X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שפק. פער במענה הגופים בכל הרמות [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
רוב תקנות הנגשת שירותי החרום למוגבלים מחכות לאישור מ-2006
משרד המשפטים: התקנות שנחתמו ייכנסו לתוקף רק ב-2022 נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלויות: "כיום לרשויות אין מאגר מידע לגבי אנשים עם מוגבלות שבאחריותם בעת חירום" ח"כ שפק: "למרות שמונה ממונה ממשלתי מיוחד לנושא, אין די התקדמות ומבחינתי זה כשל"

ועדת המשנה למוכנות העורף, בראשות ח"כ נירה שפק, קיימה השבוע (יום ג', 23.11.21) דיון על הערכות המדינה למתן מענה לאנשים עם מוגבלויות בשעת חירום, במסגרת ציון הכנסת את יום שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. הדיון, אשר היה הדיון הראשון של ועדת המשנה בהרכבה הנוכחי, לווה בתרגום סימולטני לשפת הסימנים ותרגום בכתוביות, לטובת שיפור הנגשתו.

יו"ר ועדת המשנה פתחה את הדיון ואמרה: "בדיוני ועדת המשנה בראשותי, ארים כל אבן ואבחן כל נקודה, ולא רק אחפש מתחת לפנס. בחרתי לקיים את הדיון הראשון של מוכנות העורף בנושא של המענה לאנשים עם מוגבלויות, בגלל חשיבותו הרבה. 17% מאוכלוסיית ישראל הם אנשים עם מוגבלויות, אך למדינה אין מספיק נתונים וידע עליהם, ועל סוגי הלקויות השונים, והפער הזה במידע יוביל לפער במענה הנדרש להם בשעת חירום".
אדריכל טל זימנבודה, ממונת נגישות ארצית בנציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, אמרה לוועדה כי לאוכלוסייה זו קשים ייחודיים בעתות חירום, כגון הצורך במענים מיוחדים בתחום אספקת השירותים (קיום שגרה, קבלת שירות בבית), והצורך במידע נגיש ומונגש להם. לשם כך דרוש תיאום בין גורמי המדינה השונים (רווחה, ביטוח לאומי, משטרה, מערכת הביטחון, שלטון מקומי וכד'), אך כיום לרשויות אין מאגר מידע לגבי אנשים עם מוגבלות שבאחריותם בעת חירום.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

עו"ד הדס אגמון, ממונת החקיקה בנציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, אמרה כי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות חייב את הנגשת כל השירותים הניתנים לציבור בהקשר לחירום, והיו 5 תקנות שהיו אמורות להיות מוגשות לאישור הכנסת עוד ב-2006. סט ראשון של תקנות הותקן, אבל ייכנסו לתוקף רק ב-2022, והן נוגעות בהתארגנות בשגרה לשם התפקוד בשעת חירום. 4 התקנות האחרות עדיין מחכות להיות מוגשות ע"י משרד הביטחון לאישור הכנסת והן עוסקות בנושאים מאוד חשובים: פינוי וקליטה - הסדרת פינוי מותאם וקליטה במקומות מותאמים; רציפות שירותים רפואיים בחירום; אספקת שירותים (צרכים קיומיים) בחירום; מאגר מידע - כלי בידי הרשות המקומית לבצע את התקנות האחרות".
עו"ד ישי יודקביץ מהייעוץ המשפטי במשרד הביטחון: "התקנות כבר הוגשו בכנסות קודמות אך הדיון בהן לא הושלם. החוק מחייב אותנו לקבל את הסכמת משרד האוצר להגשת התקנות בכל פעם שנדרשים להניחן על שולחן ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, וחילופי הממשלות התכופים הקשו על זאת. עם הקמת הממשלה הנוכחית שוב פנינו לאוצר לקבל הסכמה להגשתן לכנסת. יש ממונה ייעודי של משרד הביטחון אשר עובד עם כל משרדי הממשלה על הנושא, ומנסה לקדם את יישום התקנות שאושרו וגם את כל נושא ההנגשה והמודעות לו. אנו תלויים כמעט לחלוטין במשרדי ממשלה אחרים ליישום התקנות, שכן הן נותני השירותים לאוכלוסיות עם המוגבלויות.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

היו"ר שפק: "כולנו זוכרים מאז 2006 כמה מלחמות ומבצעים עברנו, ובינתיים זה כנראה לא היה בסדר העדיפות. כאשר משהו דחוף יודעים לדחוף אותו גם כאשר ממשלות מתחלפות. העובדה שגם יש ממונה ממשלתי מיוחד לנושא הזה שלא התקדם מספיק, מבחינתי זה כשל".
יו"ר ועדת המשנה ביקשה מפיקוד העורף להתייחס לכך שהיום המענה של הפיקוד נשען כמעט לחלוטין על ערוצים דיגיטליים. אל"ם שרית גרשקוביץ, ראש מחלקת אוכלוסייה בפיקוד אמרה: "אותן זימוניות שחולקו בזמנו ושימשו כהתרעה לאנשים חירשים הפסיקו להיות מתוחזקים ע"י החברה, ולכן לא ניתן להשתמש בהן. מבחינת יישומון פיקוד העורף לומד איך הוא צריך להנגיש את הדברים, וב'שומר החומות', למשל, הבנו ביחד עם אותם ארגונים שהרטט לא מספיק ארוך ולא מספיק לבן אדם להתעורר ולכן הארכנו אותו. בנוסף אנחנו בפיתוח לקראת הוספת הבהוב בגרסה הבאה של היישומון. בימים האלו אנו עמלים על פיתוח יחידה ביתית ומקווים שתוך שנה כל אזרח יוכל לרכוש אותך בעלות סבירה ביותר. ניתן יהיה להסתובב איתה, לקבל התראה בבית למי שלא שומע מסיבות כאלה ואחרות או למי שלא רוצה להוריד את היישומון. פיתוח האבטיפוס של היחידה כולל את כל היבטי הנגישות".
שפק: "אבל זה לא פתרון שקיים מחר בבוקר אם קורה משהו, וגם בשנה הקרובה אין צפי לפתרון לי שאין לו פלאפון חכם. זה הרבה אוכלוסיות, כולל ילדים".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ בן ברק, אמר כי "לא מעט אנשים במדינת ישראל, אין להם את היכולת להגיע למקום מוגן, ואם כבר הגיעו, לא תמיד הוא נגיש להם לכניסה. צריך שבתוכנית המיגון הארצית שאושרה באוצר, המקומות בהם יש קשישים ואנשים עם מוגבלויות יזכו לעדיפות בטיפול בגלל חוסר הגישה למקלט הציבורי, או אפילו לצאת לקומה אמצעית בחדר המדרגות כשאין מיגון. אנו בקשר עם האוצר כדי לנסות ליזום תוכנית של הלוואות מדינה לאנשים פרטיים שיוסיפו ממ"ד, אם לא מתאפשרות להם התחדשות עירונית. זה, בצירוף תוכנית המיגון, יכול לסייע להתחיל לפתור את בעיית הפער שהיא ענקית בהיקפה".
יו"ר ועדת המשנה, ח"כ נירה שפק, סיכמה: "מדינת ישראל לא מאפשרת היום לאנשים עם מוגבלויות את התנאים כמו לכל אזרח בישראל - לקבל כלים איתם הוא יכול להציל את עצמו. יש פער במענה הגופים בכל הרמות, עזרים להצלה, מבנים ותשתיות והידע ברשויות המקומיות. אנחנו נדון בעוד שבועיים בתוכניות פינוי של ישובים בחירום, אבל אין לרשויות מידע מספק על אנשים עם מוגבלויות בתחומן, אז איך ידעו איזה פינוי הם זקוקים לו? לאילו אמצעים הם נדרשים כדי לבצע את הפינוי? המענה לא שלם וכל פעם חיים מתחקיר לתחקיר. באירוע חירום בהגדרה יהיו דברים בלתי צפויים, אז בואו נטפל כמו שצריך במה שכן צפוי".

תאריך:  26/11/2021   |   עודכן:  26/11/2021
+רע"ם מכשילה שלוש הצעות של משרד הביטחון
14:08 26/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מקור ראשון: החוקים שרע"ם מונעת את אישורם - חוק דיחוי הגיוס לחרדים, חוק הצהרת פטור מטעמי דת וחוק השיפוט הצבאי  ▪  רוטמן: מי שמקים ממשלה עם תומכי טרור, נותן להם זכות וטו על ביטחון המדינה

מנסור עבאס ובני גנץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוב תקנות הנגשת שירותי החרום למוגבלים מחכות לאישור מ-2006
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
משרד הכלכלה: תעשיית הקנביס הרפואי הישראלית צומחת מדי שנה ב-30%, ומכירות כ-700 מיליוני שקל. הפוטנציאל הכלכלי של ישראל בתחום - למעלה משני מיליארד שקל מדי שנה
עידן יוסף
בשנה שעברה הוכשרו במשטרה 26 חוקרי אלימות במשפחה    יו"ר הוועדה לאתגרי הצעירים בכנסת: יש לנו עוד שנות עבודה רבות כדי לשנות את המציאות
עידן יוסף
השרה ברביבאי הפתיעה את ועדת הכלכלה והודיעה כי הנחתה לבנות תוכנית רב שנתית לתעסוקת חרדים על סמך פטור משירות צבאי בגיל 21
עידן יוסף
יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ' בהצהרה: ״מפקד הציונות הדתית - במטרה להפוך את השבר לבשורה גדולה בימין. לצמיחה, לבניין, לגיבוש כוח אמוני, אמין וגדול שיאחד ויגבש את המחנה כולו"
מירב ארד
הדגישה: "כשנחצה 1000 חולים, זה אירוע שנצטרך ככל הנראה לנקוט בו צעדים יותר משמעותיים מבחינת הגבלות"    ראש מנהלת אכיפה ארצית קורונה במשטרת ישראל: קיבלנו מעין הנחיה לחדש עבודת מטה בנוגע לצימוד האלקטרוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il