X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת החוקה ח"כ קריב מבקש להאריך את הוראת השעה לסמכות בתי-הדין הרבניים לדון במקרי עגינות בינלאומיים במקום להופכה להוראת קבע מקלב: "דבריך מוצגים בנעימות אך יש בהם הרבה ארס ואתה מנסה לעכב הפיכת הוראת השעה להוראת קבע רק כדי לצמצם את סמכות בתי הדין"
▪  ▪  ▪
עו"ד שמעון יעקבי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ועדת החוקה המשיכה השבוע (יום ד', 17.11.21) להכין לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק שיפוט בתי דין רבניים (נישואין וגירושין) (תיקון מס' 4 והוראת שעה) (תיקון) (הפיכת הוראת השעה להוראת קבע), התשפ"א-2021. יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב שב ואמר כי סוגיית מסורבות הגט היא אחת מסוגיות הדגל שבכוונתו להוביל וכי הדיונים בחוק מצטרפים לדיוני המעקב שהוא מקיים בתכיפות בנוגע לחוק העיצומים על סרבני גט.
מוצע להפוך את הוראת השעה להוראת קבע תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות לכך בחוק. החוק אשר נחקק כהוראת שעה בשנת 2018 לשלוש שנים, הסמיך את בתי הדין הרבניים בישראל לדון בתביעת הגירושין של מי שאינם אזרחי המדינה ותושביה ואף אינם עונים לתנאי הזיקה הקבועים בסעיף 4א לחוק, במקרים שבהם הנישואין נערכו לפי דין תורה והאישה לא קיבלה גט מנישואין אלה בבית דין מחוץ לישראל.
קריב: "סוגיה חשובה שראוי שהמדינה תיתן לה פתרון. אנחנו בדין ודברים עם לשכת השר האם נכון כבר בעת הזו לעגן את ההוראה כקבע, לאור סוגיות שונות הדורשות ליבון ותקופת הקורונה ששיבשה דברים במהלך שלוש השנים שניתנו כהוראת שעה. אין הסדרה של סיוע משפטי חינם למשל לאנשים המתדיינים. סמכות השיפוט הזו בתחום רגיש חייבת להיות מוסדרת בתקנות והן לא הותקנו. אנחנו בזירה מורכבת ויש תמימות דעים בין קואליציה לאופוזיציה שההסדר הזה על כל מורכבותו נכון. רק לאחרונה הארכנו הוראת שעה בעניין עבודות השירות, בעקבות שיבושי הקורונה. הצעתי להאריך את הוראת השעה, כך שבתי הדין יוכלו לחזור במקביל לטיוב החוק. עמדת השר כעת היא לקדם את החקיקה כמו שהיא".
ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "אין הסכמות בין האופוזיציה לקואליציה. עברו שלוש שנים והנתונים ברורים. דנו בסוגיה ובנתונים עד סופם. התועלת ברורה ומבחן התוצאה חשוב וראוי ועובד נכון בפרקטיקה. ההליכים נעשו בהבנות ב-90% במקום בכפייה, ולכן עמדת האופוזיציה היא שיש להפוך את ההוראה לקבע. במהלך החקיקה, אם היינו יודעים אז את מה שאנחנו יודעים היום לא היינו מחוקקים זאת כהוראת שעה".
יועמ"ש בתיה"ד הרבניים עו"ד שמעון יעקבי: "אין ספק שחייבים היום לצאת מכאן עם תוצר מוגמר לקריאות שנייה ושלישית. החוק חשוב לעגונות בחו"ל ולא לבתיה"ד הרבניים. אפשר לחשוב על הצעת היו"ר וללא שהתייעצתי עם אף גורם - להאריך את החוק לחמש שנים. במהלכן נעשה את כל המאמצים לשפר גם את מערכת הדיווחים של בתי הדין. לעיניי נגלה שיש בעיה במערכת הדיווחים ועלינו לדווח אמת ובמדויק ואנחנו עושים זאת כמיטב יכולתנו שכרגע לא מספקת. כל היושבים כאן יודעים שעניין של עיקרון אנחנו משתפים פעולה עם כל בקשת מידע, אך המערכות שלנו בנות שנים רבות ולא הצלחנו לקבל תקציבים רבים. אני מקווה שתעשה כדי לשפר את מצבת כוח האדם והתקציבים, אך התקציב שלנו סגור לשנה הזו וגם להבאה, כך שאולי עוד שנה וקצת ניתן יהיה לשנות. נתנו את הנתונים כפי שהיו אצלנו ללא טיוח אך יש בעיה במערכת. תאשרו הארכה לחמש שנים כדי שניתן יהיה לתת מזור לנשים הללו".
היו"ר ח"כ קריב: "מי שקורא את הפרוטוקולים מדיוני החקיקה מבין את רוח המחוקק מדוע לא רוצים להתחיל לשנות את חוק שיפוט בתיה"ד הרבניים על הדרך. סוכם שתיכנסנה שתי הוראות ברורות לחוק - האחת אוסרת על כריכה וכן שכל נושא שנידון תלוי ועומד בבי"ד אזרחי זר וכל עניין שיש לגביו פסיקה או הסכם שיש בין בני הזוג, לא נוגעים. יש שאלה של חכ"ל סויד האם החוק מאפשר לדון במשמורת ילדים מכוח ס' 9 ועונה יועמ"ש בתיה"ד שלא, שמה שהם עושים לא מאפשר דיון במשמורת ילדים של זוג שאינו אזרח או תושב ישראל. האם זה קורה? הגבר מגיע ונלכד בישראל ויכול למצוא עצמו במאסר. האישה חיה בתודעה שזו אולי ההזדמנות היחידה שלה. אתה יכול להפעיל במצב כזה את ס' 9 הדורש הסכמה? ביה"ד רוצה לקנות סמכות מכוח הסכמה במרכאות בענייני מעמד אישי שאינם הסדרת הגט?"
עו"ד יעקבי השיב: "אני לא מכיר שביה"ד עוסק באותם תיקים ייחודיים, בדיונים שקפצו לס' 9 ועושה דיוני קבלת ראיות. אנחנו צריכים את ס' 9 כדי להביאם להסכמה. ועדיין יש סמכות לכוף את הגט על הבעל. ס'9 נועד בשביל נשות העולם, לא בשבילנו".
לשאלתו של היו"ר ח"כ קריב אודות נתונים על כריכת עניינים ממוניים או דיון בענייני מעמד לא ייחודיים, אמר כי אינו יודע להשיב על השאלה העובדתית "אך הנושאים האחרים שהעלית הם מאוד תיאורטיים ואקדמיים כשאנחנו עוסקים בחיי המעשה. הסיטואציה שתיארת לא קיימת כלל. אנחנו מדברים על סיטואציות מורכבות כשביה"ד מדבר על ליבם. האם התבקשנו לתת את הדיווח על אותם מקרים שהיו"ר מדבר עליהם? לא. לצורך תשובה עלינו לפתוח את התיקים ואין לנו פתרון מחשובי לצערי. אחד הסעיפים המרכזיים שאנחנו עומדים עליהם הוא סוגית מכון מחקר שיוכל לתת מענה לכל הנתונים הנדרשים".
היו"ר ח"כ קריב הגיב לדברים: "קיבלתם 3 שנים של הוראת שעה שתכליתה שתראו מה קורה. הגעתם לכאן ואתם לא יודעים לומר לנו אם השימוש בס'9 תדיר או שהוא חריג, כשהפרוטוקולים מדברים בעד עצמם. יש לי שאלות רבות על החוק אך אני מוכן להאריכו כהוראת שעה גם ללא התשובות כי מדובר בדיני נפשות. האם נוח לך לא לומר לי כשאנחנו בדיון שני שיש חובת דיווח, האם נעשה שימוש בס' 9? האם היו התניות לפס"ד?"
חכ"ל עליזה לביא: "גם ארגונים שהתנגדו ריככו התנגדותם, הבינו שבשלוש השנים האחרונות לא כצעקתה ועצם קיום החוק מקרין על בעלים סרבנים לחשוב פעם שנייה. המשמעות מיולי 21' היא שמדינת ישראל סגרה שעריה בפני עגונות חו"ל. הדיון שהתפתח פה הוא תיאורטי. הוועדה יכולה לבקש אחת לחצי שנה דיווח מלא. אם הדיון היום יידחה, השערים יישארו סגורים והתיקים ממתינים. הרי מי שפונה לביה"ד בישראל, אין לה סעד מביה"ד שחיתן אותה. למי היא תפנה? הקשיים שציינת אינם ייחודיים להליך הזה. מה שקורה הוא שאת כל הכשלים מפילים על החוק הזה. אם תחוקק עוד הוראת שעה, מי יודע מה יקרה פה במהלכה? לא לעולם חוסן בנוגע לשבריריות הממשלה. ראינו מה קרה בשנתיים הקודמות".
עו"ד רפי רכס, מהייעוץ המשפטי לבתיה"ד: "15 תיקים זהו מספר מועט בגלל הקורונה. ישבתי תיק-תיק כי העבודה מורכבת ועל חשבון דברים אחרים. זו עבודה באמת לא פשוטה ואסור להתעלם מכך. פילחתי לפי מה שהחוק דורש והוא לא דורש לדווח מתי הייתה סמכות מחוק אחר. בתביעת גירושין אם אין הסכמה, התכלית היא שאכפה עליו את הגט, כל עוד זה לפי דין תורה זה רק אם יש עילת גירושין ועילה כזו לא תמיד נמצאת גם במקרים קשים. לדוגמה בעל לא אלים ללא תיקים במשטרה אך הוא בלתי נסבל. האישה פרודה ממנו כבר חצי שנה, במצב כזה אין איך להתיר את האישה. ביה"ד יוכל להמליץ ולא לכפות. האפשרות היחידה היא במקרה כזה לאפשר לנו את הכלים שלפי ס' 9. מדובר על אישה שלוקחת על עצמה הסכמה מלאה. ס' 9 הוא לפי פקודת דבר המלך במועצתו ס' 51 ויש מצבים שהאישה תצטרך להחליט ערכית בהסכמה מלאה. היא תחליט לבד. צווי הרחקה לא נוגעים לס' 9. אם לא תאפשרו את השימוש תשאירו לא מעט נשים עגונות".
עו"ד אורי רגב, מנכ"ל חדו"ש: "לא שמענו הסבר לפער הגדול בשנים 2020-2018. נאמר לי ש-119 תביעות הוגשו בשנתיים וביה"ד קבע סמכות לדון וב-85 מהן הוציא צווי עיכוב יציאה. מישהו חושב שאזרח חוץ שאינו אזרח או תושב ויש לו עסקים, הסכמתו מרצון? הייתי שמח שבכל מצב בו מוגשת תביעת גירושין, הצעד הראשון היה להוציא עיכוב יציאה. בנוסף, רק 43 תביעות היו נשואים לפי הדין במדינות החוץ. עם כל הכבוד לרצון המבורך לסייע לעגונות, בארץ, זוג שהיה נישא לפי ההלכה ולא כחוק ולא רושם נישואיו היה עובר עבירה פלילית".
משה גורט, מנהל לשכת בתיה"ד הרבניים, השיב כי מדובר במסמך נתונים מלפני שנה וחצי שאינו מדויק והנתונים שהוצגו בוועדה בדיון הקודם הם הנכונים.
במהלך הדיון התגלעה מחלוקת בין היו"ר ח"כ קריב לח"כ מקלב. קריב: "אישה שאין לה גט לא יכולה לפתוח פרק נוסף בחייה. זו מציאות שלא קיימת בשום דין אזרחי במדינה דמוקרטית, ולכן כל עוד הגיטין והנישואין בסמכות בתיה"ד הרבניים, הבית הזה צריך להסתכל בשבע עיניים על הכבילה היומיומית של נשים להימשכות הליכים בבתי הדין הרבניים. המציאות הזאת שבה יודעים להמשיך חייהם של גברים כמו שראינו רק לאחרונה עם ידוען כזה או אחר והנשים הן אלה שנותרות עגונות צריכה להיפסק. הוועדה הזו, כל עוד היא בראשותי, לא תתעלם מהנושא של עיכובי גט ובתיה"ד לא ישזרו זרים על ראשם כל עוד יש כבילת נשים ברמה יומיומית. אחת לחודש נעשה דיוני מעקב כשהמטרה שלי היא גם לעזור לכם בעניין הזה".
ח"כ מקלב: "בעוד אתה מנסה לקלל ולהוציא דיבתם של בתיה"ד רעה, רואים בכל דיון בהשוואה לכל דין אחר את יעילותם. אפשר להתרשם מדבריך שמוצגים בנעימות אך יש בהם הרבה ארס ואתה מנסה לעכב הפיכת הוראת השעה להוראת קבע רק כדי לצמצם את סמכותם".
היו"ר קריב: "אני לא עסוק בלומר שיש צד רע וצד טוב, אני בעד שהבעיה תיפתר. כל הדיון בינינו הוא עד כמה בתיה"ד מגויסים לפתור את אותה בעיה כשמדובר באזרחיות ישראל זה לא עניין של רעים או טובים, זה עניין של תשומת לב ואנחנו ונעזור לקדם את המאמצים בתחום"
עו"ד אברהם זינגר: "השאלה החשובה היא עד כמה הוראת השעה הואילה לנשים. בשבוע שעבר עו"ד רכס ציין שמתוך 14 תיקים בעשרה לא ניתן היה להצליח ללא הוראת השעה. ערכתי ניתוח הכי פשוט. 9 תיקים מתוך ה-14 ניתן לקנות בהם סמכות מתוך סעיף 4א. בחנתי גם את חמשת הנוספים- בכול אלו אין סמכות לפי החוק כי לא התקיימו תנאי הסף. יש גם שניים מתוכם שניתנו בהם צווי מעצר ללא סמכות וללא עילה. בחלקם לא ניתן גט עד עכשיו והדיון נמשך כבר שנה, דבר הנוגד את הוראות החוק בנוגע למשך הזמן הניתן- 30 יום שניתן להאריכם עד 90 יום. אין נתונים מהשנתיים הקודמות. באף אחד מהתיקים לא הייתה סמכות לביה"ד"
ח"כ מקלב: "היה ראוי שתציין שאתה מעגן בעלים מעגנים".
היו"ר ח"כ קריב: "אני מקווה שנגיע להסכמה עם הממשלה להארכת הוראת שעה. זה מתחייב מכך שיש דברים הדורשים בירור. החוק לא ייצא מהוועדה בלי חובת דיווח חקוקה. לא תהיה הסכמה שיש שימוש חריג בכלים משפטיים ללא דיווח לוועדת החוקה. הטלת צו עיכוב יציאה למי שאינו תושב או אזרח זה צעד המשול לסוג מסוים של מאסר ומקובל שנשיאת העליון תקבל דיווח במקרים כאלו. לא ברור למה להתנגד לכך. במקרה כזה חייבת לקום זכות לסיוע משפטי מטעם המדינה.
החוק כרגע לא מגביל בסד זמנים את הדיון בביה"ד הגדול לשאלת הסמכות. יכול להיות שצריך במקרה ועומד צו הגבלה לקבוע הוראה שאם מוגש ערעור הכרעת ביה"ד הגדול תינתן תוך 7 ימים. הייתי שמח שנבהיר פה שס' 9 לא רלוונטי אך יש להגיע להסכמות עם הממשלה".
עו"ד יעקבי: "אנחנו מסכימים לסיוע משפטי אך זה לא תלוי בנו. לגבי הדיווחים - החוק כבהוראת השעה מנוסח בעניין די והותר. לא נכון לקבוע סד סמנים כזה לביה"ד הגדול. זה אינו נצרך אך במקרה שכזה הערעור יידון ע"פי הכתב בלי צורך לזימון הצדדים, היינו שהמערער יגיש כל טענותיו בכתב והצד שכנגד יוגבל בזמן מתן תשובתו בכתב ואז ההחלטה תוכל להינתן בתוך 7 ימים. החשיבות העיקרית בתוספת הזו היא שאם יומן הדיונים עמוס לא יצטרכו לקיים דיון פורמלי".
ח"כ מקלב: "אתה נוקט סחבת כשאין חוק בר-תוקף עו"ד והפניות נערמות. הדברים חשובים ועליהם להסתיים במהירות. הייתי פה בעת החקיקה ואני מכיר את רוח המחוקק. אתה מציג דרישות כדי לצמצם סמכותם של בתיה"ד".
קריב: "יש הסכמות על המתווה אך יש עדיין דברים שנחוץ להגיע בהם להסכמה. אבקש עמדתכם לגבי הפרוצדורה בביה"ד הגבוה, ממשרד המשפטים את עמדתו לגבי הסיוע המשפטי ונשמע גם את עמדת נשיאת העליון. יש לדעתי יכולת להסכים על הוראת שעה לזמן ארוך ומשמעותי כדי לשפר את החוק. לא נעכב את העניין. תגיעו להסכמות תוך יום יומיים ונצביע על החוק בשבוע הבא".

תאריך:  18/11/2021   |   עודכן:  18/11/2021
+אפשר גם בלי ועדת אתיקה
06:49 19/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התפטרות חברי האופוזיציה מוועדת האתיקה והצעתו של ח"כ מתקווה חדשה להקים ועדת אתיקה על טהרת חברי הקואליציה עלולות לגרום לאובדן האמון בוועדה גם בכנסות הבאות. גם לחברי הממשלה אין ועדת אתיקה והעולם לא נפל

מאיר יצחק הלוי. משטור של השיח [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ח"כ גמליאל: לא אתמנה לוועדת האתיקה
18:21 18/11/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הודיעה במכתב ליו"ר הכנסת כי היא מוותרת על המינוי כחברה בוועדת האתיקה של הכנסת וטענה: " הכנסת הנוכחית מלווה בהתנהלות לא עניינית כלפי האופוזיציה, ובכך מלאכת הפיקוח והבקרה על פעילות הממשלה לא מתאפשרת באופן מיטבי"

ח"כ גמליאל ויו"ר האופוזיציה נתניהו [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החוק חשוב לעגונות בחו"ל ולא לבתיה"ד הרבניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
יפעת גדות
הוועדה לזכויות הילד קיימה דיון בנושא הגשמה עצמית    "כל הזמן אומרים שאנחנו מנהיגים של העתיד, אבל הוכחנו שאנחנו מנהיגים כבר עכשיו"    מציינים שלושים שנה לאשרור האמנה הבינלאומית לזכויות הילדים בישראל ושמונים שנה למותו של יאנוש קורצ'אק
איציק וולף
יו"ר הכנסת הודיע על מינוי ועדת האתיקה של הכנסת ועל שיבוץ חברי הכנסת גילה גמליאל ויעקב מרגי מש"ס כחברי ועדה    ח"כ מרגי: המינוי הוא חד-צדדי של יו"ר הכנסת, אני לא אשתף פעולה בניגוד להחלטת ראשי מפלגות האופוזיציה    גם ח"כ גמליאל התבקשה על-ידי סיעתה להתפטר מן הוועדה
עידן יוסף
כך דיווחה לקרן לקרן לאזרחי ישראל המשנה לראש רשות המיסים, שהוסיפה: "כרגע הגביה עומדת על בין 59% ל-62%, בדומה לתחזיות המקוריות שלנו"    משרד המבקר: בהתדיינות בין הצדדים קיימת מחלוקת מיסוי בסכום של כ-850 מיליון שקל    משרד האנרגיה: לפער הזמנים במאגר לוויתן לא הייתה נפקות כלכלית
מירב ארד
התקנת כללי הפחתה היום בוועדה מאפשרת בתוך שלושים יום לרשות המים להטיל עיצומים כספיים על רשויות מקומיות שטרם התאגדו כחוק - על-פי מה שנמסר הבוקר בוועדה, מדובר על 23 רשויות במדינת ישראל
מירב ארד
הצעת החוק הופכת את ההפניה לטיפול להוראה שגרתית שמצורפת לצו ההגנה. עם זאת, ההצעה לא פוגעת בסמכות בית המשפט לקבל החלטה קונקרטית במקרה שלפניו שלא לשלוח את האדם לטיפול מנימוקים מיוחדים שיירשמו.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il