים. עד כה התייצב נתניהו לשני דיונים בלבד, כמצוות החוק: להקראת כתב האישום ולמתן המענה שלו לאישומים (באמצעות סניגוריו). החוק מאפשר לבית המשפט לפטור כל נאשם מנוכחות בדיונים, למעט ההקראה, המענה ופסק הדין. הנאשם אינו מחויב להסביר מדוע הוא מבקש להשתחרר, אם כי לרוב מקובל לתת הסבר מתקבל על הדעת. השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם נענו לבקשותיו של נתניהו שלא להופיע לדיונים בהם נשמעו שבעת עדי התביעה הראשונים. הוא לא הגיש בקשה כזאת לקראת עדותו של חפץ וממילא לא קיבל שחרור.
סניגורו של נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, הכחיש בתוקף בדיון בבית המשפט לפני שבוע את הפרסום בעיתון הארץ, לפיו מקורבי נתניהו סיפרו שסניגוריו הציעו לו להגיע לעדותו של חפץ כדי להפעיל עליו לחץ בעצם נוכחותו. בן-צור אמר כי מעולם לא אמר זאת וכי הוא גם אינו המקור של הידיעה. יצוין, כי בן-צור אינו יכול להתייחס לאמירות של מקורבי נתניהו, שאולי בדו את הדברים מליבם.
עדותו של חפץ צפויה להימשך שבעה-שמונה שבועות: שבועיים בחקירה ראשית ופי שניים או שלושה בחקירה הנגדית. הדיונים מתקיימים שלושה ימים בשבוע (שני, שלישי ורביעי) בשעות 15:30-08:30, ולא סביר להניח שנתניהו - שהוא כידוע חבר כנסת, ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד - יהיה נוכח בכל עדותו של חפץ. הוא יכול גם להגיע לתחילת דיון ובהמשכו לבקש ולקבל את רשותם של השופטים להשתחרר מהמשך אותו יום, וייתכן שיעשה זאת כבר מחר.
חפץ אמור לספק לתביעה את החוליה המקשרת בין הסיקור האוהד שלטענתה קיבלו נתניהו ובני משפחתו באתר וואלה לבין רצונותיו של נתניהו עצמו. עד כה נשמעו אנשי וואלה - בראשות המנכ"ל לשעבר, אילן ישועה - אשר העידו על הלחצים מכיוון שאול אלוביץ ומסביבתו של נתניהו להעניק לראש הממשלה דאז סיקור אוהד (הן בדמות הבלטת ידיעות חיוביות מבחינתו והן מבחינת הצנעה או אף צינזור של ידיעות שליליות). איש מהם לא דיבר במישרין עם נתניהו, ובמקרים רבים חפץ היה איש הקשר - בעיקר בנוגע לשרה נתניהו. התביעה מצפה שחפץ יעיד על ההנחיות שקיבל מנתניהו לפעול מול וואלה ועל הרקע להנחיות אלו.
ההגנה תעלה טענות רבות ומגוונות נגד עדותו של חפץ. היא תציג סתירות בגרסתו כדי לנסות ולהוכיח שגרסתו אינה אמינה; היא תעסוק בהרחבה בתנאי מעצרו וחקירתו לפני שהפך לעד מדינה, בטענה שגרסתו במשטרה הייתה פרי של לחצים פסולים ואף בלתי חוקיים; והיא תבקש להראות שחפץ השתמש בשמו של נתניהו כדי להשיג את מבוקשו גם ללא ידיעתו או רשותו של האחרון. השאלה האם ובאיזו מידה ישכנע חפץ את השופטים בקיומו של קשר מושחת בין נתניהו לבין אלוביץ, תקבע במידה רבה את ההכרעה בתיק 4000.

תאריך:  15/11/2021   |   עודכן:  15/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחילת עדותו של ניר חפץ במשפט נתניהו צפויה להידחות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
דן מרגלית
אדם נואש כל כך מלזכות באהבת הבריות עד כי הוא בודה אותה מליבו מסוכן ליד הגה השלטון יותר כל מתמודד אחר, שמנת המשכל שלו אולי פחותה במשהו מזו של ח"כ ביבי וגם קרא פחות ספרים ממי שהיה ראש הממשלה
איתמר לוין
דרור שטרום הסביר שזה היה התאריך האחרון לביצוע מיזוג בזק-yes בטרם יימכרו מניות יורוקום בחברת הלווין    פליקס כהן דווקא סתר את עמדת התביעה בנוגע לרקע הפיננסי
איתמר לוין
פליקס כהן סותר את טענת התביעה ולפיה אלוביץ היה זקוק בדחיפות להכנסות מעסקת המיזוג בין בזק לבין yes    הפרקליטות: התיק נגד כהן בפרשת בזק נסגר; כהן: הסגירה הייתה מהעדר אשמה
איתמר לוין
הממונה לשעבר על ההגבלים ייעץ לבזק בנושא המיזוג    בתשובה לשאלות ההגנה שתיארו בפועל את התנהלותו של ברגר בנושא המיזוג: זה נראה חריג ולא הגיוני על פניו
איתמר לוין
רשת האינטרנט מאפשרת להפיץ שקרים במהירות ובהיקפים חסרי תקדים    כאשר מדובר בנושאים שבראש סדר היום הציבורי, ובמיוחד בכאלה הנוגעים לחיי אדם, התוצאות עלולות להיות קשות במיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il