X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שי באב"ד ומתן חודורוב [צילום: יוסי וקנין]
שי באב"ד: "פקיד שהולך לאילנה דיין מאבד את הזכות שלו"
מנכ"ל משרד האוצר לשעבר תוקף בכינוס BDO את הפקידים במשרד ואומר: "מחובתו של הפקיד לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולדווח על כל האירוע, ושתיפתח חקירה בנושא וכאן נגמרת חובתו" יצא נגד אגרת הגודש ומס החד-פעמי

"הפקידים במשרד האוצר התבלבלו. הם רצו לעשות את הדבר הנכון, אבל בחרו בדרך לא נכונה לעשות זאת". כך אומר (יום ד', 24.11.21) מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד.
הוא התארח בכינוס המיסים והכלכלה השנתי של פירמת רואי החשבון והייעוץ העסקי BDO, בהשתתפות מאות בכירים מהמגזר העסקי. במסגרת הכינוס ניתחו הדוברים את שינויי המס העכשוויים ממיסוי חברות ועד למיסוי האופציות, ואתגרי משבר האקלים ושוק ההון.
לדברי באב"ד, "מחובתו של הפקיד לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולדווח על כל האירוע, ושתיפתח חקירה בנושא וכאן נגמרת חובתו. ברגע שהפקיד לא הולך ליועץ המשפטי אלא לאילנה דיין הוא איבד את הזכות שלו. באותו רגע שהוא מתחיל לשחק במגרש הפוליטי הוא לא מבין את תפקידו. צריך לייצר מערכת יחסים טובה של אמון עם ראש הממשלה והשרים וזה לא רלוונטי אם אתה מסכים איתם או לא. ברגע שיש מערכת אמון היכולת להשפיע על ההחלטות היא הרבה יותר טובה וזה נכון גם לפוליטיקאים שדורסים לעיתים את הדרג המקצועי".
"הגורם המרכזי ליוקר המחיה ועלית מחירי הדירות הוא העדר מדיניות ממשלתית מסודרת ורפורמות בשלוש השנים האחרונות", אמר באב"ד. "מהרגע שהממשלה התפרקה ונקלענו למערכות בחירות מחירי הדירות התחילו להשתולל. הבעיה המרכזית בשוק הדיור היא ההיצע, ולכן צריך הרבה יותר התחלות בנייה ולשווק יחידות דיור. עלויות היצור במדינה של מים ועבודה, אבל לא ייתכן שבגלל עשרות אלפי חקלאים 8 מיליון אזרחים יסבלו מיוקר מחיה. אפשר לסבסד את החקלאים בדרך אחרת כדי להמשיך לייצר תוצרת מקומית, אבל לא על-ידי רמת מחירים גבוהה. שיטת הממשל הנוכחית שלנו היא גרועה כי היא מביאה לכך שמפלגות מקבלות הרבה יותר כוח מהייצוג שלהן. זה קרה עם משה כחלון ועם החרדים וקורה בכל ממשלה בלי עניין של ימין ושמאל.
"המס החדש על כלים חד-פעמיים לא יוסיף שקל למדינה. האזרחים יקטינו את הצריכה ותהיה לכך ללא ספק השפעה חיובית על איכות הסביבה, אבל השפעה קשה בעיקר על השכבות החלשות וצריך לראות איך פותרים את זה. אי-אפשר להטיל אגרת גודש על המכוניות כשאין עדיין אלטרנטיבה של תחבורה ציבורית אמיתית ואמינה", סיכם.
שחר זיו, שותף מנהל BDO, אמר בכינוס שהנזילות העצומה בשוק ההון והריביות הזולות מאוד ברמה היסטורית וברמה האבסולוטית מהוות הזדמנות יוצאת דופן לחברות לחזק את בסיס ההון העצמי שלהן וכן להוזיל את עלויות החוב ובכך לאפשר תמיכה בצמיחה עסקית מהירה.
"חשוב מאוד שבעלי מניות, דירקטוריונים וההנהלות של החברות יבחנו לעומק את האפשרויות על-מנת לא להחמיץ את חלון ההזדמנויות", אמר זיו. "בו-זמנית אנו חוזרים ומדגישים ומזכירים כי תקופות של נזילות גבוהה יוצרות שחיקה בתפיסת הסיכון ובפרמיית הסיכון. בפרט אנו מדגישים שאין להיכנס למינוף יתר אשר בעקבות שינוי בכלכלה עשוי להוביל חברות למשבר עמוק".
חן הרצוג, שותף וכלכלן ראשי BDO: "כלכלת ישראל יצאה מחוזקת ממשבר הקורונה. הצמיחה השנה בשיעור של כ-7% היא הגבוהה ביותר מאז שנת 2000. הצמיחה הגבוהה מלווה באנומליה בשוק העבודה: מצד אחד שיעור אבטלה של 7%, הגבוה ביחס לרמה טרום המשבר ומצד שני מחסור בעובדים ועליית שכר ברוב ענפי המשק. שוק העבודה הישראלי משלם היום את המחיר היקר של העיוותים שיצרה שיטת החל"ת של הממשלה הקודמת. שיטת החל"ת הייתה ניסוי כלכלי חסר תקדים, הממשלה הרגילה עשרות אלפי עובדים במשק שאפשר לחיות ברמה סבירה גם בלי לעבוד או עם עבודה חלקית, ועכשיו האתגר הוא להחזיר אותם למעגל העבודה".
אייל רובין, שותף וראש אשכול מיסים ב-BDO: "שותפויות ההשקעה מהוות כלי חשוב בהתפתחות הכלכלה הישראלית. רפורמת מיסוי השותפויות בנוסחה המוצע עלולה להדיר את רגליו של ציבור היחידים הישראלי מכניסה לשותפויות אלה, ובמקרה הרע, תביא להשקעה של ציבור זה בשותפויות זרות. זה עלול להיות הפסד נטו לכלכלה הישראלית".

תאריך:  24/11/2021   |   עודכן:  24/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שי באב"ד: "פקיד שהולך לאילנה דיין מאבד את הזכות שלו"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הדגישה: "כשנחצה 1000 חולים, זה אירוע שנצטרך ככל הנראה לנקוט בו צעדים יותר משמעותיים מבחינת הגבלות"    ראש מנהלת אכיפה ארצית קורונה במשטרת ישראל: קיבלנו מעין הנחיה לחדש עבודת מטה בנוגע לצימוד האלקטרוני
יצחק דנון
החברה, המפעילה מרכז לניתוחים בתל השומר, מבקשת הקפאת הליכים לחודשיים לצורך מכירת פעילותה ב-18 מיליון שקל וגיבוש הסדר נושים
מירב ארד
בנוסף קראה הוועדה להסדיר בצו מיסוי הולם של כוס נייר המצופה באחוז נמוך של פלסטיק, וכן לתת מענה להסדרת כלים רב פעמיים דקים שנופלים בגדר המיסוי
מירב ארד
מוצע לקבוע בהסדר החדש כמה שינויים לעומת ההסדר הקיים בתיקון מס' 54 שמטרתם לצמצם במידה מסוימת את הסדר השחרור המינהלי המוגבר כך שלא ייכללו בהסדר זה אסירים בעלי רמת מסוכנות גבוהה
איתמר לוין
"הייחוד של וואלה היה שהעברתי את המסרים לאלוביץ; בשום מקרה אחר לא שלחתי לבעלים"    מספר לראשונה כיצד נוצר סרטון "הערבים נוהרים לקלפיות"    "כאשר אני כותב לאלוביץ שזו בקשה של נתניהו, הסיכוי שזה יתפרסם הוא בסביבות 100%, ובאמצעי תקשורת שאינם נתפסים כידידותיים - הסיכוי הוא נמוך מאוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il